Però els turistes no han d'agafar aquest mapa. És un que no té CAP referència geogràfica. Només és per indicar per on les línies tenen els enllaços i els noms de les estacions. I si ho volen fer així per turistes, doncs que posi en un lloc que en "x" parada es pot anar a "y" lloc.adria wrote:No m'agrada, bàsicament,perquè és com si indiqués corbes que no hi són, que la l-1 agafa Meridiana tot recte, el tram a Maria Cristina faria una corba i a partir d'alla, tot recte, enganyaria un munt als turistes un munt.
Plànols ferroviaris de Barcelona
Re: Simplified Subway Maps
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
El Mapa me parece un poco lioso por las líneas de Rodalies de Catalunya y de FGC tienen el mismo color eso confunde mucho al pasajero.
Pienso que la idea de introducir el Aerobus en el sistema ATM seria una muy buena idea, ya que la gran mayoría de transportes de Barcelona están integrados a esta organismo y además que los autobuses Aerobus sus billetes son muy caros para los pasajeros.
Pienso que la idea de introducir el Aerobus en el sistema ATM seria una muy buena idea, ya que la gran mayoría de transportes de Barcelona están integrados a esta organismo y además que los autobuses Aerobus sus billetes son muy caros para los pasajeros.
INAT: Metro Maps
Ja es va comentar fa temps: un disenyador francés va crear "mapes simplificats" de metros del món, inclòs el de Barcelona.
Sembla que ha fet una nova versió:
http://www.inat.fr
A mi m'agrada molt més que la versió anterior.
I vosaltres què opineu?
Sembla que ha fet una nova versió:
http://www.inat.fr
A mi m'agrada molt més que la versió anterior.
I vosaltres què opineu?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: INAT: Metro Maps
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: INAT: Metro Maps
Atencio que arriba el rondinaire...
Aquests mapes molt "macoS" amb aquest estil de disseny grafic presuntamente mes senzill, a mi em dificulten molt situar-me sobre el planol, passa amb el metro de Madrid i amb el d'altres llocs, perque determinades corbes i enllaços no s'ajusten a la realitat i el que dueria ser mes senzill acaba esdevenint mes complexe perque no reconeixes la "graella" i/o enreixat...ara si, en un petit espai de paper hi cap un troç mes gran...
Hi algu mes que li sembli mes senzill aixi?
soc l'unic que te aquesta precepcio?
Jo trobo que es mes difcil d'una ullada veure enllaços i calcular distancies de forma correcte.
Queda molt maco i estilitzat, pero molt irreal, com termometres amb curves suavitzades mes o menys com el que deu fer la linia.
A vegades algo es vol fer tan entendor que s'acaba fent mes complexe, si una linia te un sentit marcadament vertical o en esviaix...i la poses en sentit horitzontal..malament anem pero molt "senzill" que quedi (L6 a primer planol)
En podría citar moltes mes, pero nomes d'exemple..al segon sembla que de VAllcarca L3 a Pza Molina L7 hi hagi res..... ja, ja...doncs a peu hi una bona tirada.
el darrer de Renfe445 es mes acurat en aquestes coses pero tambe n'hi ha alguna (la corba Fontana Lesseps L3 per exemple), pero esta molt millor.
Aquests mapes molt "macoS" amb aquest estil de disseny grafic presuntamente mes senzill, a mi em dificulten molt situar-me sobre el planol, passa amb el metro de Madrid i amb el d'altres llocs, perque determinades corbes i enllaços no s'ajusten a la realitat i el que dueria ser mes senzill acaba esdevenint mes complexe perque no reconeixes la "graella" i/o enreixat...ara si, en un petit espai de paper hi cap un troç mes gran...
Hi algu mes que li sembli mes senzill aixi?
soc l'unic que te aquesta precepcio?
Jo trobo que es mes difcil d'una ullada veure enllaços i calcular distancies de forma correcte.
Queda molt maco i estilitzat, pero molt irreal, com termometres amb curves suavitzades mes o menys com el que deu fer la linia.
A vegades algo es vol fer tan entendor que s'acaba fent mes complexe, si una linia te un sentit marcadament vertical o en esviaix...i la poses en sentit horitzontal..malament anem pero molt "senzill" que quedi (L6 a primer planol)
En podría citar moltes mes, pero nomes d'exemple..al segon sembla que de VAllcarca L3 a Pza Molina L7 hi hagi res..... ja, ja...doncs a peu hi una bona tirada.
el darrer de Renfe445 es mes acurat en aquestes coses pero tambe n'hi ha alguna (la corba Fontana Lesseps L3 per exemple), pero esta molt millor.
Re: INAT: Metro Maps
A mi también me pasa lo que a ti. De hecho, una cosa que me gusta bastante del plano de Metro de Barcelona es que esta sobre un esquema muy básico de la ciudad, con algunas calles principales y zonas verdes y así marcadas.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: INAT: Metro Maps
Jo també prefereixo un plànol lo mes geogràfic possible, ja sabem que no sempre es pot al 100% però almenys que coincideixi bastant.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Mapa realista vs mapa simplificat
Jo també estic amb les opinions anteriors.
Un mapa excesivament simplificat potser va bé a un turista, però despista al que coneix la ciutat i la seva xarxa.
Si per mi fos, a les estacions hi hauria el mapa de CartoMetro.
Un mapa excesivament simplificat potser va bé a un turista, però despista al que coneix la ciutat i la seva xarxa.
Si per mi fos, a les estacions hi hauria el mapa de CartoMetro.
Re: INAT: Metro Maps
El del CartoMetro es una passada, però per l'usuari poder seria massa confús. A mi el que més m'agrada "com a usuari" és el que te en Bernat al seu Web, no podria haver-hi cap tipus de dubte al mirar-lo
http://www.trenscat.com/tmb/images/metro/mapa_metro.jpg
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: INAT: Metro Maps
A mi m'agrada el de CartoMetro tant com el de Bernat, això sí, coincidisc amb Miquel en que de cara a l'usuari pot ser un poc liós, el de CartoMetro.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: INAT: Metro Maps
Estava buscant desesperat aquest de "CartoMetro", jeje...
Gràcies, Faristol, pel teu comentari.
La corba de Fontana a Lesseps l'he fet perquè si no el nom de "Plaça Molina" no cap. Jo he intentat representar al mapa algunes de les vies principals de Barcelona, com són l'Avinguda del Paral·lel, l'Avinguda Diagonal, la Gran Via de les Corts Catalanes, l'Avinguda Meridiana, el Passeig de Gràcia, el Carrer Aragó... La resta és més esquemàtic. Quan es facin prolongacions intentaré moure algunes coses sense perdre la forma de les vies principals.
El Carrer Aragó, com podeu veure, crec que hauria d'anar recte, però he fet una cosa al costat de l'estació de Clot per intentar no confondre a la gent que es pensi que des del Passeig de Gràcia es pot anar cap a la Meridiana.
Gràcies, Faristol, pel teu comentari.
La corba de Fontana a Lesseps l'he fet perquè si no el nom de "Plaça Molina" no cap. Jo he intentat representar al mapa algunes de les vies principals de Barcelona, com són l'Avinguda del Paral·lel, l'Avinguda Diagonal, la Gran Via de les Corts Catalanes, l'Avinguda Meridiana, el Passeig de Gràcia, el Carrer Aragó... La resta és més esquemàtic. Quan es facin prolongacions intentaré moure algunes coses sense perdre la forma de les vies principals.
El Carrer Aragó, com podeu veure, crec que hauria d'anar recte, però he fet una cosa al costat de l'estació de Clot per intentar no confondre a la gent que es pensi que des del Passeig de Gràcia es pot anar cap a la Meridiana.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Mapa realista vs mapa simplificat
Això del CartoMetro era una conya, però ara que he vist el d'en Borràs (que no el coneixia, aquest plànol), sí que ho dic de veritat que, si per mi fos, a les estacions hi seria. No tenim una xarxa de metro tan complexa com a París o Londres, i crec que certes simplificacions són contraproduents.fgc113 wrote:A mi m'agrada el de CartoMetro tant com el de Bernat, això sí, coincidisc amb Miquel en que de cara a l'usuari pot ser un poc liós, el de CartoMetro.
Re: INAT: Metro Maps
En efecte, a mi també em semblen uns mapes superflus. Només poden tenir interès estètic, cosa la qual sovint es troba en conflicte amb la usabilitat.faristol wrote:Atencio que arriba el rondinaire...
Aquests mapes molt "macoS" amb aquest estil de disseny grafic presuntamente mes senzill, a mi em dificulten molt situar-me sobre el planol, passa amb el metro de Madrid i amb el d'altres llocs, perque determinades corbes i enllaços no s'ajusten a la realitat i el que dueria ser mes senzill acaba esdevenint mes complexe perque no reconeixes la "graella" i/o enreixat...ara si, en un petit espai de paper hi cap un troç mes gran...
Hi algu mes que li sembli mes senzill aixi?
soc l'unic que te aquesta precepcio?
Jo trobo que es mes difcil d'una ullada veure enllaços i calcular distancies de forma correcte.
Queda molt maco i estilitzat, pero molt irreal, com termometres amb curves suavitzades mes o menys com el que deu fer la linia.
A vegades algo es vol fer tan entendor que s'acaba fent mes complexe, si una linia te un sentit marcadament vertical o en esviaix...i la poses en sentit horitzontal..malament anem pero molt "senzill" que quedi (L6 a primer planol)
En podría citar moltes mes, pero nomes d'exemple..al segon sembla que de VAllcarca L3 a Pza Molina L7 hi hagi res..... ja, ja...doncs a peu hi una bona tirada.
el darrer de Renfe445 es mes acurat en aquestes coses pero tambe n'hi ha alguna (la corba Fontana Lesseps L3 per exemple), pero esta molt millor.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Re: INAT: Metro Maps
Fotracaires, estic totalment obert a propostes per millorar el plànol, si voleu.
Podeu dir-me si hi ha alguna altra via important, i marcar els punts d'interès que els turistes volen veure.
Podeu dir-me si hi ha alguna altra via important, i marcar els punts d'interès que els turistes volen veure.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
-
- N2
- Posts: 10
- Joined: Sunday 13/06/2010 13:38
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Construction on Metro line L9 has been halted indefinitely, so the works at Sarrià are at a standstill. At Gràcia the platform between tracks 1 and 3 has been widened, but the plan was revised, and the project of having track 4 merge with track 2 before entering the station (as to widen the platform) has been ultimately omitted, since it would have required rebuilding part of the tunnel gallery and this was considered too costly for little return.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
... however, the section between Zona Universitària and Aeroport T1 will be open in 2016. Confirmed.Don Ramón wrote:Construction on Metro line L9 has been halted indefinitely, so the works at Sarrià are at a standstill.
Here the map with the definitive names of the stations: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9704_o.jpg (the grey stations will not open in 2016).
Salut!
#volemL9
#volemL9
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Also, the Santa Rosa station in the L9 existing part is already open but I don't remember exactly since when. In this fanthastic map you could include the commuter lines too, because it's not very difficult (there're only 2 tunnels with 2 tracks and Barcelona Sants) and would be very useful. In the commuter part, the current R7 doesn't arrive any more till l'Hospitalet de Llobregat. I link here a current map so you can improve it.davroca5 wrote:... however, the section between Zona Universitària and Aeroport T1 will be open in 2016. Confirmed.Don Ramón wrote:Construction on Metro line L9 has been halted indefinitely, so the works at Sarrià are at a standstill.
Here the map with the definitive names of the stations: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9704_o.jpg (the grey stations will not open in 2016).
Rodalies de Catalunya map: http://www.renfe.com/viajeros/cercanias ... celona.png
Thansk for this map! Thumbs up!
Last edited by bigcoaster on Sunday 19/04/2015 10:55, edited 1 time in total.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
19/09/2011bigcoaster wrote:[Also, the Santa Rosa station in the L9 existing part is already open but I don't remember exactly since when.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
-
- N2
- Posts: 10
- Joined: Sunday 13/06/2010 13:38
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Thanks for the replies !
There is no date for opening the central section ? Is the tunnel finished now ? What is the remaining work ? rail track, signalling and station equipment ?Don Ramón wrote:Construction on Metro line L9 has been halted indefinitely, so the works at Sarrià are at a standstill.
You mean the tunnels of the rodalies networks ? That is "little" bit more than just two tunnel I thinkbigcoaster wrote:In this fanthastic map you could include the commuter lines too, because it's not very difficult (there're only 2 tunnels with 2 tracks and Barcelona Sants) and would be very useful