ATENCIÓ, NOTICIES!!!!!
Territori modifica el calendari de la Línia 9: metro a l'aeroport al novembre i metro a la Zona Franca a mitjans de 2016
El departament de Territori i Sosteniblitat modifica el calendari d'obertura del tram de la Línia 9 a l'Aeroport i avançarà les obres del tram de la Zona Franca
CARLES PUIG BARCELÓ - Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar ahir en roda de premsa sense preguntes la modificació del calendari d'obertura dels ramals sud de la Línia 9 i 10 del metro de Barcelona. Aquesta modificació arriba després de que fa un mes el propi conseller anunciés, en una visita al primer tren en proves al ramal de l'Aeroport, l'obertura d'aquest tram al febrer del 2016. Segons paraules pròpies del conseller, "el ramal a l'Aeroport es molt important per Barcelona i la seva economia, que també repercuteix en l'economia catalana". També va afegir que "aquest ramal porta acabat des de fa anys ja què el govern tripartit va avançar les obres a empreses concessionàries. Per aquest motiu el més sensat i oportú es avançar l'obertura d'aquest ramal al novembre de l'any 2015". El conseller va explicar el motiu d'aquest avançament: "les proves s'estan fent a bon ritme, per lo tant creiem que es poden fer una mica més ràpid per poder tenir tot el ramal operatiu al novembre". A part d'això, Santi Vila considera que "obrir el tram uns mesos abans que el Mobile Word Congress de febrer ens permet treballar amb un marge de temps més gran per solucionar fallades del sistema que puguin aparèixer, per aquest motiu es probable que els primers dies o setmanes de l'obertura del ramal hi hagin fallades del sistema, problemes amb els indicadors o qualsevol altre error", per aquest motiu el conseller demana paciència a tots els usuaris d'aquest tram.
Finalment, el conseller també va dir que estaven treballant per intentar millorar les freqüències de pas (previstes de 7 minuts), però en aquest aspecte Santi Vila es va mostrar escèptic, ja què per poder modificar les freqüències "hauriem de treure més trens d'altres línies i adaptar-los a la conducció automàtica de la línia".
El tram sud de la L9, anomenat a la seva construcció com a Tram I, tindrà una longitud de 20 kilòmetres (similar a la Línia 1) i tindrà 15 estacions, que enllaçaran l'Aeroport a les seves dues terminals, els polígons industrials del Prat, el Prat de Llobregat, el polígon Mercabarna i el Parc Logístic, el recinte Fira, la Torrassa, Collblanc i la Zona Universitària de Barcelona.
El tram de la Zona Franca, a mitjans de 2016
Finalment, el conseller va explicar el calendari previst pel tram de la Línia 10 de la Zona Franca. Aquest tram, que circula pel Passeig de la Zona Franca i pel carrer A del polígon industrial, té les estacions en viaducte terminades, però les estacions soterrades es troben aturades des de 2011. Per aquest motiu, i acceptant les pressions i motius de l'alcalde de Barcelona Xavier Trias, el conseller ha fet un calendari d'obres i inauguracions per aquest tram. Es preveu que les obres d'aquest tram de la L10 tornin a començar "a principis o mitjans de 2015", quan els pressupostos de la Generalitat ho permetin. "Es un tram de vital importància, ja què connecta els barris de la Zona Franca i el propi polígon industrial". Quan les obres terminin, "hi haurà un període de proves que durarà mig any, per lo tant creiem què a mitjans de 2016 podríem tenir operatiu aquest Tram II de la Línia 10".
Aquest tram de la Línia 10, d'uns 7 kilòmetres de recorregut, tindrà nou estacions (4 d'aquestes en un viaducte pel carrer A) i permetran comunicar la Zona Franca amb la plaça Ildefons Cerdà i la Zona Universitària de Barcelona, compartint el traçat entre la Zona Universitària i l'estació de "Can Tries-Gornal" amb la Línia 9.
Canvi de nom de dues estacions de metro i una de Trambaix
Abans de finalitzar la roda de premsa, el conseller també va explicar el canvi de nom de dues estacions de metro i una de la xarxa del Trambaix. En el cas de les estacions de metro, es canvien el nom de les estacions de "Can Boixeres", de la Línia 5; i la de "Fontana", de la Línia 3. Els nous noms per aquestes estacions seran "Can Boixeres | Montesa" i "Gràcia", respectivament. En paraules textuals del conseller, "el nom d'aquestes dues estacions no estava previst, però finalment a l'ultima reunió del consell de l'ATM vam decidir aprovar el canvi de noms". També va dir què aquest canvi de nom seria unilateral, sense consultar als ajuntaments de l'Hospitalet i Barcelona, ja què "es un tema únicament de la Generalitat, i en aquest cas els ajuntaments no poden decidir res".
Per altre banda, també es canviarà el nom d'una parada del Trambaix, concretament la de "Ignasi Iglesias", que canvia el nom a "Pablo Iglesias". Davant les reaccions de la premsa, Santi Vila va detallar aquest canvi: "creiem què Pablo Iglesias (de Podem) es una persona què passarà a la història, per lo tant lo milor que podem fer es canviar el nom d'una parada i posar el seu nom".
Tots aquests canvis de nomenclatura no entraran en vigor fins al 31 de gener de l'any que ve, quan els nous cartells i mapes de la xarxa estiguin ja creats i preparats per la seva col·locació a les estacions i parades de tramvia. Tot i així, el conseller explicarà tots els detalls a una nova reunió a principis de gener.
Font:
Ara.cat