Seguiment unitats 114 de FGC
petita remarca tècnica
Bon dia a tots.
Veig que el meu comentari del excés de potència, fa correr rius de tinta...
Jo tampoc soc un gran expert en la matèria, però faig servir la lògica...
Aqui s ha comparat les 111, les 112 i les 113-114.
Cadascuna es d una època diferent i no són comparables. És com si es volgués comparar un seat ibiza del any 1983 (any de posada en marxa dels copitos) amb un seat ibiza actual... Entre tots dos hi ha un abisme...
Doncs amb això,és igual. La tecnologia avança a passos agegantats...
No cal fer gaires especulacións sobre aquest tema...
Amb els 9000 del metro de Barcelona, va passar exactament igual...
Fins que no van trobar el punt exacte de la quantitat de potència que oferien els motors, van estar durant 3 nits, línia 2 amunt i avall, fent arrencades i parades i anant modificant el software per deixar lo al seu punt...
Evidentment el software es modifica mitjançant un ordinador, cosa que facilita i molt les coses...
Per tant, no crec que el consum, tingui res a veure.
Quan es posa en servei un tren nou, aquest ha hagut de passar per un fotiment de proves i "putejades " per part del fabricant.
Recordo quan va venir el primer 5000 del metro, vaig tenir l oportunitat de parlar amb un dels encarregats de caf que feient les proves, amb el 5000 carregat de palets de 1000-1200 litres d aigua cadascun, que la següent prova, era anul·lar 3 cotxes motors i " putejar" literalment al tren, fent lo arrencar, frenar, en pujades, en baixades... Etc.
És a dir, portar lo fins al extrem i veure per on petava... O no...
Totes aquestes proves, es fan totalment monitorizades, pel que es relativament fàcil, modificar qualsevol paràmetre del tren, fins que es troba el punt exacte.
Amb això vull dir, que les coses que es fan avui dia amb la tecnologia que tenim, al any 1983, per modificar per exemple, es trigaria una eternitat...
En el cas de les 114, es veu que són 3 cotxes motors ( francament, ho desconec... ) i per tant, no és el mateix que una 113. És per això que s han de fer petites modificacións al software.
Crec que ho he explicat mitjanament bé...
Salutacions
Veig que el meu comentari del excés de potència, fa correr rius de tinta...
Jo tampoc soc un gran expert en la matèria, però faig servir la lògica...
Aqui s ha comparat les 111, les 112 i les 113-114.
Cadascuna es d una època diferent i no són comparables. És com si es volgués comparar un seat ibiza del any 1983 (any de posada en marxa dels copitos) amb un seat ibiza actual... Entre tots dos hi ha un abisme...
Doncs amb això,és igual. La tecnologia avança a passos agegantats...
No cal fer gaires especulacións sobre aquest tema...
Amb els 9000 del metro de Barcelona, va passar exactament igual...
Fins que no van trobar el punt exacte de la quantitat de potència que oferien els motors, van estar durant 3 nits, línia 2 amunt i avall, fent arrencades i parades i anant modificant el software per deixar lo al seu punt...
Evidentment el software es modifica mitjançant un ordinador, cosa que facilita i molt les coses...
Per tant, no crec que el consum, tingui res a veure.
Quan es posa en servei un tren nou, aquest ha hagut de passar per un fotiment de proves i "putejades " per part del fabricant.
Recordo quan va venir el primer 5000 del metro, vaig tenir l oportunitat de parlar amb un dels encarregats de caf que feient les proves, amb el 5000 carregat de palets de 1000-1200 litres d aigua cadascun, que la següent prova, era anul·lar 3 cotxes motors i " putejar" literalment al tren, fent lo arrencar, frenar, en pujades, en baixades... Etc.
És a dir, portar lo fins al extrem i veure per on petava... O no...
Totes aquestes proves, es fan totalment monitorizades, pel que es relativament fàcil, modificar qualsevol paràmetre del tren, fins que es troba el punt exacte.
Amb això vull dir, que les coses que es fan avui dia amb la tecnologia que tenim, al any 1983, per modificar per exemple, es trigaria una eternitat...
En el cas de les 114, es veu que són 3 cotxes motors ( francament, ho desconec... ) i per tant, no és el mateix que una 113. És per això que s han de fer petites modificacións al software.
Crec que ho he explicat mitjanament bé...
Salutacions
Combustió i electricitat
Oi que un telèfon d'ara no té res a veure amb un de fa dotze anys, però de llavors ençà les rentadores no han millorat tant? Doncs el mateix per als cotxes i els trens convencionals. I no dic pas que no s'hagin introduït millores prou significatives als trens (sobretot relacionades amb els sistemes) de control, sinó que no són comparables amb les millores que s'han efectuat als automòbils.metro3001 wrote:Cadascuna es d una època diferent i no són comparables. És com si es volgués comparar un seat ibiza del any 1983 (any de posada en marxa dels copitos) amb un seat ibiza actual... Entre tots dos hi ha un abisme...
Doncs amb això,és igual. La tecnologia avança a passos agegantats...
I amb aquest missatge i l'anterior, que finalment han acabat derivant a altres temes, l'únic que jo pretenia era fer veure que els suposats problemes d'excés de potència de les 114 no van lligats al fet de ser més modernes, argument que s'ha deixat caure.
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Bona tarda.
Tens raó javi M, en què el tema del fil ha variat una mica i per això ho deixaré estar...
Però discrepo amb tu, de que la tecnologia actual poc ha variat respecte uns anys enrere...
I et donaré dos exemples bastant propers:
Compara els baixos de un 9000 del metro amb (per exemple ) un 3000... Els 9000 amb prou força és veu el compressor...
I després compara els motors de tracció d un i l altre... Aqui no hi ha molta diferència de grandària però és senyal inequívoca de que la tecnologia avança...
Per part meva, res mes...
Ja seguirem discutint a un fil nou...per exemple, resistència vs electrònica de potència...
Tens raó javi M, en què el tema del fil ha variat una mica i per això ho deixaré estar...
Però discrepo amb tu, de que la tecnologia actual poc ha variat respecte uns anys enrere...
I et donaré dos exemples bastant propers:
Compara els baixos de un 9000 del metro amb (per exemple ) un 3000... Els 9000 amb prou força és veu el compressor...
I després compara els motors de tracció d un i l altre... Aqui no hi ha molta diferència de grandària però és senyal inequívoca de que la tecnologia avança...
Per part meva, res mes...
Ja seguirem discutint a un fil nou...per exemple, resistència vs electrònica de potència...
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Yo vuelvo a repetir, que si los 114 tienen exceso de potencia, mejor no hablemos de la brutal fuerza/potencia que tendrá un 113...
No hay más lógica que una simple regla de 3...
No hay más lógica que una simple regla de 3...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Avanç de la tècnica | Potencia 113 y 114
No he dit això. He dit que no comparis el que han avançat els cotxes, amb el que han avançat els trens convencionals.metro3001 wrote:Però discrepo amb tu, de que la tecnologia actual poc ha variat respecte uns anys enrere...
I per descomptat que han avançat els trens. Però en aquest cas les millores no han estat en l'augment de la potència, ja que els trens elèctrics de fa mig segle ja disposaven de tota la potència que precisaven.
Las 113 y las 114, que yo sepa, tienen la misma potencia. En tal caso, las 114 tienen mayor relación potencia/masa, y por tanto, pueden tener mayor aceleración que las 113. Pero esto no implica que las 114 vayan a patinar más que las 113, porque la potencia aumenta en la misma proporción que lo hace el número de ejes entre los cuales se reparte. Si no lo ves claro, es simplemente aplicar las leyes de Newton y calcular la expresión del coeficiente de rozamiento mínimo para que el tren no patine, y verás que es el mismo en ambos casos. Nivel Bachillerato.ferroviario_catalan wrote:Yo vuelvo a repetir, que si los 114 tienen exceso de potencia, mejor no hablemos de la brutal fuerza/potencia que tendrá un 113...
No hay más lógica que una simple regla de 3...
Y todo esto, dejando de lado por un momento que el sistema de control de tracción existe.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Bueno, mañana empiezan a circular las 114!!!!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Última hora: Demà a les 10:00 h, a l'estació d'Av. Tibidabo, presentació oficial de les 114. Confirmat per FGC al seu Twitter.
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
La mare que els va parir, tant costa dir-ho dos dies abans?Renfe451 wrote:Última hora: Demà a les 10:00 h, a l'estació d'Av. Tibidabo, presentació oficial de les 114. Confirmat per FGC al seu Twitter.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Pero bueno, ¿que clase de acto pretenden hacer en Av. Tibidabo a las 10 de la mañana? Si por ahí pasan trenes cada pocos minutos y solo hay una vía, ¿por qué no lo hacen en la vía 5 de Pl. Catalunya y así no tienen que ir con la prisa de estar estorbando la circulación? Todo esto huele a chapuza e improvisación, FGC se está luciendo. En un país serio ya habrían rodado cabezas por este tipo de diletancia.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Vamos a ver... No es lo mismo comparar un ibiza con una lavadora, pero en el paso de los años, a habido grandes avances tecnológicos, sobretodo en el campo de la tracción dignos de ser comparados: lo que antes eran grandes contactores, escobillas y novedosos choppers, luego fueron módulos GTO y motores trifásicos(con confundir con lo que se sirve en los bares), y ahora... IGBT. Si, siguen existiendo los contactores, pero para funciones de carga/precarga. Estos han pasado de unas hileras de diversos de estos de gran tamaño(en las 440, los apagachispas eran del tamaño de una caja de una tele TFT de 32" aprox), a tan sólo dos por coche motor(UT/S447), para carga/precarga de filtros del convertidor. También se a pasado de las mangas de cableado para el control, a la implantación de la fibra óptica(en lo que a tracción se refiere), y actualmente al TCN(una especie de ethernet a bordo del tren). Si, los cables siguen existiendo, pero se han implantado nuevos métodos que han mejorado y reducido la utilización de éstos.
Podríamos hablar de muchísimos otros aspectos en los que se a mejorado(ergonomia, diseño, iluminacion...) así como la introducción de nuevos factores y compromisos(sostenibilidad, accesibilidad...)
En referencia a la presentación, a fecha de sábado, a las diez de la mañana... Y en Av. Tibidabo, con la agilidad que ello comporta... Quizás a media mañana o por la tarde hubiera sido más acertado, pero otra ubicación si hubiera sido más conveniente.
Por cierto, ahora que me acuerdo... Es curioso leer en los artículos de presentación de un nuevo tren una característica que suele ser destacada comúnmente: "es ecologico: al frenar, devuelve la energía para otros trenes"(también hay quien añade la comparación con un Pryus... y quien cree que los trenes se han basado en el Pryus, pero eso ya es harina de otro costal) Si, queda muy chulo, pero no es algo nuevo: por muy moderno que parezca, los copitos(1983) fueron de los primeros trenes que se hicieron en serie en España que disponían de esa peculiaridad de serie(no a modo experimental), llamada freno regenerativo, gracias a la utilización del llamado "chopper".
Podríamos hablar de muchísimos otros aspectos en los que se a mejorado(ergonomia, diseño, iluminacion...) así como la introducción de nuevos factores y compromisos(sostenibilidad, accesibilidad...)
En referencia a la presentación, a fecha de sábado, a las diez de la mañana... Y en Av. Tibidabo, con la agilidad que ello comporta... Quizás a media mañana o por la tarde hubiera sido más acertado, pero otra ubicación si hubiera sido más conveniente.
Por cierto, ahora que me acuerdo... Es curioso leer en los artículos de presentación de un nuevo tren una característica que suele ser destacada comúnmente: "es ecologico: al frenar, devuelve la energía para otros trenes"(también hay quien añade la comparación con un Pryus... y quien cree que los trenes se han basado en el Pryus, pero eso ya es harina de otro costal) Si, queda muy chulo, pero no es algo nuevo: por muy moderno que parezca, los copitos(1983) fueron de los primeros trenes que se hicieron en serie en España que disponían de esa peculiaridad de serie(no a modo experimental), llamada freno regenerativo, gracias a la utilización del llamado "chopper".
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
He estat a la presentació. Ha baixat una 114 des de Av. Tibidabo (on l'han batejada) fins a plaça Catalunya. Allà, Enric Ticó, Santi Vila i companyia han fet discursos (a la via sota el carrer Bergara). Després, hem pujat a una altra 114 (batejada com a Mercè Sala); les 114 portaran noms de dones influents en el món del ferrocarril, i les dues inaugurals eren conduïdes per dues dones.
He vist per allà a molts aficionats (en Bernat Borràs, per exemple) fent fotos.
He vist per allà a molts aficionats (en Bernat Borràs, per exemple) fent fotos.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Jo també hi estat, amb l'Adolescent Barceloní i més aficionats, i ja he pujat una foto, de la UT:
https://www.flickr.com/photos/raulitinbcn/15877217787/
https://www.flickr.com/photos/raulitinbcn/15877217787/
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Bon dia a tots.
La resposta de Mr.baricentro es del mes encertada...
És nota que estàs "en el ajo"...
I per altra banda, ara si que seria interessant, que els que heu anat a la presentació del nou pot de plàstic...
ens feu saber si encara corre algun copito intercalat amb els 114.
Gracies a tots per les fotos i les informacions
La resposta de Mr.baricentro es del mes encertada...
És nota que estàs "en el ajo"...
I per altra banda, ara si que seria interessant, que els que heu anat a la presentació del nou pot de plàstic...
ens feu saber si encara corre algun copito intercalat amb els 114.
Gracies a tots per les fotos i les informacions
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Home... estaria bé que hi hagi una temporada que s'intercalin 111 amb 114, com amb els 1000 i els 5000 de la L5.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Yo lo dudo seriamente, habiendo leído por aquí en el foro la "curiosa" historia del origen de las 114, yo creo que se trata de quitarse del medio las 111 cuanto antes, aprovechando ese pedido completamente sobredimensionado de trenes del cual ya no se pudo dar marcha atrás (recordáis eso que dijeron al principio del todo, que las 111 se quedarían para la L7, cuando de las 114 aún no se había dicho ni mú). Así que ahora que ya estan aquí las 114, las 111 seguro no tardarán en desaparecer, tal vez un par de semanas sigan circulando mientras se hacen las últimas pruebas con las 114 recien salidas del horno antes de ponerlas en servicio comercial. Por suerte nos hemos cubierto con material audiovisual de estos míticos trenes, y también ha dicho FGC que conservarán una de ellas. Que es triste que ni siquiera se queden dos, pero no conservar al menos una sería completamente estúpido a la vista de la magnífica colección (a estándares españoles, claro) que tiene FGC de trenes históricos.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Bueno, aunque yo tendría que venir otra vez porque yo grabo fatal.Don Ramón wrote:Por suerte nos hemos cubierto con material audiovisual de estos míticos trenes.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Pues al ataquerrrr mientras aún se pueda!Renfe445 wrote:Bueno, aunque yo tendría que venir otra vez porque yo grabo fatal.Don Ramón wrote:Por suerte nos hemos cubierto con material audiovisual de estos míticos trenes.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
A ojos de todos, el material histórico que ha circulado por FGC és de FGC, pero no todo, ya que los dos brills (18 i 301) són de la AAFCB al igual que la patxanga. Tenerlo en cuenta ...Don Ramón wrote:Que es triste que ni siquiera se queden dos, pero no conservar al menos una sería completamente estúpido a la vista de la magnífica colección (a estándares españoles, claro) que tiene FGC de trenes históricos.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Avui sols hi havia la 114.01 i la 114.02 per L7. A L6 he vist que corria una 113 un parell de cops (no he pogut veure si la mateixa o no), en tot cas, no he vist cap 111 avui
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment unitats 114 de FGC
Muy cierto, gracias por la aclaración.raulitinbcn wrote:A ojos de todos, el material histórico que ha circulado por FGC és de FGC, pero no todo, ya que los dos brills (18 i 301) són de la AAFCB al igual que la patxanga. Tenerlo en cuenta ...Don Ramón wrote:Que es triste que ni siquiera se queden dos, pero no conservar al menos una sería completamente estúpido a la vista de la magnífica colección (a estándares españoles, claro) que tiene FGC de trenes históricos.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol