Perquè no?fgc113 wrote:No crec que siga gaire útil unir el TRAMVallès i el TRAMBesòs.Carlos González wrote:Ok, d'acord, si jo estic d'acord amb un tramvia al Vallès, pero a mí m'agradaria saber quina seria l'ultima estació (és a dir, la ultima de la línia TRAMVallès) i que a més que faci connexió al TRAMbesòs, jo penso que tindria que ser com a última parada del TRAMVallès, sigui una parada de Santa Coloma de Gramanet si fan allí tramvia, no?
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Se que això no té molt que veure amb una proposta ferroviària de Barcelona, però sí de com pot ser la zona 1 de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) lo he fet perquè n'hi han municipis que estàn més a prop o pegades a Barcelona i que no són de la zona 1.
Last edited by Carlos González on Saturday 11/04/2015 10:12, edited 1 time in total.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Perquè les propostes han de tenir cert sentit. Si bé pot ser interessant un tramvia per al Vallès (vertebrant Cerdanyola, Barberà, Badia i Sabadell), aquest careix de total sentit unint-lo amb el trambesós, ha que seria un recorregut lent que la gent no faria (per anar del Vallès al Besós ja hi ha trens disponibles).Carlos González wrote:Perquè no?fgc113 wrote:No crec que siga gaire útil unir el TRAMVallès i el TRAMBesòs.Carlos González wrote:Ok, d'acord, si jo estic d'acord amb un tramvia al Vallès, pero a mí m'agradaria saber quina seria l'ultima estació (és a dir, la ultima de la línia TRAMVallès) i que a més que faci connexió al TRAMbesòs, jo penso que tindria que ser com a última parada del TRAMVallès, sigui una parada de Santa Coloma de Gramanet si fan allí tramvia, no?
Salutacions,
Oriol
Oriol
El tercer túnel més curt
Hola, us presento una proposta de tercer túnel ferroviari per a la xarxa Adif a Barcelona.
El túnel va des de l'estació de L'Hospitalet de Llobregat cap a la Travessera de les Corts, i a Francesc Macià trenca cap a l'Avinguda Diagonal fins a la Plaça de les Glòries on enllaça amb la línia de la Meridiana. Hi hauria 4 noves estacions: Collblanc(Metro), Francesc Macià (Metro i Tram), Diagonal (Metro i FGC) i Glòries (Metro, Tram i Regionals).
La proposta des del meu punt de vista té dos punts forts. Primer, que aquest 3r túnel és el més curt possible (8,5 km). I segon, que és útil per si sol per a la xarxa actual,i alhora útil per a possibles ampliacons de la xarxa (com ara la línia Cornellà-Castelldefels) .
Des de L'Hospitalet, la linia entra per la boca nord del túnel de la Gornal (en desús) i enfila fins a Collblanc. Aquest tram seria probablement el més complicat de construir, però és el que permet que el túnel sigui el més curt possible (uns 8,5km). Segur que el cost de construcció d'aquest tram curt seria molt més baix que el túnel per la Diagonal fins Esplugues i Cornellà (uns 12km).
Entrar per la boca del túnel de Gornal té l'avantatge que el túnel és d'utilitat des del primer dia. Tots aquells serveis que tenen L'Hospitalet com a estació terminal (els RG1, els R3, els R12, i la majoria dels R1) vindrien des de Sants. I els serveis de la línia de Vilafranca (R4, possiblement R7, i futures ampliacions de xarxa) podrien anar pel 3r tunel, pert tant, sense cisallar amb els trens terminals a L'H. Només cisallarien amb els R1 que continuen fins a Molins (si es que el tram Molins-L'H no passa a formar part de la R7).
Per l'altre extrem del túnel, la línia continua cap a Sagrera-Meridiana, on torna a connectar amb els R3 i R12, i connexió amb Sagrera TAV (R1,RG1, R2nord i R11) mitjançant L4/L9/L10. Per tant, el trajecte entrant per la Meridiana i pel 3r túnel es desacobla completament de la línia del Maresme.
Les 4 estacions del 3r túnel serien intercanviadors potents.
L'Estació de Collblanc permet intercanvi amb L9 i L10. També amb la L5 per anar a Sants venint des de la linia de Vilafranca (alernativament també es pot transbordar a L'H amb altres rodalies). A més, donaria servei al Camp Nou.
L'Estació de Francesc Macià donaria servei a una zona mal comunicada i permetria intercanvi amb el Trambaix i amb la prolongació de la L8.
A Diagonal, s'intercanvia amb moltes línies suburbanes (S1,S2,S5,S55) i metro (L3,L5,L6,L7).
L'Estació de Glòries ha de ser un intercanviador amb els Regionals de la línia de Vilanova amb terminal a Estació de França. Per tant seria una estació "doble". Situada a l'Avinguda Diagonal tocant a Glòries, tindria 4 vies. Les dues del 3r túnel, i les dues del ramal d'Aragó a l'estació de França on farien parada els R2sud, R13,R14,R15 i R16 i altres mitja distància. A més a més, connectaria amb el Trambesós i amb el Metro a Glòries.
El túnel va des de l'estació de L'Hospitalet de Llobregat cap a la Travessera de les Corts, i a Francesc Macià trenca cap a l'Avinguda Diagonal fins a la Plaça de les Glòries on enllaça amb la línia de la Meridiana. Hi hauria 4 noves estacions: Collblanc(Metro), Francesc Macià (Metro i Tram), Diagonal (Metro i FGC) i Glòries (Metro, Tram i Regionals).
La proposta des del meu punt de vista té dos punts forts. Primer, que aquest 3r túnel és el més curt possible (8,5 km). I segon, que és útil per si sol per a la xarxa actual,i alhora útil per a possibles ampliacons de la xarxa (com ara la línia Cornellà-Castelldefels) .
Des de L'Hospitalet, la linia entra per la boca nord del túnel de la Gornal (en desús) i enfila fins a Collblanc. Aquest tram seria probablement el més complicat de construir, però és el que permet que el túnel sigui el més curt possible (uns 8,5km). Segur que el cost de construcció d'aquest tram curt seria molt més baix que el túnel per la Diagonal fins Esplugues i Cornellà (uns 12km).
Entrar per la boca del túnel de Gornal té l'avantatge que el túnel és d'utilitat des del primer dia. Tots aquells serveis que tenen L'Hospitalet com a estació terminal (els RG1, els R3, els R12, i la majoria dels R1) vindrien des de Sants. I els serveis de la línia de Vilafranca (R4, possiblement R7, i futures ampliacions de xarxa) podrien anar pel 3r tunel, pert tant, sense cisallar amb els trens terminals a L'H. Només cisallarien amb els R1 que continuen fins a Molins (si es que el tram Molins-L'H no passa a formar part de la R7).
Per l'altre extrem del túnel, la línia continua cap a Sagrera-Meridiana, on torna a connectar amb els R3 i R12, i connexió amb Sagrera TAV (R1,RG1, R2nord i R11) mitjançant L4/L9/L10. Per tant, el trajecte entrant per la Meridiana i pel 3r túnel es desacobla completament de la línia del Maresme.
Les 4 estacions del 3r túnel serien intercanviadors potents.
L'Estació de Collblanc permet intercanvi amb L9 i L10. També amb la L5 per anar a Sants venint des de la linia de Vilafranca (alernativament també es pot transbordar a L'H amb altres rodalies). A més, donaria servei al Camp Nou.
L'Estació de Francesc Macià donaria servei a una zona mal comunicada i permetria intercanvi amb el Trambaix i amb la prolongació de la L8.
A Diagonal, s'intercanvia amb moltes línies suburbanes (S1,S2,S5,S55) i metro (L3,L5,L6,L7).
L'Estació de Glòries ha de ser un intercanviador amb els Regionals de la línia de Vilanova amb terminal a Estació de França. Per tant seria una estació "doble". Situada a l'Avinguda Diagonal tocant a Glòries, tindria 4 vies. Les dues del 3r túnel, i les dues del ramal d'Aragó a l'estació de França on farien parada els R2sud, R13,R14,R15 i R16 i altres mitja distància. A més a més, connectaria amb el Trambesós i amb el Metro a Glòries.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Me gusta bastante tu propuesta, creo que es acertado eso de separar la entrada de la Merdiana con la de los R1. También me gusta como solucionas Glòries, con una estación nueva bajo la Diagonal aprovechando que las nuevas vías irían paralelas a las del acceso a EdF. Es la primera vez que veo algún tipo de propuesta estilo "túnel por la Diagonal" que realmente saque provecho de ese itinerario.
Aparte no es un proyecto que sería una obra sobredimensionada, sería una gran obra el túnel, sí, pero encajaría de forma bastante sencilla en el esquema, sin necesidad de grandes obras anexas.
Lo que no me gusta y propondría de cambiar es el itinerario a partir de Francesc Macià, desde donde vería mejor que la línea bajara a Sants, y de ahí siguiera el itinerario actual hasta L'Hospitalet. Igualmente tendrían que ser en túnel, porque sencillamente no caben más vías en esa salida. Creo que ya va bien que todas las líneas de cercanías pasen por Sants (salvo las de FGC), sobre todo visto que no todas pasan por Sagrera-AV.
Aparte creo que igualmente vendría bien el cruce de la Torrassa para unir las líneas de la costa. Desde Sants irían a L'Hospitalet la línea que viene de Pg. de Gràcia, y este nuevo túnel, y hacia Bellvitge la línea desde Pl. Catalunya, por la cual vendrían los R1, y se podrían hacer R4 al aeropuerto pasando por Pl. Catalunya usando el viejo itinerario.
Quedaría la cosa:
Túnel nuevo: R3 y R4 de L'Hospitalet a Sagrera-Meridiana
Túnel de Aragó: R2 de L'H a Sant Andreu Comtal, y regionales a EdF
Túnel de Pl. Catalunya: R1 de Bellvitge a Sant Adrià.
Adjunto la imagen con mis "enmiendas".
Aparte no es un proyecto que sería una obra sobredimensionada, sería una gran obra el túnel, sí, pero encajaría de forma bastante sencilla en el esquema, sin necesidad de grandes obras anexas.
Lo que no me gusta y propondría de cambiar es el itinerario a partir de Francesc Macià, desde donde vería mejor que la línea bajara a Sants, y de ahí siguiera el itinerario actual hasta L'Hospitalet. Igualmente tendrían que ser en túnel, porque sencillamente no caben más vías en esa salida. Creo que ya va bien que todas las líneas de cercanías pasen por Sants (salvo las de FGC), sobre todo visto que no todas pasan por Sagrera-AV.
Aparte creo que igualmente vendría bien el cruce de la Torrassa para unir las líneas de la costa. Desde Sants irían a L'Hospitalet la línea que viene de Pg. de Gràcia, y este nuevo túnel, y hacia Bellvitge la línea desde Pl. Catalunya, por la cual vendrían los R1, y se podrían hacer R4 al aeropuerto pasando por Pl. Catalunya usando el viejo itinerario.
Quedaría la cosa:
Túnel nuevo: R3 y R4 de L'Hospitalet a Sagrera-Meridiana
Túnel de Aragó: R2 de L'H a Sant Andreu Comtal, y regionales a EdF
Túnel de Pl. Catalunya: R1 de Bellvitge a Sant Adrià.
Adjunto la imagen con mis "enmiendas".
- Attachments
-
- Tercer Tunel.jpg (189.58 KiB) Viewed 8222 times
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Tu propuesta me gusta Don Ramon. Enhorabuena.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Tinc una pregunta i dubte, de totes aquestes opinions, millores del transport públic, propostes i etc. A quina persona o persones enviarem totes aquestes propostes i opinions de com pot ser el transport ferroviàri de Barcelona per nosaltres? A algun polític o alguna organització?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Plantejaments idealistes
Llevat casos molt concrets i que són de debat públic (per exemple, construcció de la línia de tramvia per la Diagonal), a ningú. Perquè a hores d'ara, queda prou clar que els estaments que tenen alguna notorietat pública en el tema (administracions, associacions, etc.) defensen amb acarnissament fanàtic el seu propi posicionament, sense admetre cap mena d'argument lògic que hi dugui la contrària.Carlos González wrote:A quina persona o persones enviarem totes aquestes propostes i opinions de com pot ser el transport ferroviàri de Barcelona per nosaltres?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Gràcies pels comentaris!Don Ramón wrote:Me gusta bastante tu propuesta, creo que es acertado eso de separar la entrada de la Merdiana con la de los R1. También me gusta como solucionas Glòries, con una estación nueva bajo la Diagonal aprovechando que las nuevas vías irían paralelas a las del acceso a EdF. Es la primera vez que veo algún tipo de propuesta estilo "túnel por la Diagonal" que realmente saque provecho de ese itinerario.
Aparte no es un proyecto que sería una obra sobredimensionada, sería una gran obra el túnel, sí, pero encajaría de forma bastante sencilla en el esquema, sin necesidad de grandes obras anexas.
Lo que no me gusta y propondría de cambiar es el itinerario a partir de Francesc Macià, desde donde vería mejor que la línea bajara a Sants, y de ahí siguiera el itinerario actual hasta L'Hospitalet. Igualmente tendrían que ser en túnel, porque sencillamente no caben más vías en esa salida. Creo que ya va bien que todas las líneas de cercanías pasen por Sants (salvo las de FGC), sobre todo visto que no todas pasan por Sagrera-AV.
Aparte creo que igualmente vendría bien el cruce de la Torrassa para unir las líneas de la costa. Desde Sants irían a L'Hospitalet la línea que viene de Pg. de Gràcia, y este nuevo túnel, y hacia Bellvitge la línea desde Pl. Catalunya, por la cual vendrían los R1, y se podrían hacer R4 al aeropuerto pasando por Pl. Catalunya usando el viejo itinerario.
Quedaría la cosa:
Túnel nuevo: R3 y R4 de L'Hospitalet a Sagrera-Meridiana
Túnel de Aragó: R2 de L'H a Sant Andreu Comtal, y regionales a EdF
Túnel de Pl. Catalunya: R1 de Bellvitge a Sant Adrià.
Adjunto la imagen con mis "enmiendas".
A nivell operatiu de rodalies m'agrada molt el teu esquema. M'agrada que la linia d'Aragó acabi a EdF a una banda i a L'H a l'altra. Sent llavors les dues estacions terminals de regionals. Els del "nord" podrien entrar tots per Aragó usant el Ramal de les Aigües / Túnel de Montcada. A més, els tres túnels de rodalies queden "desacoblats" i amb bon balanç de les línies en quant a demanda.
L'únic que no veig del tot clar és el tema que els regionals anirien per la linia de Vilafranca. Més que res per que les estacions de Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Feliu... són de només dues vies i amb bastant transit de rodalies. I a més el trajecte fins a SVC és 15 km més llarg. No se si això podria afectar molt a la durada del trajecte dels regionals i a la qualitat del servei. A més a més, l'intercanviador de Glòries que proposava seria innecessari llavors perque el 3r túnel ja passaria per Sants i l'Hospitalet per a poder canviar a Regionals.
De fet, que passin totes les línies per Sants seria ideal. Però, inicialment, ho havia assumit com a no factible, i per això feia aquest traçat per travessera. Intentava fer una proposta dimensiona a les necessitats com tu dius, i trobava que la sortida de Sants en túnel per Plaça de Sants - Santa Eulàlia havia de ser molt complicada i per tant molt cara. Per allí hi ha el tunel de la L5, el tunel de la L1, el tunel de l'AVE i el tunel de la ronda del mig tots ben juntets. Per això buscava alternativa. A més, tampoc sabria massa be on posar més vies a Sants estació, potser treient-les de l'AVE quan obri Sagrera. La gràcia de la proposta també era constructiva. En tota la obra del túnel no s'afectava a la resta de la xarxa, ni restriccions a Sants per reordenació de vies. Només el punt d'atac on comença i acaba el túnel.
L'intercanviador de Torrassa sempre em dona una sensació agredolça. No se mai si hi estic a favor o és innecessari. Per una banda l'Estació de Torrassa seria duplicar la funció que ja te Sants respecte rodalies. L'única diferència és que hi passarà la L9. Per una altra banda, si en un futur es fa la Cornellà Castelldefels, aquesta ja permetria la línia Costa-Costa sense necessitat de l'intercanviador. I la R4 a l'areoport podria anar-hi igualment si s'entra per St. Andreu Comtal.
Ara bé, si fos el cas que és massa dificil ficar el 3r túnel per Sta. Eulàlia, potser sí que llavors, es podria fer una intermig entre la teva proposta i la meva. És a dir de L'H a l'intercanviador de Torrassa (on connectarien totes les línies de rodalies) i d'allí el 3r túnel que puji cap a travessera enlloc d'anar a Sants.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Bones a tothom,
És la meva primera entrada i la faig aquí perquè tinc una proposta pel túnel de la diagonal.
Descripció general
La meva proposta consisteix en una nova línia de rodalies que circularia entre Martorell (permetent l'enllaç amb FGC) fins a l'Estació de França passant per tota la Diagonal i Glòries. El meu propòsit és que la línia es converteixi en un eix per entrar a Barcelona des de l'oest i també com a una línia que connecta amb tota la resta de transports (rodalies de catalunya, fgc, regionals, metro i tramvies). El material rodant podrien ser trens de rodalia de 5 o 6 vagons. La frequüència seria d'uns 2-3 minuts en hora punta i de 5-10 en hores vall i caps de setmana.
Línia:
La línia circularia per la via normal existent des de Martorell fins a l'estació de Sant Feliu, on entraria en un túnel de nova creació que uniria de manera ràpida Sant Feliu, Esplugues i Barcelona a més d'una nova parada a Sant Joan de Déu. Una vegada travessades aquestes localitats el túnel entraria just per sota de la Diagonal on aniria enllaçant amb tot el que es trobés (vegeu la imatge) fins a les Glòries, on hi hauria una nova parada. Allí el recorregut faria un tomb per dirigir-se a l'Estació de França.
Imatge:
Alternatives:
En cas de que el tram entre Sant Feliu i Martorell no pogués absorbir tot aquest tràfic es podria fer un altre túnel o desviar-la cap a Sant Boi des d'Esplugues, etc.
Una parada intercanviador amb la línia 2 a Monumental.
Una parada intercanviador amb la línia 4 i que serveixi per aquesta zona a Llacuna.
Espero els vostres comentaris i coses que millorarieu de la proposta.
Gràcies!
És la meva primera entrada i la faig aquí perquè tinc una proposta pel túnel de la diagonal.
Descripció general
La meva proposta consisteix en una nova línia de rodalies que circularia entre Martorell (permetent l'enllaç amb FGC) fins a l'Estació de França passant per tota la Diagonal i Glòries. El meu propòsit és que la línia es converteixi en un eix per entrar a Barcelona des de l'oest i també com a una línia que connecta amb tota la resta de transports (rodalies de catalunya, fgc, regionals, metro i tramvies). El material rodant podrien ser trens de rodalia de 5 o 6 vagons. La frequüència seria d'uns 2-3 minuts en hora punta i de 5-10 en hores vall i caps de setmana.
Línia:
La línia circularia per la via normal existent des de Martorell fins a l'estació de Sant Feliu, on entraria en un túnel de nova creació que uniria de manera ràpida Sant Feliu, Esplugues i Barcelona a més d'una nova parada a Sant Joan de Déu. Una vegada travessades aquestes localitats el túnel entraria just per sota de la Diagonal on aniria enllaçant amb tot el que es trobés (vegeu la imatge) fins a les Glòries, on hi hauria una nova parada. Allí el recorregut faria un tomb per dirigir-se a l'Estació de França.
Imatge:
Alternatives:
En cas de que el tram entre Sant Feliu i Martorell no pogués absorbir tot aquest tràfic es podria fer un altre túnel o desviar-la cap a Sant Boi des d'Esplugues, etc.
Una parada intercanviador amb la línia 2 a Monumental.
Una parada intercanviador amb la línia 4 i que serveixi per aquesta zona a Llacuna.
Espero els vostres comentaris i coses que millorarieu de la proposta.
Gràcies!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
No el veig malamentbigcoaster wrote:Bones a tothom,
És la meva primera entrada i la faig aquí perquè tinc una proposta pel túnel de la diagonal.
Descripció general
La meva proposta consisteix en una nova línia de rodalies que circularia entre Martorell (permetent l'enllaç amb FGC) fins a l'Estació de França passant per tota la Diagonal i Glòries. El meu propòsit és que la línia es converteixi en un eix per entrar a Barcelona des de l'oest i també com a una línia que connecta amb tota la resta de transports (rodalies de catalunya, fgc, regionals, metro i tramvies). El material rodant podrien ser trens de rodalia de 5 o 6 vagons. La frequüència seria d'uns 2-3 minuts en hora punta i de 5-10 en hores vall i caps de setmana.
Línia:
La línia circularia per la via normal existent des de Martorell fins a l'estació de Sant Feliu, on entraria en un túnel de nova creació que uniria de manera ràpida Sant Feliu, Esplugues i Barcelona a més d'una nova parada a Sant Joan de Déu. Una vegada travessades aquestes localitats el túnel entraria just per sota de la Diagonal on aniria enllaçant amb tot el que es trobés (vegeu la imatge) fins a les Glòries, on hi hauria una nova parada. Allí el recorregut faria un tomb per dirigir-se a l'Estació de França.
Imatge:
Alternatives:
En cas de que el tram entre Sant Feliu i Martorell no pogués absorbir tot aquest tràfic es podria fer un altre túnel o desviar-la cap a Sant Boi des d'Esplugues, etc.
Una parada intercanviador amb la línia 2 a Monumental.
Una parada intercanviador amb la línia 4 i que serveixi per aquesta zona a Llacuna.
Espero els vostres comentaris i coses que millorarieu de la proposta.
Gràcies!
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Cornellà-Castelldefels (FGC)
Hola, os ensenyo un altre manera de com pot ser una línea de tren que faci connexió a Cornellà-Castelldefels, (però amb FGC) [I ja m'agradaria].
Accepto comentaris! i altres propostes.
A més, arribaria parts tant com Sant Boi, Viladecans i Gavà que s'allunyen de les estacions actuals. I que els que vagin als Campus de Castelldefels (Baix Llobregat) puguin tenir millor connexió.
PD: Tampoc dic que tingui que ser així, pot ser d'altre manera.
https://www.google.com/maps/d/edit?auth ... cvjGmAmMtI
Accepto comentaris! i altres propostes.
A més, arribaria parts tant com Sant Boi, Viladecans i Gavà que s'allunyen de les estacions actuals. I que els que vagin als Campus de Castelldefels (Baix Llobregat) puguin tenir millor connexió.
PD: Tampoc dic que tingui que ser així, pot ser d'altre manera.
https://www.google.com/maps/d/edit?auth ... cvjGmAmMtI
- Attachments
-
- FGC fins a Campus UPC (Castelldefels)
- mnhvgnmcvjmhn.png (101.75 KiB) Viewed 7889 times
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Parece una propuesta bien razonada, pero francamente la veo muy poco útil. El problema que tenemos en Barcelona es que por el norte entran cuatro líneas y por el sur solo dos, y tu propuesta nos da una tercera entrada desde el sur directamente a la Estació de França. Por tanto, la propuesta no serviría para atajar los problemas de la red de vía ancha en Barcelona, sino que serviría para mejorar lo que ya funciona, y no arregla aquello que no funciona...bigcoaster wrote:Bones a tothom,
És la meva primera entrada i la faig aquí perquè tinc una proposta pel túnel de la diagonal.
Descripció general
La meva proposta consisteix en una nova línia de rodalies que circularia entre Martorell (permetent l'enllaç amb FGC) fins a l'Estació de França passant per tota la Diagonal i Glòries. El meu propòsit és que la línia es converteixi en un eix per entrar a Barcelona des de l'oest i també com a una línia que connecta amb tota la resta de transports (rodalies de catalunya, fgc, regionals, metro i tramvies). El material rodant podrien ser trens de rodalia de 5 o 6 vagons. La frequüència seria d'uns 2-3 minuts en hora punta i de 5-10 en hores vall i caps de setmana.
Línia:
La línia circularia per la via normal existent des de Martorell fins a l'estació de Sant Feliu, on entraria en un túnel de nova creació que uniria de manera ràpida Sant Feliu, Esplugues i Barcelona a més d'una nova parada a Sant Joan de Déu. Una vegada travessades aquestes localitats el túnel entraria just per sota de la Diagonal on aniria enllaçant amb tot el que es trobés (vegeu la imatge) fins a les Glòries, on hi hauria una nova parada. Allí el recorregut faria un tomb per dirigir-se a l'Estació de França.
Imatge:
Alternatives:
En cas de que el tram entre Sant Feliu i Martorell no pogués absorbir tot aquest tràfic es podria fer un altre túnel o desviar-la cap a Sant Boi des d'Esplugues, etc.
Una parada intercanviador amb la línia 2 a Monumental.
Una parada intercanviador amb la línia 4 i que serveixi per aquesta zona a Llacuna.
Espero els vostres comentaris i coses que millorarieu de la proposta.
Gràcies!
Luego, la R4 en su pata norte no le falta velocidad, en todo caso con algunos semidirectos se podrían tirar millas, y la línea aún tiene capacidad. Para la cobertura de St. Joan de Deu creo que sería mejor alargar la L6 un par de paradas.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Benvingut Bigcoaster !
Estic d'acord amb Don Ramón amb lo de que no millora gaire, seria millor si des de Glòries enlloc d'anar a l'Est.De França anés al Fòrum, St.Adrià i d'allà seguís com R1.
Estic d'acord amb Don Ramón amb lo de que no millora gaire, seria millor si des de Glòries enlloc d'anar a l'Est.De França anés al Fòrum, St.Adrià i d'allà seguís com R1.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Tenint en compte les vostres observacions i agafant la idea principal de "Crossrail" us proposo aquesta nova línia transversal a Barcelona. Semblant a l'esmentat projecte anglès la línia es separa en ramals als extrems on la demanda és menor que al centre. Aquest nou projecte utilitzaria trossos existents de la xarxa d'Adif i la part central seria un túnel de construcció nova des de Sant Adrià fins a Cornellà Centre. La segona part important en quant a infraestructura seria el nou tros de línia que uniria Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels que també van una mica curts de transport públic. Aquest tram es faria en túnel (8m de diàmetre i estacions construïdes des de la superfície) per sota dels edificis, per la superfície en els trams intermedis i en viaducte per damunt del riu Llobregat. Una altra part seria la construcció de un túnel que sortís de Glòries en sentit sud en corba i anés a parar a la Sagrera - TAV. La línia aniria de Castelldefels a Granollers - Centre i a Mataró amb possibilitat de serveis de tipus metro en els tram central. Aquesta nova línia uneix els municipis més importants del sud, nord i Vallès Oriental passant pel centre de Barcelona amb molts intercanviadors.
Imatge: Espero comentaris!
Imatge: Espero comentaris!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Et dic que desde el meu punt de vista, que a Sant Boi serà millor fer una segona estació al sud de Sant Boi (per els barris Casablanca i Camps Blancs) que es digui "Torre de la Vila" o a la Plaça Catalunya (per el barri Vinyets-Molí Vell) que es digui "Molí Vell-Vinyets" enlloc que al Parc de la Muntanyeta, i a dir la veritat, aniria molt bé aquesta línia transversal, ja que a més, suposo i crec que no donaria massa volta que els tunels actuals (suposo) , però no és innecessari una línia de tren desde Glòries a Zona Universitària quan ja n'hi és el projecte del TRAM que passaria per tota la Diagonal??bigcoaster wrote:Tenint en compte les vostres observacions i agafant la idea principal de "Crossrail" us proposo aquesta nova línia transversal a Barcelona. Semblant a l'esmentat projecte anglès la línia es separa en ramals als extrems on la demanda és menor que al centre. Aquest nou projecte utilitzaria trossos existents de la xarxa d'Adif i la part central seria un túnel de construcció nova des de Sant Adrià fins a Cornellà Centre. La segona part important en quant a infraestructura seria el nou tros de línia que uniria Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels que també van una mica curts de transport públic. Aquest tram es faria en túnel (8m de diàmetre i estacions construïdes des de la superfície) per sota dels edificis, per la superfície en els trams intermedis i en viaducte per damunt del riu Llobregat. Una altra part seria la construcció de un túnel que sortís de Glòries en sentit sud en corba i anés a parar a la Sagrera - TAV. La línia aniria de Castelldefels a Granollers - Centre i a Mataró amb possibilitat de serveis de tipus metro en els tram central. Aquesta nova línia uneix els municipis més importants del sud, nord i Vallès Oriental passant pel centre de Barcelona amb molts intercanviadors.
Imatge: Espero comentaris!
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
El túnel de la Diagonal l'incloc en la línia perquè és lògic que ningú farà la Diagonal de punta a punta en Tram, en canvi, una bona coordinació dels dos (arribar fins a un punt intermedi de la Diagonal i allí agafar el Tram fins la teva destinació) podria donar lloc a una malla de xarxa molt bona (serveis ràpids connectats amb els locals i de barri). A més, permetria obrir una nova línia per creuar la ciutat, que permetria descongestionar els altres dos túnels.Carlos González wrote:Et dic que desde el meu punt de vista, que a Sant Boi serà millor fer una segona estació al sud de Sant Boi (per els barris Casablanca i Camps Blancs) que es digui "Torre de la Vila" o a la Plaça Catalunya (per el barri Vinyets-Molí Vell) que es digui "Molí Vell-Vinyets" enlloc que al Parc de la Muntanyeta, i a dir la veritat, aniria molt bé aquesta línia transversal, ja que a més, suposo i crec que no donaria massa volta que els tunels actuals (suposo) , però no és innecessari una línia de tren desde Glòries a Zona Universitària quan ja n'hi és el projecte del TRAM que passaria per tota la Diagonal??bigcoaster wrote:Tenint en compte les vostres observacions i agafant la idea principal de "Crossrail" us proposo aquesta nova línia transversal a Barcelona. Semblant a l'esmentat projecte anglès la línia es separa en ramals als extrems on la demanda és menor que al centre. Aquest nou projecte utilitzaria trossos existents de la xarxa d'Adif i la part central seria un túnel de construcció nova des de Sant Adrià fins a Cornellà Centre. La segona part important en quant a infraestructura seria el nou tros de línia que uniria Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels que també van una mica curts de transport públic. Aquest tram es faria en túnel (8m de diàmetre i estacions construïdes des de la superfície) per sota dels edificis, per la superfície en els trams intermedis i en viaducte per damunt del riu Llobregat. Una altra part seria la construcció de un túnel que sortís de Glòries en sentit sud en corba i anés a parar a la Sagrera - TAV. La línia aniria de Castelldefels a Granollers - Centre i a Mataró amb possibilitat de serveis de tipus metro en els tram central. Aquesta nova línia uneix els municipis més importants del sud, nord i Vallès Oriental passant pel centre de Barcelona amb molts intercanviadors.
Imatge: Espero comentaris!
La idea global de la línia és que permeti als municipis més poblats arribar al centre de Barcelona d'una manera ràpida i també que es pugui creuar d'un costat a l'altre sense tardar molt.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Yo pienso que el Túnel de la Diagonal lo podrían utilizar exclusivamente los trenes de la R2 y el resto de trenes de Media Distancia así los demás túneles de Barcelona para las demás líneas de Cercanías, vuestras me parecen geniales.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Me parece buena la idea general de como encaminar las líneas, de hacer el túnel esencialmente exclusivo para la línea de la costa, con servicios que ramifican hacia Granollers. Pero pienso que desde Glòries en lugar de seguir por la Diagonal sería mejor enlazar con la R1 a la altura de Clot-Aragó, pues desde ahí la R1 ya tiene trazado propio, y además ahí va en paralelo a la R2 y se podría hacer el enlace para los trenes hacia Granollers.bigcoaster wrote:Tenint en compte les vostres observacions i agafant la idea principal de "Crossrail" us proposo aquesta nova línia transversal a Barcelona. Semblant a l'esmentat projecte anglès la línia es separa en ramals als extrems on la demanda és menor que al centre. Aquest nou projecte utilitzaria trossos existents de la xarxa d'Adif i la part central seria un túnel de construcció nova des de Sant Adrià fins a Cornellà Centre. La segona part important en quant a infraestructura seria el nou tros de línia que uniria Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels que també van una mica curts de transport públic. Aquest tram es faria en túnel (8m de diàmetre i estacions construïdes des de la superfície) per sota dels edificis, per la superfície en els trams intermedis i en viaducte per damunt del riu Llobregat. Una altra part seria la construcció de un túnel que sortís de Glòries en sentit sud en corba i anés a parar a la Sagrera - TAV. La línia aniria de Castelldefels a Granollers - Centre i a Mataró amb possibilitat de serveis de tipus metro en els tram central. Aquesta nova línia uneix els municipis més importants del sud, nord i Vallès Oriental passant pel centre de Barcelona amb molts intercanviadors.
Imatge:
Espero comentaris!
Lo que me parece un poco absurdo es que por momentos se amontonen las paradas. Entre Glòries y Z. Universitaria me sobran Verdaguer, Palau Reial y Hospital Sant Joan de Deu. No tiene caso que un tren de cercanías tenga distancias entre paradas como un Metro, lo haría ir muy lento. Además no es un transporte urbano que tenga que dar cobertura a lugares que les falte, sino tener estaciones ubicadas con centralidad y buenos enlaces. Aparte por la Diagonal tendría que ir el tranvía, que ya serviría para completar el desplazamiento.
La continuación hacia Cornellà y Sant Boi sin pasar por Sants no sé si sea lo mejor, pero supongo que es una opción si esta línea la concebimos más tipo Metro Suburbano estilo FGC, con paradas más distanciadas que un Metro, y mayor velocidad dentro de la ciudad. Lo cual no quiere decir que no se podría solapar con cualquier otro servicio convencional, claro.
Hasta Sant Boi el itinerario me parece bien lógico, pero después ya no. Puedo entendes hacer un túnel nuevo de trinca hasta Cornellà, pero eso ya sería una obra megalómana. De ahí en adelante habría que ver de tener ideas que sean económicamente más factibles. No tiene lógica meter carísimos túneles ferroviarios por lugares de mediana densidad de población. Hay que tener la capacidad (también intelectual) de dotar a estas poblaciones de buenos transportes urbanos hacia las estaciones, y no solucionar el problema como tantas veces lanzándole el dinero y haciendo un túnel para acercar la estación 500m más al centro.
En Sant Boi yo propondría que la estación nueva fuera anexa a la de FGC, y luego vaya bordeando la población y vaya a encontrarse con la R2. He adjuntado un esquema de lo que me refiero.
- Attachments
-
- En rojo tunel, en amarillo en superficie.
- est_sant_boi.jpg (167.81 KiB) Viewed 7590 times
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Welcome to Transport.cat Cartometro.
Me alegro mucho que haya gente de fuera de Catalunya y de España que hagan sus propuestas me parece perfecto, por eso espero que se sienta como en casa.
Mi propuesta para este foro seria Ampliar la estación de Pl Catalunya de Renfe con dos andenes terminales para la R3 o la R7, ya que al paso del tiempo esta estación céntrica se a quedado pequeña por eso creo que estaría bien crear dos andenes extra para que estas líneas tengan el Inicio y Final de sus recorridos en esta céntrica estación.
Para acabar tengo otra propuesta, seria reabrir la línea de ancho estrecho entre Salou y Reus para crear un sistema de Tren - Tram como hay en la zona de Alicante.
Espero que os gusten mis propuestas para debatirlas con profundidad.
Me alegro mucho que haya gente de fuera de Catalunya y de España que hagan sus propuestas me parece perfecto, por eso espero que se sienta como en casa.
Mi propuesta para este foro seria Ampliar la estación de Pl Catalunya de Renfe con dos andenes terminales para la R3 o la R7, ya que al paso del tiempo esta estación céntrica se a quedado pequeña por eso creo que estaría bien crear dos andenes extra para que estas líneas tengan el Inicio y Final de sus recorridos en esta céntrica estación.
Para acabar tengo otra propuesta, seria reabrir la línea de ancho estrecho entre Salou y Reus para crear un sistema de Tren - Tram como hay en la zona de Alicante.
Espero que os gusten mis propuestas para debatirlas con profundidad.