Nou accés ferroviari al Prat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Granolleri

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Granolleri »

Don Ramón wrote:No creo que esté justificado tu cabreo. Estas mezclando conceptos por una percepción muy subjetiva tuya, porque te afecta directamente. En la continuidad de las líneas de cercanías al haber atravesado la ciudad no tiene casi relevancia el destino, sino la demanda, porque en esencia hablamos de dos líneas unidas, o de una prolongada para hacer de servicio parcial de otra (caso de la R1 hasta Molins). La mayoría de gente se bajan en Barcelona, a la vez que también sube mucha gente. De hecho, lo que dices me parece una opinión bastante provinciana, que no tiene en cuenta la situación en general, sino que sólamente piensas en tu beneficio propio, no en que se beneficie el mayor número posible de personas.
S'ha quedat ben a gust...

No és per res, però l'aeroport de Barcelona no només el fa servir Barcelona i la seva àrea metropolitana, sinó per tota la província i gairebé per tota Catalunya: només cal veure el servei ridícul de vols que han deixat a Reus i Girona. I per tant, un accés a l'aeroport ha de ser fàcil per a tota Catalunya, i és per això que és fonamental que arribi el tren de rodalia i no el metro. Tot i que si es fés ben fet, idealment el ramal continuaria fins a Viladecans possibilitant que tots els regionals del sud de Catalunya passin per l'aeroport, i fer l'estació de l'aeroport amb quatre vies per poder fer acabar els trens de la línia R11.

Respecte a que arribi la R1 o la R4 (què perquè això passi caldria construïr el salt de moltó de la Torrassa) realment preferiria que fos la R4, ja que entre donar servei al Maresme o al Vallès Occidental és més beneficiós fer-ho a la segona per tots els equipaments importantíssims que té: Universitats, Indústries, Sincotró Alba, Parc Tecnològic del Vallès... tot i que en algunes propostes he vist que es proposava fer-hi arribar tant trens de la R1 com de la R4, així que discussió acabada. En tot cas, tal i com ho plantejen, em temo que ens tocarà a tots fer el transbord obligatori a Barcelona i a afluixar ben afluixada la butxaca.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Mobilitat real

Post by Guigui »

Granolleri wrote:Respecte a que arribi la R1 o la R4 (què perquè això passi caldria construïr el salt de moltó de la Torrassa) realment preferiria que fos la R4, ja que entre donar servei al Maresme o al Vallès Occidental és més beneficiós fer-ho a la segona per tots els equipaments importantíssims que té: Universitats, Indústries, Sincotró Alba, Parc Tecnològic del Vallès...
I quanta gent es mou directament entre l'aeroport i aquests equipaments? I quanta aniria directament entre l'aeroport i un hotel a la costa?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Sagrerenc »

Tenint en compte que totes les linies R1-R2-R3-R4 passen per Sants i que l'enllaç de l'una a l'altra es ràpid i senzill, què més dona quina sigui la linia que vagi a l'aeroport? La gran majoria dels usuaris que van a Barcelona han d'enllaçar després amb el metro, i aixo és més complicat (sobretot L4 a Passeig de Gràcia, o L9/L10 i FGC ja ni t'explico...)
Granolleri

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Granolleri »

Sagrerenc wrote:Tenint en compte que totes les linies R1-R2-R3-R4 passen per Sants i que l'enllaç de l'una a l'altra es ràpid i senzill
Quan es ve de l'aeroport per anar cap a les vies 7-8 actualment és una gimcana, més tenint present que cal validar dos cops (una al control de sortida de les vies 13-14, i un altre cop per entrar a les vies 7-8). Per canviar a la R1, per exemple, és molt més còmode i senzill fer-ho al Clot (de fet, la majoria de gent del Maresme que he conegut ho fa així).

A més cal tenir present que ni de lluny tothom viu en una població amb servei ferroviari, així que cal afegir un segon transport per arribar al tren cap a Barcelona (sigui un autobús, sigui en cotxe).
Guigui wrote:I quanta gent es mou directament entre l'aeroport i aquests equipaments? I quanta aniria directament entre l'aeroport i un hotel a la costa?
Personalment trobo més útil donar servei a les infraestructures amb alt valor afegit que no al turisme. I personalment trobo incoherent -no per part de vostè- que es justifiqui la línia 9 a l'aeroport per donar accés a l'aeroport des de la Fira 2 i en canvi es qüestioni l'accés a les infraestructures que he citat.

Un equipament a favor de que arribés la R1, per exemple, seria el Tecnocampus de Mataró, que cada cop és més important, també a nivell internacional.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tornem-hi: mobilitat real

Post by Guigui »

Granolleri wrote:
Guigui wrote:I quanta gent es mou directament entre l'aeroport i aquests equipaments? I quanta aniria directament entre l'aeroport i un hotel a la costa?
Personalment trobo més útil donar servei a les infraestructures amb alt valor afegit que no al turisme. I personalment trobo incoherent -no per part de vostè- que es justifiqui la línia 9 a l'aeroport per donar accés a l'aeroport des de la Fira 2 i en canvi es qüestioni l'accés a les infraestructures que he citat.
Però no em contestes la pregunta. Crear una mobilitat eficaç no consisteix en unir dos punts que, per si sols, atreuen molta gent, sinó en actuar d'acord amb els fluxos de mobilitat. En el cas de l'aeroport, això significaria analitzar quin és l'origen o el final dels trajectes a i de l'aeroport.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by trensmat »

La meva idea principal es que els trens de Llarga distancia com alguns Euromeds provinents de València i alguns Talgo provinents de Múrcia o Alacant facin parada a la estació del Prat per fer connexió amb L'aeroport de Barcelona sense tindre que fer transbord a Barcelona Sants, per descomptat d'alguns trens de MD.

No ho se si es cert pero crec que la estació del Prat te dues andanes en sense utilitzar d'alta velocitat, no es podien fer parar uns quants AVE o Avant en el Prat provinents de Madrid, Saragossa i Lleida en aquestes andanes per fer una connexió en amb la R2 Nord fins el Aeroport sense fer transbord a Sants.

Sobre el futur ramal de la T1 tindria que ser de quatre vies i l'estació de la T1 una nova terminal intermodal de Rodalies.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by metring »

trensmat wrote:
No ho se si es cert pero crec que la estació del Prat te dues andanes en sense utilitzar d'alta velocitat, no es podien fer parar uns quants AVE o Avant en el Prat provinents de Madrid, Saragossa i Lleida en aquestes andanes per fer una connexió en amb la R2 Nord fins el Aeroport sense fer transbord a Sants.
Així és, i tot un accés tancat i ple de brutícia, en dono fe.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Don Ramón »

Granolleri wrote:
Don Ramón wrote:No creo que esté justificado tu cabreo. Estas mezclando conceptos por una percepción muy subjetiva tuya, porque te afecta directamente. En la continuidad de las líneas de cercanías al haber atravesado la ciudad no tiene casi relevancia el destino, sino la demanda, porque en esencia hablamos de dos líneas unidas, o de una prolongada para hacer de servicio parcial de otra (caso de la R1 hasta Molins). La mayoría de gente se bajan en Barcelona, a la vez que también sube mucha gente. De hecho, lo que dices me parece una opinión bastante provinciana, que no tiene en cuenta la situación en general, sino que sólamente piensas en tu beneficio propio, no en que se beneficie el mayor número posible de personas.
S'ha quedat ben a gust...

No és per res, però l'aeroport de Barcelona no només el fa servir Barcelona i la seva àrea metropolitana, sinó per tota la província i gairebé per tota Catalunya: només cal veure el servei ridícul de vols que han deixat a Reus i Girona. I per tant, un accés a l'aeroport ha de ser fàcil per a tota Catalunya, i és per això que és fonamental que arribi el tren de rodalia i no el metro. Tot i que si es fés ben fet, idealment el ramal continuaria fins a Viladecans possibilitant que tots els regionals del sud de Catalunya passin per l'aeroport, i fer l'estació de l'aeroport amb quatre vies per poder fer acabar els trens de la línia R11.

Respecte a que arribi la R1 o la R4 (què perquè això passi caldria construïr el salt de moltó de la Torrassa) realment preferiria que fos la R4, ja que entre donar servei al Maresme o al Vallès Occidental és més beneficiós fer-ho a la segona per tots els equipaments importantíssims que té: Universitats, Indústries, Sincotró Alba, Parc Tecnològic del Vallès... tot i que en algunes propostes he vist que es proposava fer-hi arribar tant trens de la R1 com de la R4, així que discussió acabada. En tot cas, tal i com ho plantejen, em temo que ens tocarà a tots fer el transbord obligatori a Barcelona i a afluixar ben afluixada la butxaca.
Me sumo a lo que otros ya han dicho, no viene de cual línea de cercanías es la que llega al Aeropuerto, es más importante procurar un buen trasbordo porque la mayoría de gente trasbordarán para llegar al Aeropuerto.
Estoy de acuerdo que debe ser el tren de cercanías el que principalmente llegue al Aeropuerto, y el servicio en definitiva es más que mejorable. A mi me hubiera parecido mucho mejor que se hiciera una variante de la R2 sud que fuera pasante, para que pudieran hacer parada algunos regionales, más que nada por el absurdo de que el tren pase de largo y luego haya que volver hacia atrás, perdiendo mucho tiempo. En cambio lo de la R11, igual que lo de la R1 y lo de la R4 volvemos a lo mismo, no tiene mucho caso pensar en cual línea es la que se prolonga al aeropuerto, más importante es tener buenos trasbordos, cuadrar capacidad y frecuencia de la línea o las líneas que se hace o hacen llegar al Aeropuerto, y de preferencia ofrecer servicios que no hagan parada hasta Sants para llegar más rápido. Vamos, esencialmente lo que se hace en tantos aeropuertos y funciona perfectamente.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by ortegote »

Para don Ramon "es que No me tienen Pacienciaaaaa"

Si hubo servicio comercial el ultimo tren salia de l'Hospitalet a Vilanova i la geltru utilizando ese tunel.
Busca en Youtube que algun video hay.

Yo de momento de este tema de que hacer para llegar a la T1 T2 no opino, mas adelante es posible que comente algo pero de momento y viendo fechas es bla bla bla elecciones y bla bla bla...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Recuperen el projecte anterior

Post by Guigui »

Foment rectifica i acorda construir el tren llançadora al Prat que unirà la T1 i la T2

L'acord s'ha tancat aquest dijous a la tarda quasi per sorpresa quan la Generalitat fa temps que havia acceptat reduir el cost de l'obra renunciant a tenir una estació a la T2. Les obres començaran entre l'abril i el maig i duraran tres anys i mig

http://www.ara.cat/societat/Foment-llan ... 69726.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Recuperen el projecte anterior

Post by trensmat »

Guigui wrote:Foment rectifica i acorda construir el tren llançadora al Prat que unirà la T1 i la T2

L'acord s'ha tancat aquest dijous a la tarda quasi per sorpresa quan la Generalitat fa temps que havia acceptat reduir el cost de l'obra renunciant a tenir una estació a la T2. Les obres començaran entre l'abril i el maig i duraran tres anys i mig

http://www.ara.cat/societat/Foment-llan ... 69726.html
Del periódico ARA se pueden poner enlaces.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Enllaç

Post by Guigui »

I què hi ha a dalt, si no un enllaç?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
local
N5
N5
Posts: 85
Joined: Tuesday 31/03/2015 9:57
Location: ÀMB

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by local »

El Consell de Ministres d'avui acaba d'aprovar una partida de 200 milions d'euros destinada a la futura llançadora del centre de Barcelona fins l'Aeroport del Prat
Last edited by local on Friday 15/05/2015 9:46, edited 1 time in total.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by gatvell »

Campanada electoral, oi?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by trensmat »

Electoralismo puro y duro por desgracia.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by wefer »

gatvell wrote:Si més no, a 6€ el bitllet, hi haurà menys robatoris que ara...
No, perquè et robaran directament a la taquilla :roll:
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by xevi »

Companys, del Ministerio no em crec res.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by bigcoaster »

En cas de que es fes, no compteu menys de 5 anys. I segurament s'acabaria abans de les següents eleccions estatals, una vegada passades aquestes anirà a ralentí. Tot i això, em convenç bastant aquest projecte, vindria a ser un Gatwick Express, tren directe amb comptades parades. Tot i que s'ha de fer una gran obra (túnel de 5 km) crec que serà una obra útil i amb sentit. Es complementarà amb la L9, suposo, el metro per gent normal i l'express per turistes i qui s'ho pugui permetre, ja que el preu s'aproparà més als 10 que als 5 segur.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Renfe451 »

xevi wrote:Companys, del Ministerio no em crec res.
Ni jo tampoc... ja estic fart de cortines de fum.
Granolleri

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Granolleri »

bigcoaster wrote:Es complementarà amb la L9, suposo, el metro per gent normal i l'express per turistes i qui s'ho pugui permetre, ja que el preu s'aproparà més als 10 que als 5 segur.
Des de un punt de vista panbarceloní seria així, però com sempre oblideu que més enllà de Collserola hi ha vida, i que per als que venim de la resta de comarques en gran majoria l'únic accés que tenim si no és en cotxe i en les comptades línies d'autobús interurbà és el tren de rodalia.

L'exemple de Gatwick no és pertinent ja que de l'estació de l'Aeroport de Gatwick a part del Gatwick Express també tenen parada trens de rodalia normals i corrents que permeten no tan sols anar a Londres de manera més econòmica sinó servir l'àrea més propera a l'aeroport de manera eficient. I des de Heathrow a part del Heathrow Express també hi ha el Heathrow Connect que para a totes les estacions i permet fer enllaços amb altres línies ferroviàries sense haver d'arribar a Londres. Aquí es planteja fer una connexió per tal de no entrar a Barcelona per arribar a l'aeroport i el primer que dirien a Can Fanga és de traïdors cap amunt.

Si s'haguessin fet les coses com cal, el metro a l'aeroport no s'hagués plantejat mai i el nou accés per a trens a l'aeroport l'haurien d'haver construït a mitges Generalitat-estat. Però com sempre, pagarem cara la grandesa en la que es creu Barcelona i llur àrea metropolitana al demanar fer arribar infraestructures inútils com el metro a l'aeroport, tenint present que com no paguen ells... encara que encara som a temps d'esmenar-ho: no obrir la línia 9, dinamitar el túnel i procedir a expropiar a tots els veïns situats a 5 kilòmetres a la rodona de la línia 9 i als ajuntaments afectats (Barcelona, L'Hospitalet, El Prat) perquè retornin fins l'últim cèntim a la resta de catalans i catalanes.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”