Trenhotel a Bourg-St. Maurice
Trenhotel a Bourg-St. Maurice
Segons em van comentar, hi va haver fa temps una relació Trenhotel entre Madrid, o Barcelona (ara no me'n recordo), fins a Bourg-St Maurice, i que passava per la línia Mollet-Papiol i que només circulava durant la temporada de neu, però sembla que va durar poc temps, és veritat? Hi ha alguna prova gràfica que ho certifiqui?
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Trenhotel a Bourg-St. Maurice
En tren a esquiar a los Alpes
Desde hoy miercoles 2 de Noviembre, se ponen a la venta el "Tren de los Alpes", nuevo tren-hotel internacional gestionado por Elipsos.
Desde hoy miercoles 2 de Noviembre, se ponen a la venta el "Tren de los Alpes", nuevo tren-hotel internacional gestionado por Elipsos. Realizará el recorrido Madrid-Bourg St. Maurice con paradas en Zaragoza, Moutiers y Aime.
Los días de circulación serán:
España->Francia: 30/12, 6/01, 13/01, 20/01
Francia->España: 7/01, 14/01, 21/01, 28/01
Se comercializa exclusivamente en tarifa de ida y vuelta, y además la vuelta debe realizarse obligatoriamente en 8 días. Es decir, si sales de Madrid el 30/12 tienes que volver en el tren del 7/01, nunca en un tren posterior.
El tren circula vía Zaragoza (LAV) - Lleida - Barcelona - Cerbere - Perpignan - Nimes - Avignon - Valence - Grenoble - Chambery. Solo me queda por averiguar si circulará por vía Valls o vía Reus, y si pasará por Sants o por Castellbisbal-Mollet.
Horarios y paradas
Está totalmente confirmado que las únicas paradas comerciales del tren serán esas, no tendrá parada comercial (ni siquiera se si pasará) en Barcelona.
España-Francia
Madrid Pta Atocha: 18.00
Zaragoza Delicias: 19.50
Moutiers: 08.42
Aime: 09.14
Bourg St. Maurice: 09.35
Francia-España
Bourg St. Maurice: 18.40 / 17.20
Aime: 19.02 / 17.39
Moutiers: 19.25 / 18.11
Zaragoza-Delicias: 08.28 / 08.38
Madrid Pta. Atocha: 10.35 / 10.35
El horario de la izquierda es para los trenes del 7/01 y el 28/01, y el de la derecha para los del 14/01 y 21/01
Precios y número de coches disponibles:
Los precios de ida y vuelta son:
- Cama turista: 340 €
- Cama preferente: 420 €
- Cama gran clase: 490 €
La composición será de 2 coches gran clase, 4 de cama preferente y 12 de cama turista. Llevará un restaurante y una cafetería.
Los posibles refuerzos serán: 2 coches de cama preferente y 2 de cama turista.
En resumen: 18 coches sin refuerzo y 22 con refuerzo.
http://www.nevasport.com/noticias/art/1 ... los-Alpes/
PD. Esta noticia es del 2005 y creo que este servicio de Trenhotel esta fuera de servicio.
Desde hoy miercoles 2 de Noviembre, se ponen a la venta el "Tren de los Alpes", nuevo tren-hotel internacional gestionado por Elipsos.
Desde hoy miercoles 2 de Noviembre, se ponen a la venta el "Tren de los Alpes", nuevo tren-hotel internacional gestionado por Elipsos. Realizará el recorrido Madrid-Bourg St. Maurice con paradas en Zaragoza, Moutiers y Aime.
Los días de circulación serán:
España->Francia: 30/12, 6/01, 13/01, 20/01
Francia->España: 7/01, 14/01, 21/01, 28/01
Se comercializa exclusivamente en tarifa de ida y vuelta, y además la vuelta debe realizarse obligatoriamente en 8 días. Es decir, si sales de Madrid el 30/12 tienes que volver en el tren del 7/01, nunca en un tren posterior.
El tren circula vía Zaragoza (LAV) - Lleida - Barcelona - Cerbere - Perpignan - Nimes - Avignon - Valence - Grenoble - Chambery. Solo me queda por averiguar si circulará por vía Valls o vía Reus, y si pasará por Sants o por Castellbisbal-Mollet.
Horarios y paradas
Está totalmente confirmado que las únicas paradas comerciales del tren serán esas, no tendrá parada comercial (ni siquiera se si pasará) en Barcelona.
España-Francia
Madrid Pta Atocha: 18.00
Zaragoza Delicias: 19.50
Moutiers: 08.42
Aime: 09.14
Bourg St. Maurice: 09.35
Francia-España
Bourg St. Maurice: 18.40 / 17.20
Aime: 19.02 / 17.39
Moutiers: 19.25 / 18.11
Zaragoza-Delicias: 08.28 / 08.38
Madrid Pta. Atocha: 10.35 / 10.35
El horario de la izquierda es para los trenes del 7/01 y el 28/01, y el de la derecha para los del 14/01 y 21/01
Precios y número de coches disponibles:
Los precios de ida y vuelta son:
- Cama turista: 340 €
- Cama preferente: 420 €
- Cama gran clase: 490 €
La composición será de 2 coches gran clase, 4 de cama preferente y 12 de cama turista. Llevará un restaurante y una cafetería.
Los posibles refuerzos serán: 2 coches de cama preferente y 2 de cama turista.
En resumen: 18 coches sin refuerzo y 22 con refuerzo.
http://www.nevasport.com/noticias/art/1 ... los-Alpes/
PD. Esta noticia es del 2005 y creo que este servicio de Trenhotel esta fuera de servicio.
Re: Trenhotel a Bourg-St. Maurice
Veig que no m'he equivocat pas. Crec que només va durar aquell hivern del 2005, si no vaig mal errat.
Barcelona?
No m'estranya que no hagi durat gaire. Qui va planificar desviar el tren per Papiol - Mollet, saltant-se Barcelona? Atenent que el trajecte total dura 15h i 35', de veritat no val la pena trigar 30' més i recollir viatgers a la segona ciutat més poblada del Regne?
Re: Trenhotel a Bourg-St. Maurice
Aquí tot ha d'acabar i començar a Madrid... typical spanish.
Si en el seu moment s'hagués planificat una parada a Barcelona Sants, molts esquiadors catalans que estarien interessats en anar als Alps, segur que haguéssin agafat aquest TH.
Si en el seu moment s'hagués planificat una parada a Barcelona Sants, molts esquiadors catalans que estarien interessats en anar als Alps, segur que haguéssin agafat aquest TH.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Trenhotel a Bourg-St. Maurice
Si la idea és unir Madrid amb els Alps, té sentit que el tren anés directe des de Madrid als Alps. Si el tren hagués d'agafar passatge a Barcelona voldria dir que hauria de portar cotxes buits de Madrid a Barcelona.Renfe451 wrote:Si en el seu moment s'hagués planificat una parada a Barcelona Sants, molts esquiadors catalans que estarien interessats en anar als Alps, segur que haguéssin agafat aquest TH.
A mi em sembla lògic que es facin trens d'aquest tipus punt a punt, és a dir, un Madrid-Alps un altre diferent Barcelona-Alps, etc, sempre que parlem de trens hotel i no de trens normals on hi ha gent que puja o baixa en cada estació.
Suposo que el que matava aquest tren era l'excessiu temps de viatge i suposo que també els preus, que mai han estat massa competitius amb l'avió en aquestes relacions Elipsos. Avui dia es podria provar fer un nou intent utilitzant la LAV, que estalviaria diverses hores. Ben gestionat, podria funcionar.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Trenhotel a Bourg-St. Maurice
Creo que con lo de los precios das en el clavo, los trenhoteles son (eran?) grotescamente caros, aunque no tanto en clase litera. No entiendo por qué no se ha ido cambiando las configuraciones para que sean todo literas y ofrecer precios más competitivos. Sólo hay que ver el Estrella, que lleva bastante gente, o los Intercités de Nuit franceses. La cosa de usar la LAV yo creo que justamente encarecería mucho el precio, y las horas ganadas tampoco importan tanto en una relación nocturna. Justamente el Estrella como los trenes litera franceses lo que tienen es que están requetetirados de precio. Latour-París hace poco lo hice y me salió por menos de 60 euros por trayecto, y el Estrella con oferta te puede salir la litera a 28.wefer wrote:Suposo que el que matava aquest tren era l'excessiu temps de viatge i suposo que també els preus, que mai han estat massa competitius amb l'avió en aquestes relacions Elipsos. Avui dia es podria provar fer un nou intent utilitzant la LAV, que estalviaria diverses hores. Ben gestionat, podria funcionar.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Trenhotel a Bourg-St. Maurice
Actualment hi ha dos Eurostar setmanals (un diürn i un nocturn) de Londres a Bourg-St-Maurice, pero la demanda des de Barcelona seria inferior, és tracta d'una ciutat més petita i nosaltres ja tenim els Pirineus.
Re: Trenhotel a Bourg-St. Maurice
Estaba leyendo tu enlace... ¿el nocturno va solo con asientos y sin literas? Vaya basura...Sagrerenc wrote:Actualment hi ha dos Eurostar setmanals (un diürn i un nocturn) de Londres a Bourg-St-Maurice, pero la demanda des de Barcelona seria inferior, és tracta d'una ciutat més petita i nosaltres ja tenim els Pirineus.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Trenhotel a Bourg-St. Maurice
Sí. De fet el tren nocturn que puja als Alps el divendres a la nit és el mateix que baixa dissabte al matí, i el tren que puja dissabte al matí és el mateix que baixa dissabte a la nit.Don Ramón wrote:Estaba leyendo tu enlace... ¿el nocturno va solo con asientos y sin literas? Vaya basura...Sagrerenc wrote:Actualment hi ha dos Eurostar setmanals (un diürn i un nocturn) de Londres a Bourg-St-Maurice, pero la demanda des de Barcelona seria inferior, és tracta d'una ciutat més petita i nosaltres ja tenim els Pirineus.