Estava llegint un llibre d'història de Nou Barris i he trobat el següent:
La línia 50 de tramvia va ser inaugurada el 30 de novembre de 1965. És a dir, d'aquí a uns mesos complirà 50 anys.
Doncs això: aquest novembre 50 de la 50, si no se la carreguen abans per culpa de la retallada de serveis... vull dir... de la Nova Xarxa Bus.
50 de la 50.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
50 de la 50.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: 50 de la 50.
Originalmente, cual era el itinerario del tranvía 50? Me imagino que partiría del bucle de Collblanc, y luego cogería la Gran Vía hasta donde, el bucle de Rogent?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: 50 de la 50.
Doncs no, sortia de Via Julia i acabava a la plaça Tetuan. Una cosa curiosa és que la inauguració es va endarrerir per uns aiguats, que van ser els mateixos que van destrossar el tramvia de Mataró a Argentona, que també fa 50 anys que va desaparèixer... En aquell temps fins la meteorologia estava en contra dels tramvies.
Re: 50 de la 50.
Gracias por la aclaración! Yo miré el itinerario del 50 de ahora que hace Trinitat Nova-Collblanc, y pensé que el trayecto original era el del lado Collblanc, y no del lado Via Júlia (y ahora Trinitat Nova). Entonces el 50 actual fue prolongándose hasta llegar a Collblanc, o se fusionó con otra línea (el 56?) que iba por la Gran Via y luego subía a Collblanc?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: 50 de la 50.
De nada hombre!!!. El 50 sólo ha ido a Collblanc desde que se implantó la NXB y se cargaron el trozo de 56 desde la plaza España a Collblanc. Hubo, de todos modos, un 50, hace muchos años, que iba de la plaza Lesseps a Sants y que a lo mejor, lo habrás visto en alguna imagen. Pero era en una "vida anterior" de la línea.
En la época tranviaria se prolongó, primero a plaza Universidad y luego a plaza España. La terminal del autobús fue la misma, hasta que ya en los noventas, trasladaron la terminal a Montjuïc. Y hasta la NXB
En la época tranviaria se prolongó, primero a plaza Universidad y luego a plaza España. La terminal del autobús fue la misma, hasta que ya en los noventas, trasladaron la terminal a Montjuïc. Y hasta la NXB
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: 50 de la 50.
De siempre, el 50 iba de Via Júlia hasta Avenida Mistral y se prolongó hasta la Plaza Dante, en Montjuïc, si mal no recuerdo, cuando se suprimió la 61, además de ir siempre con articulados.
Se cambió su inicio en Collblanc cuando se creó la D20 y se suprimió la 56, y se creó la 150.
Se cambió su inicio en Collblanc cuando se creó la D20 y se suprimió la 56, y se creó la 150.
Re: 50 de la 50.
La terminal era "Plaça Espanya" , encara que el lloc exacte no sempre va ser la mateixa plaça i va estar un temps a l'Avinguda Mistral (també el tramvia va tenir el final al bucle Entença-Diputació-Vilamarí, perquè feien les obres del pas soterrat a la plaça) . I sí que és veritat que va anar a Montjuïc quan el van refondre amb el 61. Els detalls exactes els trobaríem a la web "Los autobuses de Barcelona" ,però no sé què se n'ha fet.
Re: 50 de la 50.
Fue de las últimas líneas de tranvías; hacia 1970 creo con la inauguración del nuevo tranvía 51 hasta Colón, el 50 pasó a autobús" corregidme si no es verdad"; yo lo conocí a mediados de los 70 aquellos verdes articulados con el terminal delante de los Ferrocarriles Catalanes de Pl. España junto a la 27 y de allí hasta la Via Julia, subía y bajaba por la Av. Gaudí y con una frecuencia de 6 minutos siempre bien cargados de pasaje y 18 autobuses creo recordar...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: 50 de la 50.
Ostres... el 50 no sé, però del 51 mon pare me'n parla de vegades, recorda l'últim dia d'aquella línia com a tramvia...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.