Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
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Ecomobisostrans
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Ecomobisostrans »

Aqui hay varias cosas que aclarar para que se entienda bien mi ideología al respecto:

Estoy completamente de acuerdo con hacer los trenes en viaducto como se hace en buena parte del mundo, por mi la Diagonal, la Gran Via, etc. tendrían unos estupendos viaductos al estilo del de la L10 con 2 o 4 vias según se necesite. He estado en Amsterdam, Berlín y Hamburgo y el metro y demás trenes van en viaductos por zonas densamente pobladas. De todas formas, si aqui hay tanta reticencia a los viaductos, antes de que se quede sin hacer por eso prefiero la opción cara de los túneles. Sin ir mas lejos en Madrid han construido varias veces mas túneles que en Barcelona, en 20 años ha mas que duplicado su red de metro, y Madrid no es una ciudad mucho mas rica que Barcelona. Que si al final ni así y se hace tramvia, pues vale, mejor tramvia que nada, mejorará bastante la movilidad mas local y un poco la movilidad hacia Barcelona, solo un poco respecto a los autobuses y encima tendría que seguir haciendo autobuses. Otra solución puede ser quitar de alguna manera los regionales y GL de la R2sud (llevándolos por la via del AVE o como sea pero sin fastidiar a sus usuarios) entonces esa línea potente ya la tendríamos, se puede desdoblar algun tramo descampado como por ejemplo la zona de Viladecans y así poder intercalar mas paradas pero a la vez habiendo semidirectos, y si encima se hace el bucle del aeropuerto ya prácticamente toda la mobilidad de la zona la tenemos resuelta, ya solo haría falta el tramvia para ir a Cornellà y autobuses urbanos.

En cuanto al panorama político-económico hay algunas cosas que veo que no se tienen muy en cuenta:
- La mal llamada "crisis" está pasando en poco tiempo la economía se habrá restablecido. Por el motivo que sea a las élites financieras les ha interesado este bache pero si dura demasiado les perjudica a ellas mismas, por tanto podemos hacer propuestas con mas cara y ojos que simples soluciones de emergencia.
- El panorama político español está a punto de cambiar, los barones PPSOECIU tienen los días contados, hace ya 2 meses las encuestas daban la victoria a Podemos y las mas reciente de esta semana se la siguen dando, y si gobiernan será con el apoyo de IU, probablemente algun otro partido de izquierdas pequeño (con suerte PACMA tambien), PSOE pero desde un discreto 2º plano, aqui en Catalunya el que gobierne seguramente será ERC, etc. luego igual la cosa nos sale rana y son mas de lo mismo, pero en principio hemos de confiar en que las cosas cambien, en que se avance hacia mayor responsabilidad social, y justamente en esa responsabilidad social el transporte juega un papel clave, después de las cosas básicas de supervivencia (erradicar la pobreza y mejorar la sanidad) una de las mas importantes es el transporte.
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Sagrerenc
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Sagrerenc »

Conec bé la zona de Viladecans-Gavà, les prioritats en aquesta zona son, per una banda, millorar el transport public dels barris alts sobretot, i millorar la connectivitat amb la resta del Baix Llobregat i l'entrada de la Diagonal (per evitar el coll d'ampolla de Sants).

Tinc els meus dubtes sobre la idoneitat d'un tramvia. La idea de fer una linia des de Cornellà i Sant Boi fins a Castelldefels resseguint la carretera de Sta. Creu de Calafell és bona ja que la mobilitat en aquest eix és bastant important. El problema és travessar el casc urbà de Viladecans, Gavà i Castelldefels, ja que no hi ha l'espai per 2 vies de tramvia + 2 carrils per a cotxes. L'opcio de desviar el transit rodat per uns altres carrers no es viable, ja que no hi ha cap altre carrer mes o menys paral.lel i amb una amplada suficient. S'hauria de pensar en fer trams de via unica per al tramvia o bé carrils d'us compartit, i aixo li treu atractiu al tramvia.

On no veig un tramvia és als barris alts de Gavà i Viladecans, per la orografia i la menor densitat de poblacio. En aquests sectors la prioritat hauria de ser fer una bona xarxa de busos d'aportacio a les estacions de Rodalia, considerant Gavà i Viladecans com una unica ciutat, i no com ara, que cada ciutat te els seus autobusos tot i que hi ha barris de Viladecans que tenen més relacio amb el centre i l'estacio de Gavà que no pas amb Viladecans.

Si mes a llarg termini es pot pensar en un projecte soterrani, s'hauria de pensar bé. La millor idea seria un metro tipus VAL, com el de Lille o Toulouse, és a dir, metro automàtic, de gàlib petit, vehicles de 2 cotxes i estacions de 30 metres de llargada. Correspondencies amb L3, Tram, L5, R4, FGC i R2. I possibilitat de fer un traçat en viaducte per travessar les zones industrials o de camps. Seria la manera més economica de fer arribar el metro a aquestes zones.
Lluis
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Lluis »

Jo sincerament, no veig el tramvia per la carretera a santa creu de Calafell. Tota la vida he agafat els autobusos que passen per allà (L80-L81-L82-L85-L86-L87-L96-L97-L99) i a hores punta triguen, triguen molt, van tard, aquella carretera està supersaturada, sobretot entre Gavà i Viladecans. Crec que un tramvia per allà seria més un problema que una solució.

Dit això, la meva proposta per a aquesta zona seria allargar la L8 fins a Castelldefels. Això donaria accés ràpid i freqüent entre Castelldefels-Gavà-Viladecans- Sant Boi- Cornellà- L'Hospitalet-Barcelona. Hi ha destinacions amb molta demanda local, com ara L'IKEA, Gran Via 2, La Campana i la connexió amb l'Hospital de Bellvitge transbordant a la L1 a Av. Carrilet, i la futura connexió amb la L9 a la Fira. Llavors, caldria algun lloc de transbordament amb el trambaix, com per exemple la proposta que heu fet més amunt d'allargar el T1 fins a Cornellà Riera.

Potser podria tornar-se a anomenar S3 el trajecte complet fins a Castelldefels, que junt amb les S33, S4 i S8 podria entendre's com el "Metro del Baix Llobregat" a l'estil "Metro del Vallès", amb Sant Boi com a bifurcació estil Sant Cugat. I amb una mica de sort també s'allargaria pel costat Barcelona fins a Francesc Macià i Gràcia.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by davroca5 »

Com que veig que el debat es concentra a metro si/no a la zona Sud, poso el plànol meu de la L6. Accepto crítiques ;)

Tram Reina Elisenda - Bon Viatge

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Aquest tram l'he modificat dos cops després de pujar-lo aquí :D Primer anava de Pont d'Esp. a La Sardana per tornar a pujar cap a Hospital Comarcal. Després l'he tornat a modificar eliminant la parada de Sant Joan de Déu ja què considero que amb la L3 ja va servida. Finalment ha quedat així, molt més recte cap a la Diagonal i amb menys parades. Recorregut inicial

Tram Bon Viatge - Castelldefels

Image

(en groc marcades les estacions de Rodalies).
Per mi aquest tram està força bé ja que té connexions amb els FGC i amb Rodalies a Gavà i Castelldefels.


En general aquesta ampliació de la L6 faria 22 km
Salut!
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Don Ramón
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Don Ramón »

Ecomobisostrans wrote:Aqui hay varias cosas que aclarar para que se entienda bien mi ideología al respecto:

Estoy completamente de acuerdo con hacer los trenes en viaducto como se hace en buena parte del mundo, por mi la Diagonal, la Gran Via, etc. tendrían unos estupendos viaductos al estilo del de la L10 con 2 o 4 vias según se necesite. He estado en Amsterdam, Berlín y Hamburgo y el metro y demás trenes van en viaductos por zonas densamente pobladas. De todas formas, si aqui hay tanta reticencia a los viaductos, antes de que se quede sin hacer por eso prefiero la opción cara de los túneles. Sin ir mas lejos en Madrid han construido varias veces mas túneles que en Barcelona, en 20 años ha mas que duplicado su red de metro, y Madrid no es una ciudad mucho mas rica que Barcelona. Que si al final ni así y se hace tramvia, pues vale, mejor tramvia que nada, mejorará bastante la movilidad mas local y un poco la movilidad hacia Barcelona, solo un poco respecto a los autobuses y encima tendría que seguir haciendo autobuses. Otra solución puede ser quitar de alguna manera los regionales y GL de la R2sud (llevándolos por la via del AVE o como sea pero sin fastidiar a sus usuarios) entonces esa línea potente ya la tendríamos, se puede desdoblar algun tramo descampado como por ejemplo la zona de Viladecans y así poder intercalar mas paradas pero a la vez habiendo semidirectos, y si encima se hace el bucle del aeropuerto ya prácticamente toda la mobilidad de la zona la tenemos resuelta, ya solo haría falta el tramvia para ir a Cornellà y autobuses urbanos.
Lo de Madrid tienes algo de razón, pero realmente el segundo túnel que pasa por Sol sólamente les equipara a nuestras dos travesías, la línea que va por el otro lado (pasando por P. Pío) es casi todo en superficie. Aparte, Madrid y Barcelona son casos de bastante densidad de población. Lo que no me motiva mucho es pensar que hacemos algo así para una zona de densidad media. Aparte, piensa que antes que nada lo que haría también falta es otro túnel (¿o viaducto? jeje) para Barcelona, porque sino podemos cuadruplicar todo lo que queramos y seguiremos con el cuello de botella de las travesías. Tal vez un buen compromiso podría ser la línea Cornellà-Castelldefels en un viaducto sobre la carretera de Sta. Creu de Calafell. Eso tendría un coste bastante razonable, y serviría a la vez como efectiva cuadriplicación de la línea hasta Castelldefels, y permitiría un intercambiador con L8 en Sant Boi, y un nuevo apeadero en Viladecans más cerca del pueblo, haciendo innecesario el actual. Así la R2S se quedaría como línea "rápida"sobre todo para regionales, LD y cercanías semidirectos, y los demás cercanías podrían entrar por esta nueva línea.
Sagrerenc wrote: Tinc els meus dubtes sobre la idoneitat d'un tramvia. La idea de fer una linia des de Cornellà i Sant Boi fins a Castelldefels resseguint la carretera de Sta. Creu de Calafell és bona ja que la mobilitat en aquest eix és bastant important. El problema és travessar el casc urbà de Viladecans, Gavà i Castelldefels, ja que no hi ha l'espai per 2 vies de tramvia + 2 carrils per a cotxes. L'opcio de desviar el transit rodat per uns altres carrers no es viable, ja que no hi ha cap altre carrer mes o menys paral.lel i amb una amplada suficient. S'hauria de pensar en fer trams de via unica per al tramvia o bé carrils d'us compartit, i aixo li treu atractiu al tramvia.
Sagrerenc, tienes bastante razón en la dificultad de meter un tranvía por esas calles tan pequeñitas, yo pensaba en dos carriles de uso compartido, pero el uso compartido con tranvía es una mala idea, soy muy consciente de eso, pues si no tiene derecho de vía la inversión no parece bien aprovechada. Una solución que a veces es factible es la ida y la vuelta por calles diferentes. Digo "a veces" porque no pueden ser tramos muy largos, para no distanciar demasiado las agujas que hacen falta para posibles servicios parciales (lo de la L1 entre Universitat y Glòries). En Sant Boi esto se podría hacer para el tramo céntrico, desde la rotonda junto al hospital hasta Ronda Sant Ramón, que son 750 metros (dos paradas) la ida por Eusebi Güell y la vuelta por Pi i Maragall. Ambas calles permitirían 1 vía + 1 carril (actualmente son 1 carril + 1 carril para aparcar). Esta solución depende mucho de la disposición de las calles y no siempre es posible.
Lluis wrote: Jo sincerament, no veig el tramvia per la carretera a santa creu de Calafell. Tota la vida he agafat els autobusos que passen per allà (L80-L81-L82-L85-L86-L87-L96-L97-L99) i a hores punta triguen, triguen molt, van tard, aquella carretera està supersaturada, sobretot entre Gavà i Viladecans. Crec que un tramvia per allà seria més un problema que una solució.
Hombreeeee, la cuestión en esto no es si tranvía o no, es si derecho de vía o no, sea bus o tranvía. Tanto el bus como el tranvía en una vialidad así deben tener su carril propio. Sería un despropósito en una carretera así hacer un tranvía sin carril exclusivo. Yo he pensado en carriles de uso compartido, pero en calles pequeñas y céntricas, por supuesto que no para una gran carretera donde caben 2 vías de tranvía + 2 (o más) carriles.
Ecomobisostrans wrote:En cuanto al panorama político-económico hay algunas cosas que veo que no se tienen muy en cuenta:
- La mal llamada "crisis" está pasando en poco tiempo la economía se habrá restablecido. Por el motivo que sea a las élites financieras les ha interesado este bache pero si dura demasiado les perjudica a ellas mismas, por tanto podemos hacer propuestas con mas cara y ojos que simples soluciones de emergencia.
Pero a ver, lo que yo propongo no es ninguna solución de emergencia. Es una solución austera, que en el futuro puede complementarse con otra cosa más (por ejemplo el esmentado viaducto). Una cosa es una solución cara, y otra es el derroche. No es razonable pensar que el gasto público que hubo en los últimos años de la crisis era normal, era un gasto a crédito absolutamente excesivo. Por eso, que se termine la crisis no creo que deba ser señal de que hay que volver a la situación de ~2007/08, sino que hay que buscar soluciones efectivas pero austeras. Tu mismo dices que conoces ejemplos Europeos donde manda la austeridad y la eficiencia en el gasto. Y hacer túneles para contentar a los señoritos que son muy finos para un viaducto no me parece para nada aceptable. Eso es precisamente la definición de un gasto caprichoso y creo que es algo contra lo que hay que hacer pedagogía, no darle a la gente lo que sea para que no hagan berrinches. Yo, como tu y tantos, también espero un cambio de paradigma en la política Española, pero no para que el derroche pase de un nivel a otro, sino para que pare por completo. España es un país en muchos sentidos altamente ineficiente, con un paro desbocado y una economía en ruinas. Un cambio de prioridades políticas no liberará mágicamente dinero para grandes obras, aunque sean para un buen fin, sino que justamente se tiene que priorizar el gasto en sanidad y sobre todo EDUCACIÓN, que es algo que hace muchísima falta en este país, las escuelas públicas tienen un nivel muy deficiente. La gente tiene que entender que si gastamos un pastizal en hacer un túnel y no un viaducto, eso es dinero que no sirve para sanidad, educación o pensiones, y considerando que es un gasto completamente dispensable en lo que rendimiento supone no se puede seguir aceptando meter dinero en cosas así. La economía Española no está destrozada por la crisis, está destrozada por una pésima administración y una pésima política (industria? valor añadido? alta tecnología? sin eso no competiremos con la China donde los trabajadores son casi esclavos y no habrá recuperación), y tardaría décadas en alcanzar un nivel comparable al de Alemania en la actualidad, que aún y así me parece menos de lo deseable. Así que final de la crisis, sí, puede, pero no hay lluvia de dinero, y tenemos que aprender para siempre a ser austeros y no gastar más de lo absolutamente necesario. Que no quiere decir soluciones de emergencia, pero tampoco hacer las cosas más a lo grande de lo estrictamente necesario.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Ecomobisostrans »

Don Ramón wrote:Una solución que a veces es factible es la ida y la vuelta por calles diferentes. Digo "a veces" porque no pueden ser tramos muy largos, para no distanciar demasiado las agujas que hacen falta para posibles servicios parciales (lo de la L1 entre Universitat y Glòries).
Tambien puede haber calles transversales con vias para cuando sea necesario.
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Sagrerenc
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Sagrerenc »

Don Ramón wrote:Tal vez un buen compromiso podría ser la línea Cornellà-Castelldefels en un viaducto sobre la carretera de Sta. Creu de Calafell. Eso tendría un coste bastante razonable, y serviría a la vez como efectiva cuadriplicación de la línea hasta Castelldefels, y permitiría un intercambiador con L8 en Sant Boi, y un nuevo apeadero en Viladecans más cerca del pueblo, haciendo innecesario el actual. Así la R2S se quedaría como línea "rápida"sobre todo para regionales, LD y cercanías semidirectos, y los demás cercanías podrían entrar por esta nueva línea.
No veig l'avantatge de fer un viaducte. Des del punt de vista de la circulacio ferroviaria, si; pero a nivell urbanistic ho veig desastros en un carrer tan estret. Els pilars del viaducte es menjarien gairebé tanta amplada com un tramvia, els veïns dels primers pisos veurien passar milers de persones al dia davant del seu menjador, i a nivell comercial perdria atractiu.

Potser l'unica solucio passaria per expropiar i enderrocar les cases antigues dels punts on el carrer és més estret (cosa que suposo que ja deuen preveure els plans urbanistics ja que tots els edificis nous estan construits més enrere) per a fer espai per 2 carrils viaris i 2 tramviaris.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by adria »

Aquí us envío la meva proposta de tram fins a Torribera.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by marc_bcn_2 »

@adria Jo crec que aquesta proposta és molt útil ja que el tram de la Pallaresa podria ser utilitzat com a inici d'una altra linia de tranvia cap a Montcada (com ja vaig comentar).

A Santa Coloma veig dos camins possibles:
1. Trajecte paral·lel al Riu: podria servir a més per reurbanitzar l'avinguda de la Salzereda, que al meu parer, està molt deteriorada, però s'hauria de suvitzar el pendent de l'avinguda Salzereda al Molinet.
2. Trajecte direcció Torribera per avinguda Generalitat i direcció Sant Adrià per avinguda Santa Coloma: és una altra opció possible, perquè l'avinguda Santa Coloma és molt ampla (aparcament+carril+carril+aparcament/bus) i perquè l'avinguda Generalitat ara està pacificada en un tram (nomès hi passen bus i veïns). A més el trajecte pasaria per zones comercials i abastitien a més població.

Respecte a Torribera, jo faria que acabi a la porta del Recinte (en front de la B-20), ja que no crec que un tranvia pugui pujar les pendents del trajecte que proposes. Per mi, el TRAM cap a Santa Coloma (i una possible prolongació cap a Montcada) crec que es una de les prolongacions amb més potèncial avui dia (sense tenir dades a l'abast).
adria
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by adria »

I aquí la proposta cap a Can Ruti:
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davroca5
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by davroca5 »

Buff, es que jo un tramvia a Can Ruti no ho veig... no es massa empinat?
Salut!
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by marc_bcn_2 »

Jo també m'ha animat a fer una proposta.
Aquí us poso possibles expansions de la xarxa de Trambesòs cap a Torribera, Estació de Badalona, Montgat, World Trade Center, Diagonal i Montcada i Reixac.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... pbnNtCBj0A

PD: Per fer arribar TRAM o Metro a Can Ruti, jo només veig possible tunel.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by adria »

davroca5 wrote:Buff, es que jo un tramvia a Can Ruti no ho veig... no es massa empinat?
Com ja he dit abans, des de la entrada al barri de Bonavista fins a Can Ruti seria soterrat.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by trensmat »

Jo tinc una proposta per fer una xarxa de Tramvies Interurbans i Comarcals.

T1 Argentona - Mataró - St Andreu de Llavaneres.(Tren tram)
T2 Dosrius - Argentona - Mataró Via Europa - Hospital de Mataró.
T3 Sarria de Ter - Girona - Salt.
T4 Vila-seca - Port Aventura - Salou - La Pineda - Vila-seca.
T5 La Roca del Vallés - Granollers - Les Franqueses del Vallés - La Roca Vilage.
T6 Banyoles - Girona - Figueres.
T7 Castellvell del Camp - Reus - La Plana - Vila-seca (Tren tram)
T8 Glories - Pep Ventura - Montgat - Tiana.
T9 Gorg - Pep Ventura - Montgat - Masnou - Alella.
T10 Calella - Blanes - Blanes Poble - Lloret de Mar. (Tren tram)
T11 Estació de St Adrià - Gorg - Fondo - Montigala - Can Ruti.
T12 L'Hospitalet del Llobregat - Cornella - Viladecans Poble - Gava - Castelldefels. (Tren tram)

Espero que hem doneu la vostra opinió sobre aquestes propostes de una Xarxa de Tramvies Interurbanes i Comarcals, que tingueu un feliç any nou.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by davroca5 »

Suggereixo a tots aquells que fan propostes en text que quan tingueu temps (i ganes) les passeu a mapa, ja sigui amb Google Earth, Maps o qualsevol programa d'imatges. Queden molt més visuals i vistoses ;)
Salut!
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

Respecte a les propostes de Badalona: el carrer que va des de Gorg fins a Lloreda és molt empinat; jo vaig fer una proposta on ficava el tramvia per allà i al final vam arribar a la conclusió que la pendent era massa forta i el tramvia no podria pujar-la.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by marc_bcn_2 »

La meva proposta per TRAM perfeccionada, amb parades i linies. Accepto comentaris!

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(Click per fer més gran)
davroca5
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by davroca5 »

En general m'agrada, l'únic que faria es ampliar la T4-T6 cap a Badalona Pompeu Fabra passant per Gorg i fer la T6 circular. La T4 podria quedar-se a Gorg.
Li veig algunes pegues, per exemple el tramvia a Rambla Just Oliveras. La rambla no es massa ample, així que no crec que hi hagi espai per ficar-lo. A més, no entenc la necessitat de dur la línia a Rambla Just Oliveras, quan es pot quedar perfectament a Av. Carrilet ;)
Després, en cas de que es faci la reforma de Glòries definitiva, no se com quedaria la parada de Glòries, però ara mateix ja està una mica saturada sent final de la T5 i la T6, així que jo crec que ampliaria la T9 fins al WTC.
Lo demés no ho conec molt, però m'agrada, sobretot el ramal a Sants. :plas
Salut!
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Ecomobisostrans »

Jo no separaria T7 i T9, i que es pugui fer tota la Diagonal de cop. Si no vols que quedi tant llarga sempre la pots intercanviar amb la T4, aquesta que vagi a Torribera i la T7 que acabi a Sant Adrià.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by davroca5 »

Ecomobisostrans wrote:Jo no separaria T7 i T9, i que es pugui fer tota la Diagonal de cop. Si no vols que quedi tant llarga sempre la pots intercanviar amb la T4, aquesta que vagi a Torribera i la T7 que acabi a Sant Adrià.
Ui si, cert, la T7 i T9 les fusionaria. O bé que la T9 arribi fins Ernest Lluch i deixes la T7 com a línia de reforç per augmentar la capacitat (similar a la T1 actual del Trambaix).
Salut!
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