Estació de Sagrera-TAV
Re: Estació de Sagrera-TAV
L'estació de la Sagrera
De la Sagrera al cor d'Europa
L'estació de la Sagrera és un element fonamental per equilibrar la xarxa ferroviària de Barcelona i, de retruc, la de tot el país. Els plans ferroviaris dels anys seixanta, van concebre un sistema de dues estacions en cada extrem de Barcelona. L'estació de Sants fou inaugurada en 1979, però la Sagrera va quedar pendent. Amb la planificació de finals dels anys 80 per l'ample de via europeu, la línia d'alta velocitat de Barcelona a França va quedar definitivament associada a la de l'estació de la Sagrera. El 15 de desembre de 2013 s'inauguraven els serveis directes a París i Lyon des de Barcelona i Madrid passant per l'estació que s'està construint a la Sagrera, essent el primer pas per integrar la xarxa d'alta velocitat espanyola amb la de la resta d'Europa.
Una estació d'estacions
Projectada per a un trànsit de viatgers superior als 100 milions d'intercanvis anuals, l'estació de la Sagrera serà un intercanviador modal complet d'Alta Velocitat, Rodalies, Metro, autobús urbà, interurbà, taxi i vehicle privat.
Estarà connectada directament amb el sistema viari arterial de l'àrea metropolitana mitjançant dues vies soterrades, una per cada sentit de circulació. La urbanització de nous carrers, també permetrà augmentar la connexió entre els barris, amb el centre de la ciutat i amb les zones pròximes com el Districte 22@ i el Fòrum.
L'estació de viatgers es complementarà amb edificis amb activitat econòmica diversa (oficines, comerços i hotels). Aquest conjunt arquitectònic actuarà de façana de l'estació i la convertirà en un important centre de treball i d'oci.
L'estació de la Sagrera concentrarà el màxim de serveis en vertical, en una construcció compacta que atén a millorar l'eficàcia en el moviment de les persones.
Tindrà dos accessos units per un gran pati de connexions. L'entrada des del barri de la Sagrera serà l'accés principal als dos nivells superiors, els corresponents a l'alta velocitat i l'estació d'autobusos interurbans. Des del barri de Sant Martí s'accedirà als nivells inferiors, els destinats a les Rodalies, el Metro i els aparcaments.
Una arquitectura integrada en la ciutat
L'estació és la punta de l'iceberg de l'actuació de Sant Andreu - la Sagrera. El sistema d'infraestructures, majoritàriament ferroviàries, quedarà cobert per un parc de 40 hectàrees des del Nus de la Trinitat fins al pont d'Espronceda.
La integració urbana es completa perquè l'estació és també el lloc de connexió entre la ciutat i la infraestructura i el punt de comunicació entre dos barris històricament separats pel ferrocarril.
El disseny de l'estació també inclou paràmetres sostenibles, com els panells fotovoltaics, la utilització de l'aigua freàtica per a les cisternes dels vàters i l'extinció d'incendis i calefacció i sistema de refrigeració centrals.
Un centre d'activitat
La ubicació privilegiada de la que serà l'estació central de Barcelona, concentrarà edificis destinats a oficines, comerços i hotels que seran el referent arquitectònic de l'estació i la convertiran en un centre d'activitat econòmica associada a l'estació molt significatiu. El Pla General Metropolità (PGM), en l'última modificació aprovada definitivament el 19 de maig de 2004, delimita l'àmbit urbanístic de l'estació de la Sagrera i li dóna una edificabilitat associada de 180.000 m², repartits en 150.000 m² per a oficines i comerços i 30.000 m² per a hotels.
De la Sagrera al cor d'Europa
L'estació de la Sagrera és un element fonamental per equilibrar la xarxa ferroviària de Barcelona i, de retruc, la de tot el país. Els plans ferroviaris dels anys seixanta, van concebre un sistema de dues estacions en cada extrem de Barcelona. L'estació de Sants fou inaugurada en 1979, però la Sagrera va quedar pendent. Amb la planificació de finals dels anys 80 per l'ample de via europeu, la línia d'alta velocitat de Barcelona a França va quedar definitivament associada a la de l'estació de la Sagrera. El 15 de desembre de 2013 s'inauguraven els serveis directes a París i Lyon des de Barcelona i Madrid passant per l'estació que s'està construint a la Sagrera, essent el primer pas per integrar la xarxa d'alta velocitat espanyola amb la de la resta d'Europa.
Una estació d'estacions
Projectada per a un trànsit de viatgers superior als 100 milions d'intercanvis anuals, l'estació de la Sagrera serà un intercanviador modal complet d'Alta Velocitat, Rodalies, Metro, autobús urbà, interurbà, taxi i vehicle privat.
Estarà connectada directament amb el sistema viari arterial de l'àrea metropolitana mitjançant dues vies soterrades, una per cada sentit de circulació. La urbanització de nous carrers, també permetrà augmentar la connexió entre els barris, amb el centre de la ciutat i amb les zones pròximes com el Districte 22@ i el Fòrum.
L'estació de viatgers es complementarà amb edificis amb activitat econòmica diversa (oficines, comerços i hotels). Aquest conjunt arquitectònic actuarà de façana de l'estació i la convertirà en un important centre de treball i d'oci.
L'estació de la Sagrera concentrarà el màxim de serveis en vertical, en una construcció compacta que atén a millorar l'eficàcia en el moviment de les persones.
Tindrà dos accessos units per un gran pati de connexions. L'entrada des del barri de la Sagrera serà l'accés principal als dos nivells superiors, els corresponents a l'alta velocitat i l'estació d'autobusos interurbans. Des del barri de Sant Martí s'accedirà als nivells inferiors, els destinats a les Rodalies, el Metro i els aparcaments.
Una arquitectura integrada en la ciutat
L'estació és la punta de l'iceberg de l'actuació de Sant Andreu - la Sagrera. El sistema d'infraestructures, majoritàriament ferroviàries, quedarà cobert per un parc de 40 hectàrees des del Nus de la Trinitat fins al pont d'Espronceda.
La integració urbana es completa perquè l'estació és també el lloc de connexió entre la ciutat i la infraestructura i el punt de comunicació entre dos barris històricament separats pel ferrocarril.
El disseny de l'estació també inclou paràmetres sostenibles, com els panells fotovoltaics, la utilització de l'aigua freàtica per a les cisternes dels vàters i l'extinció d'incendis i calefacció i sistema de refrigeració centrals.
Un centre d'activitat
La ubicació privilegiada de la que serà l'estació central de Barcelona, concentrarà edificis destinats a oficines, comerços i hotels que seran el referent arquitectònic de l'estació i la convertiran en un centre d'activitat econòmica associada a l'estació molt significatiu. El Pla General Metropolità (PGM), en l'última modificació aprovada definitivament el 19 de maig de 2004, delimita l'àmbit urbanístic de l'estació de la Sagrera i li dóna una edificabilitat associada de 180.000 m², repartits en 150.000 m² per a oficines i comerços i 30.000 m² per a hotels.
Last edited by adria on Tuesday 23/12/2014 19:34, edited 1 time in total.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Se sap si finalment els dos edificis que hi haurà a sobre de l'estació es construiran?
Re: Estació de Sagrera-TAV
Hamijo, tanto buscar y lo que has encontrado es la página promocional que se hizo para la estación de la Sagrera hace mil años, cuando se inició el proyecto. De hecho, creo que en esa página ni siquiera consta ese nuevo proyecto reducido que se supone que ha pactado el ayuntamiento de Barcelona con Fomento.adria wrote:Buscant i buscant he trobat una pàgina web que sembla sé que diu tot sobre l'estació.
http://www.barcelonasagrera.com/default.asp
està a dins de:
Alta Velocitat
Estació de la Sagrera
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Modificacions de projecte
El primer document "oficial" en què es poden veure les modificacions del projecte és a la pàgina 44 del document "Memòria d'Activitats 2013", que es troba a l'apartat "Documents" d'aquesta web, on hi ha abundant documentació de l'estació, els accessos i el parc. El document del que us parlo és aquest: http://www.barcelonasagrera.com/upload/ ... a/1747.pdf
És un dibuix molt poc detallat, en què són resaltats els canvis: a la coberta s'eliminen les pèrgoles ajardinades i es canvien per arbres, al nivell superior s'elimina el vestíbul d'arribades de TGV (que passa a estar al nivell de Sant Martí, el que millora la connexió amb Rodalies i metro), supressió de la cinquena andana d'alta velocitat i eliminació d'un edifici alt al costat Sagrera. A més, una cosa que no resalten al dibuix és que no es construirà una de les plantes d'aparcament inicialment previstes (encara que van dir que es deixaria l'espai necessari per fer-ho en el futur).
De fet, les fotos que ha penjat de la web del projecte són els primers renders que mostren les modificacions, ja que es veu que a la coberta només hi ha arbres, que ja no hi ha cinc andanes de TGV i que el vestíbul d'arribades és al nivell de Sant Martí. Abans, en aquest apartat de la web hi havia altres renders.
És un dibuix molt poc detallat, en què són resaltats els canvis: a la coberta s'eliminen les pèrgoles ajardinades i es canvien per arbres, al nivell superior s'elimina el vestíbul d'arribades de TGV (que passa a estar al nivell de Sant Martí, el que millora la connexió amb Rodalies i metro), supressió de la cinquena andana d'alta velocitat i eliminació d'un edifici alt al costat Sagrera. A més, una cosa que no resalten al dibuix és que no es construirà una de les plantes d'aparcament inicialment previstes (encara que van dir que es deixaria l'espai necessari per fer-ho en el futur).
De fet, les fotos que ha penjat de la web del projecte són els primers renders que mostren les modificacions, ja que es veu que a la coberta només hi ha arbres, que ja no hi ha cinc andanes de TGV i que el vestíbul d'arribades és al nivell de Sant Martí. Abans, en aquest apartat de la web hi havia altres renders.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Aquest dilluns, un diari no enllaçable ha publicat noves informacions sobre La Sagrera. Més o menys, el que hem anat comentant per aquí. Potser, la principal novetat és que han posat un termini per posar-la en servei al 2020.
Però, el més destacat de l'article no era la pròpia publicació, sino els comentaris dels lectors. I suposo que, aquests, no estan protegits per AEDE. Així que en reproduïré alguns d'interessants:
Crida l'atenció la quantitat de comentaris en defensa de l'Estació de França (l'article no en fa menció); denota l'estima de l'estació per la gent. També hi han diversos comentaris demanant una Sagrera amb llum natural, a l'estil EdF. Crec que seria el més idoni, i els lectors lamenten que acabi éssent una Sants II. Uns altres (d'aquest només n'he posat un) lamenten la megalòmana obra que, en realitat, amaga un pelotazo.
Hi han molts més comentaris, però he posat només 5 (i reduïnt-los) que il·lustren, més o menys, el parer general.
(*) El lector parla del sostre del vestíbul. S'equivoca. El sostre amb llum natural serà l'andana del TGV, com no...
Però, el més destacat de l'article no era la pròpia publicació, sino els comentaris dels lectors. I suposo que, aquests, no estan protegits per AEDE. Així que en reproduïré alguns d'interessants:
joanic302 wrote:Se nos llena la boca hablando de construir nuevas estaciones [...] y en cambio dejamos en estado de abandono las que ya tenemos. La estación de França es una vergüenza que esté casi en ruina y sin uso por pura negligencia (cuando por su ubicación céntrica sería de lo más útil para la ciudad), y la de Sants pues con obras paradas desde hace años y años y la Generalitat mirando para otro lado. Genial todo.
Tamagochi wrote:En resumen, [...] lo que debería ser una estación de trenes se convierte en un pelotazo urbanístico con su macro complejo de tiendas y edificios de viviendas que quieren vender. Un clásico, sin aprender seguimos veo. Una prueba mas de la ineptitud de nuestros políticos.
Ffmmpp wrote:No me gustan estos proyectos, pero la verdad es que la imagen que da la llegada a Sants para los turistas, en una especie de túnel negro... En la Sagrera podrían poner las vías al aire libre, al menos con luz natural.
Jordi Pedrola wrote:[...] Al menos usan el cristal para el techo (*) y asi la luz dara monumentalidad al conjunto. La alternativa seria un espacio "enfajado" como el de Sants. Lo lamentable es que desde los andenes no habra consciencia de encontrarse en la estacion de una gran ciudad, pues el entorno sera como los andenes de Sants, mas propios del metro que no de un tren internacional que da la bienvenida al visitante de negocios, que trae industria, inversion y puestos de trabajo. Seria triste darnos cuenta que la unica gran estacion de la ciudad sigue siendo la de Francia, que precisamente esta condenada a desaparecer.
arnulfo wrote:Podrían haber dejado [...] el tercer túnel para cercanías [...] y todos los regionales desde la Estación de Francia que vayan los del sur por Sants y los del norte por Sagrera. Pero claro, metemos todo el dinero en el tren para los ricos, para la gente pobre que dependen de los cercanías y regionales ni agua.
Crida l'atenció la quantitat de comentaris en defensa de l'Estació de França (l'article no en fa menció); denota l'estima de l'estació per la gent. També hi han diversos comentaris demanant una Sagrera amb llum natural, a l'estil EdF. Crec que seria el més idoni, i els lectors lamenten que acabi éssent una Sants II. Uns altres (d'aquest només n'he posat un) lamenten la megalòmana obra que, en realitat, amaga un pelotazo.
Hi han molts més comentaris, però he posat només 5 (i reduïnt-los) que il·lustren, més o menys, el parer general.
(*) El lector parla del sostre del vestíbul. S'equivoca. El sostre amb llum natural serà l'andana del TGV, com no...
Salvem l'Estació de França!
Re: Estació de Sagrera-TAV
Sembla que pel que diu aquest diari, al final s'han carregat del tot el vestíbul superior de TGV i tot passarà al nivell del vestíbul de Rodalies. Espero que, en comptes de posar arbres sobre una llosa de formigó, facin una coberta de vidre que deixi passar la llum natural directament a les andanes de TGV.
Re: Estació de Sagrera-TAV
És que realment, pel que he llegit, no eren arbres a sobre d'una llosa de formigó, era un vidre cobert de gespa o quelcom semblant.
Re: Estació de Sagrera-TAV
http://www.elconfidencial.com/ultima-ho ... ra_706724/
Adif abre licitación del proyecto de arquitectura de la estación la Sagrera
EFE
06/10/2015 (11:22)
Barcelona, 6 oct (EFECOM).- La gestora de infraestructuras ferroviarias Adif ha abierto el concurso de licitación del proyecto de arquitectura e instalaciones de la estación de la Sagrera de Barcelona, un paso más en la ejecución de la mayor infraestructura que está prevista en la ciudad en los próximos años.
Adif Alta Velocidad, entidad pública empresarial adscrita al Ministerio de Fomento, hizo pública la licitación de este proyecto arquitectónico en su web el pasado 17 de septiembre.
El presupuesto de la licitación es de 3,13 millones de euros y el valor estimado del contrato es de 4,69 millones de euros, según aparece detallado en el anuncio del expediente del concurso.
El proyecto tiene un plazo de ejecución de 15 meses y la fecha límite de presentación de ofertas se cerrará el próximo 6 de noviembre.
El proyecto de construcción de la macroestación barcelonesa de la Sagrera se desencalló en julio de 2013 gracias a un acuerdo cerrado entre el Ministerio de Fomento, la Generalitat y el Ayuntamiento para reducir su coste a un máximo de 650 millones de euros, frente a la estimación anterior de más de 800 millones.
El acuerdo permitió garantizar la viabilidad de la obra, que había acumulado permanentes retrasos.
El protocolo establece el marco general y las pautas que deben seguir Adif y el ayuntamiento para que la estación sea una realidad, ajustando el proyecto para racionalizar su coste, aunque manteniendo la funcionalidad y la operatividad ferroviaria de la estación intermodal, que ofrecerá servicio de alta velocidad y Cercanías.
Los 650 millones de máximo que deberá costar la macroestación procederán del Estado en aplicación de la adicional tercera del Estatut (255 millones), de las plusvalías urbanísticas (28 millones) y del concurso que convocará Adif para la gestión a 60 años de los 6.000 metros cuadrados de techo comercial.
La pieza más importante del nuevo acuerdo era el concurso para comercializar los 6.000 metros cuadrados de los vestíbulos de la estación.
Los técnicos municipales que hicieron posible aquel acuerdo, durante el mandato de Xavier Trias, confiaban además en poder poner en marcha en un plazo no determinado una gran área comercial de una magnitud similar a la Illa Diagonal de Barcelona y adicional a la que saldrá a concurso por Adif, con la que se podría obtener recursos suplementarios.
En una reunión mantenida el pasado 15 de septiembre en Madrid, la ministra de Fomento, Ana Pastor, garantizó a la alcaldesa de Barcelona, Ada Colau, la financiación y ejecución de infraestructuras en la ciudad, entre ellas la estación de la Sagrera.
La ministra se comprometió a reanudar el ritmo de las obras, para que pueda estar lista en 2019. EFECOM
Adif abre licitación del proyecto de arquitectura de la estación la Sagrera
EFE
06/10/2015 (11:22)
Barcelona, 6 oct (EFECOM).- La gestora de infraestructuras ferroviarias Adif ha abierto el concurso de licitación del proyecto de arquitectura e instalaciones de la estación de la Sagrera de Barcelona, un paso más en la ejecución de la mayor infraestructura que está prevista en la ciudad en los próximos años.
Adif Alta Velocidad, entidad pública empresarial adscrita al Ministerio de Fomento, hizo pública la licitación de este proyecto arquitectónico en su web el pasado 17 de septiembre.
El presupuesto de la licitación es de 3,13 millones de euros y el valor estimado del contrato es de 4,69 millones de euros, según aparece detallado en el anuncio del expediente del concurso.
El proyecto tiene un plazo de ejecución de 15 meses y la fecha límite de presentación de ofertas se cerrará el próximo 6 de noviembre.
El proyecto de construcción de la macroestación barcelonesa de la Sagrera se desencalló en julio de 2013 gracias a un acuerdo cerrado entre el Ministerio de Fomento, la Generalitat y el Ayuntamiento para reducir su coste a un máximo de 650 millones de euros, frente a la estimación anterior de más de 800 millones.
El acuerdo permitió garantizar la viabilidad de la obra, que había acumulado permanentes retrasos.
El protocolo establece el marco general y las pautas que deben seguir Adif y el ayuntamiento para que la estación sea una realidad, ajustando el proyecto para racionalizar su coste, aunque manteniendo la funcionalidad y la operatividad ferroviaria de la estación intermodal, que ofrecerá servicio de alta velocidad y Cercanías.
Los 650 millones de máximo que deberá costar la macroestación procederán del Estado en aplicación de la adicional tercera del Estatut (255 millones), de las plusvalías urbanísticas (28 millones) y del concurso que convocará Adif para la gestión a 60 años de los 6.000 metros cuadrados de techo comercial.
La pieza más importante del nuevo acuerdo era el concurso para comercializar los 6.000 metros cuadrados de los vestíbulos de la estación.
Los técnicos municipales que hicieron posible aquel acuerdo, durante el mandato de Xavier Trias, confiaban además en poder poner en marcha en un plazo no determinado una gran área comercial de una magnitud similar a la Illa Diagonal de Barcelona y adicional a la que saldrá a concurso por Adif, con la que se podría obtener recursos suplementarios.
En una reunión mantenida el pasado 15 de septiembre en Madrid, la ministra de Fomento, Ana Pastor, garantizó a la alcaldesa de Barcelona, Ada Colau, la financiación y ejecución de infraestructuras en la ciudad, entre ellas la estación de la Sagrera.
La ministra se comprometió a reanudar el ritmo de las obras, para que pueda estar lista en 2019. EFECOM
Re: Estació de Sagrera-TAV
I això?
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/10/ ... a-sagrera/
Adif suspèn la licitació per construir l’estació de la Sagrera
Actualitzat el 26.10.2015 a les 13:30
Adif ha suspès el procediment de contractació del projecte d'arquitectura i instal·lacions de l'estació, després que la justícia hagi admès a tràmit la impugnació que va presentar el Col·legi d'Arquitectes. El Col·legi demanava la convocatòria d'un concurs d'idees i que l'adjudicació garantís la rellevància del que ha de ser una nova icona arquitectònica de la ciutat.
Aquesta decisió comporta que queda sense efecte el procés iniciat a mitjan setembre, segons el qual les ofertes es podien presentar fins al 6 de novembre. Adif, que depèn del Ministeri de Foment, ha informat a través del BOE que les noves dates de licitació es publicaran “oportunament”. L’Ajuntament, de la seva banda, ha reclamat que tot aquest procés no interfereixi en la represa de les obres de la llosa de l’estació, la principal reivindicació del consistori.
El Col·legi d’Arquitectes va impugnar la licitació per considerar que calia la convocatòria d’un concurs d’idees en què intervingués un jurat que destaqui i valori el paper públic de l’arquitectura.
La ministra de Foment, Ana Pastor, es va comprometre a principis de setembre amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, a construir aquesta estació de l’AVE el 2020, i el dia 17 Adif va publicar al seu web l’anunci de licitació del projecte arquitectònic.
La setmana passada, la tinenta d’alcalde d’Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, va avisar que si Adif no accelera les inversions i mobilitza 140 milions d’euros per al projecte de la Sagrera, l’estació no estarà acabada el 2020, tal com està previst.
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/10/ ... a-sagrera/
Adif suspèn la licitació per construir l’estació de la Sagrera
Actualitzat el 26.10.2015 a les 13:30
Adif ha suspès el procediment de contractació del projecte d'arquitectura i instal·lacions de l'estació, després que la justícia hagi admès a tràmit la impugnació que va presentar el Col·legi d'Arquitectes. El Col·legi demanava la convocatòria d'un concurs d'idees i que l'adjudicació garantís la rellevància del que ha de ser una nova icona arquitectònica de la ciutat.
Aquesta decisió comporta que queda sense efecte el procés iniciat a mitjan setembre, segons el qual les ofertes es podien presentar fins al 6 de novembre. Adif, que depèn del Ministeri de Foment, ha informat a través del BOE que les noves dates de licitació es publicaran “oportunament”. L’Ajuntament, de la seva banda, ha reclamat que tot aquest procés no interfereixi en la represa de les obres de la llosa de l’estació, la principal reivindicació del consistori.
El Col·legi d’Arquitectes va impugnar la licitació per considerar que calia la convocatòria d’un concurs d’idees en què intervingués un jurat que destaqui i valori el paper públic de l’arquitectura.
La ministra de Foment, Ana Pastor, es va comprometre a principis de setembre amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, a construir aquesta estació de l’AVE el 2020, i el dia 17 Adif va publicar al seu web l’anunci de licitació del projecte arquitectònic.
La setmana passada, la tinenta d’alcalde d’Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, va avisar que si Adif no accelera les inversions i mobilitza 140 milions d’euros per al projecte de la Sagrera, l’estació no estarà acabada el 2020, tal com està previst.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Estació de Sagrera-TAV
Plou sobre mullat!
I que consti que em sembla bé la proposta del col·legi d' Arquitectes, l'estació cal que sigui un nou icona de la ciutat, i al Ministeri de Foment ja li va bé. A més amb el procés en el que està immergit el nostre país, l' Estat Espanyol cada vegada farà menys coses.
Avui un primer pas amb la constitució del nou Parlament de la XI legislatura.
Ja l'acabarem nosaltres, però compteu cap al 2026. Salut!
I que consti que em sembla bé la proposta del col·legi d' Arquitectes, l'estació cal que sigui un nou icona de la ciutat, i al Ministeri de Foment ja li va bé. A més amb el procés en el que està immergit el nostre país, l' Estat Espanyol cada vegada farà menys coses.
Avui un primer pas amb la constitució del nou Parlament de la XI legislatura.
Ja l'acabarem nosaltres, però compteu cap al 2026. Salut!
Re: Estació de Sagrera-TAV
Jo crec que l'estació a de ser funcional i prestar servei com el que a de ser una estació de Tren.122-042-132 wrote:Plou sobre mullat!
I que consti que em sembla bé la proposta del col·legi d' Arquitectes, l'estació cal que sigui un nou icona de la ciutat, i al Ministeri de Foment ja li va bé. A més amb el procés en el que està immergit el nostre país, l' Estat Espanyol cada vegada farà menys coses.
Avui un primer pas amb la constitució del nou Parlament de la XI legislatura.
Ja l'acabarem nosaltres, però compteu cap al 2026. Salut!
Si les floritures dels arquitectes nomes serveixen per fer una estació bonica i que costi mes calers no m'agrada aquesta proposta.
Fer-la si però a un preu raonable i per que anem a agafar el Tren i no per anar de compres o passar una nit en un hotel de somni.
Salutacions.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Estoy de acuerdo. No veo por qué una estación de tren tiene que ser "un ícono de la ciudad", hoy en día parece que todo tiene que ser un ícono, único, de diseño y arquitecto de nombre. Hacer una estación baratica y funcional no está para nada reñido con que tenga un diseño agradable, pero no hace falta fliparse con esas cosas, ya mucho nos hemos flipado con todo lo del parque que cubre las vías y demás pijerío que en otras ciudades sería un hazmerreír o incluso motivo de protesta por considerarse despilfarro (me remito al clásico ejemplo de Stuttgart 21). A veces menos es más, yo prefiero mil veces un Sant Andreu Comtal o Sant Andreu Arenal a otro Sants, que parece un aeropuerto y de los feos.ortegote wrote:Jo crec que l'estació a de ser funcional i prestar servei com el que a de ser una estació de Tren.122-042-132 wrote:Plou sobre mullat!
I que consti que em sembla bé la proposta del col·legi d' Arquitectes, l'estació cal que sigui un nou icona de la ciutat, i al Ministeri de Foment ja li va bé. A més amb el procés en el que està immergit el nostre país, l' Estat Espanyol cada vegada farà menys coses.
Avui un primer pas amb la constitució del nou Parlament de la XI legislatura.
Ja l'acabarem nosaltres, però compteu cap al 2026. Salut!
Si les floritures dels arquitectes nomes serveixen per fer una estació bonica i que costi mes calers no m'agrada aquesta proposta.
Fer-la si però a un preu raonable i per que anem a agafar el Tren i no per anar de compres o passar una nit en un hotel de somni.
Salutacions.
Que de hecho, eso me parecería mucho más interesante, recuperar la tradicional arquitectura ferroviaria, en lugar de hacer locuras. Tradicionalmente la arquitectura pública debía encajar en el panorama urbano de la ciudad, justamente se trataba de que NO destaque ni se distinga por la "marca" de algún arquitecto de moda, sino que haga bonito siendo lo que es, ni más, ni menos.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Estació de Sagrera-TAV
Doncs jo crec que ha de ser una estació molt funcional però icònica, a veure si m'explico, no vull dir que ens gastem una millonada en fer una ciutat de les arts al damunt, sinó una cosa més semblant a "Canary Wharf", que visualment és espectacular i funcionalment també, només cal veure que té 3 entrades i una d'elles amb 5 escales mecàniques paral·leles.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Estació de Sagrera-TAV
És que una cosa no està renyida amb l'altra. És evident que una estació de tren ha de ser funcional, però tenint en compte que seria la porta d'entrada ha la ciutat crec que també és important que sigui emblemàtica, com en el seu moment ho va ser l'estació de França. I crec que ser funcional i icònic no són coses incompatibles. El projecte que tinc en ment que procura un gran protagonisme de la llum natural i un entorn vegetal em sembla una gran opció, i tampoc em sembla tan fora de lloc el parc a sobre de les vies, al cap i a la fi no deixa de ser un espai de barrera dins la ciutat.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
Una estació ben feta, icona o no, ja ho hauria de ser des d'abaix de tot fins la teulada. I ara el que hi ha sembla el cobriment del clavegueram.
Tinc la sensació, i em sap greu dir-ho, que no tenim equips d'arquitectes/enginyers, preparats per fer una estació maca (sense fastuositats, ni pressupostos desorbitats), funcional i que deixi content a tothom.
Tinc la sensació, i em sap greu dir-ho, que no tenim equips d'arquitectes/enginyers, preparats per fer una estació maca (sense fastuositats, ni pressupostos desorbitats), funcional i que deixi content a tothom.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Estació de Sagrera-TAV
Potser perquè els que es qualifiquen han de marxar a l'estranger? Només potser eh?gatvell wrote:Tinc la sensació, i em sap greu dir-ho, que no tenim equips d'arquitectes/enginyers, preparats per fer una estació maca (sense fastuositats, ni pressupostos desorbitats), funcional i que deixi content a tothom.
Va home, clar que n'hi ha el que passa es que no estan físicament a Catalunya, sinó a Alemanya, Austràlia, Canadà...
I per acabar, se'n poden agafar de for d'arquitectes o enginyers, que n'hi ha a carretades i molts estarien entusiasmats de poder fer una estació d'aquestes característiques i dimensions, a més que el nom "barcelona" dóna uns certs aires de grandesa i modernitat. És un bon currículum per a qualsevol arquitecte o enginyer.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
Ai, la "marca Barcelona 2.0"...bigcoaster wrote:a més que el nom "barcelona" dóna uns certs aires de grandesa i modernitat
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Estació de Sagrera-TAV
No si no ho dic jo, però es veu que ara està de moda, fins i tot arriba a Tarragona amb "Barcelona World". Ai, que bé sona...Fran-Ikarus wrote:Ai, la "marca Barcelona 2.0"...bigcoaster wrote:a més que el nom "barcelona" dóna uns certs aires de grandesa i modernitat
PD: ja veurem d'aqui un temps perquè si seguim amb aquesta política que ha adquirit la ciutat en els últims mesos...
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Estació de Sagrera-TAV
No sé si estoy del todo de acuerdo con esto. La EdF es bonita y hasta cierto punto monumental, pero no la veo para nada icónica. Es típica arquitectura ferroviaria de la época del vapor, una cubierta alta de hierro que permitiese ventilar la estación de los humos. Muchas estaciones de la época se parecen un montón, son todas del mismo estilo.mpn90 wrote:És que una cosa no està renyida amb l'altra. És evident que una estació de tren ha de ser funcional, però tenint en compte que seria la porta d'entrada ha la ciutat crec que també és important que sigui emblemàtica, com en el seu moment ho va ser l'estació de França.
Creo que lo de la luz natural está bien, y un entorno hasta cierta medida vegetal también lo entiendo, pero no estoy de acuerdo de esto de la "barrera" dentro de la ciudad. Estoy seriamente en desacuerdo. La vía transcurre en trinchera, es decir que se podrían tener puentes para todas o casi todas las calles principales que la cruzan, y la permeabilidad sería la misma que con cualquier zona edificada. Está bien tener parques, pero no veo la lógica de que se tengan que ubicar justo encima de las vías.mpn90 wrote:I crec que ser funcional i icònic no són coses incompatibles. El projecte que tinc en ment que procura un gran protagonisme de la llum natural i un entorn vegetal em sembla una gran opció, i tampoc em sembla tan fora de lloc el parc a sobre de les vies, al cap i a la fi no deixa de ser un espai de barrera dins la ciutat.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol