Ús tercer rail electrificat a España.
Ús tercer rail electrificat a España.
He trobat amb la meva xicota un enllaç d'aquests de poca fiabilitat dient que a España una persona va morir al trepitjar el tercer rail electrificat.
Enllaç de la discordia:un-selfie-antes-de-morir-g545-page6.html
Que jo sapiga a Catalunya no n'hi a cap, sabeu si en algun lloc d'Espanya n'hi ha?
Enllaç de la discordia:un-selfie-antes-de-morir-g545-page6.html
Que jo sapiga a Catalunya no n'hi a cap, sabeu si en algun lloc d'Espanya n'hi ha?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Us tercer rail electrificat a españa.
L'enllaç no funciona.
De tota manera actualment el 3er rail més proper a nosaltres és el del Tren Groc, però no és a Espanya.
De tota manera actualment el 3er rail més proper a nosaltres és el del Tren Groc, però no és a Espanya.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Antigament en teniem a Catalunya de tercer rail, la xarxa del metro de BCN.
Només a Barcelona, crec.
Segons puc suposar, aquí a Espanya el tercer carril només s'havia emprat al Metro de Barcelona... Però no estic segur.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Hola,
Si buscamos en Internet lo unico que sale es la muerte de un Joven de 21 años que se quiso hacer una Selfie subido al Techo de un tren en Andujar y murio Electrocutado por tocar la Catenaria, nada de Tercer Rail.
Esto fue en Marzo de 2014.
Saludos.
Si buscamos en Internet lo unico que sale es la muerte de un Joven de 21 años que se quiso hacer una Selfie subido al Techo de un tren en Andujar y murio Electrocutado por tocar la Catenaria, nada de Tercer Rail.
Esto fue en Marzo de 2014.
Saludos.
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Hola a tothom:
Tercer carril, també el va tenir el tren que hi habia al tibidabo, a la zona del castell, encara que mes que tercer carril, era un cable.Tenia zones que estaba protegit, i altres al aire lliure sense cap protecció.
Salutacions
Tercer carril, també el va tenir el tren que hi habia al tibidabo, a la zona del castell, encara que mes que tercer carril, era un cable.Tenia zones que estaba protegit, i altres al aire lliure sense cap protecció.
Salutacions
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Com he comentat a Catalunya continuem tenint tercer carril electrificat, concretament el Tren Groc. Com a mínim fins a finals d'aquest any.Renfe451 wrote:Antigament en teniem a Catalunya de tercer rail, la xarxa del metro de BCN.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Tens raó, el Tren Groc es troba a Catalunya també, del Nord, però és Catalunya, malgrat estar sota la jurisdicció francesa.wefer wrote:Com he comentat a Catalunya continuem tenint tercer carril electrificat, concretament el Tren Groc. Com a mínim fins a finals d'aquest any.Renfe451 wrote:Antigament en teniem a Catalunya de tercer rail, la xarxa del metro de BCN.
Catalunya històrica, Catalunya actual
Que la regió de la Catalunya Nord hagi estat històricament part de Catalunya, no vol dir que continuï essent-ho. O no sabeu el que va passar el 1659? Que les tradicions i la cultura catalana hagin sobreviscut mínimament a aquella zona és lluny d'implicar que allò sigui Catalunya.Renfe451 wrote:Tens raó, el Tren Groc es troba a Catalunya també, del Nord, però és Catalunya, malgrat estar sota la jurisdicció francesa.wefer wrote:Com he comentat a Catalunya continuem tenint tercer carril electrificat, concretament el Tren Groc. Com a mínim fins a finals d'aquest any.
D'altra banda, qualsevol persona associa "Catalunya" al territori de la Comunitat Autònoma, i no al conjunt de territoris de cultura i tradicions catalanes: amb el missatge d'en Renfe451 ja ens havíem entés tots, i la resposta d'en Wefer, lluny d'aportar quelcom de nou, només ha servit per a fer palès la seva opinió respecte de certs temes polítics.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Catalunya històrica, Catalunya actual
Estàs força equivocat. El meu missatge no tenia res de polític. Simplement he puntualitzat que el Tren Groc està a Catalunya. Sí, Catalunya francesa. No és una opinió, és un fet. Sortosament conec força bé la zona i els seus habitants autòctons (no així els immigrants) es senten tant o més catalans que els del sud, i es senten ofesos quan s'identifica Catalunya únicament amb la part sota administració espanyola.Javi M wrote:amb el missatge d'en Renfe451 ja ens havíem entés tots, i la resposta d'en Wefer, lluny d'aportar quelcom de nou, només ha servit per a fer palès la seva opinió respecte de certs temes polítics.
Si aquesta obvietat geogràfica i social et sembla malament està clar que l'únic que està barrejant la política en aquest tema ets precisament tu.
Repeteixo, tornant al tema: a Espanya no hi ha cap tercer carril electrificat actualment. A Catalunya, sí: el Tren Groc, i no sé si durarà gaire temps.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Els funiculars de Vallvidrera (FGC) i el de Montjuïc (FMB) no s'alimenten per tercer carril? O el seu sistema duu un altre nom? Jo sempre li he dit també Tercer Carril a aquests.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Catalunya històrica, Catalunya actual
Perdoneu l'off-topic, em veig obligat a contestar perquè conec força nord-catalans farts del menyspreu d'alguns catalans del sud, em remeto a un missatge anterior (clicar aqui).Javi M wrote:Que la regió de la Catalunya Nord hagi estat històricament part de Catalunya, no vol dir que continuï essent-ho. O no sabeu el que va passar el 1659? Que les tradicions i la cultura catalana hagin sobreviscut mínimament a aquella zona és lluny d'implicar que allò sigui Catalunya.Renfe451 wrote:Tens raó, el Tren Groc es troba a Catalunya també, del Nord, però és Catalunya, malgrat estar sota la jurisdicció francesa.wefer wrote:Com he comentat a Catalunya continuem tenint tercer carril electrificat, concretament el Tren Groc. Com a mínim fins a finals d'aquest any.
D'altra banda, qualsevol persona associa "Catalunya" al territori de la Comunitat Autònoma, i no al conjunt de territoris de cultura i tradicions catalanes: amb el missatge d'en Renfe451 ja ens havíem entés tots, i la resposta d'en Wefer, lluny d'aportar quelcom de nou, només ha servit per a fer palès la seva opinió respecte de certs temes polítics.
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Crec que el funi de Vallvidrera té dos "tercers carrils" a cada banda, un cable doble de color blanc.
Una fotografia de la web Trenscat
Una fotografia de la web Trenscat
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Entenc que és un carril per cotxe i que aquest sols duu un patí. Però no ho se del cert.Renfe445 wrote:Crec que el funi de Vallvidrera té dos "tercers carrils" a cada banda, un cable doble de color blanc.
Una fotografia de la web Trenscat
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Sí, hi ha una fotografia de Trenscat en l'encreuament. Els tercers carrils es separen, un per a cada banda, per a cada cotxe.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Hola a tothom:
El tercer carril, o fil, etc. als funis, no es per a la tracció, ja que la tracció es per mitja del cable y aquest es mogut desde una sala de máquines a una de les estacións (Normalment a la superior). El tercer carril, o cable electric etc. acostuma a ser per subministrar electricitat per al enllumenat dels cotxes.
Salutacions
El tercer carril, o fil, etc. als funis, no es per a la tracció, ja que la tracció es per mitja del cable y aquest es mogut desde una sala de máquines a una de les estacións (Normalment a la superior). El tercer carril, o cable electric etc. acostuma a ser per subministrar electricitat per al enllumenat dels cotxes.
Salutacions
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Sí, suposava que realment el que fa el cable de tracció és estirar o empènyer els cotxes. Els cables blancs són per poder abastir elèctricament els elements dels cotxes com portes, enllumenat, intèrfons, botons, etc.Euromed wrote:Hola a tothom:
El tercer carril, o fil, etc. als funis, no es per a la tracció, ja que la tracció es per mitja del cable y aquest es mogut desde una sala de máquines a una de les estacións (Normalment a la superior). El tercer carril, o cable electric etc. acostuma a ser per subministrar electricitat per al enllumenat dels cotxes.
Salutacions
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Ús tercer rail electrificat a España.
Per tant l'enllaç en questio l'ha redactat algu que no sap que redimonis es una catenaria no?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Ús tercer rail electrificat a España.
Què vols dir?Khirareg wrote:Per tant l'enllaç en questio l'ha redactat algu que no sap que redimonis es una catenaria no?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Ús tercer rail electrificat a España.
No estaría tan seguro, no se conoce la catenaria rígida también como tercer carril? Al menos en inglés existe la expresión top contact third rail...
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol