¿quin sentit té que comenci a Vimbodí?piulet9 wrote:Una RT4 Vimbodí - Reus - Tarragona - SVC - Vilafranca - Barcelona també podria ser una alternativa o complementària a l'actual R14, que faria passar també per Vilafranca com a semidirecte a Bcn.
Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
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Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
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Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
Principalment per la seva proximitat a l'Espluga de Francolí i Poblet, em sembla un bon indret com inici o terminal d'una línea de rodalies Tarragona (a més que coincideix si no m'equivoco amb l'actual límit provincial i d'influència del Camp), però també podria ser-ho l'Espluga tranquil·lament, on s'hi pogués fer tranbord amb un R13 semidirecte entre Lleida i SVC (I viceversa), enlloc de la plana pica-moixons com succeeix en algunes freqüències.Ecomobisostrans wrote:¿quin sentit té que comenci a Vimbodí?piulet9 wrote:Una RT4 Vimbodí - Reus - Tarragona - SVC - Vilafranca - Barcelona també podria ser una alternativa o complementària a l'actual R14, que faria passar també per Vilafranca com a semidirecte a Bcn.
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
Jo diria que ni de conya.
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Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
A més que sols té una via, aquesta estació...
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
Hola, quisiera presentaros mi propuesta para la red ferroviaria del Camp de Tarragona. La primera imagen es de toda la región. Las líneas gruesas son líneas de tren, las delgadas rosas líneas de tranvía (detallados más adelante). En negro los regionales y/o LD, en color los cercanías. La idea sería que las líneas actuales de Rodalies Tarragona sean fusionadas con R2 y R4 prolongados, uno por hora en la R4, hasta Reus; y dos por hora en la R2 hasta Cambrils, con posibilidad de extender éstos hasta la futura estación de AVE. También propongo reabrir la línea Reus-Roda, como se ha hablado anteriormente en este hilo, principalmente para sacar las mercancías de Tarragona Central y poder ampliar los andenes y las vías de esta estacion y tener el poco espacio que ofrece bien aprovechado para trenes de viajeros. Aparte pondría otro R2 prolongado cada hora que siga desde St. Vicenç por la Reus-Roda hasta Reus. Incluso podría ser el mismo tren que el que hace la R2 hasta Cambrils, que en St. Vicenç se divida y vaya cada parte hacia una dirección. Aparte, los regionales deberían ir todos con frecuencia horaria (o mejor), de forma que en Tarragona pasarían tres regionales por hora, y por Reus dos. También marcado con línea blanca discontínua un posible enlace para permitir itinerarios Tarragona-Reus-Valls, que podría abastecerse con otro regional cada hora, aumentando el número en Tarragona a 4 y en Reus a 3 por hora.
Sería ideal cuadruplicar entre St. Vicenç y Tarragona, para poder ampliar el número de apeadero para los cercanías, y que los regionales puedan saltarse la gran mayoría de paradas en los trayectos solapados con cercanías.
La segunda imagen es mi propuesta para un sistema de tranvía para Tarragona y Reus. En Tarragona estaría la línea a Reus en rosa, que circularía cada 20 minutos. Con una velocidad promedio de 25km/h, que es razonable considerando que las paradas estarían muy distantes y es un trayecto generalmente rectilíneo, serían unos 25 minutos de centro a centro. Creo que el tren debe apuntar más a trayectos un poco más largos, además de que este tranvía con paradas más frecuentes permitiría desarrollar la zona entre las dos ciudades. Además pasaría junto al aeropuerto de Reus, aunque tampoco es de gran utilidad eso. La línea amarilla serviría de refuerzo a ésta línea, hasta el barrio de La Floresta, con una frecuencia también de 20 minutos que se coordina con la línea a Reus para circular cada 10 minutos en el tramo común.
Luego esta otra línea a perafort en rojo, que circularía cada 30 minutos aprox., idealmente sincronizada con los AVEs, ya que serviría en buena parte para enlazar con la estación de Camp de Tarragona. La línea verde sería el refuerzo de la línea a Perafort, además pasando por el hospital, que solo llega hasta el barrio de Sant Pere i Sant Pau, circulando cada 10-15 minutos. El tramo con la línea delgada representa vía única.
La tercera imagen es el detalle del sistema de Reus. De nuevo la línea desde Tarragona, en rosa. Se suma a otras dos líneas en el tronco común norte-sur de la Rambla que no tienen más secreto, llegan a barrios que estan en las inmediaciones. Aparte otra línea forma una semicircunvalación por Marià Fortuny. Idealmente se establecería un nuevo apeadero en el sur de la ciudad, sobre todo para cercanías y algun regional con más paradas.
Sería ideal cuadruplicar entre St. Vicenç y Tarragona, para poder ampliar el número de apeadero para los cercanías, y que los regionales puedan saltarse la gran mayoría de paradas en los trayectos solapados con cercanías.
La segunda imagen es mi propuesta para un sistema de tranvía para Tarragona y Reus. En Tarragona estaría la línea a Reus en rosa, que circularía cada 20 minutos. Con una velocidad promedio de 25km/h, que es razonable considerando que las paradas estarían muy distantes y es un trayecto generalmente rectilíneo, serían unos 25 minutos de centro a centro. Creo que el tren debe apuntar más a trayectos un poco más largos, además de que este tranvía con paradas más frecuentes permitiría desarrollar la zona entre las dos ciudades. Además pasaría junto al aeropuerto de Reus, aunque tampoco es de gran utilidad eso. La línea amarilla serviría de refuerzo a ésta línea, hasta el barrio de La Floresta, con una frecuencia también de 20 minutos que se coordina con la línea a Reus para circular cada 10 minutos en el tramo común.
Luego esta otra línea a perafort en rojo, que circularía cada 30 minutos aprox., idealmente sincronizada con los AVEs, ya que serviría en buena parte para enlazar con la estación de Camp de Tarragona. La línea verde sería el refuerzo de la línea a Perafort, además pasando por el hospital, que solo llega hasta el barrio de Sant Pere i Sant Pau, circulando cada 10-15 minutos. El tramo con la línea delgada representa vía única.
La tercera imagen es el detalle del sistema de Reus. De nuevo la línea desde Tarragona, en rosa. Se suma a otras dos líneas en el tronco común norte-sur de la Rambla que no tienen más secreto, llegan a barrios que estan en las inmediaciones. Aparte otra línea forma una semicircunvalación por Marià Fortuny. Idealmente se establecería un nuevo apeadero en el sur de la ciudad, sobre todo para cercanías y algun regional con más paradas.
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"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
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Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
Si es té en compte un enllaç d'Alcover a Valls, i un altre de Vila-seca a Port Aventura, que crec que és el que deies, llavors ho deixaria en tres línies de rodalies.piulet9 wrote:També crec que calgui un transport de proximitat al Camp, però més aviat aprofitant la infraestructura existent.
Estic d'acord amb les RT1 i RT2 que proposes, però seguint els traçats i afegint si calgués algunes estacions més entre Tarragona i SVC, per a tenir com a resultat una línea de rodalies a l'estil de la del Maresme. Només que cadascuna d'aquestes tingui una freqüència de 1h, hi hauria una freqüència de 30' en el tram compartit, sent compatible doncs amb el pas de les demés línees regionals ràpides.
Això ho complementaria amb una RT3 interior que connectés Hospitalet - Cambrils - Vila-seca - Reus - Alcover - Valls - Salomó - SVC. Això requeriria construir una connexió ferroviaria pel sud de La Plana - Picamoixons i perquè no, desdoblar la via entre Alcover i Reus. Podria tenir d'entrada una freqüència de 2h i complementar-se amb la R14 i la R13 amb unes freqüències més dignes que les actuals (de dues 2h cadascuna també).
Una RT4 Vimbodí - Reus - Tarragona - SVC - Vilafranca - Barcelona també podria ser una alternativa o complementària a l'actual R14, que faria passar també per Vilafranca com a semidirecte a Bcn.
Lluis wrote: ...
I llavors, les dues línies de Rodalies de Tarragona:
RT1 Reus-Sitges que connectaria a Reus, Vila-Seca i Tarragona amb el "Metro del Camp".
RT2 L'Hospitalet de l'infant-Vilafranca que connectaria a Cambrils, Salou i Tarragona amb el "Metro del Camp".
RT1 L'Hospitalet - Sitges (per Salou i Tarragona)
RT2* Valls - Vilafranca (per Reus i Tarragona); nou enllaç Alcover - Valls
RT3 L'Hospitalet - L'Espluga (per Salou i Reus); nou enllaç Vila-seca - Port Aventura
*A llarg termini, La RT2 que proposo la faria passar per la línia Perafort - Roda (rehabilitada per al corredor mediterrani) + nou ramal Perafort - Tarragona (construït per a llarga distància València - Tarragona - Barcelona). Click a aquest link per veure Mapa.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
Algunas ideas sobre todo esto:Don Ramón wrote:Hola, quisiera presentaros mi propuesta para la red ferroviaria del Camp de Tarragona. La primera imagen es de toda la región. Las líneas gruesas son líneas de tren, las delgadas rosas líneas de tranvía (detallados más adelante). En negro los regionales y/o LD, en color los cercanías. La idea sería que las líneas actuales de Rodalies Tarragona sean fusionadas con R2 y R4 prolongados, uno por hora en la R4, hasta Reus; y dos por hora en la R2 hasta Cambrils, con posibilidad de extender éstos hasta la futura estación de AVE. También propongo reabrir la línea Reus-Roda, como se ha hablado anteriormente en este hilo, principalmente para sacar las mercancías de Tarragona Central y poder ampliar los andenes y las vías de esta estacion y tener el poco espacio que ofrece bien aprovechado para trenes de viajeros. Aparte pondría otro R2 prolongado cada hora que siga desde St. Vicenç por la Reus-Roda hasta Reus. Incluso podría ser el mismo tren que el que hace la R2 hasta Cambrils, que en St. Vicenç se divida y vaya cada parte hacia una dirección. Aparte, los regionales deberían ir todos con frecuencia horaria (o mejor), de forma que en Tarragona pasarían tres regionales por hora, y por Reus dos. También marcado con línea blanca discontínua un posible enlace para permitir itinerarios Tarragona-Reus-Valls, que podría abastecerse con otro regional cada hora, aumentando el número en Tarragona a 4 y en Reus a 3 por hora.
Sería ideal cuadruplicar entre St. Vicenç y Tarragona, para poder ampliar el número de apeadero para los cercanías, y que los regionales puedan saltarse la gran mayoría de paradas en los trayectos solapados con cercanías.
- Prolongar la R2 y R4, idea que a mucha gente le gusta mucho, es algo parecido a tener una RG1, es decir, un tren de cercanías parando en todas de 150 km. En resultado de esta propuesta sería el mismo que con la RG1: todos los trenes irían tarde. En 150 km a un tren le pasa de todo, y sería raro que funcionara (la RG1 se mantiene solo por razones políticas).
- Reabrir la Reus - Roda está bien, pero no toda. Es suficiente con abrir de Roda a Camp de Tarragona para las mercancías, que de allí ya irían a Valencia. No hace ninguna falta el tramo Camp de Tarragona - Reus (reabrirlo sería muy caro y no aporta nada). Para ir a Reus con viajeros hay que ir por Tarragona, por el medio del campo no se nos ha perdido nada.
- Los andenes de Tarragona se pueden ampliar perfectamente en la actualidad quitando alguna vía. No están todas ocupadas.
- Cuadruplicar el Sant Vicenç - Tarragona es de ciencia ficción. Sacando los mercancías sobra la mitad de la vía. Y de las cercanías ni hablamos, no llevan a nadie, una vía cuádruple para adelantarlos es de risa. Bastante más falta hace en Mataró, Vilanova o Granollers.
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
Pues incluyo en mi propuesta poner la infraestructura y material rodante en condiciones para permitir un tren de 150km con parada en todas las estaciones y apeaderos.Toni wrote:Algunas ideas sobre todo esto:Don Ramón wrote:Hola, quisiera presentaros mi propuesta para la red ferroviaria del Camp de Tarragona. La primera imagen es de toda la región. Las líneas gruesas son líneas de tren, las delgadas rosas líneas de tranvía (detallados más adelante). En negro los regionales y/o LD, en color los cercanías. La idea sería que las líneas actuales de Rodalies Tarragona sean fusionadas con R2 y R4 prolongados, uno por hora en la R4, hasta Reus; y dos por hora en la R2 hasta Cambrils, con posibilidad de extender éstos hasta la futura estación de AVE. También propongo reabrir la línea Reus-Roda, como se ha hablado anteriormente en este hilo, principalmente para sacar las mercancías de Tarragona Central y poder ampliar los andenes y las vías de esta estacion y tener el poco espacio que ofrece bien aprovechado para trenes de viajeros. Aparte pondría otro R2 prolongado cada hora que siga desde St. Vicenç por la Reus-Roda hasta Reus. Incluso podría ser el mismo tren que el que hace la R2 hasta Cambrils, que en St. Vicenç se divida y vaya cada parte hacia una dirección. Aparte, los regionales deberían ir todos con frecuencia horaria (o mejor), de forma que en Tarragona pasarían tres regionales por hora, y por Reus dos. También marcado con línea blanca discontínua un posible enlace para permitir itinerarios Tarragona-Reus-Valls, que podría abastecerse con otro regional cada hora, aumentando el número en Tarragona a 4 y en Reus a 3 por hora.
Sería ideal cuadruplicar entre St. Vicenç y Tarragona, para poder ampliar el número de apeadero para los cercanías, y que los regionales puedan saltarse la gran mayoría de paradas en los trayectos solapados con cercanías.
- Prolongar la R2 y R4, idea que a mucha gente le gusta mucho, es algo parecido a tener una RG1, es decir, un tren de cercanías parando en todas de 150 km. En resultado de esta propuesta sería el mismo que con la RG1: todos los trenes irían tarde. En 150 km a un tren le pasa de todo, y sería raro que funcionara (la RG1 se mantiene solo por razones políticas).
¿Tu crees que tan caro sería reabrir el tramo Camp de Tarragona-Reus? Son solo 12 kilómetros, y al menos mirando la imagen del satélite oarece seguir ahí el derecho de vía, y tampoco habría necesidad de duplicar. Además, La Pobla de Mafumet y El Morell suman 6000 habitantes, todos en un radio de menos de 800 metros de la estación. Entre esto, los pueblos en el tramo de Camp a Roda, y el acceso desde Reus al AVE, yo creo que sí se justificaría reabrir la línea entera. Tendríamos unos R2 prolongados que unen Barcelona y el Garraf con los ~10.000 habitantes abastecidos únicamente por esta línea, a éstos con Reus y el AVE, y Reus al AVE. Vale, no es la panacea, y no propondría reabrir esta línea si no fuera porque en su mayor parte se aprovecharía para mercancías. Pero si ya se hace esa parte, no creo que viniese de los 12 kilómetros que faltarían para el tramo más interesante como servicio de cercanías.Toni wrote:- Reabrir la Reus - Roda está bien, pero no toda. Es suficiente con abrir de Roda a Camp de Tarragona para las mercancías, que de allí ya irían a Valencia. No hace ninguna falta el tramo Camp de Tarragona - Reus (reabrirlo sería muy caro y no aporta nada). Para ir a Reus con viajeros hay que ir por Tarragona, por el medio del campo no se nos ha perdido nada.
No tiene sendio que apliques una parte de una propuesta que conforma un todo a la situación actual, ni tampoco la comparativa con las necesidades de otros territorios, de los que no va este hilo y de los que, si te interesa, con mucho gusto comparto las propuestas que tendría que son muchas, pero no corresponden a este hilo.Toni wrote:- Los andenes de Tarragona se pueden ampliar perfectamente en la actualidad quitando alguna vía. No están todas ocupadas.
- Cuadruplicar el Sant Vicenç - Tarragona es de ciencia ficción. Sacando los mercancías sobra la mitad de la vía. Y de las cercanías ni hablamos, no llevan a nadie, una vía cuádruple para adelantarlos es de risa. Bastante más falta hace en Mataró, Vilanova o Granollers.
Mi propuesta se enmarca antes que nada en un supuesto de una política de movilidad que busque ofrecer el mejor transporte posible en igualdad de condiciones (que no quiere decir de situaciones, no confundamos), además de la sostenibilidad ambiental y medioambiental. Por ejemplo, no considero que las autopistas sirvan para esa finalidad, por tanto no creo que se debería de invertir dinero público en ellas, sino construirlas y mantenerlas a base de peajes de algún tipo, de caseta o viñeta o algo.
En el Camp de Tarragona (y en Catalunya y en España) la política de movilidad no parece apuntar a los planteamientos que te expongo (al menos en comparación con los ejemplos de excelencia, obviamente comparado con EE.UU. o México somos la caña, aunque yo creo que siempre hay que aspirar a superarse y no ser autocomplaciente), sino más bien lo veo como una política reaccionaria que se ha ido adaptando a una demanda que desde la motorización a priori siempre se formula como tráfico vehicular, ya que lógicamente ante un transporte público insuficiente la gente no esperará 30 minutos para ir en lata de sardinas, sino que cogerá el coche. Claro que van vacíos los trenes, ¡van vacíos en toda España!, los únicos que van llenos son contados cercanías y regionales que hacen trayectos ridículamente atractivos (por ejemplo el Barcelona-Tortosa donde además la autopista tiene peajes, en cambio Barcelona-Terrassa nunca me ha tocado ir de pie aunque la autovía paralela vaya atrofiada).
Si tu pones a huevo que la gente use el coche (metiendo pasta en autovías, por ejemplo), pocos usarán el tren si pueden ir en coche, y el tren será más deficitario y tendrá menos y peor servicio. De la misma manera, si tu pones a huevo que la gente use el tren y haces más incómodo el coche (peajes, tráfico, falta de aparcamiento), el tren será menos eficitario, y tendrá más y mejor servicio.
Creo que uno puede opinar que lo correcto es obedecer a lo que pide la gente, que ahí donde surge una demanda de movilidad que no la puede paliar el transporte público pues se ponga una vialidad más grande y más rápida, y el transporte público se adapta a la demanda restante. Es una opinión. No la comparto, pero es una opinión.
Yo pienso que, por un bien mayor, hay que canalizar la demanda de movilidad hacia los transportes públicos y que debe ser la vialidad que se adapte a la demanda restante, aquella que por algún motivo específico (profesionales, transporte de mercancías, etc.) no es pertinente que se canalice al transporte público. De esta manera lo prioritario pasan a ser aquellos transportes que pueden usar todos y que consumen menos recursos y espacio público. En lugar de que, como ahora en la mayoría de situaciones, el coche sea la mejor opción pero accesible solo a algunos, la mejor opción pasaría a ser aquella accesible a todos.
Volviendo al Camp de Tarragona, esto significaría una hipotética situación donde precisamente se desincentiva el uso del coche, con peajes, menos ampliaciones viarias (aunque ya es un poco tarde para esto), aparcamiento escaso y caro, etc., etc.; pero en cambio se ponga a huevo el uso del transporte público. Vale que todo esto no lo expliqué antes, pero vista la propuesta pense que sería de asumir que no estaba planteada en un contexto donde el coche es el rey y los trenes estan dejados de la mano de dios
Mi propuesta la hago pensando en una situación así, que aunqeu sería un cambio bastante duro no creo que sea nada extraterrestre, sino esencialmente copiar lo que hacen países como Suiza u Holanda, que son un ejemplo a seguir en este tema si lo que nos interesa es la igualdad y sostenibilidad del transporte. Puedes verla como una especie de "plan maestro", que no debe ser todo de hoy a mañana, sino el ideal al cual aspirar como meta para una movilidad según los criterios que te describí.
Es ante esa situación hipotética que yo propondría esa cuadriplicación: Los dos R2 cada hora que llegan a St. Vicenç prolongar uno a Tarragona (se me olvidó mencionar éste en mi propuesta) y el otro hasta Cambrils, aparte de uno o dos R4 que se unen en St. Vicenç y siguen a Reus, y tres o cuatro (incl. BCN-TGN-Valls) regionales. En efecto, tal como esta el trayecto ahora hasta esas ocho caben bien en la vía doble, pues los regionales a partir de St. Vicenç esencialmente son cercanías, pero precisamente en ese tramo se podrían abrir bastantes apeaderos que resultarían un impedimento muy grave si queremos un regional cada 15 minutos y que sea un regional de verdad y no un regionalías. Y el tramo de Vilanova a Castelldefels por narices no se cuadruplicará, por tanto este otro podría compensarlo y permitir que los regionales rebasen a los cercanías despues del tramo de doble vía.
Gracias por tu crítica constructiva, pero no saques conclusiones falaces a partir de determinados detalles que serían para un largo plazo en un contexto de corto plazo.
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Re: Rodalies a Tarragona
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DURES CRÍTIQUES CONTRA ELS ALCALDES DE SALOU I CAMBRILS PER LES SEVES PROPOSTES FERROVIÀRIES
L’Associació per a la Promoció del Transport Públic ha carregat contra els alcaldes de Cambrils i Salou perquè pretenen suprimir la línia de tren del centre de la ciutat, aprofitant la posada en marxa, l’any 2016, del Corredor del Mediterrani.
En roda de premsa, els representants de l’organisme han denunciat la postura dels dos governants locals perquè això comportaria la desaparició de l’RT2 de Rodalies, estrenada fa menys d’un any.
“És una de les pitjors agressions que ha patit la xarxa ferroviària catalana en democràcia”, ha subratllat el president de la PTP, Ricard Riol.
Davant d’aquesta situació, l’associació proposa mantenir la línia actual i convertir-la en un corredor per a un tren-tramvia, integrat en l’entorn.
Segons els seus càlculs, caldria adaptar dos quilòmetres en cadascun dels dos municipis, amb un cost d’uns 48 milions d’euros, un 25% més del què costaria la urbanització sense les vies d’un tramvia.
Fi als passos a nivell
La nova infraestructura anirà actrensompanyada de la construcció d’estacions fora dels nuclis urbans i possibilitarà que els trens ràpids i de mercaderies deixin de passar pel centre dels municipis, posant fi a la perillositat dels passos a nivell.
Segons l’entitat, això comportaria també la desaparició de la línia RT2 de la Rodalia de Tarragona, que es va posar en marxa el març del 2014, a Salou, Cambrils, Mont-roig i l’Hospitalet de l’Infant.
Aquest servei permetria garantir la qualitat d’un sistema de transport que consideren bàsic, ja que les estacions de tren de Salou i Cambrils mouen uns 675.000 passatgers anuals. A més, proposen habilitar noves parades a Salou – plaça Venus, Salou Estació, Hotel Regina i PortAventura –,i a Cambrils – Cambrils Estació, Cambrils Centre, Torre de Cambrils i Vilafortuny –.
L’Associació recorda que el Pla Territorial Parcial del Camp de Tarragona del 2010 ja preveia la construcció d’un tren-tramvia i considera que aquesta és la fórmula d’èxit, com s’ha demostrat amb iniciatives similars a la zona d’Alacant, Cadis, Barcelona o Lió. Per aquest motiu, l’entitat ha engegat una campanya d’informació ciutadana per evitar la desaparició de la línia.
Els responsables de la PTP critiquen que les propostes dels alcaldes de Cambrils i Salou representin un “greu perjudici pels usuaris del transport públic i són contràries al pla territorial parcial aprovat per la Generalitat”.
Ricard Riol ha denunciat que l’alcalde de Salou, Pere Granados, està negociant amb el Ministeri de Foment, d’esquenes a la Generalitat. En la seva opinió, les propostes dels dos caps de govern municipals, podrien significar el final dels serveis públics que van començar el 1856 i això “és lamentable”.
Reaccions dels alcaldes
L’alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, ha reaccionat a les crítiques de la PTP, assegurant que mai ni ha demanat la supressió del servei de rodalies. Ha insistit que Cambrils fa una aposta acèrrima pel transport públic. Dalmau es mostra contrària a la continuïtat de les barreres, dels passos soterrats, els ponts i els talussos.
Per la seva banda, l’Ajuntament de Salou no entra en polèmiques amb l’associació i recorda que és competència de Foment l’adequació de les vies als nuclis urbans i crear una nova línia de tren-tramvia amb més parades. Les mateixes fonts municipals asseguren que el projecte d’Eix Civic ja preveu el pas del tren-tramvia. “L’alcalde no té poder ni competències per desmantellar res”, han insistit.
DURES CRÍTIQUES CONTRA ELS ALCALDES DE SALOU I CAMBRILS PER LES SEVES PROPOSTES FERROVIÀRIES
L’Associació per a la Promoció del Transport Públic ha carregat contra els alcaldes de Cambrils i Salou perquè pretenen suprimir la línia de tren del centre de la ciutat, aprofitant la posada en marxa, l’any 2016, del Corredor del Mediterrani.
En roda de premsa, els representants de l’organisme han denunciat la postura dels dos governants locals perquè això comportaria la desaparició de l’RT2 de Rodalies, estrenada fa menys d’un any.
“És una de les pitjors agressions que ha patit la xarxa ferroviària catalana en democràcia”, ha subratllat el president de la PTP, Ricard Riol.
Davant d’aquesta situació, l’associació proposa mantenir la línia actual i convertir-la en un corredor per a un tren-tramvia, integrat en l’entorn.
Segons els seus càlculs, caldria adaptar dos quilòmetres en cadascun dels dos municipis, amb un cost d’uns 48 milions d’euros, un 25% més del què costaria la urbanització sense les vies d’un tramvia.
Fi als passos a nivell
La nova infraestructura anirà actrensompanyada de la construcció d’estacions fora dels nuclis urbans i possibilitarà que els trens ràpids i de mercaderies deixin de passar pel centre dels municipis, posant fi a la perillositat dels passos a nivell.
Segons l’entitat, això comportaria també la desaparició de la línia RT2 de la Rodalia de Tarragona, que es va posar en marxa el març del 2014, a Salou, Cambrils, Mont-roig i l’Hospitalet de l’Infant.
Aquest servei permetria garantir la qualitat d’un sistema de transport que consideren bàsic, ja que les estacions de tren de Salou i Cambrils mouen uns 675.000 passatgers anuals. A més, proposen habilitar noves parades a Salou – plaça Venus, Salou Estació, Hotel Regina i PortAventura –,i a Cambrils – Cambrils Estació, Cambrils Centre, Torre de Cambrils i Vilafortuny –.
L’Associació recorda que el Pla Territorial Parcial del Camp de Tarragona del 2010 ja preveia la construcció d’un tren-tramvia i considera que aquesta és la fórmula d’èxit, com s’ha demostrat amb iniciatives similars a la zona d’Alacant, Cadis, Barcelona o Lió. Per aquest motiu, l’entitat ha engegat una campanya d’informació ciutadana per evitar la desaparició de la línia.
Els responsables de la PTP critiquen que les propostes dels alcaldes de Cambrils i Salou representin un “greu perjudici pels usuaris del transport públic i són contràries al pla territorial parcial aprovat per la Generalitat”.
Ricard Riol ha denunciat que l’alcalde de Salou, Pere Granados, està negociant amb el Ministeri de Foment, d’esquenes a la Generalitat. En la seva opinió, les propostes dels dos caps de govern municipals, podrien significar el final dels serveis públics que van començar el 1856 i això “és lamentable”.
Reaccions dels alcaldes
L’alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, ha reaccionat a les crítiques de la PTP, assegurant que mai ni ha demanat la supressió del servei de rodalies. Ha insistit que Cambrils fa una aposta acèrrima pel transport públic. Dalmau es mostra contrària a la continuïtat de les barreres, dels passos soterrats, els ponts i els talussos.
Per la seva banda, l’Ajuntament de Salou no entra en polèmiques amb l’associació i recorda que és competència de Foment l’adequació de les vies als nuclis urbans i crear una nova línia de tren-tramvia amb més parades. Les mateixes fonts municipals asseguren que el projecte d’Eix Civic ja preveu el pas del tren-tramvia. “L’alcalde no té poder ni competències per desmantellar res”, han insistit.
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Toc, toc, toc...
Aleshores? Ah, calla, que la promoció del transport públic a Catalunya consisteix bàsicament en el soterrament de les vies. Perquè així, està 100% garantit que la gent agafarà més el tren.]L’alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, ha reaccionat a les crítiques de la PTP, assegurant que mai ni ha demanat la supressió del servei de rodalies. Ha insistit que Cambrils fa una aposta acèrrima pel transport públic. Dalmau es mostra contrària a la continuïtat de les barreres, dels passos soterrats, els ponts i els talussos.
Au, va...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Re: Rodalies a Tarragona
Yo no se si la gente que vive en Salou o Cambrils es consciente del daño que puede causar la nueva variante si esta conlleva la supresion del tramo actual de la linea Convencional.
Veo a la gente demasiado feliz como si no pasara nada y la verdad es que si centran todo el trafico por la nueva variante solo estara la estacion de Cambrils y alejada del Pueblo y de Salou mucho mas.
Esta bien que la PTP haya soltado la Liebre y me parece pateticas las declaraciones de la Alcaldesa queriendo suprimir lo que no le gusta y claro como no sea Soterrando no se como lo conseguira pero claro es que en su Municipio Tendran la Nueva Estacion y seguro que se hace la foto e incluso pedira que los EUROMED paren y todo.
En el caso de Construir el Tren Tram la gente del centro de Cambrils y Salou deberan hacer transbordo para llegar a Barcelona incrementandose el tiempo de Viaje y entonces ya veriamos a la poblacion si dice algo por que ahora no es que se les escuche mucho.
Saludos
Veo a la gente demasiado feliz como si no pasara nada y la verdad es que si centran todo el trafico por la nueva variante solo estara la estacion de Cambrils y alejada del Pueblo y de Salou mucho mas.
Esta bien que la PTP haya soltado la Liebre y me parece pateticas las declaraciones de la Alcaldesa queriendo suprimir lo que no le gusta y claro como no sea Soterrando no se como lo conseguira pero claro es que en su Municipio Tendran la Nueva Estacion y seguro que se hace la foto e incluso pedira que los EUROMED paren y todo.
En el caso de Construir el Tren Tram la gente del centro de Cambrils y Salou deberan hacer transbordo para llegar a Barcelona incrementandose el tiempo de Viaje y entonces ya veriamos a la poblacion si dice algo por que ahora no es que se les escuche mucho.
Saludos
Re: Rodalies a Tarragona
L´article no té pèrdua. El Ricard Riol no sap que fa no sé quants anys que s´està construïnt una variant ferroviària que quan es va començar implicava el tancament de la via única de la costa. Per una exigència ambiental, no es pot fer la variant si no es tanca la via actual. Per tant, això de tancar la via única no s´ha de decidir, això ja fa anys que es va decidir. No cal defensar la RT2, la línia no té cap mena de futur per la via única (si volen anirà per la variant aturant-se a les noves estacions al mig del camp). Els dos alcaldes, de Salou i Cambrils, fa temps que sommien en fer un gran "pelotazo", un més, als terrenys de l´ADIF un cop es desmunti la via. És evident que Salou deixa de tenir tren en pocs mesos (costarà més anar a buscar el tren a Port Aventura que anar en cotxe a Tarragona), si no es fa una nova estació al nucli urbà. A Cambrils, passarà una mica el mateix, ja veurem qui agafa el tren a la nova estació al mig de camp. Però això als alcaldes no els preocupa gens (poden dir el que vulguin), l´important és tenir nous terrenys per construir... però no son els únics, hi ha molts alcaldes que no es distingeixen precisament pel seu respecte al ferrocarril.canalcole wrote:http://www.larepublicacheca.com/dures-c ... roviaries/
DURES CRÍTIQUES CONTRA ELS ALCALDES DE SALOU I CAMBRILS PER LES SEVES PROPOSTES FERROVIÀRIES
L’Associació per a la Promoció del Transport Públic ha carregat contra els alcaldes de Cambrils i Salou perquè pretenen suprimir la línia de tren del centre de la ciutat, aprofitant la posada en marxa, l’any 2016, del Corredor del Mediterrani.
En roda de premsa, els representants de l’organisme han denunciat la postura dels dos governants locals perquè això comportaria la desaparició de l’RT2 de Rodalies, estrenada fa menys d’un any.
“És una de les pitjors agressions que ha patit la xarxa ferroviària catalana en democràcia”, ha subratllat el president de la PTP, Ricard Riol.
Davant d’aquesta situació, l’associació proposa mantenir la línia actual i convertir-la en un corredor per a un tren-tramvia, integrat en l’entorn.
Segons els seus càlculs, caldria adaptar dos quilòmetres en cadascun dels dos municipis, amb un cost d’uns 48 milions d’euros, un 25% més del què costaria la urbanització sense les vies d’un tramvia.
Fi als passos a nivell
La nova infraestructura anirà actrensompanyada de la construcció d’estacions fora dels nuclis urbans i possibilitarà que els trens ràpids i de mercaderies deixin de passar pel centre dels municipis, posant fi a la perillositat dels passos a nivell.
Segons l’entitat, això comportaria també la desaparició de la línia RT2 de la Rodalia de Tarragona, que es va posar en marxa el març del 2014, a Salou, Cambrils, Mont-roig i l’Hospitalet de l’Infant.
Aquest servei permetria garantir la qualitat d’un sistema de transport que consideren bàsic, ja que les estacions de tren de Salou i Cambrils mouen uns 675.000 passatgers anuals. A més, proposen habilitar noves parades a Salou – plaça Venus, Salou Estació, Hotel Regina i PortAventura –,i a Cambrils – Cambrils Estació, Cambrils Centre, Torre de Cambrils i Vilafortuny –.
L’Associació recorda que el Pla Territorial Parcial del Camp de Tarragona del 2010 ja preveia la construcció d’un tren-tramvia i considera que aquesta és la fórmula d’èxit, com s’ha demostrat amb iniciatives similars a la zona d’Alacant, Cadis, Barcelona o Lió. Per aquest motiu, l’entitat ha engegat una campanya d’informació ciutadana per evitar la desaparició de la línia.
Els responsables de la PTP critiquen que les propostes dels alcaldes de Cambrils i Salou representin un “greu perjudici pels usuaris del transport públic i són contràries al pla territorial parcial aprovat per la Generalitat”.
Ricard Riol ha denunciat que l’alcalde de Salou, Pere Granados, està negociant amb el Ministeri de Foment, d’esquenes a la Generalitat. En la seva opinió, les propostes dels dos caps de govern municipals, podrien significar el final dels serveis públics que van començar el 1856 i això “és lamentable”.
Reaccions dels alcaldes
L’alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, ha reaccionat a les crítiques de la PTP, assegurant que mai ni ha demanat la supressió del servei de rodalies. Ha insistit que Cambrils fa una aposta acèrrima pel transport públic. Dalmau es mostra contrària a la continuïtat de les barreres, dels passos soterrats, els ponts i els talussos.
Per la seva banda, l’Ajuntament de Salou no entra en polèmiques amb l’associació i recorda que és competència de Foment l’adequació de les vies als nuclis urbans i crear una nova línia de tren-tramvia amb més parades. Les mateixes fonts municipals asseguren que el projecte d’Eix Civic ja preveu el pas del tren-tramvia. “L’alcalde no té poder ni competències per desmantellar res”, han insistit.
Re: Rodalies a Tarragona
Desde hace años también que se supone que al abrirse la variante la línea antigua será reconvertida a línea tanviaria, y es lo que defiende el Sr. Riol. No sé por qué tienes que inventarte que dice que no hay que cerrar la línea tal como es ahora. Tu lees en cualquier lugar lo que quieres...Toni wrote:L´article no té pèrdua. El Ricard Riol no sap que fa no sé quants anys que s´està construïnt una variant ferroviària que quan es va començar implicava el tancament de la via única de la costa. Per una exigència ambiental, no es pot fer la variant si no es tanca la via actual. Per tant, això de tancar la via única no s´ha de decidir, això ja fa anys que es va decidir. No cal defensar la RT2, la línia no té cap mena de futur per la via única (si volen anirà per la variant aturant-se a les noves estacions al mig del camp). Els dos alcaldes, de Salou i Cambrils, fa temps que sommien en fer un gran "pelotazo", un més, als terrenys de l´ADIF un cop es desmunti la via. És evident que Salou deixa de tenir tren en pocs mesos (costarà més anar a buscar el tren a Port Aventura que anar en cotxe a Tarragona), si no es fa una nova estació al nucli urbà. A Cambrils, passarà una mica el mateix, ja veurem qui agafa el tren a la nova estació al mig de camp. Però això als alcaldes no els preocupa gens (poden dir el que vulguin), l´important és tenir nous terrenys per construir... però no son els únics, hi ha molts alcaldes que no es distingeixen precisament pel seu respecte al ferrocarril.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
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Re: Toc, toc, toc...
No, no... a Salou i Cambrils ni tan sols demanen el soterrament... "Tant de bo" el demanéssin!!Guigui wrote:Aleshores? Ah, calla, que la promoció del transport públic a Catalunya consisteix bàsicament en el soterrament de les vies. Perquè així, està 100% garantit que la gent agafarà més el tren.]L’alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, ha reaccionat a les crítiques de la PTP, assegurant que mai ni ha demanat la supressió del servei de rodalies. Ha insistit que Cambrils fa una aposta acèrrima pel transport públic. Dalmau es mostra contrària a la continuïtat de les barreres, dels passos soterrats, els ponts i els talussos.
Au, va...
A Salou i Cambrils directament demanen treure la via i punt, i que tot el tràfic ferroviari passi per la nova línia del Corredor Mediterrani!!
Amb la qual cosa, trajectes actualment demandats, com Salou-Tortosa, Cambrils-Vilanova i la Geltrú, Salou-Castelló... passarien a ser, o bé impossibles sense transbordament, o bé possibles des d'estacions molt més allunyades del centre que les actuals.
És un cas semblant al de Benicàssim, però molt més exagerat, ja que es perdran encara més viatgers (molts més viatgers!!!) dels que es van perdre a Benicàssim (que van ser ja bastants) quan van fer la variant, van treure les vies del centre i van suprimir les estacions de Benicàssim i Las Villas.
Com bé diu l'article, hi ha uns 600.000 passatgers que es poden veure obligats a trajectes amb transbordaments molt incòmodes (Salou-Tortosa), o fins i tot impossibles (Salou-Cambrils), per no parlar de la distància a peu de totes aquestes estacions, que ara van molt bé, però si les treuen molts viatgers no es plantejaran agafar el tren mai més, perquè ja no els serà útil pels seus desplaçaments.
Per no parlar del desaprofitament d'una línia que ja de per sí és de les menys deficitàries de l'Estat, degut a que hi ha zones per on el tren passa però no hi para ni ho ha fet mai (Miami Platja és el cas més sagnant), i que directament es quedarien com estan: sense tren, però aquest cop sense la possibilitat, encara real, de poder arribar a tenir una estació al centre, estació que donaria molts passatgers, i moltíssims a l'estiu.
Re: Rodalies a Tarragona
No creo que sea el momento de tram-trens todavía en la zona.Don Ramón wrote:Desde hace años también que se supone que al abrirse la variante la línea antigua será reconvertida a línea tanviaria, y es lo que defiende el Sr. Riol. No sé por qué tienes que inventarte que dice que no hay que cerrar la línea tal como es ahora. Tu lees en cualquier lugar lo que quieres...
Pero sí de mantener a toda costa la línea actual, o si no se perderá una cantidad muy grande de pasajeros, y no se justificará el mantenimiento de frecuencias en la R16, ya que Tortosa sola no llena trenes de doble composición, ni puede hacerlo aun pasando estos trenes por la nueva línea.
Los trenes se llenan de L'Hospitalet de l'Infant para arriba.
En verano, la secuencia es clásica: se llena en L'Hospitalet, en Cambrils la gente ya va de pie, en Salou se peta, y en Port Aventura ya se pone tan mal que la gente de Tarragona, una de dos, o intenta ver si puede subir (y no siempre se puede), o directamente toma un tren que venga de Reus, porque ahí aún puedes sentarte.
Esto es imposible que siga sucediendo si quitan la línea de la costa.
El tren dejaría de ser competitivo debido al alejamiento o inexistencia de las estaciones (sin posibilidad esta vez de corregir su inexistencia construyéndolas), o bien porque debido al paso por la LAV, sería mucho más caro debido a que hay que pagar los cánones de uso de la LAV, y ello repercute en un billete que no todos estarán dispuestos a pagar.
Y hablo tanto de los pasajeros permanentes, como de los turistas de temporada (estatales o extranjeros).
Si los alcaldes de Salou y Cambrils consiguen su objetivo, pegarán un tiro en el pie a sus municipios, ya que los harán menos atractivos económicamente.
Y de rebote, se lo pegarán al resto de la provincia, e incluso en menor medida a Barcelona, Castellón y Valencia.
No todo el mundo está de acuerdo con estos dos alcaldes, pero también hay que tener en cuenta que, por diversos motivos (la obligatoriedad de un plan de evacuación en caso de accidente químico o nuclear es uno), la red viaria del Camp de Tarragona hace que la zona sea, pese a que paradójicamente genere uno de los más altos niveles de uso de regionales de España, una zona muy, muy, muy, muy pro-coche.
Las apariencias engañan.
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Re: Rodalies a Tarragona
Lo que hace la estupidez humana de estos dos alcaldes de estas ciudades tan turísticas como Salou y Cambrils, yo pienso que quitar las vías de estas zonas es pegarse un tiro en los pies, ya que cuando entre el corredor mediterráneo el servició de Regionales de esa zona ganara mucho.
Pero lo de estos alcaldes es de juzgado guardia.
Pero lo de estos alcaldes es de juzgado guardia.
Re: Rodalies a Tarragona
Acabo d'escoltar unes declaracions a Catalunya Ràdio de l'alcalde de Salou dient que lew vies van fora com ha de ser, aquest mateix any. El tó que ho ha dit ha estat insultant. Ara no tinc temps perque entro a treballar, però quan surri intenraré penjar l'audio.
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Re: Rodalies a Tarragona
Aquests tipus d'alcaldes com el de Salou son un colla de somines sense ofendre ha ningú, per què el alcalde de Salou i el alcalde de Cambrils no han demanat ADIF que fessin reformes a les seves estacions de tren, ja que les seves andanes estan fetes una porqueria.reusenc2 wrote:Acabo d'escoltar unes declaracions a Catalunya Ràdio de l'alcalde de Salou dient que lew vies van fora com ha de ser, aquest mateix any. El tó que ho ha dit ha estat insultant. Ara no tinc temps perque entro a treballar, però quan surri intenraré penjar l'audio.
En conclusió tant els alcaldes de Salou i Cambrils no tenen ni idea de demanar lo que es necessari per el transport públic d'aquests dos municipis.
PD Ha Vila-seca tornaran obrir el restaurant de l'estació de Vila-seca, per sort de ADIF.
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Re: Rodalies a Tarragona
No ho entenc, cada cop la societat està més en contra del transport públic. Doncs res, vinga, comprem-nos tots cotxes, i contaminem el medi, i carreguem-nos el món! Vinga, seguim eliminant vies! L'Estació de Sants fora, que molesta, que es faci un aparcament! I la de França, l'enderroquem, que els cotxes necessiten espai! I a tot aquest tram de Salou i Cambrils, construïm carreteres i autovies de peatge per als conductors, vinga!!
Quina alternativa pensen donar, als usuaris i als habitants de les poblacions? Han fet un referèndum amb la població, per veure l'opinió dels habitants? Han vist què en pensen els usuaris?
Quina alternativa pensen donar, als usuaris i als habitants de les poblacions? Han fet un referèndum amb la població, per veure l'opinió dels habitants? Han vist què en pensen els usuaris?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Rodalies a Tarragona
Penja-ho a SSC també, que riurem una estona.reusenc2 wrote:Acabo d'escoltar unes declaracions a Catalunya Ràdio de l'alcalde de Salou dient que lew vies van fora com ha de ser, aquest mateix any. El tó que ho ha dit ha estat insultant. Ara no tinc temps perque entro a treballar, però quan surri intenraré penjar l'audio.
Hi ha interessos immobiliaris pel mig, com a mínim a Salou.trensmat wrote:Aquests tipus d'alcaldes com el de Salou son un colla de somines sense ofendre ha ningú, per què el alcalde de Salou i el alcalde de Cambrils no han demanat ADIF que fessin reformes a les seves estacions de tren, ja que les seves andanes estan fetes una porqueria.
En conclusió tant els alcaldes de Salou i Cambrils no tenen ni idea de demanar lo que es necessari per el transport públic d'aquests dos municipis.
I a Cambrils, els jutges haurien d'estar més atents amb què fa l'ajuntament, que hi passen coses rares.
Sobre el "transport" públic, només diré una cosa: Autocars Plana.
L'egoïsme que tenen aquests dos ajuntaments arriba al punt de voler carregar-se una de les línies que més passatgers de regionals dóna de Catalunya (i una de les que més de l'Estat), sense que els importi gens fotre la mobilitat de la província enlaire (i de rebot, la dels passatgers de regionals de Barcelona, Castelló i València). I tant se'ls hi en fot.
Genial, però això no servirà perquè es venguin bitllets a Vila-seca, que és la població més gran de Catalunya amb estació cèntrica i sense personal.trensmat wrote:PD Ha Vila-seca tornaran obrir el restaurant de l'estació de Vila-seca, per sort de ADIF.