Metro de Valencia

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Metro de Valencia

Post by alf_ »

trensmat wrote:La FGV a la hora de fer les coses sempre les fa molt malament o amb desgana. :nono :avall
Ah pero ¿que hay alguna empresa estatal de transportes que no haga las cosas mal y con desgana?
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Re: Metro de Valencia

Post by oscar440 »

El tramvia 3820 a València - Pont de Fusta, amb els nous colors de Metro València:
Attachments
DSCF6850.JPG
DSCF6850.JPG (140.2 KiB) Viewed 17182 times
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Metro de Valencia

Post by Renfe445 »

Si us dic la veritat més profunda, al veure aquest tranvia amb aquests esquema, sembla un pallasso.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Metro de Valencia

Post by fgc113 »

Renfe445 wrote:Si us dic la veritat més profunda, al veure aquest tranvia amb aquests esquema, sembla un pallasso.
Sí, un pallasso amb els logos girats.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Metro de Valencia

Post by trensmat »

El Metro que viene.

Plan de Mejora de la red de Metrovalencia

Más cómodo, más sencillo, más cercano.

FGV presenta un conjunto de iniciativas dirigidas a mejorar el servicio que Metrovalencia ofrece a sus clientes y que se aplicarán a lo largo de 2015. Se ha elaborado en respuesta a sus necesidades, opiniones y sugerencias.

http://www.metrovalencia.es/wordpress/?page_id=357

Image
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Metro de Valencia

Post by fgc113 »

Fixeu-vos al principi de la línia 2: hi hapareix Benaguasil 2n i, atenció, Benaguasil 1n, amb n i no amb r.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
Kane_84
N5
N5
Posts: 145
Joined: Sunday 27/06/2010 14:30
Location: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Re: Metro de Valencia

Post by Kane_84 »

Quan he vist la línia 2 m'he pensat que de cop i volta ja tenien enllestida aquella línia de tram que aniria des de l'Oceanogràfic i el centre, pero ja veig que es una altra cosa.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Metro de Valencia

Post by Renfe445 »

Sembla ser que fem (relativament) una retrospecció, quan el ramal de Llíria era de la línia 2 i el ramal de Bétera era de la 1. Ara la línia 2 és fúcsia en lloc de ser verda.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Metro de Valencia

Post by fgc113 »

El que passa és que ampliant tant sols uns escassos 15 km, ens volen fer creure que han creat 4 línies noves. Una mesura totalment electoralista, per no mencionar que ens volen vendre que augmenten la freqüència quan tornen a posar la MEITAT dels trens que van treure fa dos anys.

Ei, que jo estic a favor de diferenciar els ramals amb una altra denominació, però no quan s'acosten eleccions.

L'únic que sembla que és bo, és la targeta TuiN, una targeta-moneder; però em sembla una bajanada no incloure l'EMT.

I la recàrrega de les targetes a través del web, com ja ho fa l'EMT.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Metro de Valencia

Post by Sagrerenc »

I no hi ha cap plànol "oficial" amb metro+tramvia+rodalia? Quin sentit té que per anar a Castelló de la Ribera hagis de mirar un plànol i per anar a La Pobla Llarga hagis d'anar a mirar un altre plànol, quan tan sols hi ha 4 km d'un poble a l'altre?
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Metro de Valencia

Post by fgc113 »

No, no hi ha cap. Un altre dels problemes que tenim és la falta d'un sistema tarifari integrat i d'un plànol integrat, com l'ATM.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Metro de Valencia

Post by davroca5 »

Veig que a València també s'ha escampat (més aviat s'escamparà) el virus del tenimmoltesliniestitis. A Barcelona ja fa alguns anys que els tenim, i encara ens queda (hi han rumors què la L9 Sud podria dir-se L14 i L15).
De fet, si no recordo malament, a Barcelona va passar alguna cosa similar: es va canviar el nom de la U6, U7 i S3 a les L6, L7 i L8 actuals, i es va fer un 3 de novembre de 2003. I, quina casualitat, 13 dies més tard van haver-hi eleccions al parlament de Catalunya. De fet, estic segur què la L11, si no fos per un motiu que desconeixo, també s'hagués inaugurat abans de les eleccions del 16 de novembre, ja que les obres van acabar al segon semestre del 2003.
Però tornant al tema. Vist des de els ulls d'una persona que coneix poc la xarxa, el canvi de nomenclatures no em sembla malament del tot, ja què jo vaig ser dels molts que es va perdre al metro per no saber la destinació quan vaig anar per segon cop a València. El que no em sembla bé es el com i el quan.
Salut!
#volemL9
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Metro de Valencia

Post by canalcole »

Molt necessària, aquesta nova nomenclatura. Jo també vaig visitar València fa cosa d'unes setmanes, i també em vaig perdre en dues ocasions fent combinacions al Metro/Tramvia: en la primera ocasió, volia anar a TVV (m'estranya que no hagin canviat el nom de l'estació, veient de la manera que són... :roll:), i el Tram va acabar recorregut just a l'estació anterior; i, en la segona ocasió, i degut a que els mapes no coincidien, volia anar a La Marina i em va deixar a La Marina Reial... :x
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Metro de Valencia

Post by trensmat »

Pruebas dinámicas en la prolongación de la futura línea 9 de Metrovalencia hasta Ribarroja

Las unidades han recorrido el nuevo tramo entre Rosas y Ribarroja de Túria para realizar las pruebas de gálibo, a las que seguirán las de mapeo de vía.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, FGV, inició el lunes las pruebas con unidades en la que será la línea 9 de Metrovalencia (Alboraya Peris Aragó-Ribarroja de Túria) entre Rosas y Ribarroja de Túria tarmo de prolongación que se inaugurará en marzo .

Las primeras pruebas son las de gálibo, en las que se confirma la distancia correcta del tren con los andenes, el enganche de pantógrafos y la ausencia de elementos que dificulten la circulación. Una vez concluidas, se iniciarán las de mapeo de vía, que verifican el registro de ubicación de distintos elementos, como son balizas, agujas, circuitos de vías, andenes y señales. Dichas pruebas se desarrollarán durante todo el mes de febrero.

Paralelamente, también durante el mes de febrero, se llevarán a cabo las prácticas para la habilitación de los maquinistas de la futura línea 9, de forma que todo esté preparado para la inauguración en el mes de marzo del tramo de prolongación del metro hasta la localidad de la comarca de Camp de Túria.

El paso de la UT 436 de Metrovalencia ha supuesto la circulación del primer tren por el tramo donde desde el 31 de marzo de 2005 no circulaba tren alguno. Ese día se suspendieron los tráficos de Cercanías Renfe desde Quart de Poblet para dejar sitio al metro. Este llegaría al aeropuerto en abril de 2007, en trazado subterráneo desde el centro urbano.

Las obras de prolongación en el tramo Rosas-Ribarroja se han desarrollado aprovechando la plataforma de la antigua línea de cercanías de Renfe Valencia-Llíria. El trazado, que discurre sobre los términos municipales de Manises y Ribarroja, tiene una longitud total de 9.467 metros, de los cuales 640 discurren soterrados, 311 en trinchera y los 8.516 restantes en superficie.

El tramo cuenta con cuatro paradas: La Cova, La Presa, Masía de Traver y Ribarroja de Túria. En la primera finaliza el tramo con doble vía y se inicia el tramo de vía única, mientras que La Presa y Masía de Traver se corresponden con los antiguos apeaderos existentes sobre la línea de cercanías que explotaba Renfe. La parada de Ribarroja de Túria coincide con el punto final del tramo.

El proyecto ha sido financiado por la Conselleria de Infraestructuras, Territorio y Medio Ambiente de la Generalitat valenciana, que ha invertido alrededor de cuarenta millones de euros, a los que se suman 5,3 millones de euros aportados por FGV.

Image

Image

http://www.vialibre-ffe.com/
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Metro de Valencia

Post by 437.001 »

Ja estan instal.lant la nova cartelleria a les estacions (com a mínim, a les estacions en servei).

Obertura (o reobertura, de fet) del tram entre Rosas i Riba-roja del Túria el març, si no falla res.

Les estacions de La Cova, La Presa i Masia de Traver es troben al mateix lloc que les antigues de via ampla.

L'estació de Riba-roja és nova, al límit est del casc urbà.

En teoria quan hi torni a haver diners allargaran la línia fins a l'estació original (potser soterrant), i més enllà fins a Vilamarxant.
Només quedaria sense reobrir el tram Vilamarxant-Benaguasil-Llíria de la línia original de Renfe.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

"Metro"

Post by Javi M »

Quasi 30km de línia, dels quals 25 per fora de València. I en això li diuen "metro"?

metro.
m. [LC] [OP] [TRG] Ferrocarril urbà de recorregut generalment subterrani per al transport ràpid de viatgers.
User avatar
Mr. Baricentro
N6
N6
Posts: 311
Joined: Monday 11/07/2005 16:20
Location: España
Contact:

Re: "Metro"

Post by Mr. Baricentro »

Javi M wrote:Quasi 30km de línia, dels quals 25 per fora de València. I en això li diuen "metro"?

metro.
m. [LC] [OP] [TRG] Ferrocarril urbà de recorregut generalment subterrani per al transport ràpid de viatgers.
Y el "Metro del Baix Llobregat", o el del Vallès, que?

Son meras marcas comerciales, nada más.

La línea 9 del Metro de Madrid llega a Arganda y son cerca de 30km de distancia también. Si, el tramo de TFM empieza en Puerta de Arganda y termina en dicha población, no teniendo la misma frecuencia ni horario que el resto de la red...

PEEEEEROOO...

recordemos que la palabra "metro" agrada al votante.

Lo dicho: meras marcas comerciales.
Last edited by Mr. Baricentro on Thursday 12/02/2015 17:13, edited 2 times in total.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Re: "Metro"

Post by Javi M »

Mr. Baricentro wrote:
Javi M wrote:Quasi 30km de línia, dels quals 25 per fora de València. I en això li diuen "metro"?

metro.
m. [LC] [OP] [TRG] Ferrocarril urbà de recorregut generalment subterrani per al transport ràpid de viatgers.
Y el "Metro del Baix Llobregat", o el del Vallès, que?

Son meras marcas comerciales, nada más. La línea 9 del Metro de Madrid llega a Arganda y son cerca de 30km de distancia también.

Recordemos que la palabra "metro" agrada al votante.
Del "metro" del Baix Llobregat y del Vallès pienso exactamente lo mismo. Las cosas se deberían llamar por su nombre.

La línea 9 del metro de Madrid es un caso algo particular.
User avatar
Mr. Baricentro
N6
N6
Posts: 311
Joined: Monday 11/07/2005 16:20
Location: España
Contact:

Re: "Metro"

Post by Mr. Baricentro »

Javi M wrote: La línea 9 del metro de Madrid es un caso algo particular.
Sin ser notario, doy fe de ello.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: "Metro"

Post by davida »

Mr. Baricentro wrote:
Javi M wrote: La línea 9 del metro de Madrid es un caso algo particular.
Sin ser notario, doy fe de ello.
Podrien fer el mateix a FGC. Que per anar a Sabadell/Terrassa es tingues que fer transbord a Sarria i pasar per torns, tal como pasa en trams de la L7, L9 i L10 del Metro Madrid. Pero que a Sabadell i Terrassa surti L6 enlloc de S1/S2. Aixi es Metro metro
Imnovem!!! :bleah :bleah :martell1
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”