http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ta-dfgc.do
El conseller Vila visita el nou Centre de Documentació i Exposició Albert Vilalta d'FGC
El conseller Vila a l'accés al nou centre de documentació, que reprodueix una andana i un tren de la sèrie 111, amb les portes i l'interior característics d'aquestes unitats.
El recentment estrenat centre de documentació vol ser un referent de la conservació i l’estudi de la documentació històrica ferroviària
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat pel president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, ha visitat aquest matí el Centre de Documentació i Exposició Albert Vilalta, obert recentment. Aquest nou espai expositiu, situat en el mateix edifici on la companyia té les oficines corporatives (al carrer Vergós 44, de Barcelona) pretén convertir-se en una referència en la conservació de la documentació històrica escrita, gràfica i audiovisual de totes les empreses de les quals FGC és hereva. Des d’aquest centre també es promourà l’estudi i investigació d’aquesta documentació, així com la conservació del patrimoni històric ferroviari, de la qual el centre n’acull una mostra.
El Centre de Documentació i Exposició Albert Vilalta consta d’un arxiu històric per conservar tota la documentació, un servei de digitalització de documents, un espai de promoció, la reproducció d’un despatx històric, un petit auditori i vitrines amb material ferroviari i documents històrics. La part més singular del centre de documentació és el seu accés, que reprodueix una andana i un tren de la sèrie 111, amb les portes i l’interior característics d’aquestes unitats de tren que properament deixaran d’oferir servei comercial al Metro del Vallès.
El nou centre de documentació està obert a incrementar el seu contingut amb donacions que puguin fer persones particulars o empreses, com les que ja han realitzat alguns extreballadors d’FGC. Entre altres iniciatives, també s’organitzaran jornades i conferències relacionades amb el patrimoni industrial i ferroviari.
Albert Vilalta, impulsor d’FGC
Albert Vilalta i González va ser l’impulsor d’FGC. El 1979, durant el període de la Generalitat provisional, quan Vilalta va ser director general de Transports al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, va constituir Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Posteriorment, entre el 3 d’agost de 1983 i el 16 de juliol de 199, va ser-ne el president, convertint-se així en el primer president d’FGC que no era conseller de la Generalitat de Catalunya.
Nou centre de documentació de FGC
Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Return to “Història del transport / Historia del transporte”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró