Potser es tracta d'aquest sistema?Javi M wrote:Rosanbus està instal·lant pantalles (no de LEDs, sinó televisors) i megafonia als seus busos.
Baixbus
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estandarditzant el sistema?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pantalles i megafonia a Rosanbus
Guigui wrote:Potser es tracta d'aquest sistema?
És un sistema molt similar, però no exactament el mateix: les pantalles de Rosanbus fan pinta de ser de 15'', mentre que les de Soler i Sauret semblen fer 24''; la megafonia dels primers és de veu sintetitzada masculina (encara que força natural), en lloc d'enregistrada i femenina com en el segon cas; els Rosanbus canten la destinació del bus quan s'obre la porta davantera, i els Soler i Sauret no. D'altra banda, la informació i el disseny gràfic sí que és el mateix en tots dos casos, mostrant i anunciant punts d'interès propers, estacions de BiciBox i enllaços amb tren, metro, tramvia i altres busos, amb informació de temps d'espera en temps real en tots els casos (excepte metro, que indica horari d'apertura i tancament).Adolescent barceloní wrote:La veu és robòtica tipus Loquendo, o és una veu més treballada?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Homologació en allò que importa
Aquest grau d'homologació és prou satisfactori. Facilita la mateixa informació, pràcticament en el mateix format. Que una veu sigui masculina i l'altra femenina, una gravada i l'altra sintetitzada, són detalls tècnics que no alteren la informació facilitada com a tal.Javi M wrote:D'altra banda, la informació i el disseny gràfic sí que és el mateix en tots dos casos, mostrant i anunciant punts d'interès propers, estacions de BiciBox i enllaços amb tren, metro, tramvia i altres busos, amb informació de temps d'espera en temps real en tots els casos (excepte metro, que indica horari d'apertura i tancament).
I amb la freqüència del metro, n'hi ha prou amb indicar l'horari general. Si et diuen que el següent surt en 1 minut, fins que ets a baix a l'andana, igualment l'has perdut i agafes el següent (del següent). Cas diferent és el de rodalia. I aquí, seria la repera si, a més de l'horari oficial, indiqués l'horari real (retards inclosos). O potser ja ho fa?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Homologació en allò que importa
El detall de la veu de la megafonia ho mencionava en resposta a en Adolescent Barceloní.
Mostrar el temps d'espera per al següent metro estem d'acord que seria inútil. Quant a rodalies, desconec si la informació que es mostra a les pantalles prové de dades actualitzades en funció de l'estat del servei, o bé de l'horari oficial. Si me n'assabento, ho comentaré.
Mostrar el temps d'espera per al següent metro estem d'acord que seria inútil. Quant a rodalies, desconec si la informació que es mostra a les pantalles prové de dades actualitzades en funció de l'estat del servei, o bé de l'horari oficial. Si me n'assabento, ho comentaré.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Noticias Baixbus
Segueixen les novetats a Rosanbus. Han repintat i fet una "mini-reforma" a tres perolos de l'empresa.
https://www.flickr.com/photos/miquel-s/ ... otostream/
Aquí se'n pot veure un.
https://www.flickr.com/photos/miquel-s/ ... otostream/
Aquí se'n pot veure un.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Noticias Baixbus
Ahir a la tarda en vaig veure un fent la L12Eduardo wrote:Sant Boi acull la presentació dels nous autobusos híbrids
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Noticias Baixbus
L'altre dia vaig agafar per 1ª vegada la L79 i el model de bus no em va agradar gaire, no se si es l'habitual que porta però sembla més un bus de rodalia que un urbà/metropolità, només té 2 portes i els seients del darrere estan elevats amb 2 esglaons, no em va sembla gaire pràctic. Valdria la pena que aquests busos els utilitzessin per la 902 que es una línia mes "rural" i a la L79 li'n posin de normals.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
L79
La línia L79, tot i que és d'àmbit metropolità, discorre en bona part del seu recorregut per carretera o autopista. Per tant, no és cap aberració que facin servir aquesta tipologia de vehicles.Ecomobisostrans wrote:L'altre dia vaig agafar per 1ª vegada la L79 i el model de bus no em va agradar gaire, no se si es l'habitual que porta però sembla més un bus de rodalia que un urbà/metropolità, només té 2 portes i els seients del darrere estan elevats amb 2 esglaons, no em va sembla gaire pràctic. Valdria la pena que aquests busos els utilitzessin per la 902 que es una línia mes "rural" i a la L79 li'n posin de normals.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Noticias Baixbus
El problema es que per dins de Sant Boi fa un bon troç de recorregut agafant i deixant viatgers. Una altra cosa seria que a Sant Boi fes 1 o 2 parades, o inclús que fes les que fa però només agafant als que van fora (cosa que no aconsello en absolut), però al fer també de bus urbà es incòmode per entrar i sortir. Suposo que el que l'agafa habitualment ja deu estar acostumat i el que va fora ja s'asseu en aquell troç i el que es queda per Sant Boi es queda a la part de baix del bus.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Noticias Baixbus
La línea L79 en el último cierre de diciembre 2013 cargó 822.075 viajeros anuales, sus autobuses que ahora no recuerdo bien la serie, disponen de 44 asientos de comodidad aceptable. La hora de máximo pasaje es de 7 a 8 de la mañana dirección Diagonal con una frecuencia de a 10 minutos; y puede haber 2 o 3 turnos que hagan completo por el elevado número de estudiantes que lo utilizan en ese periodo. El resto del día la línea circula cada 15 minutos hasta las 22,30, hora en que finaliza su servicio habiendo obtenido un nivel de demanda estable durante la mayor parte del día. En su recorrido por la ciudad de Sant Boi realiza un trayecto urbano como tu bien dices, y restando su segunda hora de la mañana, el resto del día dificilmente llega a completar los 44 asientos en su circulación por interior del municipio.Ecomobisostrans wrote:El problema es que per dins de Sant Boi fa un bon troç de recorregut agafant i deixant viatgers. Una altra cosa seria que a Sant Boi fes 1 o 2 parades, o inclús que fes les que fa però només agafant als que van fora (cosa que no aconsello en absolut), però al fer també de bus urbà es incòmode per entrar i sortir. Suposo que el que l'agafa habitualment ja deu estar acostumat i el que va fora ja s'asseu en aquell troç i el que es queda per Sant Boi es queda a la part de baix del bus.
Sin lugar a dudas es una buena línea rápida, práctica y moderna pero teniendo en cuenta de que circula por autopista, conviene por seguridad de que disponga los máximos asientos para que en lo posible la mayor parte del tiempo sus viajeros permanezcan sentados. De ahí que tengan éste formato interior según mi opinión. Espero que hallas notado cuando lo cogiste, que el viaje se hace muy cómodo con un grado de satisfacción aceptable en insonorización además de sus amplios ventanales y comodidad del asiento.
Re: Noticias Baixbus
Y así es, las horas puntas de entrada/salida de las mañanas, mediodia, tardes van llenos estos bus, si es verdad fuera de las horas punta pocas veces se llena al completo pero dan un buen servicio, rápido y eficaz (si no contamos tráfico en diagonal y en la C-245 que madre mía...). Mucha buena comodidad (lo de los asientos prácticamente los vehiculos más nuevos de BaixBus llevan los asientos que son muy cómodos). Alguna vez se escapan los estandard pero no los nuevos (pocas veces, pero tienen buen motor), sino más "urbanos" como los que hay en la L46 y estos se quedan cortos al coger la B-23 (motor apurado), pero en general tal como dice Eduardo se compensan la menor afluencia en general.Eduardo wrote:La línea L79 en el último cierre de diciembre 2013 cargó 822.075 viajeros anuales, sus autobuses que ahora no recuerdo bien la serie, disponen de 44 asientos de comodidad aceptable. La hora de máximo pasaje es de 7 a 8 de la mañana dirección Diagonal con una frecuencia de a 10 minutos; y puede haber 2 o 3 turnos que hagan completo por el elevado número de estudiantes que lo utilizan en ese periodo. El resto del día la línea circula cada 15 minutos hasta las 22,30, hora en que finaliza su servicio habiendo obtenido un nivel de demanda estable durante la mayor parte del día. En su recorrido por la ciudad de Sant Boi realiza un trayecto urbano como tu bien dices, y restando su segunda hora de la mañana, el resto del día dificilmente llega a completar los 44 asientos en su circulación por interior del municipio.
Sin lugar a dudas es una buena línea rápida, práctica y moderna pero teniendo en cuenta de que circula por autopista, conviene por seguridad de que disponga los máximos asientos para que en lo posible la mayor parte del tiempo sus viajeros permanezcan sentados. De ahí que tengan éste formato interior según mi opinión. Espero que hallas notado cuando lo cogiste, que el viaje se hace muy cómodo con un grado de satisfacción aceptable en insonorización además de sus amplios ventanales y comodidad del asiento.
Re: Noticias Baixbus
Penso el mateix, són massa interurbans per fer serveis metropolitans. Encara que vagi per autopista, el servei també és molt urbà en molts trams. Després hi ha el tema del motor, molts urbans estan clasificats com urbà, limitats a 70 km/h. D aquí que varen comprar el LE, per poder anar a 100 km/h per autopista. Una idea seria homologar-los a 100, o mirar les versions més suburbanes de pis baix. Una altra cosa és que tenen prohibit circular a més de 50 km/h amb passatge dempeus, cosa que no requeriria homologació adicional.Ecomobisostrans wrote:L'altre dia vaig agafar per 1ª vegada la L79 i el model de bus no em va agradar gaire, no se si es l'habitual que porta però sembla més un bus de rodalia que un urbà/metropolità, només té 2 portes i els seients del darrere estan elevats amb 2 esglaons, no em va sembla gaire pràctic. Valdria la pena que aquests busos els utilitzessin per la 902 que es una línia mes "rural" i a la L79 li'n posin de normals.
Crec que lo millor serien els pis baix amb una disposició de seients 2+2 a tot el bus, i no només a la meitat del darrera, com pasa amb la majoria de urbans. Una disposició 2+2 aumentaria el nombre de seients. Cotxes semblants hi ha els Citaro i Renault de Sarbus.
L97
Com pot ser encara no estigui actualitzada la tira del L97 (http://www.emt-amb.com/Uploads/Galeria/ ... _L97x2.jpg). Veig cada dia surten autobusos des de BCN a Gavà (i molts busos no comencen a Maria Cristina, o els he vists aturats a Pl Pius XII, el que no sè si d'allà comencen línia a Palau Reial o van fins Maria Cristina) i això no apareix reflectit en els horaris, suposu la gent diària ja sap que circulen fins Gavà, però s'han actualitzat moltes tires de línies i aquesta encara segueix amb l'antiga.
Re: Noticias Baixbus
Sant Boi de Llobregat muy autobusero
Els autobusos de Sant Boi assoleixen la xifra rècord de 9,1 milions d'usuaris
Els augments més destacats es van produir als autobusos que connecten Sant Boi amb la Diagonal de Barcelona (L79, 939.000 trajectes, +14%), el municipi del Prat (L78, 560.000 trajectes, +8 %) i l'aeroport (L77, 347.000, +8 %).
La línia nocturna (N13) també va augmentar de forma notable el nombre de viatges (290.000 viatges, +4,9 %). La resta de línies van experimentar variacions menys significatives i, en el cas de l'SB1 i l'SB2, baixades molt moderades (-1%).
http://www.santboi.cat/NPremsaW.nsf/ca- ... a=ca&Seu=N
Els autobusos de Sant Boi assoleixen la xifra rècord de 9,1 milions d'usuaris
Els augments més destacats es van produir als autobusos que connecten Sant Boi amb la Diagonal de Barcelona (L79, 939.000 trajectes, +14%), el municipi del Prat (L78, 560.000 trajectes, +8 %) i l'aeroport (L77, 347.000, +8 %).
La línia nocturna (N13) també va augmentar de forma notable el nombre de viatges (290.000 viatges, +4,9 %). La resta de línies van experimentar variacions menys significatives i, en el cas de l'SB1 i l'SB2, baixades molt moderades (-1%).
http://www.santboi.cat/NPremsaW.nsf/ca- ... a=ca&Seu=N
Re: Noticias Baixbus
Des de quan hi ha un irizar electric a baixbus? L'acabo de veure fent la linia L46.
Edito: des del 4 de Març que esta circulant http://www.baixbus.cat/es/comunicacion/ ... de-baixbus
Edito: des del 4 de Març que esta circulant http://www.baixbus.cat/es/comunicacion/ ... de-baixbus
L79 amb wifi
La L79 comptarà amb WiFi, primera linia interurbana metropolitana.
http://www.sjdespi.com/sjd/seccio_de_pr ... /wi_fi_l79
http://www.sjdespi.com/sjd/seccio_de_pr ... /wi_fi_l79
Nuevos horarios L70-72
A partir de mañana día 26 las Lineas L70 y L72 modifican su horario de laborables ; según información de sus conductores, La línea L72 pasará de tener de 6 a 7 unidades con un incremento de 20 minutos en cada vuelta. La línea L70 continuará con 6 unidades, pero modifica también su horario para integrarse de forma combinada con la línea L72, ofreciendo entre ambas una frecuencia de paso de entre 8 y 12 minutos.
http://www.baixbus.cat/es/la-xarxa/alte ... -l72-l77-0
http://www.baixbus.cat/es/la-xarxa/alte ... -l72-l77-0
- Attachments
-
- Horario Laborable
- horaris.png (284.29 KiB) Viewed 8166 times
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Noticias Baixbus
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Noticias Baixbus
Servicio especial de verano de la línea L94
20/07/2015
Hasta el 13 de septiembre de 2015, todos los días de la semana, para viajar a las playas de Gavà y Castelldefels
Sentido playas, de 10:00 a 15:00, cada 20 minutos, haciendo las siguientes paradas: pl. Espanya - Gran Gran Via de les Corts Catalanes (La Campana) - pl. Europa – av. Granvia/Bellvitge (costat Hotel Hesperia) – Av. Europa de Gavà Mar y pg. Marítim de Castelldefels, finalizando recorrido en el apeadero de Cercanías.
Sentido Barcelona, de 17:00 a 21:30, cada 20 minutos, haciendo las siguientes paradas: apeadero de Cercanías de Castelldefels - pg. Marítim - av. Europa de Gavà Mar - Hospital Duran i Reynals –pl. Europa y Gran Via de les Corts Catalanes (La Campana), finalizando recorrido en pl. Espanya.
Este es un refuerzo para favorecer los desplazamientos de nuestros viajeros durante la época estival. El servicio regular de la línea L94 continua funcionando con el mismo trayecto y horario habitual.
http://www.baixbus.cat/es/comunicacion/ ... -linea-l94
a ver si vemos el nuevo articulado en la especial
20/07/2015
Hasta el 13 de septiembre de 2015, todos los días de la semana, para viajar a las playas de Gavà y Castelldefels
Sentido playas, de 10:00 a 15:00, cada 20 minutos, haciendo las siguientes paradas: pl. Espanya - Gran Gran Via de les Corts Catalanes (La Campana) - pl. Europa – av. Granvia/Bellvitge (costat Hotel Hesperia) – Av. Europa de Gavà Mar y pg. Marítim de Castelldefels, finalizando recorrido en el apeadero de Cercanías.
Sentido Barcelona, de 17:00 a 21:30, cada 20 minutos, haciendo las siguientes paradas: apeadero de Cercanías de Castelldefels - pg. Marítim - av. Europa de Gavà Mar - Hospital Duran i Reynals –pl. Europa y Gran Via de les Corts Catalanes (La Campana), finalizando recorrido en pl. Espanya.
Este es un refuerzo para favorecer los desplazamientos de nuestros viajeros durante la época estival. El servicio regular de la línea L94 continua funcionando con el mismo trayecto y horario habitual.
http://www.baixbus.cat/es/comunicacion/ ... -linea-l94
a ver si vemos el nuevo articulado en la especial
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Noticias Baixbus
Ya hace días que funciona; diría que desde principios de mes. En el BKB pone "SERVEI ESPECIAL Pl. Espanya".
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.