Notícies de l'Aerobús
Notícies de l'Aerobús
http://www.expansion.com/2008/12/17/cat ... 50136.html
Cuatro grupos pujan por el negocio del ‘Aerobús’
Publicado el 18-12-08 , por Ignasi Pujol Barcelona
Cuatro grupos se disputan el contrato para explotar el Aerobús, el servicio de autobús que conecta el Aeropuerto del Prat con la ciudad de Barcelona. El Aerobús alcanzó el año pasado los tres millones de pasajeros, cifra que supuso un aumento del 13,41% respecto al año anterior y un récord en el número de usuarios desde la creación del servicio, en 2002. Las ofertas corresponden a Sarbus, Tusgsal, Hispano Igualadina y Autocares Julià.
La duración del contrato será de cinco años, y éste será prorrogable una única vez por un período de tres años.
Los cuatro grupos han hecho llegar sus ofertas a la Entitat Metropolitana del Transport (EMT), el organismo que adjudicará el contrato. El plazo de presentación finalizó el pasado día 10 y la apertura de plicas tendrá lugar mañana, viernes.
El actual operador del Aerobús es la empresa Transports Ciutat Comtal (TCC), controlada por Sarbus, que a su vez forma parte del conglomerado empresarial Marfina.
El grupo de la familia Martí, con sede en Sabadell (Vallès Occidental), ostentaba el 33% de TCC, pero el año pasado adquirió un 33,3% adicional a Transportes Urbanos de Zaragoza. El resto del capital está en manos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
El contrato actual expira el 31 de diciembre de 2009. La principal novedad de la nueva concesión es que incluirá el traslado de pasajeros de la nueva Terminal 1 –conocida hasta el momento como Terminal Sud–, además de seguir transportando a los usuarios de la actual terminal, ahora denominada T2.
El inicio del servicio de la línea de la T1 se iniciará el mismo día en que entre en funcionamiento la nueva infraestructura. Los pliegos del concurso establecen que esto será a partir del 1 de abril de 2009 y no más tarde del 1 de enero de 2010, fecha en que el adjudicatario iniciará el servicio de la T2.
Los ofertantes proponen el canon que la EMT deberá pagar. Esta cifra se expresa como un importe por viajero transportado y será como mínimo de 1,1 euros por pasajero o trayecto.
Las dos líneas tendrán como punto de llegada a la capital catalana la Plaza Catalunya y también pararán en Plaza España. Los licitadores pueden sugerir trayectos y paradas alternativas.
En cualquier caso, las ofertas deben garantizar que los servicios de la línea de la T1 no tendrán un intervalo superior a los seis y diez minutos y, en el caso de la T2, el intervalo oscilará entre los seis y los diez minutos.
Los horarios del servicio, que se prolonga durante todos los días del año, serán los mismo que los del actual Aerobús. El primer autobús saldrá de Plaza Catalunya a las 5.30 horas y el último del día, a las 0.15 horas. La primera salida del Aeropuerto se producirá a las seis de la mañana y la última, a la una de la madrugada.
La flota del servicio, que constará de veinte vehículos, será propiedad del adjudicatario, que se encargará también del mantenimiento.
La EMT prevé que el Aerobús transporte este año 2,95 millones de viajeros, un 1,89% menos que en 2007. El descenso previsto es muy inferior a la caída de viajeros de El Prat, que hasta noviembre se ha situado en un 7,6%.
Las ofertas se valorarán sobre cien puntos. La oferta técnica tendrá una puntuación máxima de 45 puntos, el canon puede obtener 35 puntos y la oferta de vehículos, otros veinte puntos.
Los cuatro ofertantes tienen su sede en Catalunya, aunque Hispano Igualadina pasará a corto plazo a manos de la gallega Transmonbús y la británica Arriva. Tusgsal facturó 14,96 millones de euros el año pasado, Julià registró una ventas de 22,72 millones, e Hispano Igualadina obtuvo una cifra de negocio de 20 millones. El hólding Marfina, que además del transporte de viajeros incluye la comercialización de vehículos, superó los trescientos millones de euros de facturación el pasado ejercicio.
Nuevo ‘conductor’ para un histórico
Fundada en 1916 y controlada hasta el momento por la familia Alsina, la compañía Hispano Igualadina ha cambiado de manos. La empresa pasará a la órbita del grupo gallego Monbús (ver EXPANSIÓN del 21 de noviembre). La compra se articulará a través de una sociedad participada por Monbús, la británica Arriva y Caixanova. La Xunta ha apoyado la operación, valorada en 61 millones, con un aval de seis millones.
Cuatro grupos pujan por el negocio del ‘Aerobús’
Publicado el 18-12-08 , por Ignasi Pujol Barcelona
Cuatro grupos se disputan el contrato para explotar el Aerobús, el servicio de autobús que conecta el Aeropuerto del Prat con la ciudad de Barcelona. El Aerobús alcanzó el año pasado los tres millones de pasajeros, cifra que supuso un aumento del 13,41% respecto al año anterior y un récord en el número de usuarios desde la creación del servicio, en 2002. Las ofertas corresponden a Sarbus, Tusgsal, Hispano Igualadina y Autocares Julià.
La duración del contrato será de cinco años, y éste será prorrogable una única vez por un período de tres años.
Los cuatro grupos han hecho llegar sus ofertas a la Entitat Metropolitana del Transport (EMT), el organismo que adjudicará el contrato. El plazo de presentación finalizó el pasado día 10 y la apertura de plicas tendrá lugar mañana, viernes.
El actual operador del Aerobús es la empresa Transports Ciutat Comtal (TCC), controlada por Sarbus, que a su vez forma parte del conglomerado empresarial Marfina.
El grupo de la familia Martí, con sede en Sabadell (Vallès Occidental), ostentaba el 33% de TCC, pero el año pasado adquirió un 33,3% adicional a Transportes Urbanos de Zaragoza. El resto del capital está en manos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
El contrato actual expira el 31 de diciembre de 2009. La principal novedad de la nueva concesión es que incluirá el traslado de pasajeros de la nueva Terminal 1 –conocida hasta el momento como Terminal Sud–, además de seguir transportando a los usuarios de la actual terminal, ahora denominada T2.
El inicio del servicio de la línea de la T1 se iniciará el mismo día en que entre en funcionamiento la nueva infraestructura. Los pliegos del concurso establecen que esto será a partir del 1 de abril de 2009 y no más tarde del 1 de enero de 2010, fecha en que el adjudicatario iniciará el servicio de la T2.
Los ofertantes proponen el canon que la EMT deberá pagar. Esta cifra se expresa como un importe por viajero transportado y será como mínimo de 1,1 euros por pasajero o trayecto.
Las dos líneas tendrán como punto de llegada a la capital catalana la Plaza Catalunya y también pararán en Plaza España. Los licitadores pueden sugerir trayectos y paradas alternativas.
En cualquier caso, las ofertas deben garantizar que los servicios de la línea de la T1 no tendrán un intervalo superior a los seis y diez minutos y, en el caso de la T2, el intervalo oscilará entre los seis y los diez minutos.
Los horarios del servicio, que se prolonga durante todos los días del año, serán los mismo que los del actual Aerobús. El primer autobús saldrá de Plaza Catalunya a las 5.30 horas y el último del día, a las 0.15 horas. La primera salida del Aeropuerto se producirá a las seis de la mañana y la última, a la una de la madrugada.
La flota del servicio, que constará de veinte vehículos, será propiedad del adjudicatario, que se encargará también del mantenimiento.
La EMT prevé que el Aerobús transporte este año 2,95 millones de viajeros, un 1,89% menos que en 2007. El descenso previsto es muy inferior a la caída de viajeros de El Prat, que hasta noviembre se ha situado en un 7,6%.
Las ofertas se valorarán sobre cien puntos. La oferta técnica tendrá una puntuación máxima de 45 puntos, el canon puede obtener 35 puntos y la oferta de vehículos, otros veinte puntos.
Los cuatro ofertantes tienen su sede en Catalunya, aunque Hispano Igualadina pasará a corto plazo a manos de la gallega Transmonbús y la británica Arriva. Tusgsal facturó 14,96 millones de euros el año pasado, Julià registró una ventas de 22,72 millones, e Hispano Igualadina obtuvo una cifra de negocio de 20 millones. El hólding Marfina, que además del transporte de viajeros incluye la comercialización de vehículos, superó los trescientos millones de euros de facturación el pasado ejercicio.
Nuevo ‘conductor’ para un histórico
Fundada en 1916 y controlada hasta el momento por la familia Alsina, la compañía Hispano Igualadina ha cambiado de manos. La empresa pasará a la órbita del grupo gallego Monbús (ver EXPANSIÓN del 21 de noviembre). La compra se articulará a través de una sociedad participada por Monbús, la británica Arriva y Caixanova. La Xunta ha apoyado la operación, valorada en 61 millones, con un aval de seis millones.
Adjudicació contracte l'Aerobús 2010
http://www.elperiodico.com
Tusgsal gana el concurso para explotar el Aerobús
X. A.
BARCELONA
El consejo plenario de la Entidad Metropolitana del Transporte (EMT) adjudicó ayer a la empresa Transportes Urbanos y Servicios Generales SAL (Tusgsal) la explotación del Aerobús, la línea de autobuses que une Barcelona con el aeropuerto de El Prat. Hasta ahora, y desde el día de su creación, la gestión de la línea corría a cargo de la firma Transports Ciutat Comtal (TCC). Tusgsal ya gestiona el Nitbus y los autobuses de Badalona. El relevo se producirá el 1 de enero de 2010.
Aunque no se conocen detalles de la adjudicación, la EMT ha elegido la propuesta de Tusgsal por ser "técnica y económicamente" más ventajosa que la de los otros tres aspirantes: TCC, Hispano Igualadina y Autocares Julià. A principios de año el gerente de Tusgsal, Fermín Casquete, avanzó que su opción sería "impactante e innovadora" y revolucionaría el transporte al aeropuerto. Casquete prometió una mejora de la frecuencia de paso de los buses, que también llegarán a la T-1.
Tusgsal gana el concurso para explotar el Aerobús
X. A.
BARCELONA
El consejo plenario de la Entidad Metropolitana del Transporte (EMT) adjudicó ayer a la empresa Transportes Urbanos y Servicios Generales SAL (Tusgsal) la explotación del Aerobús, la línea de autobuses que une Barcelona con el aeropuerto de El Prat. Hasta ahora, y desde el día de su creación, la gestión de la línea corría a cargo de la firma Transports Ciutat Comtal (TCC). Tusgsal ya gestiona el Nitbus y los autobuses de Badalona. El relevo se producirá el 1 de enero de 2010.
Aunque no se conocen detalles de la adjudicación, la EMT ha elegido la propuesta de Tusgsal por ser "técnica y económicamente" más ventajosa que la de los otros tres aspirantes: TCC, Hispano Igualadina y Autocares Julià. A principios de año el gerente de Tusgsal, Fermín Casquete, avanzó que su opción sería "impactante e innovadora" y revolucionaría el transporte al aeropuerto. Casquete prometió una mejora de la frecuencia de paso de los buses, que también llegarán a la T-1.
Re: 4 grups pujen per l'Aerobús
Aiva, quina sorpresa!!!!
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Re: 4 grups pujen per l'Aerobús
Ara espero que l'alternativa estigui a l'alçada mentre no arribi la L9
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
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No estara pas a l'alçada si no s'integra tarifariament
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
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Re:
Per això ja està rodalies. Apart d'això, sabent de turismes, es millor treure'ls-hi els calers als que vinguin, i els barcelonins ja saben que poden agafar el tren.Ecomobisostrans wrote:No estara pas a l'alçada si no s'integra tarifariament
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: 4 grups pujen per l'Aerobús
Transports Ciutat Comtal compra el 49% de SGMT a TUSGSAL, i recupera part de l'Aerobús:
Moventia adquiere el 49% de la empresa que explota el Aerobús
13.05.2011 | Barcelona | Artur Zanón
Moventia, el grupo controlado por la familia Martí, ha adquirido, a través de TCC, el 49% de Serveis Generals de Mobilitat i Transport (SGMT), la filial de Tusgsal que explota el Aerobús, el autobús directo entre Barcelona y el Aeropuerto del Prat.
Para completar la operación, SGMT ha realizado una ampliación de capital por valor de 273.284 euros, suscritos por Transports Ciutat Comtal (TCC), empresa participada en un 67% por Moventia y un 33% por Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). TCC opera, además, en Pamplona y en Barcelona (Tibibús, Puerto, ZAL y transporte de movilidad reducida).
Según los últimos datos de la Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), de 2009, Tusgsal ingresó 18,95 millones de euros y TCC, 7,45 millones. Tusgsal, con sede en Badalona (Barcelonès), está presidida por Fermín Casquete.
SGMT deja, pues, de tener un administrador único y crea un consejo de administración. Este organismo estará formado por Alfonso Suárez, Marcos Ignacio Casquete, Rafael Homet, Miquel Martí, Josep Maria Martí, Juan Alejandro Giménez, Albert Busquets y Fermín Casquete, que será el presidente.
El Aerobús es una de las líneas más rentables de Barcelona y es la que más creció: subió un 26% en 2010, favorecido por el hecho de que la T1 todavía no tenga conexión ferroviaria. El Aerobús registró en 2010 un total de 3,6 millones de usuarios, con unos ingresos superiores a 15 millones de euros.
Se da la circunstancia de que Tusgsal había arrebatado antes el Aerobús a Moventia. En marzo de 2009, la Entitat Metropolitana del Transport (EMT) adjudicó a Tusgsal, por un período de cinco años, el autobús al Aeropuerto, que antes estaba en manos de TCC. Al concurso también se presentaron Hispano Igualadina y Julià.
Transcurridos dos años, las dos firmas rivales se han aliado para explotar el Aerobús. “Nos hemos juntado los dos operadores para prestar el servicio de la mejor manera”, afirma Josep Maria Martí. “Entramos en el Aerobús por convencimiento”, afirma.
Martí asegura que este es un “primer paso de colaboración” y no descarta avanzar en nuevas alianzas con Tusgsal. “Podría ser, o no, pero todavía no hemos hablado”, indica a EXPANSIÓN. El ejecutivo recuerda que Moventia está “sufriendo la crisis” por el encarecimiento de la gasolina y la disminución de viajes de servicios discrecionales y la “desigual” evolución del mercado del transporte regular.
Estructura
Moventia (Grupo Sarbús) tiene 2.100 empleados y opera a través de dos unidades de negocio. La primera es Moventis, que transporta unos 90 millones de viajeros anualmente por carretera, y se divide en TCC, Autobusos de Lleida y Sarbús; estas empresas se centran especialmente en el Vallès Occidental, el Maresme, el Barcelonès, el Gironès, Alt y Baix Empordà y el Segrià. La segunda, Movento, vende unos 7.500 vehículos nuevos y de segunda mano cada año y opera en el cinturón metropolitano a través de sus diez filiales de concesionarios de vehículos nuevos y de servicios.
Por su parte, Tusgsal explota 18 líneas diurnas en Badalona, Barcelona, Santa Coloma, Sant Adrià, Montgat, Tiana y Montcada i Reixac. También se encarga de los 17 servicios nocturnos del área metropolitana de Barcelona.
FONT: Expansión
Moventia adquiere el 49% de la empresa que explota el Aerobús
13.05.2011 | Barcelona | Artur Zanón
Moventia, el grupo controlado por la familia Martí, ha adquirido, a través de TCC, el 49% de Serveis Generals de Mobilitat i Transport (SGMT), la filial de Tusgsal que explota el Aerobús, el autobús directo entre Barcelona y el Aeropuerto del Prat.
Para completar la operación, SGMT ha realizado una ampliación de capital por valor de 273.284 euros, suscritos por Transports Ciutat Comtal (TCC), empresa participada en un 67% por Moventia y un 33% por Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). TCC opera, además, en Pamplona y en Barcelona (Tibibús, Puerto, ZAL y transporte de movilidad reducida).
Según los últimos datos de la Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), de 2009, Tusgsal ingresó 18,95 millones de euros y TCC, 7,45 millones. Tusgsal, con sede en Badalona (Barcelonès), está presidida por Fermín Casquete.
SGMT deja, pues, de tener un administrador único y crea un consejo de administración. Este organismo estará formado por Alfonso Suárez, Marcos Ignacio Casquete, Rafael Homet, Miquel Martí, Josep Maria Martí, Juan Alejandro Giménez, Albert Busquets y Fermín Casquete, que será el presidente.
El Aerobús es una de las líneas más rentables de Barcelona y es la que más creció: subió un 26% en 2010, favorecido por el hecho de que la T1 todavía no tenga conexión ferroviaria. El Aerobús registró en 2010 un total de 3,6 millones de usuarios, con unos ingresos superiores a 15 millones de euros.
Se da la circunstancia de que Tusgsal había arrebatado antes el Aerobús a Moventia. En marzo de 2009, la Entitat Metropolitana del Transport (EMT) adjudicó a Tusgsal, por un período de cinco años, el autobús al Aeropuerto, que antes estaba en manos de TCC. Al concurso también se presentaron Hispano Igualadina y Julià.
Transcurridos dos años, las dos firmas rivales se han aliado para explotar el Aerobús. “Nos hemos juntado los dos operadores para prestar el servicio de la mejor manera”, afirma Josep Maria Martí. “Entramos en el Aerobús por convencimiento”, afirma.
Martí asegura que este es un “primer paso de colaboración” y no descarta avanzar en nuevas alianzas con Tusgsal. “Podría ser, o no, pero todavía no hemos hablado”, indica a EXPANSIÓN. El ejecutivo recuerda que Moventia está “sufriendo la crisis” por el encarecimiento de la gasolina y la disminución de viajes de servicios discrecionales y la “desigual” evolución del mercado del transporte regular.
Estructura
Moventia (Grupo Sarbús) tiene 2.100 empleados y opera a través de dos unidades de negocio. La primera es Moventis, que transporta unos 90 millones de viajeros anualmente por carretera, y se divide en TCC, Autobusos de Lleida y Sarbús; estas empresas se centran especialmente en el Vallès Occidental, el Maresme, el Barcelonès, el Gironès, Alt y Baix Empordà y el Segrià. La segunda, Movento, vende unos 7.500 vehículos nuevos y de segunda mano cada año y opera en el cinturón metropolitano a través de sus diez filiales de concesionarios de vehículos nuevos y de servicios.
Por su parte, Tusgsal explota 18 líneas diurnas en Badalona, Barcelona, Santa Coloma, Sant Adrià, Montgat, Tiana y Montcada i Reixac. También se encarga de los 17 servicios nocturnos del área metropolitana de Barcelona.
FONT: Expansión
Salvem l'Estació de França!
Re: 4 grups pujen per l'Aerobús
L'Aerobús instal·la màquines automàtiques de bitllets
L'autobús que uneix Barcelona amb l'aeroport del Prat, l'Aerobús, ha instal·lat dues màquines expenedores de bitllets a la plaça de Catalunya, i estaran operatives aquest setembre.
Segons han explicat a Europa Press fonts de l'Àrea Metropolitana, les màquines pretenen evitar cues, i s'uneixen a la resta de sistemes de venda de bitllets: la de l'assistent de parada i la del conductor.
Les màquines se sumen a les que ja estan operatives a les terminals T1 i T2 del Prat, on els autobusos acaben el recorregut que inicien a la plaça de Catalunya.
FONT: Europa Press
A part d'això, també s'han instal·lat panells de temps d'espera amb pantalla interactiva d'informació a la parada de Pl. Espanya direcció Aeroport.
L'autobús que uneix Barcelona amb l'aeroport del Prat, l'Aerobús, ha instal·lat dues màquines expenedores de bitllets a la plaça de Catalunya, i estaran operatives aquest setembre.
Segons han explicat a Europa Press fonts de l'Àrea Metropolitana, les màquines pretenen evitar cues, i s'uneixen a la resta de sistemes de venda de bitllets: la de l'assistent de parada i la del conductor.
Les màquines se sumen a les que ja estan operatives a les terminals T1 i T2 del Prat, on els autobusos acaben el recorregut que inicien a la plaça de Catalunya.
FONT: Europa Press
A part d'això, també s'han instal·lat panells de temps d'espera amb pantalla interactiva d'informació a la parada de Pl. Espanya direcció Aeroport.
Salvem l'Estació de França!
Re: 4 grups pujen per l'Aerobús
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/01/ ... s-usuaris/
L’Aerobús es renova per dins i per fora i ofereix Wi-Fi gratuïta als usuaris
La flota de l'Aerobús estrena imatge i serveis. Els 30 vehicles que cobreixen diàriament el trajecte entre Barcelona i l'aeroport s'han renovat per dins i per fora. Una de les principals novetats és que, a partir d'ara, els autobusos ofereixen un servei de Wi-Fi gratuïta a tots els vehicles, sense necessitat de cap registre previ.
Els usuaris de l’Aerobús, el servei d’autobusos que cobreix el trajecte entre la ciutat i l’aeroport, tenen des d’avui connexió a internet gratuïta per Wi-Fi a tots els vehicles de la flota, sense necessitat de fer cap registre previ. Aquesta és la principal novetat de la remodelació que s’ha fet a la flota de 30 vehicles que formen part del servei. A l’interior de cadascun dels vehicles també s’hi han instal·lat sis preses estàndard d’USB i tres càmeres de videogilància, un sistema que ja funciona amb èxit en altres serveis de la ciutat com el Nitbus.
La renovació també es nota a l’exterior dels autobusos, que s’han quedat gairebé nous. Els 30 vehicles de l’Aerobús tenen una antiguitat de cinc anys i ara, amb aquesta posada a punt estaran en perfecte estat per poder seguir funcionant fins que es posi en funcionament el metro fins a l’aeroport.
Els usuaris donen un aprovat alt a l’Aerobús
Durant la presentació de la renovació de la flota, que s’ha fet aquest matí, també s’han donat dades del grau de satisfacció dels usuaris de l’Aerobús el 2014. El servei treu bona nota, un 8,45, un notable alt. Una puntuació que ha anat creixent els últims anys. L’any passat el servei va tenir 5,2 milions de viatgers, cosa que representa el 13,8% dels trajectes que es fan a l’aeroport.
ANTONI POVEDA, vicepresident de Transport i Mobilitat de l'AMB
"La penetració que té aquest servei, des de l'aeroport directe a la plaça Catalunya, ho farà compatible totalment amb el servei de metro, i fins i tot, en alguns moments, serà més competitiu."
L’Aerobús es renova per dins i per fora i ofereix Wi-Fi gratuïta als usuaris
La flota de l'Aerobús estrena imatge i serveis. Els 30 vehicles que cobreixen diàriament el trajecte entre Barcelona i l'aeroport s'han renovat per dins i per fora. Una de les principals novetats és que, a partir d'ara, els autobusos ofereixen un servei de Wi-Fi gratuïta a tots els vehicles, sense necessitat de cap registre previ.
Els usuaris de l’Aerobús, el servei d’autobusos que cobreix el trajecte entre la ciutat i l’aeroport, tenen des d’avui connexió a internet gratuïta per Wi-Fi a tots els vehicles de la flota, sense necessitat de fer cap registre previ. Aquesta és la principal novetat de la remodelació que s’ha fet a la flota de 30 vehicles que formen part del servei. A l’interior de cadascun dels vehicles també s’hi han instal·lat sis preses estàndard d’USB i tres càmeres de videogilància, un sistema que ja funciona amb èxit en altres serveis de la ciutat com el Nitbus.
La renovació també es nota a l’exterior dels autobusos, que s’han quedat gairebé nous. Els 30 vehicles de l’Aerobús tenen una antiguitat de cinc anys i ara, amb aquesta posada a punt estaran en perfecte estat per poder seguir funcionant fins que es posi en funcionament el metro fins a l’aeroport.
Els usuaris donen un aprovat alt a l’Aerobús
Durant la presentació de la renovació de la flota, que s’ha fet aquest matí, també s’han donat dades del grau de satisfacció dels usuaris de l’Aerobús el 2014. El servei treu bona nota, un 8,45, un notable alt. Una puntuació que ha anat creixent els últims anys. L’any passat el servei va tenir 5,2 milions de viatgers, cosa que representa el 13,8% dels trajectes que es fan a l’aeroport.
ANTONI POVEDA, vicepresident de Transport i Mobilitat de l'AMB
"La penetració que té aquest servei, des de l'aeroport directe a la plaça Catalunya, ho farà compatible totalment amb el servei de metro, i fins i tot, en alguns moments, serà més competitiu."
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Re: 4 grups pujen per l'Aerobús
Menys mal de la renovació (sobretot l'exterior), que, sinó, uns pobres autobusos ja amb 5 anys a les esquenes serien pràcticament inservibles!metring wrote:La renovació també es nota a l’exterior dels autobusos, que s’han quedat gairebé nous. Els 30 vehicles de l’Aerobús tenen una antiguitat de cinc anys i ara, amb aquesta posada a punt estaran en perfecte estat per poder seguir funcionant fins que es posi en funcionament el metro fins a l’aeroport.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: 4 grups pujen per l'Aerobús
Quan el metro arribi a l'aeroport ja els podem llençar, total, tindran 6 anys ja...Fran-Ikarus wrote:Menys mal de la renovació (sobretot l'exterior), que, sinó, uns pobres autobusos ja amb 5 anys a les esquenes serien pràcticament inservibles!metring wrote:La renovació també es nota a l’exterior dels autobusos, que s’han quedat gairebé nous. Els 30 vehicles de l’Aerobús tenen una antiguitat de cinc anys i ara, amb aquesta posada a punt estaran en perfecte estat per poder seguir funcionant fins que es posi en funcionament el metro fins a l’aeroport.
Metro vs Aerobús
Quan el metro arribi a l'aeroport, l'aerobús seguirà essent molt més còmode i ràpid per a desplaçar-se al centre. En tot cas, si l'aerobús desapareix, serà per imposició per tal que la L9 no vagi mig buida i doni mala imatge.
L'aerobús deixarà de tenir sentit quan rodalies arribi a l'aeroport.
L'aerobús deixarà de tenir sentit quan rodalies arribi a l'aeroport.
Re: Notícies de l'Aerobús
Més que Rodalies, crec que el que seria una alternativa a l'Aerobus seria el projecte -ara congelat- d'allargar la L2 fins a l'Aeroport. Això permetria estar de seguida en el centre mateix de Barcelona (comptant com a "centre" l'estació Passeig de Gràcia, a un parell de minuts de la terminal actual dels aerobusos a P. Catalunya. D'altra banda. aeroports amb autobús i tren (o autobús i metro) n'hi ha uns quants.
R2, L2 i Aerobús
La R2 també passa pel centre mateix de Barcelona, i anirà molt més ràpid a l'aeroport que la L2. La L2 serà molt útil per a altres trajectes, però per anar del centre a l'aeroport, hi haurà millors alternatives. I l'aerobús serà inútil tan aviat com el servei de rodalia s'implanti de veritat a l'aeroport (que serà molt abans que la L2 hi arribi).
Re: Notícies de l'Aerobús
Inclús amb Rodalies, diria jo que l Aerobus tindrà el seu ús. El que segurament pot pasar és que redueixin el servei, deixant totes dues com l actual A2. L Aerobus desapareixerà quan, a més, l aeroport s integri a la linia de Manresa, cosa que trigarà molt per les inversions no prioritàries a fer.
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Re: Notícies de l'Aerobús
Per cert, on dormen els vehicles de l'Aerobus? A la cotxera de Tusgsal de Badalona?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
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Re: Notícies de l'Aerobús
Moltes vegades es veuen Aerobus amb el Cartell "sense servei" direcció Badalona, amb el que suposo que així serà.Ecomobisostrans wrote:Per cert, on dormen els vehicles de l'Aerobus? A la cotxera de Tusgsal de Badalona?
Salutacions,
Oriol
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Re: Notícies de l'Aerobús
Doncs amb més motiu, la maleida lliberalització del servei provoca això: autobusos passejant-se de buit un fotimer de km i desperdiciant un munt de combustible. Si ho fes una empresa de prop com Baixbus, tot això que s'estalviaria.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
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Re: Notícies de l'Aerobús
Es renten i reposten a la cotxera 1 (on reposta tota la flota de tusgsal vaja), i després van a Montgat. El recorregut que fan sempre és el mateix: C31, Ronda Litoral, B20 fins les cotxeres, després baixen per Joan d'Austria, Riera Canyadó i agafen el lateral de la C31 fins les cotxeres del barri Manresà (al costat del Polígon Industrial de Can Ribó) a Montgat.Ecomobisostrans wrote:Per cert, on dormen els vehicles de l'Aerobus? A la cotxera de Tusgsal de Badalona?
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
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