Quan un té una cosa que no té la resta, els d'altres llocs comencen a protestar i també ho volen, la típica "pataleta de nen petit". Això ha estat una de les senyes d'identitat d'aquest país des de la creació de les autonomies.Guigui wrote:Què és això del "dret a tenir AV"? Deu figurar en algun document de l'ONU, suposo...
Alta velocitat a Galícia
Re: Alta velocitat a Galícia
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Cafè (descafeïnat i amb sacarina) per a tothom
La pregunta era retòrica. D'aquest fenomen se'n diu "cafè per a tothom".
Com a efecte secundari d'aquesta patologia, la "culpa" perquè un no tingui més d'allò que es "mereix" és sempre de l'altre.
Com a efecte secundari d'aquesta patologia, la "culpa" perquè un no tingui més d'allò que es "mereix" és sempre de l'altre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Re: Alta velocitat a Galícia
Buenos, pues en plena polémica en el foro acerca de los servicios AVE, se inaugura el eje atlántico. Los billetes se han puesto a la venta hoy, y esta semana empiezan las circulaciones.
Esta es la nota de Fomento:
El Eje Atlántico, el corredor ferroviario que discurre de norte a sur por el litoral atlántico entre Ferrol y la frontera con Portugal a lo largo de 241 kilómetros, se pondrá en servicio esta misma semana y los billetes se podrán comprar a partir de mañana martes, según ha indicado hoy la ministra de Fomento, Ana Pastor en una jornada organizada por el Diario de Pontevedra.
En su intervención, Pastor ha destacado que durante esta legislatura se han destinado cerca de 840 millones de euros a esta infraestructura. Así, ha detallado que esta inversión ha permitido finalizar las obras del Viaducto del Ulla; la remodelación y adaptación a la alta velocidad en la estación de Pontevedra; la puesta en servicio de la playa de vías adaptada a la alta velocidad en la estación de Arousa; la construcción de la estación de Vigo-Urzáiz; la puesta en servicio las obras entre Portela y Pontevedra; y la finalización de los tramos Padrón-Vilagarcía y Arcade-Vigo Urzáiz.
Junto a ello, la ministra ha subrayado la mejora de los tiempos de viaje que ofrecerá el Eje Atlántico. A modo de ejemplo, desde Pontevedra a Vigo se podrá viajar en 15 minutos (el tiempo actual es de 36 minutos); a Vilagarcía en 16 minutos (7 minutos menos que en la actualidad); a Santiago en 39 minutos (hoy se tarda 56 minutos); y a Coruña en 1 hora y 8 minutos (26 minutos menos que en la actualidad).
SERVICIOS RÁPIDOS
La titular de Fomento ha indicado que, para ofrecer servicios más competitivos y ajustados a las necesidades reales de los ciudadanos, se implantarán nuevos servicios rápidos entre los principales núcleos urbanos, con diez trayectos por sentido al día.
Las estaciones en las que pararán estos servicios son A Coruña – Santiago de Compostela – Vilagarcía de Arousa – Pontevedra y Vigo, y algunos de ellos también lo harán en las nuevas estaciones de Padrón-Barbanza, Redondela AV y Arcade. Estos servicios supondrán una reducción del tiempo de viaje medio del 40%.
Además, se incrementará en un 50% el número de plazas, pasando de las 185 actuales, a las 282 plazas.
SERVICIOS DE PROXIMIDAD
Por otro lado, Pastor ha indicado que también se pondrán en marcha unos servicios de proximidad, que conectan las diferentes poblaciones del corredor con los principales núcleos urbanos.
Con esta oferta, todas las estaciones mantienen o mejoran las paradas actuales y se incrementan las plazas cerca de un 40%.
TARIFAS
La ministra ha subrayado que la mejora de los servicios no supondrá un incremento de las tarifas. Los precios permanecerán como hasta ahora, de modo que se mantendrá la tarifa actual T4 Media Distancia para los Servicios Rápidos y la T2 Media Distancia para los Servicios de Proximidad.
Esta es la nota de Fomento:
El Eje Atlántico, el corredor ferroviario que discurre de norte a sur por el litoral atlántico entre Ferrol y la frontera con Portugal a lo largo de 241 kilómetros, se pondrá en servicio esta misma semana y los billetes se podrán comprar a partir de mañana martes, según ha indicado hoy la ministra de Fomento, Ana Pastor en una jornada organizada por el Diario de Pontevedra.
En su intervención, Pastor ha destacado que durante esta legislatura se han destinado cerca de 840 millones de euros a esta infraestructura. Así, ha detallado que esta inversión ha permitido finalizar las obras del Viaducto del Ulla; la remodelación y adaptación a la alta velocidad en la estación de Pontevedra; la puesta en servicio de la playa de vías adaptada a la alta velocidad en la estación de Arousa; la construcción de la estación de Vigo-Urzáiz; la puesta en servicio las obras entre Portela y Pontevedra; y la finalización de los tramos Padrón-Vilagarcía y Arcade-Vigo Urzáiz.
Junto a ello, la ministra ha subrayado la mejora de los tiempos de viaje que ofrecerá el Eje Atlántico. A modo de ejemplo, desde Pontevedra a Vigo se podrá viajar en 15 minutos (el tiempo actual es de 36 minutos); a Vilagarcía en 16 minutos (7 minutos menos que en la actualidad); a Santiago en 39 minutos (hoy se tarda 56 minutos); y a Coruña en 1 hora y 8 minutos (26 minutos menos que en la actualidad).
SERVICIOS RÁPIDOS
La titular de Fomento ha indicado que, para ofrecer servicios más competitivos y ajustados a las necesidades reales de los ciudadanos, se implantarán nuevos servicios rápidos entre los principales núcleos urbanos, con diez trayectos por sentido al día.
Las estaciones en las que pararán estos servicios son A Coruña – Santiago de Compostela – Vilagarcía de Arousa – Pontevedra y Vigo, y algunos de ellos también lo harán en las nuevas estaciones de Padrón-Barbanza, Redondela AV y Arcade. Estos servicios supondrán una reducción del tiempo de viaje medio del 40%.
Además, se incrementará en un 50% el número de plazas, pasando de las 185 actuales, a las 282 plazas.
SERVICIOS DE PROXIMIDAD
Por otro lado, Pastor ha indicado que también se pondrán en marcha unos servicios de proximidad, que conectan las diferentes poblaciones del corredor con los principales núcleos urbanos.
Con esta oferta, todas las estaciones mantienen o mejoran las paradas actuales y se incrementan las plazas cerca de un 40%.
TARIFAS
La ministra ha subrayado que la mejora de los servicios no supondrá un incremento de las tarifas. Los precios permanecerán como hasta ahora, de modo que se mantendrá la tarifa actual T4 Media Distancia para los Servicios Rápidos y la T2 Media Distancia para los Servicios de Proximidad.
Re: Alta velocitat a Galícia
Bona notícia, l'Eix Atlàntic era molt més urgent que la gran majoria de LAV's construides a Espanya enmig del no-res, línia Madrid-Galícia inclosa.
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Re: Alta velocitat a Galícia
Me parece perfecto, pero no seria mucho mejor electrificar, desdoblar y mejorar el ancho convencional en Galicia ya que por desgracia ir de A Coruña - Ponferrada se tarda 5 horas en un tren Media Distancia de la serie 598.Sagrerenc wrote:Bona notícia, l'Eix Atlàntic era molt més urgent que la gran majoria de LAV's construides a Espanya enmig del no-res, línia Madrid-Galícia inclosa.
Re: Alta velocitat a Galícia
A Corunha-Vigo eren unes 3 hores per fer 150 km en un eix que passa per 4 de les 6 ciutats més poblades de Galicia i al voltant del qual es concentra el 70% de la poblacio gallega (considerant la seva extensio fins a Ferrol i Tui). Per a Galicia es molt més important l'eix Atlantic que la connexio amb la Meseta, la demostracio és que l'AP-9 (A Corunha-Vigo) va ser la primera autopista construida a Galicia, molt abans que l'A-6 (Madrid-A Corunha) o l'A-52 (Benavente-Vigo).trensmat wrote:Me parece perfecto, pero no seria mucho mejor electrificar, desdoblar y mejorar el ancho convencional en Galicia ya que por desgracia ir de A Coruña - Ponferrada se tarda 5 horas en un tren Media Distancia de la serie 598.Sagrerenc wrote:Bona notícia, l'Eix Atlàntic era molt més urgent que la gran majoria de LAV's construides a Espanya enmig del no-res, línia Madrid-Galícia inclosa.
No sé si t'has mirat el traçat antic entre A Corunha i Vigo pero no donava més de si...
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Re: Alta velocitat a Galícia
Hem sembla molt be tot lo que dius, però per desgracia els preus dels trens d'alta velocitat no son per l'alçada de tothom i per desgracia com sempre fa Renfe quant inauguren una línia d'alta velocitat es que comencen a treure trens del ferrocarril convencional, que l'agafa mes gent.Sagrerenc wrote:A Corunha-Vigo eren unes 3 hores per fer 150 km en un eix que passa per 4 de les 6 ciutats més poblades de Galicia i al voltant del qual es concentra el 70% de la poblacio gallega (considerant la seva extensio fins a Ferrol i Tui). Per a Galicia es molt més important l'eix Atlantic que la connexio amb la Meseta, la demostracio és que l'AP-9 (A Corunha-Vigo) va ser la primera autopista construida a Galicia, molt abans que l'A-6 (Madrid-A Corunha) o l'A-52 (Benavente-Vigo).trensmat wrote:Me parece perfecto, pero no seria mucho mejor electrificar, desdoblar y mejorar el ancho convencional en Galicia ya que por desgracia ir de A Coruña - Ponferrada se tarda 5 horas en un tren Media Distancia de la serie 598.Sagrerenc wrote:Bona notícia, l'Eix Atlàntic era molt més urgent que la gran majoria de LAV's construides a Espanya enmig del no-res, línia Madrid-Galícia inclosa.
No sé si t'has mirat el traçat antic entre A Corunha i Vigo pero no donava més de si...
Jo penso que despres de fer el necessari eix Atlàntic tenen que fer una reforma urgent al ferrocarril convencional de Galicia.
Re: Alta velocitat a Galícia
Segons Renfe, les tarifes de la línia d'AV es mantindran com ara.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Alta velocitat a Galícia
Cal no confondre una LAV pura i dura (Madrid-Galicia per exemple) amb el que s'ha fet a l'Eix Atlàntic. Una linia que recorre 150 km en 1h20' amb quatre parades intermitges s'assembla més a un Catalunya Exprés sobre una linia d'altes prestacions que no pas a un AVE sobre LAV. Els preus sembla que es mantenen, i també els serveis regionals amb una desena de parades. En alguns casos on s'han creat noves estacions (Padrón-Barbanza) es manté el servei en les estacions antigues cèntriques (Padrón).trensmat wrote:Hem sembla molt be tot lo que dius, però per desgracia els preus dels trens d'alta velocitat no son per l'alçada de tothom i per desgracia com sempre fa Renfe quant inauguren una línia d'alta velocitat es que comencen a treure trens del ferrocarril convencional, que l'agafa mes gent.
Jo penso que despres de fer el necessari eix Atlàntic tenen que fer una reforma urgent al ferrocarril convencional de Galicia.
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Re: Alta velocitat a Galícia
Parece que en esta parte de la nota la Ministra lo aclara:
Ayerbe-Zuera wrote:
Las estaciones en las que pararán estos servicios son A Coruña – Santiago de Compostela – Vilagarcía de Arousa – Pontevedra y Vigo, y algunos de ellos también lo harán en las nuevas estaciones de Padrón-Barbanza, Redondela AV y Arcade. Estos servicios supondrán una reducción del tiempo de viaje medio del 40%.
Además, se incrementará en un 50% el número de plazas, pasando de las 185 actuales, a las 282 plazas.
SERVICIOS DE PROXIMIDAD
Por otro lado, Pastor ha indicado que también se pondrán en marcha unos servicios de proximidad, que conectan las diferentes poblaciones del corredor con los principales núcleos urbanos.
Con esta oferta, todas las estaciones mantienen o mejoran las paradas actuales y se incrementan las plazas cerca de un 40%.
TARIFAS
La ministra ha subrayado que la mejora de los servicios no supondrá un incremento de las tarifas. Los precios permanecerán como hasta ahora, de modo que se mantendrá la tarifa actual T4 Media Distancia para los Servicios Rápidos y la T2 Media Distancia para los Servicios de Proximidad.
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Re: Alta velocitat a Galícia
Gracias por la información ya que me había confundido.Sagrerenc wrote:Cal no confondre una LAV pura i dura (Madrid-Galicia per exemple) amb el que s'ha fet a l'Eix Atlàntic. Una linia que recorre 150 km en 1h20' amb quatre parades intermitges s'assembla més a un Catalunya Exprés sobre una linia d'altes prestacions que no pas a un AVE sobre LAV. Els preus sembla que es mantenen, i també els serveis regionals amb una desena de parades. En alguns casos on s'han creat noves estacions (Padrón-Barbanza) es manté el servei en les estacions antigues cèntriques (Padrón).trensmat wrote:Hem sembla molt be tot lo que dius, però per desgracia els preus dels trens d'alta velocitat no son per l'alçada de tothom i per desgracia com sempre fa Renfe quant inauguren una línia d'alta velocitat es que comencen a treure trens del ferrocarril convencional, que l'agafa mes gent.
Jo penso que despres de fer el necessari eix Atlàntic tenen que fer una reforma urgent al ferrocarril convencional de Galicia.
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Re: Alta velocitat a Galícia
Viajar por el Eje Atlántico, a mitad de precio el sábado
Renfe lanza una “Promoción Inauguración” para viajar el día 18 entre Vigo y La Coruña.
Renfe estrena el próximo sábado 18 de abril el Eje Atlántico por vía de altas prestaciones entre La Coruña y Vigo, con diez frecuencias diarias por sentido de servicios rápidos de Media Distancia, lo que permitirá incrementar el número de plazas cerca de un 40 por ciento y una mejora de los tiempos de viaje hasta en un 58 por ciento. Para celebrar la inauguración, Renfe ha puesto a la venta los billetes de ese primer día con unos descuentos del cincuenta por ciento.
El 14 de abril Renfe puso a la venta los billetes para el corredor ferroviario entre Vigo y La Coruña con una oferta especial para el sábado, fecha en que se inaugurará la nueva estación de alta velocidad de Urzáiz, en Vigo ,y los trenes S-121, fabricados por Alstom, empezarán a circular entre las principales ciudades gallegas a velocidades que rondan los 200 km/h.
Para ese día, la web de Renfe ofrece billetes entre las estaciones de Vigo y La Coruña, en las nueve frecuencias que operarán esa jornada desde la estación de Urzáiz (Vigo), con un descuento del 50 por ciento. La tarifa "Promoción Inauguración" sólo está disponible para el sábado, pero permitirá conocer el Eje Atlántico con tarifas de bajo coste: el trayecto a Pontevedra cuesta 1,85 euros; 3,7, el Vigo-Villagarcía; 5,55, el viaje hasta Santiago; y 9,05, hasta La Coruña.
Las frecuencias de primera y última hora y la de medio día también incluyen paradas en Redondela, Arcade, Padrón-Barbanza y Cerdeda-Meirama. Para el sábado, se comercializan además billetes con precios convencionales y descuentos por adquirir a la vez los billetes de ida y vuelta.
Tarifas bonificadas
A partir del domingo 19, Renfe deja de ofrecer la "Promoción Inauguración" y mantiene los precios actuales. Viajar en un tren de la serie 121 a través de Urzáiz costará lo mismo que ya se cobra ahora desde Guixar, la otra estación de Vigo, sólo de trenes regionales, por los servicios más rápidos, con menos paradas.
El trayecto entre Urzáiz y Pontevedra costará 3,65 euros; hasta Villagarcía de Arosa 7,35; 11,1, hasta Santiago y 18,1, el recorrido completo, hasta La Coruña. Los precios de los trenes que ahora requieren más tiempo de viaje y cuestan menos -por ejemplo, 15,3 euros Vigo-La Coruña- son los que se aplican a los servicios regionales, con más paradas y que conservan los tiempos vigentes, que partirán desde Guixar.
Renfe también ha desvelado su tabla de tarifas bonificadas para los viajeros que reserven los billetes de ida y vuelta. El doble viaje entre Urzáiz y La Coruña costaría así verintinueve euros, y el trayecto de ida y vuelta a Santiago 17,8. Renfe mantiene también bonos por diez viajes o el descuento de su tarjeta mensual, que cuesta 363,4 euros para disfrutar del servicio completo del Eje Atlántico.
Para aclarar las dudas de los pasajeros, durante los próximos quince días, Renfe habilitará un servicio especial de atención al cliente en sus estaciones más concurridas. La estación de Urzáiz, que abrió sus puertas para la venta de billetes el pasado día 14, recibió a lo largo de la jornada la visita de numerosos clientes, aunque los andenes permanecían cerrados.
Servicios de proximidad
Así los nuevos servicios rápidos pararán en las estaciones de La Coruña, Santiago de Compostela, Villagarcía de Arosa, Pontevedra y Vigo-Urzaiz, incrementando de esta manera el número de paradas por sentido. También habrá paradas en Padrón-Barbanza, Redondela, Arcade y Cerceda – Meirama.
Además, se implantan los servicios de proximidad, que conectan las diferentes poblaciones del corredor con los principales núcleos urbanos. Estos servicios se prestarán con los trenes actuales.
Los nuevos servicios rápidos mantienen el precio de las tarifas con reserva de plaza (Tarifa T4), el mismo importe que hasta ahora. Los servicios de proximidad también mantienen la misma tarifa T2 de Media Distancia, que ya existe en la actualidad.
Con el nuevo servicio se mejoran los tiempos de viaje en todos los recorridos. Así, por ejemplo, el trayecto entre Santiago de Compostela y Vigo podrá realizarse en cincuenta minutos; La Coruña y Vigo podrá realizarse en ochenta minutos.
Cuadro resumen de los servicios del Eje Atlántico
http://www.vialibre-ffe.com/
Renfe lanza una “Promoción Inauguración” para viajar el día 18 entre Vigo y La Coruña.
Renfe estrena el próximo sábado 18 de abril el Eje Atlántico por vía de altas prestaciones entre La Coruña y Vigo, con diez frecuencias diarias por sentido de servicios rápidos de Media Distancia, lo que permitirá incrementar el número de plazas cerca de un 40 por ciento y una mejora de los tiempos de viaje hasta en un 58 por ciento. Para celebrar la inauguración, Renfe ha puesto a la venta los billetes de ese primer día con unos descuentos del cincuenta por ciento.
El 14 de abril Renfe puso a la venta los billetes para el corredor ferroviario entre Vigo y La Coruña con una oferta especial para el sábado, fecha en que se inaugurará la nueva estación de alta velocidad de Urzáiz, en Vigo ,y los trenes S-121, fabricados por Alstom, empezarán a circular entre las principales ciudades gallegas a velocidades que rondan los 200 km/h.
Para ese día, la web de Renfe ofrece billetes entre las estaciones de Vigo y La Coruña, en las nueve frecuencias que operarán esa jornada desde la estación de Urzáiz (Vigo), con un descuento del 50 por ciento. La tarifa "Promoción Inauguración" sólo está disponible para el sábado, pero permitirá conocer el Eje Atlántico con tarifas de bajo coste: el trayecto a Pontevedra cuesta 1,85 euros; 3,7, el Vigo-Villagarcía; 5,55, el viaje hasta Santiago; y 9,05, hasta La Coruña.
Las frecuencias de primera y última hora y la de medio día también incluyen paradas en Redondela, Arcade, Padrón-Barbanza y Cerdeda-Meirama. Para el sábado, se comercializan además billetes con precios convencionales y descuentos por adquirir a la vez los billetes de ida y vuelta.
Tarifas bonificadas
A partir del domingo 19, Renfe deja de ofrecer la "Promoción Inauguración" y mantiene los precios actuales. Viajar en un tren de la serie 121 a través de Urzáiz costará lo mismo que ya se cobra ahora desde Guixar, la otra estación de Vigo, sólo de trenes regionales, por los servicios más rápidos, con menos paradas.
El trayecto entre Urzáiz y Pontevedra costará 3,65 euros; hasta Villagarcía de Arosa 7,35; 11,1, hasta Santiago y 18,1, el recorrido completo, hasta La Coruña. Los precios de los trenes que ahora requieren más tiempo de viaje y cuestan menos -por ejemplo, 15,3 euros Vigo-La Coruña- son los que se aplican a los servicios regionales, con más paradas y que conservan los tiempos vigentes, que partirán desde Guixar.
Renfe también ha desvelado su tabla de tarifas bonificadas para los viajeros que reserven los billetes de ida y vuelta. El doble viaje entre Urzáiz y La Coruña costaría así verintinueve euros, y el trayecto de ida y vuelta a Santiago 17,8. Renfe mantiene también bonos por diez viajes o el descuento de su tarjeta mensual, que cuesta 363,4 euros para disfrutar del servicio completo del Eje Atlántico.
Para aclarar las dudas de los pasajeros, durante los próximos quince días, Renfe habilitará un servicio especial de atención al cliente en sus estaciones más concurridas. La estación de Urzáiz, que abrió sus puertas para la venta de billetes el pasado día 14, recibió a lo largo de la jornada la visita de numerosos clientes, aunque los andenes permanecían cerrados.
Servicios de proximidad
Así los nuevos servicios rápidos pararán en las estaciones de La Coruña, Santiago de Compostela, Villagarcía de Arosa, Pontevedra y Vigo-Urzaiz, incrementando de esta manera el número de paradas por sentido. También habrá paradas en Padrón-Barbanza, Redondela, Arcade y Cerceda – Meirama.
Además, se implantan los servicios de proximidad, que conectan las diferentes poblaciones del corredor con los principales núcleos urbanos. Estos servicios se prestarán con los trenes actuales.
Los nuevos servicios rápidos mantienen el precio de las tarifas con reserva de plaza (Tarifa T4), el mismo importe que hasta ahora. Los servicios de proximidad también mantienen la misma tarifa T2 de Media Distancia, que ya existe en la actualidad.
Con el nuevo servicio se mejoran los tiempos de viaje en todos los recorridos. Así, por ejemplo, el trayecto entre Santiago de Compostela y Vigo podrá realizarse en cincuenta minutos; La Coruña y Vigo podrá realizarse en ochenta minutos.
Cuadro resumen de los servicios del Eje Atlántico
http://www.vialibre-ffe.com/
Re: Alta velocitat a Galícia
Cap a finals del mes que ve (Desembre de 2021) s'obrirà el tram Pedralba-Taboadela de la LAV Madrid-Galícia.
De moment, es preveuen uns 10 trens per sentit entre Madrid i Ourense.
Dels quals:
-2 AVE Madrid Chamartín-Ourense i vv (amb parada només a Zamora, els quals es rumoreja que es podrien perllongar a València o a Alacant quan obri el tram Chamartín-Atocha-Torrejón de Velasco).
-4 Alvia Madrid Chamartín-Ourense-Pontevedra-Vigo Urzáiz i vv (cadascun amb un patró de parades diferent, i un d'ells amb parada i inversió de sentit a Santiago de Compostela)
-2 Alvia Madrid Chamartín-Ourense-Santiago de Compostela-A Coruña-Ferrol i vv (cadascun amb un patró de parades diferent)
-1 Alvia Madrid Chamartín-Ourense-Monforte de Lemos-Lugo i vv
-1 Alvia Madrid Chamartín-Ourense-Santiago de Compostela-A Coruña i vv
Millor temps de trajecte: AVE Madrid-Ourense en 2h15.
Aquest temps de trajecte es podrà rebaixar quan s'acabi el tram Taboadela-Ourense (no sé si licitat o adjudicat), i encara es podria rebaixar més si es construís una variant exterior a Zamora per evitar el pas per la ciutat per a trens sense parada (encara no planejat).
A Vigo estan una mica emprenyats perquè veuen Madrid-Ourense en 2h15, i Madrid-Vigo serà unes 4h (quan fa com qui diu dos dies que eren 7h...).
A cert altre fórum de transports, el "vigués irritado" ja comença a ser quasi un meme.
En canvi, a Pontevedra i Vilagarcía estan bastant contents (Pontevedra ha millorat moltíssim el seu temps de trajecte a Madrid i fora de Galícia -de 8h a cosa de 3h50 o una cosa per l'estil-, i Vilagarcía fa quatre dies que té tren a Madrid -no n'havia tingut mai-).
Es rumoreja que Ouigo/Sncf i ILSA/Iryo/Trenitalia estan preparant coses per a la línia Madrid-Galícia.
Per altra banda, em sembla que l'Alvia Barcelona-Vigo ara circula via Pontevedra, però no sé si és de manera regular, o si és per obres entre Ourense i Guillarei.
Un detall: aquesta obertura també permetrà serveis 100% elèctrics entre Madrid i Porto, via Ribadavia-Guillarei-Viana do Castelo, amb un temps de trajecte no ideal, però no dolent del tot.
Tot i això, no consta que ni Renfe ni CP estiguin interessades en operar-lo...
Es veu que ni una ni altra tenen material homologable, i no sembla que tinguin gaire interès en tenir-lo.
També passa amb el corredor Vigo-Porto, que tot i estar 100% electrificat, ni Renfe ni CP tenen material elèctric bitensió i/o homologat a l'altre costat, amb la qual cosa segueixen operant Vigo-Porto amb Camells sèrie 592, que ja són bastant paleolítics.
Les connexions ferroviàries Espanya-Portugal seguiran sent un desastre...
De moment, es preveuen uns 10 trens per sentit entre Madrid i Ourense.
Dels quals:
-2 AVE Madrid Chamartín-Ourense i vv (amb parada només a Zamora, els quals es rumoreja que es podrien perllongar a València o a Alacant quan obri el tram Chamartín-Atocha-Torrejón de Velasco).
-4 Alvia Madrid Chamartín-Ourense-Pontevedra-Vigo Urzáiz i vv (cadascun amb un patró de parades diferent, i un d'ells amb parada i inversió de sentit a Santiago de Compostela)
-2 Alvia Madrid Chamartín-Ourense-Santiago de Compostela-A Coruña-Ferrol i vv (cadascun amb un patró de parades diferent)
-1 Alvia Madrid Chamartín-Ourense-Monforte de Lemos-Lugo i vv
-1 Alvia Madrid Chamartín-Ourense-Santiago de Compostela-A Coruña i vv
Millor temps de trajecte: AVE Madrid-Ourense en 2h15.
Aquest temps de trajecte es podrà rebaixar quan s'acabi el tram Taboadela-Ourense (no sé si licitat o adjudicat), i encara es podria rebaixar més si es construís una variant exterior a Zamora per evitar el pas per la ciutat per a trens sense parada (encara no planejat).
A Vigo estan una mica emprenyats perquè veuen Madrid-Ourense en 2h15, i Madrid-Vigo serà unes 4h (quan fa com qui diu dos dies que eren 7h...).
A cert altre fórum de transports, el "vigués irritado" ja comença a ser quasi un meme.
En canvi, a Pontevedra i Vilagarcía estan bastant contents (Pontevedra ha millorat moltíssim el seu temps de trajecte a Madrid i fora de Galícia -de 8h a cosa de 3h50 o una cosa per l'estil-, i Vilagarcía fa quatre dies que té tren a Madrid -no n'havia tingut mai-).
Es rumoreja que Ouigo/Sncf i ILSA/Iryo/Trenitalia estan preparant coses per a la línia Madrid-Galícia.
Per altra banda, em sembla que l'Alvia Barcelona-Vigo ara circula via Pontevedra, però no sé si és de manera regular, o si és per obres entre Ourense i Guillarei.
Un detall: aquesta obertura també permetrà serveis 100% elèctrics entre Madrid i Porto, via Ribadavia-Guillarei-Viana do Castelo, amb un temps de trajecte no ideal, però no dolent del tot.
Tot i això, no consta que ni Renfe ni CP estiguin interessades en operar-lo...
Es veu que ni una ni altra tenen material homologable, i no sembla que tinguin gaire interès en tenir-lo.
També passa amb el corredor Vigo-Porto, que tot i estar 100% electrificat, ni Renfe ni CP tenen material elèctric bitensió i/o homologat a l'altre costat, amb la qual cosa segueixen operant Vigo-Porto amb Camells sèrie 592, que ja són bastant paleolítics.
Les connexions ferroviàries Espanya-Portugal seguiran sent un desastre...
Re: Alta velocitat a Galícia
El tema amb Portugal és complex.
No hi ha material habilitat amb Asfa (Espanya) i Convel (Portugal), fora dels Supermans que fan el Celta (Vigo - Porto)
Les normes de l'ETCS (aplicables al material que funciona amb ERTMS / ETCS)(una única pantalla) impedeixen instal·lar múltiples sistemes de seguretat. Es palia amb "mòduls traductors" STM. Doncs bé, l'STM per al Convel no està ni se l'espera a mitjà termini.
Un 120 (per exemple) amb apanyo de treure-li l'ERTMS i posar-li ASFA + Convel quedaria condemnat a anar a 200 km/h per les LAV (i només aquelles que tinguin ASFA de sistema secundari, que s'està començant a no posar per estalviar)
L'única opció viable per ara seria material remolcat (cotxes portuguesos Corail / Sorefame; branques Talgo espanyoles) per les 5600 portugueses i que els hi posin Asfa o canviar a la frontera a les 252 bitensió en ibèric destinades a Galícia
No hi ha material habilitat amb Asfa (Espanya) i Convel (Portugal), fora dels Supermans que fan el Celta (Vigo - Porto)
Les normes de l'ETCS (aplicables al material que funciona amb ERTMS / ETCS)(una única pantalla) impedeixen instal·lar múltiples sistemes de seguretat. Es palia amb "mòduls traductors" STM. Doncs bé, l'STM per al Convel no està ni se l'espera a mitjà termini.
Un 120 (per exemple) amb apanyo de treure-li l'ERTMS i posar-li ASFA + Convel quedaria condemnat a anar a 200 km/h per les LAV (i només aquelles que tinguin ASFA de sistema secundari, que s'està començant a no posar per estalviar)
L'única opció viable per ara seria material remolcat (cotxes portuguesos Corail / Sorefame; branques Talgo espanyoles) per les 5600 portugueses i que els hi posin Asfa o canviar a la frontera a les 252 bitensió en ibèric destinades a Galícia
Re: Alta velocitat a Galícia
Sembla que fins i tot això és un problema, perquè tot i que CP ha comprat els cotxes Arco a Renfe per entre d'altres coses millorar els serveis Valença-Porto-Coimbra-Lisboa, CP els hi ha instal.lat un sistema de generació d'electricitat que no és compatible amb el de les locomotores espanyoles (i ha desinstal.lat el de Renfe).
I clar, entre Tui, Guillarei i Vigo la línia està electrificada a 3kV, per tant les locomotores portugueses, que no són bitensió en cap cas (són monotensió a 25kV), no poden passar...
Potser amb Talgos que sobrin, i locomotores 252 de la Renfe que siguin compatibles?
Re: Alta velocitat a Galícia
Es que fins que no s'acabin les obres de l'entrada sud a Vigo Urzaiz no hi haurà continuitat de 25 kV fins a la frontera portuguesa, cosa que podria fer que les 5600 i Alfa Pendular poguéssin passar de la frontera un cop resoltes les corresponents habilitacions.
Ara mateix les úniques opcions són Talgos o cotxes portuguesos amb les 252 bitensió basades a Redondela i arreglades per la diferent alimentació auxiliar, ambdues opcions amb canvi de locomotora a Valença.
Igual canvia la cosa, els portuguesos haurán d'apretar instal·lant ERTMS/ETCS. El seu Convel està descatalogat i si es quedessin sense suficients unitats operatives hi podria haver cascada de cancel·lacions.
Ara mateix les úniques opcions són Talgos o cotxes portuguesos amb les 252 bitensió basades a Redondela i arreglades per la diferent alimentació auxiliar, ambdues opcions amb canvi de locomotora a Valença.
Igual canvia la cosa, els portuguesos haurán d'apretar instal·lant ERTMS/ETCS. El seu Convel està descatalogat i si es quedessin sense suficients unitats operatives hi podria haver cascada de cancel·lacions.
Re: Alta velocitat a Galícia
Una cosa no té a veure amb l'altra.albe6 wrote: ↑Thursday 25/11/2021 13:18 Es que fins que no s'acabin les obres de l'entrada sud a Vigo Urzaiz no hi haurà continuitat de 25 kV fins a la frontera portuguesa, cosa que podria fer que les 5600 i Alfa Pendular poguéssin passar de la frontera un cop resoltes les corresponents habilitacions.
Està planejat de reelectrificar Monforte-Ourense-Guillarei-Vigo i Guillarei-Tui, i això es pot fer bastant abans que la famosa Sortida Sud de Vigo, amb la qual cosa la solució arribaria abans (sempre i quan hi hagués trens compatibles entre Espanya i Portugal).
Descatalogat?albe6 wrote: ↑Thursday 25/11/2021 13:18Ara mateix les úniques opcions són Talgos o cotxes portuguesos amb les 252 bitensió basades a Redondela i arreglades per la diferent alimentació auxiliar, ambdues opcions amb canvi de locomotora a Valença.
Igual canvia la cosa, els portuguesos haurán d'apretar instal·lant ERTMS/ETCS. El seu Convel està descatalogat i si es quedessin sense suficients unitats operatives hi podria haver cascada de cancel·lacions.