Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Preus especials fins l'1 de març
Hola,
he estat buscant i no he trobat que ningú ho hagués dit abans, així que...
Us informo, per si no ho sabíeu, que teniu fins l'1 de març per viatjar per 11€ amb el tren groc. Cal demanar un bitllet d'anada i tornada que surt per 11€. Més informació aquí: http://cdn.ter.sncf.com/medias/PDF/lang ... -36096.pdf
he estat buscant i no he trobat que ningú ho hagués dit abans, així que...
Us informo, per si no ho sabíeu, que teniu fins l'1 de març per viatjar per 11€ amb el tren groc. Cal demanar un bitllet d'anada i tornada que surt per 11€. Més informació aquí: http://cdn.ter.sncf.com/medias/PDF/lang ... -36096.pdf
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Bon dia.
Jo entenc que el forfait és el bitllet del tren, i tal com ho diu entenc que pots fer el viatge de tornada fins a vuit díes desprès de comprar el bitllet. Diu que serveix per viatjar entre dues estacions qualsevols entre Perpinyà i La Tour de Carol, i no totes les estacions tenen conexió amb pistes d'esqui.Javi M wrote:Però diu que s'ha de tenir un forfait d'esquí vigent, oi?
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Exacte, el forfet és el bitllet de tren que també ofereix descomptes en altres establiments.fubang wrote: Jo entenc que el forfait és el bitllet del tren, i tal com ho diu entenc que pots fer el viatge de tornada fins a vuit díes desprès de comprar el bitllet. Diu que serveix per viatjar entre dues estacions qualsevols entre Perpinyà i La Tour de Carol, i no totes les estacions tenen conexió amb pistes d'esqui.
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Avui he rebut un missatge molt preocupant sobre aquesta linia.
Si no es produeix un miracle, per al proper any 2016 ja no tindrem tren.
Salutacions
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Podrieu posar la traducció de l'article siusplau?
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Doncs així molt pel damunt, si abans de final d'any, no poden obtenir 125 milions d'euros, el dia 1 de gener de 2016, es suspendrà el servei.
Aquest montant es per renovació de vies i de material mòbil.
Estan en negociacions la SNCF i les diverses regions per a on passa el tren groc, per veure si té salvació.
De moment, "pintan bastos"...
Salutacions
PD: euromed, veig que tens molt bona font d informació...
Aquest montant es per renovació de vies i de material mòbil.
Estan en negociacions la SNCF i les diverses regions per a on passa el tren groc, per veure si té salvació.
De moment, "pintan bastos"...
Salutacions
PD: euromed, veig que tens molt bona font d informació...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
125 milions és una absoluta burrada.
Aquesta línia no necessita cap renovació de material. Simplement mantenint el que hi ha, com a molt hi afegiria més cotxes descoberts, que és el que agrada a la gent.
Es tracta d'una línia turística que ha de dinamitzar económicament la zona atraient turistes i és absurd voler-hi abocar tants milions per convertir-la... en què? En una línia com qualsevol altra? No té ni cap ni peus.
Els veïns de la zona per a la seva mobilitat diària ja tenen el bus, que sempre donarà més bon servei i més barat.
Aquesta línia no necessita cap renovació de material. Simplement mantenint el que hi ha, com a molt hi afegiria més cotxes descoberts, que és el que agrada a la gent.
Es tracta d'una línia turística que ha de dinamitzar económicament la zona atraient turistes i és absurd voler-hi abocar tants milions per convertir-la... en què? En una línia com qualsevol altra? No té ni cap ni peus.
Els veïns de la zona per a la seva mobilitat diària ja tenen el bus, que sempre donarà més bon servei i més barat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Bon dia a tots.
Wefer, 125 milions d'euros, per a qualsevol particular, es una salvatjada...
Per a les regions i per a SNCF, es un montant important però assequible, segons el meu parer.
L últim cop que vaig passar per el recorregut del tren groc, va ser en cotxe, però fent algunes parades "tècniques " en estacions o al mig de la línia.
D això fa ja uns 4-5 anys.
L estat en el que es trobaba l infraestructura en aquella època, ja demanava una renovació a crits.
I per altra banda, coincideixo amb tu, de que es una línia eminentment turística, però, amb un potencial per al usuari diari, molt millor que l autobús, segons la mateixa gent de la comarca.
De totes maneres és una mala notícia l intentar tancar la línia.
Salutacions.
Wefer, 125 milions d'euros, per a qualsevol particular, es una salvatjada...
Per a les regions i per a SNCF, es un montant important però assequible, segons el meu parer.
L últim cop que vaig passar per el recorregut del tren groc, va ser en cotxe, però fent algunes parades "tècniques " en estacions o al mig de la línia.
D això fa ja uns 4-5 anys.
L estat en el que es trobaba l infraestructura en aquella època, ja demanava una renovació a crits.
I per altra banda, coincideixo amb tu, de que es una línia eminentment turística, però, amb un potencial per al usuari diari, molt millor que l autobús, segons la mateixa gent de la comarca.
De totes maneres és una mala notícia l intentar tancar la línia.
Salutacions.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Jo el que dic és que 125 milions és el que es necessita per adaptar la línia als temps moderns. Però en realitat el que la SNCF segurament busca no és això sino fer-ho servir com excusa perfecte per treure-se-la de sobre.
125 milions són una burrada perquè no es justifiquen socialment per a la zona que serveixen. Recordem que parlem de França, no és Espanya on es gasten milers de milions en connectar ciutats petites amb alta velocitat. A França les inversions són (una mica més) lògiques, és a dir, han de tenir necessàriament un cert retorn económic i/o social. I no ens enganyem, una inversió de 125 milions al Tren Groc no tindrà retorn suficient mai. A més, el servei de bus existent fa millor la feina que el tren i a un preu molt, però que molt més barat.
El Tren Groc només té futur com a línia turística perquè, com a tal, no necessita una inversió estratosfèrica sinó que amb un manteniment una mica més acurat pot seguir funcionant moltes dècades. Ni cal canviar els trens, ni cal canviar les vies de forma generalitzada més enllà de renovacions puntuals.
Fent-ho així, la inversió serà molt més baixa i el retorn social i económic hi serà, no pas com a mitjà de mobilitat obligada, però sí com a dinamitzador del turisme de la zona.
La resta, és fer volar coloms.
125 milions són una burrada perquè no es justifiquen socialment per a la zona que serveixen. Recordem que parlem de França, no és Espanya on es gasten milers de milions en connectar ciutats petites amb alta velocitat. A França les inversions són (una mica més) lògiques, és a dir, han de tenir necessàriament un cert retorn económic i/o social. I no ens enganyem, una inversió de 125 milions al Tren Groc no tindrà retorn suficient mai. A més, el servei de bus existent fa millor la feina que el tren i a un preu molt, però que molt més barat.
El Tren Groc només té futur com a línia turística perquè, com a tal, no necessita una inversió estratosfèrica sinó que amb un manteniment una mica més acurat pot seguir funcionant moltes dècades. Ni cal canviar els trens, ni cal canviar les vies de forma generalitzada més enllà de renovacions puntuals.
Fent-ho així, la inversió serà molt més baixa i el retorn social i económic hi serà, no pas com a mitjà de mobilitat obligada, però sí com a dinamitzador del turisme de la zona.
La resta, és fer volar coloms.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Pero tu crees que un uso turístico daría para mantener esa línea? Porque piensa que si realmente solo se usara para fines turísticos, los ingresos tendrían que pagar todo el mantenimiento o reparaciones, y teniendo en cuenta que parte del material rodante es bastante antiguo, y otra parte no ha dado demasiado buenos resultados. Podría ser que el servicio turístico ahora mismo sea rentable porque el mantenimiento de la línea funciona esencialmente subvencionado (como cualquier línea convencional). Yo me pregunto si realmente el turismo rentaría lo suficiente como para mantener una línea de estas características.wefer wrote:Jo el que dic és que 125 milions és el que es necessita per adaptar la línia als temps moderns. Però en realitat el que la SNCF segurament busca no és això sino fer-ho servir com excusa perfecte per treure-se-la de sobre.
125 milions són una burrada perquè no es justifiquen socialment per a la zona que serveixen. Recordem que parlem de França, no és Espanya on es gasten milers de milions en connectar ciutats petites amb alta velocitat. A França les inversions són (una mica més) lògiques, és a dir, han de tenir necessàriament un cert retorn económic i/o social. I no ens enganyem, una inversió de 125 milions al Tren Groc no tindrà retorn suficient mai. A més, el servei de bus existent fa millor la feina que el tren i a un preu molt, però que molt més barat.
El Tren Groc només té futur com a línia turística perquè, com a tal, no necessita una inversió estratosfèrica sinó que amb un manteniment una mica més acurat pot seguir funcionant moltes dècades. Ni cal canviar els trens, ni cal canviar les vies de forma generalitzada més enllà de renovacions puntuals.
Fent-ho així, la inversió serà molt més baixa i el retorn social i económic hi serà, no pas com a mitjà de mobilitat obligada, però sí com a dinamitzador del turisme de la zona.
La resta, és fer volar coloms.
Por otro lado yo no veo tan descabellada la inversión que piden, si serviría para acondicionar la línea a que pueda justamente ofrecer un mejor servicio para el transporte obigado, y consecuentemente reducir el servicio paralelo en autocar. Si esto fuera idealmente posible, yo creo que una inversión así puede ser buena en el largo plazo para dinamizar la región, y ahorrar en autocares para compensar aunque sea un poqutio.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Hay que tener en cuenta que en la línea del tren amarillo se cobra doble kilometraje, es decir, el trayecto entero se cobran 128 km. por los 64 km. recorridos. Es decir, de La Tor a Vilafranca de Conflent ida y vuelta sale por 40 euros (concretamente 44,20 euros). ¿Te imaginas pagar eso para ida y vuelta de Barcelona a Manresa?Don Ramón wrote:Podría ser que el servicio turístico ahora mismo sea rentable porque el mantenimiento de la línea funciona esencialmente subvencionado (como cualquier línea convencional).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
No es tracta que el manteniment de la línia sigui pagat 100% pels bitllets. Es tracta que surti econòmicament rendible per a la regió, és a dir, que serveixi per atraure turisme que després pernocti als hotels i gasti als establiments de la zona.Don Ramón wrote:Yo me pregunto si realmente el turismo rentaría lo suficiente como para mantener una línea de estas características.
Per posar un exemple, mantenir la platja o el monument de Colom de Barcelona no surt rendible, però ajuden a portar turistes que al final sí que fan el conjunt econòmicament viable.
El Tren Groc és la principal atracció turística de la vall a l'estiu, perfectament compatible amb la fortificació de Vilafranca i d'altres atraccions menors.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Hola a tothom:
Sobre el Tren Groc, jo el voldria diferenciar, entre una linia turistica, i una linia que a part de turistica tingui un servei public com cal.
Sobre linia turistica unicament, amb una bona renovació ja en hi ha prou.
Ara bé, jo crec que el Tren Groc, necesita quelcom més que una bona renovació, i el que necesita seria un nou plantejament entre La Tour i Mont Lluis. si el que volem es donar un bon servei públic.
La linia sortin de La Tour, tindria que anar a Puigcerdá estació, i de aci, pasant per la zona de l´hospital transfronterer de Puigcerdá (Ja que hi ha un conveni amb frança i atent a usuaris de la cerdanya francesa), anar a busar Bourg Madame,amb una nova estació, i d´aci anar direcció Llivia, i despres a Font Romeu, i Mont Lluis. Com creuraria poblacions, es tindria que posar catenaria, en aquestes poblacions, i es tindria que valorar si es millor posar-la en tot el trajecte, o si es vol continuar amb tercer carril,a partir de Mont Lluis, posar tercer carril com que que hi habia al metro de Barcelona (No com el de la linia I), o sigui amb protecció, per evitar accidents. A la zona de la Cerdanya,es podria fer tipus tren-tram, ja que tant, Puigcerdá com Llivia i Font Romeu, son les poblacions mes importants de la Cerdanya, per on pasaria el nou traçat. I aprofitant aquesta renovació arribar a un acord amb SNCF,i amb el govern francés, i que l´estació internacional fos, Puigcerdá.
Se que tot aixo es un somni, i ara per ara somiar es gratuit.
Salutacions
Sobre el Tren Groc, jo el voldria diferenciar, entre una linia turistica, i una linia que a part de turistica tingui un servei public com cal.
Sobre linia turistica unicament, amb una bona renovació ja en hi ha prou.
Ara bé, jo crec que el Tren Groc, necesita quelcom més que una bona renovació, i el que necesita seria un nou plantejament entre La Tour i Mont Lluis. si el que volem es donar un bon servei públic.
La linia sortin de La Tour, tindria que anar a Puigcerdá estació, i de aci, pasant per la zona de l´hospital transfronterer de Puigcerdá (Ja que hi ha un conveni amb frança i atent a usuaris de la cerdanya francesa), anar a busar Bourg Madame,amb una nova estació, i d´aci anar direcció Llivia, i despres a Font Romeu, i Mont Lluis. Com creuraria poblacions, es tindria que posar catenaria, en aquestes poblacions, i es tindria que valorar si es millor posar-la en tot el trajecte, o si es vol continuar amb tercer carril,a partir de Mont Lluis, posar tercer carril com que que hi habia al metro de Barcelona (No com el de la linia I), o sigui amb protecció, per evitar accidents. A la zona de la Cerdanya,es podria fer tipus tren-tram, ja que tant, Puigcerdá com Llivia i Font Romeu, son les poblacions mes importants de la Cerdanya, per on pasaria el nou traçat. I aprofitant aquesta renovació arribar a un acord amb SNCF,i amb el govern francés, i que l´estació internacional fos, Puigcerdá.
Se que tot aixo es un somni, i ara per ara somiar es gratuit.
Salutacions
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
La idea és bona, el problema és que l'Hospital transfronterer de Puigcerdà està al nord de la població. És a dir, venint de la Tor es podria arribar fàcilment a l'hospital (fent un gir a l'esquerra abans d'entrar al nucli urbà), però no es podria entrar a Puigcerdà. A part, per la diferència de cota caldria fer un túnel per travessar la zona de l'hospital. Perllongant el túnel, això sí, seria fàcil arribar fins a la N-154/D-68 i mitjançant un pont travessar el nus d'aquestes carreteres amb la N-20, per després anar paral·lelament a la N-154/D-68 fins a Llívia i creuar Llívia en forma de tramvia ja que la travessia sembla força ampla. D'allà l'única manera que se m'acut de continuar seria seguir la D-33 fins a Estavar, però sense entrar al poble i rodejar-lo pel sud i després seguir un altre cop la D-33 més o menys fins arribar a l'actual baixador d'Estavar.
Si es vol passar per la Guingueta d'Ix, implica no passar per l'Hospital Transfronterer ja que com he dit abans Puigcerdà està dalt d'un turó i l'estació està a baix a la plana, amb una diferència de cota bastant important (recordeu que hi ha un ascensor inclinat que uneix l'estació amb el centre de la vila). Passar en mode tramvia no es pot plantejar ni en somnis ja que la travessia de la Guingueta és força estreta i amb molt de trànsit. Només es podria fer un traçat nou començant després del pont sobre la N-152 i anar a buscar El Segre, i seguir-lo fins a Llívia, es passaria per la Guingueta però tot i així travessar el poble seria complicat.
Si es vol passar per la Guingueta d'Ix, implica no passar per l'Hospital Transfronterer ja que com he dit abans Puigcerdà està dalt d'un turó i l'estació està a baix a la plana, amb una diferència de cota bastant important (recordeu que hi ha un ascensor inclinat que uneix l'estació amb el centre de la vila). Passar en mode tramvia no es pot plantejar ni en somnis ja que la travessia de la Guingueta és força estreta i amb molt de trànsit. Només es podria fer un traçat nou començant després del pont sobre la N-152 i anar a buscar El Segre, i seguir-lo fins a Llívia, es passaria per la Guingueta però tot i així travessar el poble seria complicat.
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Sembla que arriben notícies una mica esperançadores per al Tren Groc:
http://www.lindependant.fr/2015/05/21/p ... 033873.phpL'Independant wrote: P.-O. : 6 millions d'euros pour le Train Jaune
La nouvelle ne devrait être confirmée que ce vendredi 22 mai lors de la séance du conseil régional à Montpellier. Selon nos sources, l'institution régionale devrait proposer aux élus de voter, dans le cadre du contrat de plan Etat-Région, 6 millions d'euros pour le Train Jaune. Une somme qui permettrait ainsi de régler la moitié de la facture de 8 millions d'euros de rénovation des infrastructures et de consacrer 2 millions au matériel roulant. Le budget total consacré au Train jaune dans le cadre du contrat de plan Etat/Région, serait quant à lui, de 14 millions d'euros. Reste maintenant à l'Etat de valider sa participation.
Une "première victoire" pour le comité des usagers de la ligne qui voit ainsi s'éloigner le couperet de la fermeture du tronçon Font-Romeu/ Latour-de-Carol le 31 décembre prochain.
Plus d'informations dans notre édition du vendredi 22 mai
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Una gran notícia, sens dubte.
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
N'heu sabut alguna cosa més?. Han aprovat el crèdit?
- Francilien
- N1
- Posts: 1
- Joined: Thursday 14/05/2015 20:28
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
El passat divendres, la Regió Languedoc-Roussillon i les collectivités territoriales van aprovar una inversió de 7 milions d'euros pel Tren Groc dins del nou Plan État/Région malgrat que la participació de l'Estat encara no es coneix. Tal i com indica l'Indépendant, aquests 7 milions d'euros (4,67 milions per la Regió i 2,33 milions per les altres collectivités territoriales) haurien d'evitar el tancament del tram Latour-de-Carol - Font-Romeu, previst per a finals d'aquest any.WMD626 wrote:N'heu sabut alguna cosa més?. Han aprovat el crèdit?
Per altra banda, la Regió ha començat a negociar amb SNCF Réseau a fi d'arribar a una solució abans que s'acabi l'any.
Re: Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
Esperem que trobin una solució definitiva i que el Tren Groc es salvi definitivament.Francilien wrote:El passat divendres, la Regió Languedoc-Roussillon i les collectivités territoriales van aprovar una inversió de 7 milions d'euros pel Tren Groc dins del nou Plan État/Région malgrat que la participació de l'Estat encara no es coneix. Tal i com indica l'Indépendant, aquests 7 milions d'euros (4,67 milions per la Regió i 2,33 milions per les altres collectivités territoriales) haurien d'evitar el tancament del tram Latour-de-Carol - Font-Romeu, previst per a finals d'aquest any.WMD626 wrote:N'heu sabut alguna cosa més?. Han aprovat el crèdit?
Per altra banda, la Regió ha començat a negociar amb SNCF Réseau a fi d'arribar a una solució abans que s'acabi l'any.