Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
El segon vídeo sona com els 9000 de la L9, però el primer video és el so original dels 9000 de la L2 i la L4.
Alguna cosa similar ha passat amb els 4300 de la FGV de València.
Alguna cosa similar ha passat amb els 4300 de la FGV de València.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
-
- N5
- Posts: 112
- Joined: Saturday 21/12/2013 14:01
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Quina cosa més estranya, potser esta relacionat amb que ara van amb ATO i abans funcionaven amb ATP
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Que jo sàpiga, a la L2 sempre han anat en mode ATO des de la seva entrada en servei.victorromo99 wrote:Quina cosa més estranya, potser esta relacionat amb que ara van amb ATO i abans funcionaven amb ATP
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Simplement es qualitat del so entre els dos vídeos. El segon té una qualitat en HD i el primer no.
Per cert, l'ATP no es un sistema de conducció. Es un sistema de protecció i seguretat que supervisa a l'ATO.
Per cert, l'ATP no es un sistema de conducció. Es un sistema de protecció i seguretat que supervisa a l'ATO.
Last edited by davroca5 on Sunday 21/12/2014 23:17, edited 1 time in total.
Salut!
#volemL9
#volemL9
-
- N5
- Posts: 112
- Joined: Saturday 21/12/2013 14:01
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
No crec que sigui aquest el motiu, perquè jo recordo aquell so de fa uns anys i també no es l'unic video que fa aquest so
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Jo tampoc escolto cap diferència més enllà de la diferència de qualitat del video. El que es curiòs es que alguns 2000 porten equips de tracció ONYX com els del 9000 i sonen igual.davroca5 wrote:Simplement es qualitat del so entre els dos vídeos. El segon té una qualitat en HD i el primer no.
Per cert, l'ATP no es un sistema de conducció. Es un sistema de protecció i seguretat que supervisa a l'ATO.
Hasta siempre serie 1000
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Jo tambè he notat el canvi de soroll i no als vídeos (que tambè) sino en directe. Abans just abans d'aturar-se feia un so com per fases i ara ja no el fa.
Vox
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
No se si hay algún hilo dedicado a posible reforma de
Los 2000... Pero hace 10-15 días ví un camión en las cocheras de vilapicina cargando un coche de un 2000... No se si para posible reforma...
Los 2000... Pero hace 10-15 días ví un camión en las cocheras de vilapicina cargando un coche de un 2000... No se si para posible reforma...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El cercador fa meravelles!
Tan fàcil com introduir "reforma 2000" al cercador... et voilà: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... forma+2000ferroviario_catalan wrote:No se si hay algún hilo dedicado a posible reforma de
Los 2000...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Lo que a mi me resulta curioso es que hayan cambiado toda la cadena de tracción no a uno, sino a varios 2000. Recordemos que técnicamente no tienen absolutamente nada que ver, si bien por fuera pueden parecerse, vienen a ser el caso 446/447 pero en metro: son estéticamente idénticas(si, existen ciertas diferencias estéticas, pero no vamos a pormenorizar), pero técnicamente, una es de tecnología continua(escobillas, chopper), y la otra el de tecnología aterna(trifásica, GTO en 447 y IGBT en 2100/9000).nestor wrote: El que es curiòs es que alguns 2000 porten equips de tracció ONYX com els del 9000 i sonen igual.
Dicha reforma consistiría en una reforma integral de toda la cadena de tracción de la unidad, adaptándola a trifásica: cambio de motores, de la electrónica de potencia y de control... así como de todo el cableado, pues no tiene absolutamente nada que ver una tecnología y otra.
En resumen, que vendría a ser adaptar la instalación eléctrica de una casa de los años 20 a la legislación actual(picar paredes, cambiar todo el cableado...) obviamente, dicho a modo de comparación(en boletín azul no esta presente en un tren). En una casa hay que hacer esa reforma si, pero no en una unidad, sino en varias... Me resulta poco probable, dado que con los tiempos que corren, así como no en una, sino en varias unidades, con el coste que ello representaría... Ya lo podían haber echo en los 3000/4000 no? La cadena de tracción es la misma.
-
- N5
- Posts: 116
- Joined: Sunday 10/01/2010 18:39
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Aquests son els 2100, no els 2000. Els 2000 están a la L3 i els 2100 a la L4.nestor wrote:El que es curiòs es que alguns 2000 porten equips de tracció ONYX com els del 9000 i sonen igual.
-
- N5
- Posts: 116
- Joined: Sunday 10/01/2010 18:39
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
A veure, que jo sápiga hi han 3 modes:oriolp13 wrote:Que jo sàpiga, a la L2 sempre han anat en mode ATO des de la seva entrada en servei.victorromo99 wrote:Quina cosa més estranya, potser esta relacionat amb que ara van amb ATO i abans funcionaven amb ATP
-ATO+ATP = acceleració i fre automàtic
-ATP = el conductor accelera i frena
-M+25 = lo mateix que ATP pero sense funcions de seguretat(p.ex moure's amb les portes obertes, passar semafor en vermell, ignorar limits de velocitat), limitat a 25km/h.
Que tingui possibilitat d'ATO no vol dir que sempre hi vagin en ATO. En mode ATO se suposa que sempre accelera i frena al mateix lloc, mentres que en ATP depen del conductor. Això ultim, crec, pot fer que el soroll sigui una mica diferent.
De totes maneres fa temps El Llop va comentar que, al menys a la L5, van reduir la velocitat a alguns trams per estalviar energia. Pot ser han canviat algo a les 9000 que faci estalviar energia i per això ja no fan aquest soroll que dieu. En el meu cas no agafo frequentment cap línia que tingui les 9000 o 2100, així que no puc dir si ha canviat o no. Al video si que no trobo cap diferència. Hi ha que tindre en compte que el primer video está fet al mig de la andana, mentres que el segon al final. Al ultim video el soroll está una mica més silenciat, pero més o menys fa el mateix soroll.
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Ahí ahíjsantos233 wrote:Aquests son els 2100, no els 2000. Els 2000 están a la L3 i els 2100 a la L4.nestor wrote:El que es curiòs es que alguns 2000 porten equips de tracció ONYX com els del 9000 i sonen igual.
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
No se ve nada.Mr. Baricentro wrote:Ahí ahíjsantos233 wrote:Aquests son els 2100, no els 2000. Els 2000 están a la L3 i els 2100 a la L4.nestor wrote:El que es curiòs es que alguns 2000 porten equips de tracció ONYX com els del 9000 i sonen igual.
Hasta siempre serie 1000
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Que es lo que no ves?nestor wrote: No se ve nada.
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Mr. Baricentro wrote:Que es lo que no ves?nestor wrote: No se ve nada.
Las fotos adjuntas que había en tu post.
Hasta siempre serie 1000
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-met ... serie-2000
Comença la remodelació dels trens de la sèrie 2000
Ja ha marxat cap als tallers de Tradinsa, a Lleida, el primer tren de la sèrie 2000 que passarà el procés de remodelació integral per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior.
Oriol Pàmies / 21.01.15 - 08:57h
Reformar trens que passen dels 20-25 anys és una pràctica habitual en la gestió del material mòbil ferroviari, perquè amb un cost moderat es pot allargar la vida dels vehicles i equiparar-los als més moderns. Ara li ha arribat l'hora a la sèrie 2000 de Metro, que passarà pel procés a un ritme de dos trens per any, del 2016 al 2018. Ara es treballa en el tren prototip.
La remodelació comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les accions que s'hi han de realitzar, les més visibles són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED i la nova situació dels agafadors. Es manté la reserva de dues zones per a persones amb mobilitat reduïda, situades a cada extrem de la unitat. Un polsador permetrà a l'usuari de la zona PMR avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren. Les portes properes a aquesta zona tindran indicadors lluminosos de tancament de portes. També s'instal·larà un nou tipus de passadís entre cotxes que facilitarà enormement les tasques de manteniment.
Gravació sincronitzada
Pel que fa a la seguretat, es preveu revisar els mecanismes de totes les portes d'accés i implantar un sistema de videovigilància que permet la gravació de tot el tren en sincronia amb els tiradors interiors d'emergència. També s'actualitzarà la cabina de conducció, amb equips d'aire condicionat propis i millores en l'estanqueïtat, i s'instal·laran detectors de presència a la cabina contrària, cosa que augmenta la seguretat.
A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, també s'aborden altres accions a l'interior de les unitats orientades al confort, com ara la substitució del paviment.
A l'exterior, es repararà la xapa i s'introduiran petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com la col·locació del número de tren exterior amb tecnologia LED i els pilots exteriors d'il·luminació frontal i indicadors lluminosos laterals.
Van ser els primers trens continus
Aquesta sèrie estava destinada a donar servei a la línia 2, però va entrar en funcionament comercial inicialment a la línia 3. Les sis unitats (30 cotxes) es van rebre entre el 1992 i el 1997. Al principi eren composicions de tres cotxes, a les quals es van afegir després dos cotxes motors més per fer-les quíntuples. Es pot dir que van marcar una època, la dels trens continus o de tipus "cuc", ja que van ser els primers a tenir passadís d'interconnexió entre cotxes. Que es pogués anar d'una punta a l'altra per l'interior va ser tota una novetat per als barcelonins.
Els trens 2000, construïts per CAF, Meinfesa i GEC-Alsthom i equipats amb motors Mitsubishi, van ser concebuts amb paràmetres semblants als de les sèries 3000 i 4000. Han estat destinats els últims anys a la línia 3, on conviuen amb els de la sèrie 3000, ja reformats, i algunes unitats de la 5000.
Comença la remodelació dels trens de la sèrie 2000
Ja ha marxat cap als tallers de Tradinsa, a Lleida, el primer tren de la sèrie 2000 que passarà el procés de remodelació integral per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior.
Oriol Pàmies / 21.01.15 - 08:57h
Reformar trens que passen dels 20-25 anys és una pràctica habitual en la gestió del material mòbil ferroviari, perquè amb un cost moderat es pot allargar la vida dels vehicles i equiparar-los als més moderns. Ara li ha arribat l'hora a la sèrie 2000 de Metro, que passarà pel procés a un ritme de dos trens per any, del 2016 al 2018. Ara es treballa en el tren prototip.
La remodelació comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les accions que s'hi han de realitzar, les més visibles són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED i la nova situació dels agafadors. Es manté la reserva de dues zones per a persones amb mobilitat reduïda, situades a cada extrem de la unitat. Un polsador permetrà a l'usuari de la zona PMR avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren. Les portes properes a aquesta zona tindran indicadors lluminosos de tancament de portes. També s'instal·larà un nou tipus de passadís entre cotxes que facilitarà enormement les tasques de manteniment.
Gravació sincronitzada
Pel que fa a la seguretat, es preveu revisar els mecanismes de totes les portes d'accés i implantar un sistema de videovigilància que permet la gravació de tot el tren en sincronia amb els tiradors interiors d'emergència. També s'actualitzarà la cabina de conducció, amb equips d'aire condicionat propis i millores en l'estanqueïtat, i s'instal·laran detectors de presència a la cabina contrària, cosa que augmenta la seguretat.
A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, també s'aborden altres accions a l'interior de les unitats orientades al confort, com ara la substitució del paviment.
A l'exterior, es repararà la xapa i s'introduiran petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com la col·locació del número de tren exterior amb tecnologia LED i els pilots exteriors d'il·luminació frontal i indicadors lluminosos laterals.
Van ser els primers trens continus
Aquesta sèrie estava destinada a donar servei a la línia 2, però va entrar en funcionament comercial inicialment a la línia 3. Les sis unitats (30 cotxes) es van rebre entre el 1992 i el 1997. Al principi eren composicions de tres cotxes, a les quals es van afegir després dos cotxes motors més per fer-les quíntuples. Es pot dir que van marcar una època, la dels trens continus o de tipus "cuc", ja que van ser els primers a tenir passadís d'interconnexió entre cotxes. Que es pogués anar d'una punta a l'altra per l'interior va ser tota una novetat per als barcelonins.
Els trens 2000, construïts per CAF, Meinfesa i GEC-Alsthom i equipats amb motors Mitsubishi, van ser concebuts amb paràmetres semblants als de les sèries 3000 i 4000. Han estat destinats els últims anys a la línia 3, on conviuen amb els de la sèrie 3000, ja reformats, i algunes unitats de la 5000.
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Com destrossar un tren en 4 passes, pregunteu a Can TMB!!
Jo aquest any estic tenint la tremenda sort que gairebé tots els trens que em toquen a L3 són 2000 (I uso la línia cada dia, que és l'única que tinc, podria tenir la mateixa sort amb la rifa ), així que tocarà gaudir-los tot el que es pugi. M'hi he fitxat, i l'únic tren que no he vist de la sèrie 2000 és el 2001-2004.
Jo hagués enviat el 2009-2012 que fa molta llàstima veure'l.., en fi, esperem que els 2100 corrin ben lluny que seran els propers a ser despersonalitzats.
Jo aquest any estic tenint la tremenda sort que gairebé tots els trens que em toquen a L3 són 2000 (I uso la línia cada dia, que és l'única que tinc, podria tenir la mateixa sort amb la rifa ), així que tocarà gaudir-los tot el que es pugi. M'hi he fitxat, i l'únic tren que no he vist de la sèrie 2000 és el 2001-2004.
Jo hagués enviat el 2009-2012 que fa molta llàstima veure'l.., en fi, esperem que els 2100 corrin ben lluny que seran els propers a ser despersonalitzats.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Millora del confort interior"
Si és el confort interior es "millora" com als 3000... (no continuo per no semblar mal educat).Ja ha marxat cap als tallers de Tradinsa, a Lleida, el primer tren de la sèrie 2000 que passarà el procés de remodelació integral per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
No podrien implantar la llum a totes les portes?Les portes properes a aquesta zona tindran indicadors lluminosos de tancament de portes.
El que pretenen fer és passar-se la comoditat dels passatgers pel forro.les més visibles són la disposició longitudinal dels seients
Espera, espera, espera, espera!!! Com que s'instal·laran?i s'instal·laran detectors de presència a la cabina contrària
Segons el manual de conducció d'aquests trens...
A veure, TMB, que no cola!CABINA S/2000: en las cabinas de los trenes de esta serie, además de lo descrito anteriormente, existe un detector de presencia de personas en la cabina contraria. La detección queda señalizada en el pupitre (1) de la cabina activa.
No posaré cap caqueta més perquè la notícia em fa emprenyar.
frankrodriguez.net
signatura
signatura