Atemptat contra la boca de metro Liceu

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Atemptat contra la boca de metro Liceu

Post by metring »

Fa uns anys, al Liceu hi van tirar una bomba, després el van cremar, i ara, el preciós accés de la línia 3, d'art nouveau, l'estan arrassant impunement. Fa dos dies, vaig veure el pegat que han fet, de vidre i alumini, i era per a llençar-se a la via :'( :vomit Mireu aportacions al tema de Trensim:
http://www.trensim.com/foro/viewtopic.php?t=8235
jvile
N3
N3
Posts: 32
Joined: Sunday 15/05/2005 11:08
Location: Olesa de Montserrat

Post by jvile »

Jo crec que com l'han deixat dona un toc de modernitat i esta força bé, pero prefereixo com estava abans, quedaba molt mes "cool"
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Modernitat? Què més modernitat que el modernisme?? :x
Posats així, per què es va mantenir l'estructura del Liceu quan la forma de teatre italià està obsoleta per la seva pèssima acústica i sobretot per l'excés de seients amb reduïda o nul·la visibilitat? En canvi es va mantenir.

Jo crec que és patètic que s'hagi arrasat amb l'ULTIMA que quedava. I es que la gent a Paris és típic fer-se la foto a les boques de metro perquè són "artístiques". Aquí hem de ser diferents. Qué tenen els balcons de ferro forjat de Passeig de Gràcia (intocables per l'administració) que no tingués aquesta boca de metro?

Salutacions,
Joan
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Un cop més es demostra l'imbecilitat de l'administració. Només actua sobre allò que li reporta diners. I la cultura "gratuita", a pendre pel cul. Així anem.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Realment és patètic que no s'hagin conservat unes entrades de Metro tan boniques i úniques com les que hi havia. Pensava que era un símbol més de La Rambla i que realment era important conservar-ho... Però està clar que no ha sigut així :evil: :evil: Quan un veu la nova entrada que han fet amb vidre i tipus estàndard la veritat és que li cau l'ànima als peus. És un gran atemptat al patrimoni històric!! Potser d'aquí uns quants anys se'n lamentaran però llavors ja serà massa tard, com sempre :(

En fi, només em queda el "consol" que vaig poder-les arribar a fotografiar tal com eren...

Teniu fotos de les boques antigues aquí: http://www.trenscat.com/tmb/03liceu_ct.html
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Enfadat!

Post by JaMiRo! »

INDIGNANT FALTA DE RESPECTE PER LA HISTÒRIA DE BARCELONA I DE CATALUNYA, O ES QUE A ALGÚ SE LI OCORRERIA ENDERROCAR LA SAGRADA FAMÍLIA PER FER UNA CATEDRAL D'ACER I VIDRE??? LA HISTÒRIA DEL METRO ÉS PART DE LA NOSTRA HISTÒRIA!

VERGONYÒS...

>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Imagineu-vos com em va sentar veure-la fa tres dies, desmoralitzant totalment! L'únic que ara per ara em consola és veure a gent com vosaltres, sensibles amb el patrimoni històric i rebelds amb la incompetència, la falta de visió i la incultura. Això a París no hagués passat mai, és de debó per posar-se a plorar!
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Fotos...

Post by JaMiRo! »

Hola!

En la mateixa línia que el company Bernat, aquí teniu també algunes fotos de les antigues boques... :'(

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Us poso un enllaç directe al missatge de trensim on podeu veure com s'ha consumat definitivament la destrucció del patrimoni històric de la ciutat:
http://www.trensim.com/foro/viewtopic.php?p=108450
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

No diguis gaire alt l'idea de enderrocar la Sagrada Família, no fos que la realitzessin 8)
I jo em pregunto: per què no enderroquen la Generalitat i l'ajuntament i encarreguen a l'arquitecte japonés de moda un edifici, tot transparent, a on els ciutadans indignants poguessim veure els "trapicheos" dels polítics i les males idees, com la perpetrada en la boca de Liceu? Aixó sí seria transparència!!!!!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Us passo l'esborrany de carta que penso enviar a tots els mitjans de comunicació catalans, als partits polítics i a diversos parlamentaris. Si us plau, doneu-me la vostra opinió i si creieu que hi falta o sobra alguna cosa, tot tenint en compte que no pot ser gaire llarga perquè la puguin publicar a l'espai de Cartes al Director.
Tots aquells que us vulgueu sumar a la signatura del document, si us plau, envieu-me el vostre nom complert i el número de DNI (ho demanen els diaris per evitar falses cartes) en un missatge privat al fòrum, o bé a l'adreça de correu wefer@wefer.com
Igualment, voldria que si algú té algun sap on més es pot enviar aquesta carta, com associacions que vetllin pel patrimoni, etc, si us plau, m'ho faci saber:
Destrucció del patrimoni artístic de la ciutat de Barcelona
El 30 de desembre de 1924 S.M. el rei Alfons XIII inaugurà el primer ferrocarril metropolità de Barcelona, el “Gran Metro”, entre Plaça Catalunya i Lesseps. El juliol de 1925 s’inaugurava la prolongació fins l’estació de Liceu. Les entrades d’aquesta estació, com les altres, es decoraren amb preciosos forjats modernistes, treballats amb el logotip de la companyia, tot inspirat en l’estil “art nouveau” que avui dia encara conserven les famoses entrades del metro de París. Amb el temps, les de l’estació de Liceu s’han convertit en les úniques boques de metro conservades en estat d’origen a Barcelona, erigint-se com una icona característica de la Rambla davant del Liceu, i objectiu de les càmeres de molts turistes.
Fa poc, però, Transports Metropolitans de Barcelona ha decidit remodelar l’estació per incorporar-hi un ascensor. Sense cap mena de necessitat ni explicació, l’empresa ha aprofitat aquest fet per destruir les entrades històriques, substituint els forjats modernistes per vulgars peces de vidre i alumini estandaritzat.
Com és possible que en ple s. XXI es continuï destruint el patrimoni històric de la ciutat com es feia en l’època del franquista Porcioles? Quan aprendrem dels nostres veïns del nord, que guarden escrupolosament els seus elements artístics en comptes de destruir-los? Arribarem a veure aviat la substitució dels fanals del Pg. de Gràcia per moderns lluminàries al•lògenes de “disseny”?
Exigim, doncs, el respecte a la tradició artística de la ciutat i, per tant, la restitució íntegra de la decoració modernista de les entrades històriques a l’estació de Liceu.
Marçal Guardiola i Sánchez
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jo la trobo estupènda. Ara t'envio el MP amb les meves dades, que per poc que sigui, si es pot ajudar en que no es tornin a perpetrar atemptats d'aquesta mena...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

" Destrucció del patrimoni artístic de la ciutat de Barcelona "

T'envio un email amb adreçes, les dues persones treballer normalment per LA VANGUARDIA, la primera no tinc la dreça i la segona ja te la posso.

Si vols que les envii personalment, no hi tinc cap inconvenient, aprofitaré el teu text amb les correccions que he afegit, .... Gràcies
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Remember...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Recordeu que no és la primera vegada que se'n parla...Enrecordeu-vos del fil que vaig iniciar jo mateix:

http://transport.cat/viewtopic.php?t=19 ... ight=liceu

Tots els correus enviats a l'Administració en totes les seves formes (Ajuntament, Generalitat, GISA, TMB...) han estat contestats dient-me educadament que m'avorreixo...

Sigui com sigui, la carta del Marçal em sembla adequada i per tant t'envio les meves dades personals.

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Jo també em sumo a la iniciativa, a veure si es pensen que ho poden anar destruïnt tot sense solta ni volta! Una cosa és modernitzar-se, que evidentment és necessari que es dugui a terme, però una altra és no respectar res :evil: :evil:
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Per a la recollida de signatures

Post by metring »

Hola, Wefer, cal un mínim de noms i signatures per a que facin un mínim de cas?
Acabo de llegir el fil de Trensim, i ja s'han assabentat de l'iniciativa, tant de bó es sumin!
Una petita reflexió:
Tenint ara de conseller de cultura al Mascarell, tenim més a fer? :nose
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

Me tendreis que perdonar, pero no comparto la opinión mayoritaria.

En cualquier caso espero , eso si, que la antigua decoración de las bocas del metro esten a buen recaudo en un museo. Y esto es triste....¿Qué museo?..................
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

sequera wrote:Me tendreis que perdonar, pero no comparto la opinión mayoritaria.

En cualquier caso espero , eso si, que la antigua decoración de las bocas del metro esten a buen recaudo en un museo. Y esto es triste....¿Qué museo?..................
Home, la teva opinió és respectable, evidentment, però per què no la comparteixes? perquè creus que els vestigis haurien d'estar guardats? Pot ser cert, però pel que sembla, en aquest cas han enviat les restes a la ferralla, cosa que estaras d'acord en que és gravíssim, atenta contra el patrimoni de la ciutat.
Tampoc estava tant malament que continués al seu emplaçament, ja que a París queden la tira de accessos art nouveau, i ni se'ls acut de enderocar-los, ja que formen part de l'atractiu turístic de la ciutat, per favor!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

La verdad es que vistas las fotos creo que ha sido una buena idea arreglar esas bocas de metro ya que con las antiguas una persona de mas de 1,85m se podia golpear la cabeza con la reja para cerrar la estacion.
User avatar
BCN Término
N5
N5
Posts: 128
Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Post by BCN Término »

Para solventar ese "problema" no hacia falta arrasar.

Seria razonable una altura de 2 metros ?? o mejor, le ponemos 2,15 metros ?. GMB construia escaleras con escalones de 30 cm de huella ( la horizontal del escalon ) y 16 cm de contrahuella ( la vertical del escalón ). Si eliminamos dos escalones del primer tramo llegamos al descansillo a 2,17 metros de la parte superior de la reja, solo hay que añadir esos dos escalones en el último tramo de escalera hasta la calle, saliendo 60 cm más allá de los cerramientos verticales ( barandilla ) de la boca, cosa habitual en todas partes puesto que asi se evitan inundaciones de una forma mucho más eficaz que un sumidero en el borde del primer escalón. No es una obra compleja ni mucho menos, es más, el desarrollo de esa boca se ha rehecho entero alargandolo cerca de 3 metros.

Por lo tanto, no hay escusa, cualquier intervención posible podia haber respetado los elementos originales de fundición de GMB y, de paso, haber reconstruido los elementos pétreos iguales que los de la boca actual de FGC en la calle Pelayo esquina Plaza Catalunya que, no olvidemos, también son herencia de GMB.

Hay dos maneras de hacer las cosas. Bien y bien y con criterio, y mal y con desprecio, y con absoluto desconocimiento.

Un saludo.

BCN Término.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”