S'ha quedat ben a gust...Don Ramón wrote:No creo que esté justificado tu cabreo. Estas mezclando conceptos por una percepción muy subjetiva tuya, porque te afecta directamente. En la continuidad de las líneas de cercanías al haber atravesado la ciudad no tiene casi relevancia el destino, sino la demanda, porque en esencia hablamos de dos líneas unidas, o de una prolongada para hacer de servicio parcial de otra (caso de la R1 hasta Molins). La mayoría de gente se bajan en Barcelona, a la vez que también sube mucha gente. De hecho, lo que dices me parece una opinión bastante provinciana, que no tiene en cuenta la situación en general, sino que sólamente piensas en tu beneficio propio, no en que se beneficie el mayor número posible de personas.
No és per res, però l'aeroport de Barcelona no només el fa servir Barcelona i la seva àrea metropolitana, sinó per tota la província i gairebé per tota Catalunya: només cal veure el servei ridícul de vols que han deixat a Reus i Girona. I per tant, un accés a l'aeroport ha de ser fàcil per a tota Catalunya, i és per això que és fonamental que arribi el tren de rodalia i no el metro. Tot i que si es fés ben fet, idealment el ramal continuaria fins a Viladecans possibilitant que tots els regionals del sud de Catalunya passin per l'aeroport, i fer l'estació de l'aeroport amb quatre vies per poder fer acabar els trens de la línia R11.
Respecte a que arribi la R1 o la R4 (què perquè això passi caldria construïr el salt de moltó de la Torrassa) realment preferiria que fos la R4, ja que entre donar servei al Maresme o al Vallès Occidental és més beneficiós fer-ho a la segona per tots els equipaments importantíssims que té: Universitats, Indústries, Sincotró Alba, Parc Tecnològic del Vallès... tot i que en algunes propostes he vist que es proposava fer-hi arribar tant trens de la R1 com de la R4, així que discussió acabada. En tot cas, tal i com ho plantejen, em temo que ens tocarà a tots fer el transbord obligatori a Barcelona i a afluixar ben afluixada la butxaca.