Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Des de fa mesos de manera continuada, poc a poc però sense parar, tinc la sensació de que el servei de metro de Barcelona cada vegada és més "cutre".
Per exemple la brutícia als trens cada vegada és més impresentable. Alguns trens fan realment fàstic de la quantitat de porqueria que acumulen externament i ja no se sap ni de quin color són. Fa fàstic fins i tot pitjar el botó d'obertura de les portes per si se't queda enganxat el dit.
Els baixos dels trens van plens de grafits i sembla que ja ningú es preocupa d'esborrar-los. Les finestres ratllades o pintades, cada vegada són més habituals.
A les estacions les pintades s'hi passen dies i dies abans no passa algú a netejar-les.
En quant a la seguretat... vull pensar que ara els policies/vigilants van d'incògnit, perquè si no hi van significa que no hi ha cap mena de seguretat enlloc ja que la presència de personal és gairebé nul·la.
Bàsicament utilitzo la L1 i és de la que millor puc parlar.
És una sensació meva o també us hi heu trobat?
Per exemple la brutícia als trens cada vegada és més impresentable. Alguns trens fan realment fàstic de la quantitat de porqueria que acumulen externament i ja no se sap ni de quin color són. Fa fàstic fins i tot pitjar el botó d'obertura de les portes per si se't queda enganxat el dit.
Els baixos dels trens van plens de grafits i sembla que ja ningú es preocupa d'esborrar-los. Les finestres ratllades o pintades, cada vegada són més habituals.
A les estacions les pintades s'hi passen dies i dies abans no passa algú a netejar-les.
En quant a la seguretat... vull pensar que ara els policies/vigilants van d'incògnit, perquè si no hi van significa que no hi ha cap mena de seguretat enlloc ja que la presència de personal és gairebé nul·la.
Bàsicament utilitzo la L1 i és de la que millor puc parlar.
És una sensació meva o també us hi heu trobat?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Faig servir dos cops per setmana la L1 i L5 i no tinc, ni de lluny, aquesta percepció.
La neteja de les estacions la veig com sempre, vigilància més o menys la de sempre i la neteja també la de sempre. Trobo en general que es presta bon servei i de fet penso que hi han actuacions que es podrien haver estalviat (reforma d'algunes estacions que ara semblen palaus ultraluxosos).
La neteja de les estacions la veig com sempre, vigilància més o menys la de sempre i la neteja també la de sempre. Trobo en general que es presta bon servei i de fet penso que hi han actuacions que es podrien haver estalviat (reforma d'algunes estacions que ara semblen palaus ultraluxosos).
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Usuari de la L2, el tram que més freqüentment utilitzo es Artigues - Universitat, no he notat cap empitjorament, ni en bruticia ni en vandalisme, encara que si que de vegades se solen veure els enganxalls i alguns baixos dels trens amb graffiti. Potser, si es per demanar alguna cosa, que repintin la paret de la via de l'estació Universitat com van fer amb P. de Gràcia, perque aquell lila ple d'humitats dona una imatge lamentable.
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Jo sóc usuari habitual de la L2 i puntual de la resta de línees i tampoc he notat res especial. De tota manera tinc el record que la L1, en general, sempre l'he trobada un pel pitjor que la resta. Algunes vegades agafo la L1 per la nit, entre Clot i Marina, o bé entre Clot i Catalunya o Urgell, i potser si que les 4000R i les 6000 están més brutes que les d'altres linees.
Vox
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Impressió personal
Sóc usuari habitual de la L3 i, un cop la setmana, de la L2, a més d'agafar-ne d'altres puntualment. Personalment, l'únic empitjorament que he vist és la freqüència a darrera hora del vespre. Però pel que fa a la netedat/brutícia (segons es vulgui veure), ho veig igual; i fins i tot, tinc la impressió que la presència de vigilants/policia ha augmentat, així com els controls de bitllets, tot i que aquests darrers, després d'una certa intensificació, s'han estabilitzat.
Una altra cosa que ha empitjorat és la senyalització. Sóc algú que s'orienta fàcilment, i Diagonal és una estació que conec de tota la vida, enllaços inclosos. Doncs la primera vegada que la vaig utilitzar després de la reforma, em va costar trobar l'andana de la L3 en direcció Trinitat Nova venint de la L5.
Una altra cosa que ha empitjorat és la senyalització. Sóc algú que s'orienta fàcilment, i Diagonal és una estació que conec de tota la vida, enllaços inclosos. Doncs la primera vegada que la vaig utilitzar després de la reforma, em va costar trobar l'andana de la L3 en direcció Trinitat Nova venint de la L5.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Jo sóc usuari diari de L3 Diagonal amunt i L5 cap a Cornellà i habitualment transito d'altres línies com la L1.
Jo si que he notat una reducció de la qualitat, especialment en la neteja exterior dels trens.
Els 3000 van ja fets m.erda, i en comptes de netejar-ho es dediquen a posar un altre vinil blanc al damunt de l'existent (Es nota molt, si agafeu L3, aquells 3000 on la numeració exterior del cotxe remolc no duu una R, es que li han posat un vinil al damunt i al posar la numeració ja no hi posen la lletra).
Els 2000 segueixen en la seva tònica, hi ha un parell que es conserven molt malament (2009-2012) i els altres, al rebre una maneta de pintura farà un any o dos es conserven a simple vista millor.
I sobre la resta de trens a L3 i L5, dir que ja fa mesos que he detectat que ja no s'ho treballen prou per eliminar els grafits, no ja pels que hi ha als baixos o als enganxalls, si no a la caixa ja que molt sovint deixen restes que abans no deixaven.
La neteja interior dels trens i de les estacions, llevat que els porcs de torn hagin acabat de fer la seva sempre van nets, no obstant, també es cert que ja no hi ha la rapidesa d'abans de retirar certes ratllades, guixades i pintades interiors. Per fora tal com diu en Wefer van bruts, jo vaig pescar un 6000 a L1 divendres passat i era gris per fora.
Sobre la neteja exterior del tren no només al FMB, si no a FGC també ho he detectat. M'hi vaig fixar primer en les 111 fa uns mesets, però vaig pensar que poder estant a la reserva no la deurien passar per la dutxa, però m'ha sorprès veure també 114 força brutes de pols per fora també així que sospito que és en general.
Sobre la seguretat jo crec que és la mateixa, i dono fe que hi ha seguretat de paisà, doncs els vaig veure jugar acompanyats de gent de seguretat que mantenia la distància al gat i la rata amb uns carteristes l'altre dia.
La resta si fa no fa com sempre.
Jo si que he notat una reducció de la qualitat, especialment en la neteja exterior dels trens.
Els 3000 van ja fets m.erda, i en comptes de netejar-ho es dediquen a posar un altre vinil blanc al damunt de l'existent (Es nota molt, si agafeu L3, aquells 3000 on la numeració exterior del cotxe remolc no duu una R, es que li han posat un vinil al damunt i al posar la numeració ja no hi posen la lletra).
Els 2000 segueixen en la seva tònica, hi ha un parell que es conserven molt malament (2009-2012) i els altres, al rebre una maneta de pintura farà un any o dos es conserven a simple vista millor.
I sobre la resta de trens a L3 i L5, dir que ja fa mesos que he detectat que ja no s'ho treballen prou per eliminar els grafits, no ja pels que hi ha als baixos o als enganxalls, si no a la caixa ja que molt sovint deixen restes que abans no deixaven.
La neteja interior dels trens i de les estacions, llevat que els porcs de torn hagin acabat de fer la seva sempre van nets, no obstant, també es cert que ja no hi ha la rapidesa d'abans de retirar certes ratllades, guixades i pintades interiors. Per fora tal com diu en Wefer van bruts, jo vaig pescar un 6000 a L1 divendres passat i era gris per fora.
Sobre la neteja exterior del tren no només al FMB, si no a FGC també ho he detectat. M'hi vaig fixar primer en les 111 fa uns mesets, però vaig pensar que poder estant a la reserva no la deurien passar per la dutxa, però m'ha sorprès veure també 114 força brutes de pols per fora també així que sospito que és en general.
Sobre la seguretat jo crec que és la mateixa, i dono fe que hi ha seguretat de paisà, doncs els vaig veure jugar acompanyats de gent de seguretat que mantenia la distància al gat i la rata amb uns carteristes l'altre dia.
La resta si fa no fa com sempre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
La neteja de pintades s'ha relaxat
Bones,
com a usuari diari de la L1 i la L3 puc assegurar que la neteja de pintades ja no és tan ràpida com abans. Fa unes setmanes a Fontana hi va haver durant més de sis o set dies dues pintades força grans a l'andana en sentit Trinitat Nova i alguna més a les escales mecàniques. A Rocafort fa dies que van apareixent tags a una de les sortida de Calàbria.
No sé si és que el personal no passa avís o que l'empresa externa de neteja està punxant.
Salut!
com a usuari diari de la L1 i la L3 puc assegurar que la neteja de pintades ja no és tan ràpida com abans. Fa unes setmanes a Fontana hi va haver durant més de sis o set dies dues pintades força grans a l'andana en sentit Trinitat Nova i alguna més a les escales mecàniques. A Rocafort fa dies que van apareixent tags a una de les sortida de Calàbria.
No sé si és que el personal no passa avís o que l'empresa externa de neteja està punxant.
Salut!
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Totes aquestes queixes les podeu filtrar per aquí http://www.tmb.cat/ca/enquesta-de-satisfaccio
Salut!
#volemL9
#volemL9
El merder.
Els 4000 tenen en alguns llocs una substància viscosa de color gris, sobretot als extrems dels cotxes, vaja, a la zona de menuts.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Soc Usuari de la L5 i no he notat gaires canvis.
Veig netes les Estacions i la vigilancia la mateixa gent de seguretat i els que porten Gossos que crec que els tenen a Can Boixeres.
L'Interior dels Trens Correctes.
Salutacions.
Veig netes les Estacions i la vigilancia la mateixa gent de seguretat i els que porten Gossos que crec que els tenen a Can Boixeres.
L'Interior dels Trens Correctes.
Salutacions.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La neteja de pintades s'ha relaxat
En un accés a Urgell hi ha un grafit d'uns 2x1 metres de color llampant. Porta una setmana allà sense que ningú no hi faci res. Això, a més de múltiples pintades de mida menor.Ferry1ac1 wrote:A Rocafort fa dies que van apareixent tags a una de les sortida de Calàbria.
El que està clar és que fa uns anys no hi havia aquesta deixadesa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Des de que era petit fins feia relativament poc, utilitzava l'L3 i no havia notat cap canvi significatiu. Ara m'he canviat de barri i de línia, en aquest cas l'L5, i tampoc he vist cap síntoma de baixada en la qualitat del servei. Tot correcte.
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Pot ser que la línia 1 sigui la més oblidada de totes?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
No se si la tenen oblidada o no, pero queda clar que sent la línia amb més passatgers del metro de Barcelona, doncs pateix més desgast en les seves instal·lacions i trens.Renfe445 wrote:Pot ser que la línia 1 sigui la més oblidada de totes?
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Jo com a usuari de l'L4, puc dir que menys seguretat veig, això si. També els controls de bitllets crec que són sempre a les mateixes estaciones i no estan repartides, cosa que per qui es cola, ja ho sap. Vers la netedat, potser si que el dia seguent d'una nit de nonstop estan una mica bruts, els trens. El tema dels vidres ratllats, pintats, amb àcid, ... si que es habitual, tot i que no és un gran gran problema.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
No entenc l'afirmació.
Com que "no és un gran gran problema"?raulitinbcn wrote:El tema dels vidres ratllats, pintats, amb àcid, ... si que es habitual, tot i que no és un gran gran problema.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Sí, encara que també és una mica un tema diferent, el tema de control de billetatge al metro fa riure. A sobre de que sempre és als mateixos llocs i en estacions de correspondència, es veuen d'una hora lluny. A mi mateix fa anys que no el demanen el bitllet en el meu trajecte habitual ja que no faig cap correspondència.raulitinbcn wrote:També els controls de bitllets crec que són sempre a les mateixes estaciones i no estan repartides, cosa que per qui es cola, ja ho sap.
La veritat és que tot i que el tema del frau està més controlat que a la Renfe (allò sí que és un absolut descontrol) es podria millorar bastant fent controls habituals a l'interior dels trens com es feia abans.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
L'estiu passat vaig pillar un control de bitllets dintre del tren. Era un 2100, i els revisors van pujar a Via Júlia L4.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Fa gairebé un any...Adolescent barceloní wrote:L'estiu passat vaig pillar un control de bitllets dintre del tren. Era un 2100, i els revisors van pujar a Via Júlia L4.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Baixada de qualitat en el servei de metro de Barcelona
Jo des de fa poc temps m'he fixat que veig molts nyaps en el metro ( de l'estil que si es trenca una rajola en foten una de diferent o algo per tapar i punt).
Salut!
Salut!