Vol comercial fa NY-Londres en 5.16 hores

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Vol comercial fa NY-Londres en 5.16 hores

Post by Guigui »

De Nova York a Londres en poc més de 5 hores a cavall del corrent en jet

Un avió comercial frega la velocitat del so aprofitant la potència d'aquest passadís de vents en altura

http://www.ara.cat/societat/meteo/Nova- ... 71655.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Vol comercial fa NY-Londres en 5.16 hores

Post by Mortadel·lo »

si no vaig mal fixat l'avió no frega en absolut la velocitat del so, ja que en anar amb el vent a favor la velocitat respecte l'aire (que és la que compta per a la barrera del so) no és de 1200km/h si no que serà la mateixa (o de fet fins i tot inferior) que quan té el vent en contra i va a 700km/h
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Velocitat de l'avió

Post by Javi M »

Evidentment que un avió comercial no pot assolir la velocitat del so respecte de l'aire que el rodeja. Però és que, per a la durada d'un vol, el que compta és la velocitat de l'avió respecte del terra (la qual en aquest cas és la suma de la velocitat de l'avió respecte de l'aire més la velocitat de l'aire respecte del terra). Per tant, no hi ha cap incongruència per part del periodista, en aquest cas.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Velocitat de l'avió

Post by Mortadel·lo »

Javi M wrote:Evidentment que un avió comercial no pot assolir la velocitat del so respecte de l'aire que el rodeja. Però és que, per a la durada d'un vol, el que compta és la velocitat de l'avió respecte del terra (la qual en aquest cas és la suma de la velocitat de l'avió respecte de l'aire més la velocitat de l'aire respecte del terra). Per tant, no hi ha cap incongruència per part del periodista, en aquest cas.
obviament la durada del vol depèn de la velocitat respecte el terra, però aquest titular segueix sent erroni "Un avió comercial frega la velocitat del so aprofitant la potència d'aquest passadís de vents en altura"
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Vol comercial fa NY-Londres en 5.16 hores

Post by Fran-Ikarus »

¡El fregar se va a acabar! :hola
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Referència

Post by Javi M »

Mortadel·lo wrote:obviament la durada del vol depèn de la velocitat respecte el terra, però aquest titular segueix sent erroni "Un avió comercial frega la velocitat del so aprofitant la potència d'aquest passadís de vents en altura"

Erroni no. Imprecís sí, en tot cas, per no mencionar sobre quina referència s'ha donat la velocitat.

Personalment crec que la concreció de la referència no és necessària, ja que és perfectament deduïble pel context.
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”