Cercanías Girona
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Cercanías Girona
Que no t'enteres, Cesc, aquestes localitats que falten seran la següent fase, que ara tot es fa per fases (o sigui, de cara a les eleccions)...
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Distinció regional-MD
Només seran per a desplaçaments dins l'ATM de Girona amb bitllet integrat. Per a tota la resta de tarifes, continuarà la distinció com fins ara.Ecomobisostrans wrote:Enhorabona !!! Ja era hora que treguessin aquesta distinció absurda Regionals-MD, ja podrien fer el mateix a Barcelona i a Tarragona.albert28 wrote:Els títols ATM-Àrea de Girona seran vàlids als següents trens de Rodalies de Catalunya operats per Renfe:
• Tots els trens del servei de rodalia de Girona (línia RG1)
• Tots els trens dels serveis regionals de la línia R11 amb Tarifa Regional i Tarifa MD, indistintament, amb parada en les estacions d'origen i destinació de l'àmbit d'aquests abonaments.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Cercanías Girona
Una mica sí que pot ser això, però a més és evident que la Generalitat vol posar-se la medalla de les "rodalies" de Girona però sense passar-se, poden perdre una certa quantitat de diners però si en llencen a les escombraries massa més es quedaran sense res. Tot això de posar trenets és molt car i clar, si els llences amb "rodalies" fins a Portbou, no tens per fer coses una mica més útils. No crec que gastin gaires més diners en les fantàstiques noves rodalies, igual que crec que trigarem en veure les rodalies de Lleida (és massa inclús per la Generalitat de moment....).Ecomobisostrans wrote:Que no t'enteres, Cesc, aquestes localitats que falten seran la següent fase, que ara tot es fa per fases (o sigui, de cara a les eleccions)...
Re: Cercanías Girona
Doncs jo creia que tindríem preus iguals al de Rodalies Barcelona, per km.
Vull dir, pagar el mateix preu per km que es paga per 1 bitllet senzill a les Rodalies de Barcelona.
Al fi i al cap de que em serveix Rodalies Girona si encara agafant un RG1 des de Girona a Blanes o a Figueres em surt a preu Regional ?!?!?!
Vull dir, pagar el mateix preu per km que es paga per 1 bitllet senzill a les Rodalies de Barcelona.
Al fi i al cap de que em serveix Rodalies Girona si encara agafant un RG1 des de Girona a Blanes o a Figueres em surt a preu Regional ?!?!?!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Zones desproporcionades
A Barcelona, no és que puguis considerar que es pagui x per km, precisament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
"R1 BARCELONA"
Fa un temps ençà que veig trens amb indicadors "R1 BARCELONA", quan realment finalitzen el recorregut a L'Hospitalet. Deu tenir quelcom a veure amb la implantació de la línia RG1?
Re: Zones desproporcionades
Potser m'explico malament, però vols dir que a Rodalies Girona es pot comprar 1 bitllet senzill de per exemple 2 zones igual que es pot ser a Rodalies Barcelona i pagant el mateix preu?Guigui wrote:A Barcelona, no és que puguis considerar que es pagui x per km, precisament.
Es que sembla que aquest nou sistema de tarifa només beneficia les persones que viatgen amb la targeta ATM.
Re: Zones desproporcionades
César wrote:Potser m'explico malament, però vols dir que a Rodalies Girona es pot comprar 1 bitllet senzill de per exemple 2 zones igual que es pot ser a Rodalies Barcelona i pagant el mateix preu?Guigui wrote:A Barcelona, no és que puguis considerar que es pagui x per km, precisament.
Es que sembla que aquest nou sistema de tarifa només beneficia les persones que viatgen amb la targeta ATM.
L'ATM de Girona només va de MaÇanet a St. Jordi Desvall. I pel que fà el sistema de zones amb bitllets de Renfe, només funciona a Rodalies Barcelona. Tant Rodalies Girona com Rodalies Tarragona...., la seva Tarificació funciona com a Regionals.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: "R1 BARCELONA"
No, això ho fan sovint a la R1, suposo que perque els turistes no s'emboliquin.Javi M wrote:Fa un temps ençà que veig trens amb indicadors "R1 BARCELONA", quan realment finalitzen el recorregut a L'Hospitalet. Deu tenir quelcom a veure amb la implantació de la línia RG1?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Cercanías Girona
Avui a l'estació de Figueres he vist un avís dient que a partir del 2 de febrer es posa un nou servei a la línia RG1: un tren amb sortida de Figueres a les 7 del matí i que anirà fins a Portbou. Llàstima que no entri a Cervera...
Només circularà de dilluns a divendres feiners i pararà a totes les estacions.
Només circularà de dilluns a divendres feiners i pararà a totes les estacions.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Cercanías Girona
Sembla posat expressament per a que els maquinistes vagin a Portbou a conduir els primers trens des d'allà havent pogut dormir a un hotel de Figueres de 3* mínim com marca el seu conveni.Granolleri wrote:Avui a l'estació de Figueres he vist un avís dient que a partir del 2 de febrer es posa un nou servei a la línia RG1: un tren amb sortida de Figueres a les 7 del matí i que anirà fins a Portbou. Llàstima que no entri a Cervera...
Només circularà de dilluns a divendres feiners i pararà a totes les estacions.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Cercanías Girona
Efectivament!! A l'R2 Sud també es farà aquest reajustament, aprofitant un trasllat de material en buit que ara ho farà en servei.genissimon wrote:Sembla posat expressament per a que els maquinistes vagin a Portbou a conduir els primers trens des d'allà havent pogut dormir a un hotel de Figueres de 3* mínim com marca el seu conveni.
Rodalies de Catalunya millora l'oferta de primera hora al tram Figueres-Portbou i a l'R2 sud direcció Barcelona
A partir del 2 de febrer, un nou tren enllaçarà Figueres amb Portbou amb sortida a les 07.00 i arribada a Portbou a les 07.23
Es millora el servei de primera hora al tram Sant Vicenç de Calders-Vilanova i la Geltrú amb un nou tren que permetrà arribar abans de les 07.00 a Barcelona als viatgers d’aquest tram
Rodalies de Catalunya millorarà el servei de primera hora del matí a les línies RG1 i R2 sud. A partir d’aquest dilluns, 2 de febrer hi haurà un nou servei al tram Figueres-Portbou que sortirà a les 7.00h i un altre entre Sant Vicenç de Calders i Vilanova i la Geltrú, que permetrà arribar a Barcelona abans de les 7 del matí.
Així, a partir de dilluns vinent, els dies laborables el servei de Rodalies de Catalunya de la línia RG1 disposarà d’un nou servei al tram Figueres-Portbou. El nou tren sortirà de Figueres a les 07.00 amb arribada a Portbou a les 07.23 hores. Amb aquesta modificació, Renfe pretèn facilitar els desplaçaments que des de Figueres es produexin a primera hora del matí fins les poblacions de Portbou, Vilajuïga, Llançà i Colera.
Actualment el primer tren de Rodalies de Catalunya arriba a Portbou a les 08.53 hores. [...]
Nota de premsa [PDF]
Tota la informació sobre horaris i serveis es pot trobar al web www.rodaliesdecatalunya.cat i al telèfon 900 41 00 41.
FONT: Territori i Sostenibilitat (Generalitat de Catalunya)
Salvem l'Estació de França!
Re: Nous horaris Rodalies RENFE
Als anys 90 ja hi havia un regional Girona - Portbou (crec tambe Cerbere) amb sortida sobre les 6:30 de Girona i arribada a les 7:·30 que servia principalmente per portar els treballadors de la frontera i personal ferroviari.
Re: Cercanías Girona
Contesto aquí una qüestió que ha sortit al fil d'Incidències:
Javi M wrote:No té ni cap ni peus anomenar RG1 un tren R1 normal i corrent, només perquè tingui bon enllaç amb un R11. I encara menys sentit té considerar "bon enllaç" els tres quarts d'hora d'espera del primer fals RG1 dels matins de festiu, en ambdós sentits.
Com sempre, la qüestió és aparentar.
Ara que he pogut mirar bé l'horari ja m'he adonat de l'errada. Simplement han oblidat canviar el RG1 per el R1 i treure el número de tren dels tres trens directes que van circular a l'estiu.fgc113 wrote:Els trens que surten a l'horari no són directes, són R1 Maçanet on, 15 minuts després, surt el R11 de Maçanet.
Re: Cercanías Girona
Rodalies de Girona té durant el primer any 439.000 viatgers
La xifra inclou només els usuaris que han fet trajectes entre Portbou i Maçanet per la nova línia RG1, no els que l'han usada per anar i venir de Blanes i el Maresme
24/03/15 00:00 - GIRONA
Notícies de ...
Girona Portbou Blanes Caldes de Malavella Figueres Flaçà Sils Maçanet de la Selva
La línia de rodalies de Girona, la RG1, es va posar en marxa avui fa un any amb dos objectius clars: d'una banda, tornar a unir la línia de Girona i Figueres de manera directa amb Blanes i el Maresme després de 20 anys i, de l'altra, augmentar molt les freqüències del corredor gironí. En les estacions petites –on no paren els trens de mitjana distància– va suposar duplicar l'oferta i passar de tenir un tren cada dues hores a un cada hora, ja que la RG1 disposa de vuit trens per sentit, que passen cada dues hores i s'aturen a totes les estacions. Els usuaris del tren han aprofitat el nou servei i en el seu primer any de funcionament un total de 439.000 persones han usat les noves freqüències de la línia RG1 per fer trajectes pel corredor gironí (entre Portbou i Maçanet), bàsicament perquè els va millor per horari que les de la R11, que ha continuat funcionant sense reduir el nombre de trens. Fonts de Renfe aclareixen que la xifra de viatgers de la RG1 no inclou els que l'han usada per a l'altre objectiu de la línia, anar i venir de Blanes i el Maresme sense haver de fer transbord a Maçanet-Massanes, ja que aquests es comptabilitzen com a passatgers de regionals, i no de rodalies.
Evolució creixent
Renfe ha concretat que la mitjana de viatgers diaris en dies laborables –la RG1 només funciona habitualment de dilluns a divendres, amb excepció de l'estiu– s'ha situat en el global d'aquest primer any en 1.931 persones. Aquesta xifra demostra que la línia ha tingut una evolució ascendent. La RG1 va començar, el primer mes, amb una mitjana de poc més de 1.700 viatgers al dia, xifra que va anar creixent fins a tancar el 2014 amb una mitjana de 1.905. Durant aquest primer trimestre del 2015 la demanda ha estat més alta i ara la mitjana global ja és de 1.931. Això significa gairebé 121 viatgers per tren.
Principals estacions
Renfe va facilitar ahir també dades de les cinc estacions en què més usuaris han usat la RG1 per a trajectes gironins. Destaca Girona, amb 1.295 viatgers diaris. Això suposa que un 67% dels passatgers de la línia van tenir com a estació d'origen o d'arribada Girona. En segon lloc se situa Figueres, amb 668 usuaris cada dia (aproximadament un 35% dels viatgers totals). Més enrere se situen Sils, amb 176 passatgers al dia; Caldes de Malavella, amb 162, i Flaçà, amb 113.
LA XIFRA
67
per cent
dels passatgers de la línia tenen com a estació d'origen o d'arribada la de la ciutat de Girona.
La xifra inclou només els usuaris que han fet trajectes entre Portbou i Maçanet per la nova línia RG1, no els que l'han usada per anar i venir de Blanes i el Maresme
24/03/15 00:00 - GIRONA
Notícies de ...
Girona Portbou Blanes Caldes de Malavella Figueres Flaçà Sils Maçanet de la Selva
La línia de rodalies de Girona, la RG1, es va posar en marxa avui fa un any amb dos objectius clars: d'una banda, tornar a unir la línia de Girona i Figueres de manera directa amb Blanes i el Maresme després de 20 anys i, de l'altra, augmentar molt les freqüències del corredor gironí. En les estacions petites –on no paren els trens de mitjana distància– va suposar duplicar l'oferta i passar de tenir un tren cada dues hores a un cada hora, ja que la RG1 disposa de vuit trens per sentit, que passen cada dues hores i s'aturen a totes les estacions. Els usuaris del tren han aprofitat el nou servei i en el seu primer any de funcionament un total de 439.000 persones han usat les noves freqüències de la línia RG1 per fer trajectes pel corredor gironí (entre Portbou i Maçanet), bàsicament perquè els va millor per horari que les de la R11, que ha continuat funcionant sense reduir el nombre de trens. Fonts de Renfe aclareixen que la xifra de viatgers de la RG1 no inclou els que l'han usada per a l'altre objectiu de la línia, anar i venir de Blanes i el Maresme sense haver de fer transbord a Maçanet-Massanes, ja que aquests es comptabilitzen com a passatgers de regionals, i no de rodalies.
Evolució creixent
Renfe ha concretat que la mitjana de viatgers diaris en dies laborables –la RG1 només funciona habitualment de dilluns a divendres, amb excepció de l'estiu– s'ha situat en el global d'aquest primer any en 1.931 persones. Aquesta xifra demostra que la línia ha tingut una evolució ascendent. La RG1 va començar, el primer mes, amb una mitjana de poc més de 1.700 viatgers al dia, xifra que va anar creixent fins a tancar el 2014 amb una mitjana de 1.905. Durant aquest primer trimestre del 2015 la demanda ha estat més alta i ara la mitjana global ja és de 1.931. Això significa gairebé 121 viatgers per tren.
Principals estacions
Renfe va facilitar ahir també dades de les cinc estacions en què més usuaris han usat la RG1 per a trajectes gironins. Destaca Girona, amb 1.295 viatgers diaris. Això suposa que un 67% dels passatgers de la línia van tenir com a estació d'origen o d'arribada Girona. En segon lloc se situa Figueres, amb 668 usuaris cada dia (aproximadament un 35% dels viatgers totals). Més enrere se situen Sils, amb 176 passatgers al dia; Caldes de Malavella, amb 162, i Flaçà, amb 113.
LA XIFRA
67
per cent
dels passatgers de la línia tenen com a estació d'origen o d'arribada la de la ciutat de Girona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Cercanías Girona
Diari de Girona wrote: La línia RG1 de Rodalies perd 180 usuaris diaris respecte al primer any de servei
La connexió ferroviària entre Figueres i Mataró passa de tenir 1.931 passatgers al dia a 1.751 viatgers en tot el 2015
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Cercanías Girona
Una visita a Hostalric en tren (de Premià a Maçanet i enllaç fins a Hostalric) em va fer pensar que seria interessant (cara a una unificació d'imatge i servei) que els trens de la línia R11 que circulen com a Regionals passar-los a denominació RG2 i mantenir la línia R11 com a serveis ràpids de Mitjana Distància.
El servei es prestaria de manera més clara ja que tots els trens de la R11 pararien sempre a les mateixes estacions (igual que els de la RG2) i es podria acompanyar d'un pla de millores de freqüències al tram Sant Celoni - Maçanet garantint un mínim intèrval de pas d'1 tren cada hora que pari a aquelles tres estacions (que falta fa...).
No crec que sigui molt demanar un servei operatiu com aquest a l'àmbit gironí:
R2N cada dues hores fins a Maçanet (parada a totes les estacions),
RG1 cada dues hores de Maçanet a Figueres/Portbou (amb parada a totes les estacions),
RG2 cada dues hores fins a Figueres/Portbou (amb parades dels R11-Regionals),
R11 cada hora fins a Figueres/Cerbère (amb parades dels R11-Mitja Distància).
Salut!
El servei es prestaria de manera més clara ja que tots els trens de la R11 pararien sempre a les mateixes estacions (igual que els de la RG2) i es podria acompanyar d'un pla de millores de freqüències al tram Sant Celoni - Maçanet garantint un mínim intèrval de pas d'1 tren cada hora que pari a aquelles tres estacions (que falta fa...).
No crec que sigui molt demanar un servei operatiu com aquest a l'àmbit gironí:
R2N cada dues hores fins a Maçanet (parada a totes les estacions),
RG1 cada dues hores de Maçanet a Figueres/Portbou (amb parada a totes les estacions),
RG2 cada dues hores fins a Figueres/Portbou (amb parades dels R11-Regionals),
R11 cada hora fins a Figueres/Cerbère (amb parades dels R11-Mitja Distància).
Salut!
Baixador a Premià de Mar ja!
Re: Cercanías Girona
Estic d'acord amb la teva proposta. Jo ja vaig dir que el tram Sant Celoni-Maçanet necessita que hi hagin més rodalies purs, i que almenys 1 tren de cada 3 de la R2 Nord, allargui el seu recorregut. Amb això tindriem suficient per prestar un servei adequat en aquest tram.
-
- N3
- Posts: 21
- Joined: Thursday 21/03/2013 15:27
Re: Cercanías Girona
Crec que el títol del fil s'hauria de canviar ja que el nom oficial és Rodalia de Girona
Ahir (13/05/2016):
A Figueres:
-andanes acabades, 100% altes (68cm sobre cota d'andana).
-teleindicadors en servei.
-en gros, només falten els ascensors, però ja els falta menys per acabar-los.
-no és un canvi tant radical com Caldes de Malavella, però va quedant prou bé.
A Flaçà:
-ja fa uns tres mesos que van acabar les obres de reforma.
-andanes 100% altes (68cm sobre cota d'andana), i amb bandes rugoses a la vora d'andana.
-teleindicadors.
-noves marquesines a les dues andanes.
-ascensors.
-un canvi, ha quedat prou bé.
A Caldes de Malavella:
-via 4 (la d'apartat) totalment reconstruïda, amb travesses monobloc polivalents, i balast nou.
-andanes totalment acabades, 100% altes (68cm sobre cota d'andana), i l'andana direcció Barcelona ara és molt més ampla que abans.
-marquesines totalment acabades (i que han aguantat perfectament la tempesta que hi ha caigut).
-pas inferior en servei (ascensors encara no).
-potser falta acabar d'afinar una mica amb la cartelleria... em sembla que hi falten coses. Ah, i al teleindicador de la via 2 hi posa "via 1" (al de la via 1 també, clar).
-el canvi que ha pegat l'estació ha estat radical, ara dóna gust de fer-la servir (més encara quan posin en servei els ascensors).
A Maçanet-Massanes:
-no he pogut veure res (plovia a bots i barrals).
-andanes acabades, 100% altes (68cm sobre cota d'andana).
-teleindicadors en servei.
-en gros, només falten els ascensors, però ja els falta menys per acabar-los.
-no és un canvi tant radical com Caldes de Malavella, però va quedant prou bé.
A Flaçà:
-ja fa uns tres mesos que van acabar les obres de reforma.
-andanes 100% altes (68cm sobre cota d'andana), i amb bandes rugoses a la vora d'andana.
-teleindicadors.
-noves marquesines a les dues andanes.
-ascensors.
-un canvi, ha quedat prou bé.
A Caldes de Malavella:
-via 4 (la d'apartat) totalment reconstruïda, amb travesses monobloc polivalents, i balast nou.
-andanes totalment acabades, 100% altes (68cm sobre cota d'andana), i l'andana direcció Barcelona ara és molt més ampla que abans.
-marquesines totalment acabades (i que han aguantat perfectament la tempesta que hi ha caigut).
-pas inferior en servei (ascensors encara no).
-potser falta acabar d'afinar una mica amb la cartelleria... em sembla que hi falten coses. Ah, i al teleindicador de la via 2 hi posa "via 1" (al de la via 1 també, clar).
-el canvi que ha pegat l'estació ha estat radical, ara dóna gust de fer-la servir (més encara quan posin en servei els ascensors).
A Maçanet-Massanes:
-no he pogut veure res (plovia a bots i barrals).