Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Genial, bones propostes. (ara vindrà que ho ensorrarà tot....).
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
^^ Es la primera vegada que veig la província de Lleida tombada així i m'ha costat una mica orientar-me.
Ja posats faria una línia Lleida-Alcarràs-Fraga.
M'ha fet recordar el Tram de Lleida que vaig fer fa uns anys:
Ja posats faria una línia Lleida-Alcarràs-Fraga.
M'ha fet recordar el Tram de Lleida que vaig fer fa uns anys:
Last edited by Sky on Thursday 24/07/2014 23:32, edited 2 times in total.
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Demà ens ho mirem, gràcies!
Volem FGC a tot Catalunya
http://www.facebook.com/VolemFGCatotCatalunya
http://twitter.com/VolemFGCatotCAT
http://www.facebook.com/VolemFGCatotCatalunya
http://twitter.com/VolemFGCatotCAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Jo la crítica que faig continua essent la mateixa: deixant de banda les línies ja construïdes, ¿per què hauríem de gastar-nos una barbaritat de milions en fer algunes d'aquestes línies si podem fer el mateix amb un servei d'autobusos per carreteres que avui dia ja existeixen, són molt bones i no estan col·lapsades? Sobretot tenint en compte que la demanda no justifica en absolut un ferrocarril.VolemFGC wrote:No em diríeu que no us agradarien aquestes línies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginació, per favor, crítiques sobre el traçat constructives
Els traçats els trobo bé però jo amb ferrocarril faria Lleida-Cervera i Les Borges Blanques-Balaguer. La resta, tot amb bus.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
El millor d'aquesta gent de "Volem FGC a tota Catalunya" es que to i no tindre coneixement han fet més propostes en dues imatges que tots nosaltres en molt de temps.
Parem de dir-los que son ignorants o que no en saben res, o es que tots els d'aquí em nascut ensenyats?
SI més no, tenen molta iniciativa i ganes de fer coses (sóc el primer en admetre que no tinc ni una ni l'altre).
Si us plau, respectem-los pel que som, no pel que esperem que siguin.
Parem de dir-los que son ignorants o que no en saben res, o es que tots els d'aquí em nascut ensenyats?
SI més no, tenen molta iniciativa i ganes de fer coses (sóc el primer en admetre que no tinc ni una ni l'altre).
Si us plau, respectem-los pel que som, no pel que esperem que siguin.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Tomo ofensa ante este comentario. Yo he hecho muchas más propuestas, sólo que como eran propuestas sensatas y hechas en el hilo correspondiente han despertado poco interés. En este mismo hilo enlacé tres de esas propuestas, solamente las más relevantes a la propuesta ofrecida, y he hecho unas cuantas más centradas por ejemplo en los transportes urbanos.gatvell wrote:El millor d'aquesta gent de "Volem FGC a tota Catalunya" es que to i no tindre coneixement han fet més propostes en dues imatges que tots nosaltres en molt de temps
No, pero antes de hablar hay que pensar en lo que se va a decir. Es tan fácil como comparar con otras infraestructuras existentes o proyectos, y de hacerse una mínima idea de cuando hace falta que transporte (por ejemplo no meter trenes por montañas despobladas). Si no sé de lo que se trata, antes de hablar escucho a los que han hablado antes de mi. Gracias a internet, no es difícil leer lo que se ha dicho previamente.gatvell wrote:Parem de dir-los que son ignorants o que no en saben res, o es que tots els d'aquí em nascut ensenyats?
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Jo voldria fer algunes consideracions:VolemFGC wrote:La idea principal és que hi hagi trens que puguin recórrer tot el territori català de punta a punta, el tema de les línies exactament per on passen nosaltres no hi podem fer res, no som pas experts com aquí n'hi deu haver molts. Els Interurbans són com els trens regionals, però només aturant-se a les estacions importants. A part hi hauran les Rodalies que es dividiran en quatre "zones", una per a cada capital catalana, de tal manera que cada capital tindrà les seves rodalies i els pobles del voltant amb totes les seves parades també. Ho dic perquè hi ha molta gent que ha preguntat que què passava amb les parades que no sortien al mapa, doncs és per això.
Adjunto una imatge de l'últim plànol realitzat amb petits canvis fets i agrairia que enlloc de dir que és una pèrdua de temps ajudéssiu a fer un plànol millor i a gust del passatger.
ALGUNES IMATGES:
Més ressolució: http://s10.postimg.org/6jngapwqx/INTERU ... _marca.png
Gràcies.
- Pel que dieu entenc que us encanta la politica espanyola de fer AVE a totes les provincies per "vertebrar" Espanya. Com que us agrada tant, voleu el mateix per Catalunya, FGC a tot arreu, faci falta o no, per "vertebrar" Catalunya. El problema és que passaria el mateix que en el cas espanyol, en lloc de "vertebrar" el que farieu és "destruir" el pressupost i amb ell el pais. Feia temps que no veia res més descabellat i carent de sentit, a més de perillós. Si algún polític veu això (qualsevol Alcalde que vulgui fer mèrits per exemple), és possible que alguna cosa d´aquestes s´acabi fent i que ens toqui pagar, a més de la calamitosa L9, la barbaritat de línia que sigui del plànol aquest.
- Em sembla molt bonic: "recollim el que vol la gent". La veritat és que és admirable. El problema és que no és pot planificar "amb el que vol la gent" sino "amb el interès general". Qui és "la gent"?. Quatre il.luminats o 50.000 viatgers potencials?. Les coses que no es fan en base a estudis de mercat MOLT SERIOSOS solen provocar problemes també molt seriosos perquè després s´han de pagar. Això desqualifica d´entrada el plànol.
- Com que FGC ho fa tant bé, volem FGC a Tordera. Brillant, brillant. Clar, potser és que la línia de Mataró no és comparable amb el Metro del Vallès. Coneixem les caracterísitiques d´una i altre línia?. Només veiem el resultat però no sabem res de res dels condicionants ni de tot allò que fa que les coses siguim com son. No seré jo qui digui que FGC fa les coses malament, tenen la seva petita xarxa molt endreçada, però comparar amb la xarxa d´ADIF és no tenir cap mena de coneixement. És del tot cert que FGC cuida molt l´imatge, que tenen cobertura GSM i que les estacions estan netes, cosa que està molt i molt bé. Ara, d´aquí a concloure que per això son un model a exportar va una immensitat. És evident que un tren de FGC arribaria tard a Tordera EXACTAMENT IGUAL que un de RENFE perquè la via única és la mateixa, tindria que passar una gimcana de pobles, platges.... hauria d´aturar-se a mil estacions que han fet els molt i molt competents Alcaldes de la zona a les que tindrien mil incidències. Resulta que a FGC son molt llestos i tot això a ells no els afecta, els trenets de FGC serien meravellosos perquè d´això de trens en sabem moltissim més que els senyors de RENFE i ADIF, que son tontos tots i porten quatre dies en això del ferrocarril.
Enfí, aquests plantejaments em semblen molt i molt perillosos. Vull pensar que son ben intencionats però en qualsevol cas crec que si no se sap cal ser més prudent perquè es pot insultar a uns i donar idees perilloses a altres.
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
El que dèia.... "una línia Barcelona - Andorra li aniria molt bé a Andorra". El primer que caldria dir és que si li va bé a Andorra, que se la paguin ells, que nosaltres encara no hem pagat l´aeroport de Lleida i la L9, ja tenim prous idees boníssimes. En segon lloc di deixant de banda a qui li aniria bé, es justicaria una línia?. Quins viatgers tindria?. Els visitants d´Andorra volen anar-hi en tren?. La seva rentabilitat (ja no dic ni econòmica) justificaria la descomunal inversió que faria falta?. Les respostes son un No-No-No.... mira, això em recorda a altre cosa....VolemFGC wrote:Això sí, una línia ferroviària entre Barcelona i Andorra la Vella li aniria molt bé a Andorra pel tema de la mobilitat.
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Caram, Toni, hoy suscribo todo lo que has dicho hasta la última coma.
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Jo sempre he estat en contra de dur el tren a Andorra. No ho veig justificat per enlloc. Coincideixo amb en Toni.
El que sí que és facilíssim i gens car és fer una ratlla en un plànol. A partir d'aquí, anar ni que sigui un sol pas enllà ja costa una ronyonada. Parlar es pot parlar de tot, però al meu parer, primer cal tenir tota la casa endreçada, i només llavors jo em plantejaria de construir una planta més. No fer les coses així sol dur mal resultat, al tren i a la vida en gairebé tots els aspectes.
El que sí que és facilíssim i gens car és fer una ratlla en un plànol. A partir d'aquí, anar ni que sigui un sol pas enllà ja costa una ronyonada. Parlar es pot parlar de tot, però al meu parer, primer cal tenir tota la casa endreçada, i només llavors jo em plantejaria de construir una planta més. No fer les coses així sol dur mal resultat, al tren i a la vida en gairebé tots els aspectes.
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Sí i no. Jo mantindria també la connexió ferroviària amb l'Aeroport d'Alguaire, que podria anar lligat amb aquestes línies de rodalies.wefer wrote:Jo la crítica que faig continua essent la mateixa: deixant de banda les línies ja construïdes, ¿per què hauríem de gastar-nos una barbaritat de milions en fer algunes d'aquestes línies si podem fer el mateix amb un servei d'autobusos per carreteres que avui dia ja existeixen, són molt bones i no estan col·lapsades? Sobretot tenint en compte que la demanda no justifica en absolut un ferrocarril.VolemFGC wrote:No em diríeu que no us agradarien aquestes línies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginació, per favor, crítiques sobre el traçat constructives
Els traçats els trobo bé però jo amb ferrocarril faria Lleida-Cervera i Les Borges Blanques-Balaguer. La resta, tot amb bus.
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Evidentment, això són propostes, i caldria estudiar-les, abans de fer afirmacions tan rotundes com un No-No-No, que tampoc ens justifiques. Ves per on, sempre he pensat que una línia ferroviària Barcelona-Andorra serviria potser per ordenar i donar vida a les línies de FGC i ADIF/RENFE que es mouen per aquella zona : pensem en nuclis com Esparreguera, Manresa, Igualada, Cervera, Balaguer o Ponts i en la demanda que pot suposar el turisme d'hivern.Si s'aprofiten els traçats existents, llavors la inversió no seria tan "descomunal". I naturalment, si la línia arribés fins Andorra caldria veure com s'organitza i es financia, i quina participació tenen els andorrans i/o els francesos, per exemple. Evidentment, es pot pensar que amb l'actual oferta de transport per carretera és suficient, però això implicarà sempre una subordinació al transport privat, perquè l'autobús només l'agafen aquells que no poden anar en cotxe: el ferrocarril, en canvi, pot ser una alternativa atractiva.Toni wrote:El que dèia.... "una línia Barcelona - Andorra li aniria molt bé a Andorra". El primer que caldria dir és que si li va bé a Andorra, que se la paguin ells, que nosaltres encara no hem pagat l´aeroport de Lleida i la L9, ja tenim prous idees boníssimes. En segon lloc di deixant de banda a qui li aniria bé, es justicaria una línia?. Quins viatgers tindria?. Els visitants d´Andorra volen anar-hi en tren?. La seva rentabilitat (ja no dic ni econòmica) justificaria la descomunal inversió que faria falta?. Les respostes son un No-No-No.... mira, això em recorda a altre cosa....VolemFGC wrote:Això sí, una línia ferroviària entre Barcelona i Andorra la Vella li aniria molt bé a Andorra pel tema de la mobilitat.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Si fos un operador privat qui oferís alguna d'aquestes connexions, finançades també amb capital privat? Els seria rentable, i els preus serien competitius? O tindríem situacions com les dels peatges a les carreteres?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Realment, el que es demana és FGC?
Només cal recordar, però, que la Renfe fa anys va deixar sense servei la línia per ser deficitària (suposo)Guigui wrote: hi ha el cas de la línia de la Pobla, on han reduït el servei a la mínima expressió.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Heyy, m'agrada el mapa, espero que les següents rodalies (de Barcelona, Tarragona i Girona) quedin igual de bé, sobre de les línies, ho faria també arribar a altres llocs, la línia de Cervera i Almacelles, faria una estació a Alguaire, i també una altre línia que arribés a Alfarràs. Però en general m'agrada la ideaVolemFGC wrote:No em diríeu que no us agradarien aquestes línies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginació, per favor, crítiques sobre el traçat constructives, no sobre l'operadora ni d'altres.
RODALIES DE LLEIDA
Més resolució: http://s28.postimg.org/5xgis1xh9/Lleida_01.png
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Ara és massa tard per a moltes d'aquestes propostes, en un país on es considera el vehicle privat quasibé com un bé de primera necessitat i no una fortuna ...
És evident que, a Andorra, país pirenaic, més beneficiós hagués estat no construir cap carretera i sí un ferrocarril cremallera, a imatge i semblança del que succeeix a Zermatt, Suïssa . Ara seria una bestiesa, per la naturalesa econòmica del país i per les infraestructures viàries ja construïdes, ni tan sols plantejar-se la construcció d'un ferrocarril de forma lògica (això és : ferrocarril convencional Alp-La Seu d'Urgell-Andorra la Vella i ferrocarril de vía mètrica i cremallera des d'allà fins a Pas de la Casa i Ax-Les-Thermes) .
En allò referent a les rodalies de Lleida : trobo agosarada l'ampliació de la Pobla de Segur a Vielha i poc justificada a nivel de demanda de Lleida a la Seu d'Urgell . No obstant, trobo interessant la connexió amb Solsona, con també la trobaria en una hipotètica ampliació Súria-Cardona-Solsona ... no en va, Solsona és capital de comarca . Potser hi seríem a temps, abans que hi construeixin una autovia gratuïta d'aquestes tan económiques, beneficioses i ecològiques .
És evident que, a Andorra, país pirenaic, més beneficiós hagués estat no construir cap carretera i sí un ferrocarril cremallera, a imatge i semblança del que succeeix a Zermatt, Suïssa . Ara seria una bestiesa, per la naturalesa econòmica del país i per les infraestructures viàries ja construïdes, ni tan sols plantejar-se la construcció d'un ferrocarril de forma lògica (això és : ferrocarril convencional Alp-La Seu d'Urgell-Andorra la Vella i ferrocarril de vía mètrica i cremallera des d'allà fins a Pas de la Casa i Ax-Les-Thermes) .
En allò referent a les rodalies de Lleida : trobo agosarada l'ampliació de la Pobla de Segur a Vielha i poc justificada a nivel de demanda de Lleida a la Seu d'Urgell . No obstant, trobo interessant la connexió amb Solsona, con també la trobaria en una hipotètica ampliació Súria-Cardona-Solsona ... no en va, Solsona és capital de comarca . Potser hi seríem a temps, abans que hi construeixin una autovia gratuïta d'aquestes tan económiques, beneficioses i ecològiques .
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Muy buena reflexión, la comparto plenamente.Ganz wrote:Ara és massa tard per a moltes d'aquestes propostes, en un país on es considera el vehicle privat quasibé com un bé de primera necessitat i no una fortuna ...
És evident que, a Andorra, país pirenaic, més beneficiós hagués estat no construir cap carretera i sí un ferrocarril cremallera, a imatge i semblança del que succeeix a Zermatt, Suïssa . Ara seria una bestiesa, per la naturalesa econòmica del país i per les infraestructures viàries ja construïdes, ni tan sols plantejar-se la construcció d'un ferrocarril de forma lògica (això és : ferrocarril convencional Alp-La Seu d'Urgell-Andorra la Vella i ferrocarril de vía mètrica i cremallera des d'allà fins a Pas de la Casa i Ax-Les-Thermes) .
En allò referent a les rodalies de Lleida : trobo agosarada l'ampliació de la Pobla de Segur a Vielha i poc justificada a nivel de demanda de Lleida a la Seu d'Urgell . No obstant, trobo interessant la connexió amb Solsona, con també la trobaria en una hipotètica ampliació Súria-Cardona-Solsona ... no en va, Solsona és capital de comarca . Potser hi seríem a temps, abans que hi construeixin una autovia gratuïta d'aquestes tan económiques, beneficioses i ecològiques .
Yo lo único que me hace pensar, es eso de tener la línea de La Pobla ahí terminando en medio de la nada, parece como algo muy desaprovechado. Alargarla, por las razones que dices Ganz, no parece ya tener mucho sentido, porque además es muy caro ahí en las montañas. No tengo ahora bien presente como es de rápida esa línea comparado con la carretra, pero me suena que no es malo el trazado, y permite un trayecto razonablemente rápido. Con eso, tal vez una opción podría ser introducir trenes directos Lleida-Balaguer-Tremp-La Pobla (solo esas cuatro paradas), y en La Pobla tener una pequeña terminal de autocares desde donde continuar a La Seu d'Urgell, Andorra, Sort, etc.. La idea tras esto siendo que el tren podría hacer el trayecto hasta La Pobla más rápidamente que el autocar, y que podría absorber la ocupación de varios autocares en un solo tren para esa parte del trayecto, generando un ahorro de recursos que puede ir a tener más conexiones hacia esmentados destinos. Visto que la línea de tren funcionará igualmente, sería cosa de aprovecharla más...
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
La vostra proposta es força interessant, però no entenc per què no incloeu la franja de ponent i la zona de Montblanc crec que seria necessari. ;-)VolemFGC wrote:No em diríeu que no us agradarien aquestes línies, ja hem deixat molt clar que som afeccionats i tenim molta imaginació, per favor, crítiques sobre el traçat constructives, no sobre l'operadora ni d'altres.
RODALIES DE LLEIDA
Més resolució: http://s28.postimg.org/5xgis1xh9/Lleida_01.png
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Es podria fer una línia d'Andorra a Barcelona i primant serveis directes d'Andorra-La Vella a Barcelona, i uns semi-directes que d'inici a fi de línia s'aturessin als principals llocs. Potser no caldria un servei de "rodalia" tenint en compte la longitud de la línia/viatgers.
Com tot una cosa es fer la línia i una altre passats uns anys com creix la demanda.
Com tot una cosa es fer la línia i una altre passats uns anys com creix la demanda.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"
Yo siendo sincero, veo mejor en trabajar en lo existente y arreglar cosas que tenemos a medias.
Hacen falta algunas conexiones en la R8 con sus nuevas estaciones y tambien terminar de una vez por todas el intercambiador de Martorell uniendo las dos estaciones FGC Renfe en una para hacer correspondencias rapidas.
Ya ni que decir de las prolongaciones de Terrassa y Sabadell de FGC (si no es capaz de acabar esto como va a hacer lo que aqui proponen).
Y ya de paso el hipotetico enlaze de FGC del LLobregat Anoia y el metro del Vallès ( que para mas inri dicen que no seria en Ancho Internacional).
Saludos.
Hacen falta algunas conexiones en la R8 con sus nuevas estaciones y tambien terminar de una vez por todas el intercambiador de Martorell uniendo las dos estaciones FGC Renfe en una para hacer correspondencias rapidas.
Ya ni que decir de las prolongaciones de Terrassa y Sabadell de FGC (si no es capaz de acabar esto como va a hacer lo que aqui proponen).
Y ya de paso el hipotetico enlaze de FGC del LLobregat Anoia y el metro del Vallès ( que para mas inri dicen que no seria en Ancho Internacional).
Saludos.