Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Es un completo absurdo este alegato que haces de que FGC funciona bien porque es una red pequeña, y que los pobrecitos de renfe hacen lo que pueden para superar las dificilísimas dificultades. Esto es un cuento chino victimista. Tu mismo has dicho que es un tema de INVERSIÓN, gastarse el dinero en esos ordenadorcillos, y en mantener y modernizar las vías y los demás sistemas. Si no se ha hecho en la red de ADIF eso que FGC ha hecho en su red de juguete, es porque no se ha querido invertir. Y ahora por favor, cuentame el siguiente cuento chino sobre por qué en 20 años no ha habido el dinero para poner la red de cercanías de Barcelona al día, mientras que ha habido 50.000 millones para AVEs (y me da lo mismo si ese AVE pasa por aquí o por allá). Si es porque a Renfe/ADIF no les ha interesado, pues son incompetentes. Si les ha parecido prioritario hacer AVEs sobre tener las cercanías (todas!) en condiciones, pues so incompetentes. Y si es porque han obedecido a cada berrinche de los caciques autonómicos de turnos para traerles el AVE que ellos pudieran prometer a la población, pues también son incompetentes. La cosa simplemente no tiene salida. Si te has gastado el dinero en caprichos, sencillamente ya no hay excusa para no haberlo gastado previamente en lo básico y necesario, aunque fuera en contra de voces discordantes (total que ADIF depende puramente del gobierno central, en otros temas no les importa pasarse las opiniones de las autonomías por el forro). Entonces has quedado en pelotas como un ministerio derrochador incapaz de adminisrar los recursos en función de las prioridades del estado social. Y eso es lo que ha pasado con Fomento. Puedes buscarle tres pies al gato o seguir pateando este caballo muerto del "pero la red de FGC es pequeñita" como si de eso viniera.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Al principi del teu comentari atribueixes la capacitat d'instal·lar sistemes millors a la Generalitat i al final, en canvi, quan es per felicitar, llavors diu que s'ha de felicitar a la renfe. Amb que quedem?Toni wrote:M´alegro que no esteu d´acord, així és més interessant. Comentant el que dius:Renfe451 wrote:Toni, ja fa temps que se't veu molt el llautó quan defenses "a mort" al binomi Renfe-Adif. Que et paguen els del Ministerio per defensar-los cada dos per tres? Saps perfectament que Rodalies pateix des de fa anys. ¿Recordes el caos de Bellvitge del 2007? I no em comparis Renfe amb FGC, els dos són un món a part. Et recordo que entre Pl. Catalunya i Gràcia, hi ha també saturació, però almenys els trens van puntuals, tenint freqüències d'un tren cada 90 segons en hores punta, una freqüència similar que només té el RER A parisenc. I a més, el número d'incidències a FGC és molt inferior al de Renfe i és una de les tres empreses de ferrocarrils amb millors indicadors del món, sí ho has llegit bé, i a les proves em remeto: http://trenpassio.weebly.com/notiacutec ... gc-el-2014
1) Bellvitge. Clar, si expliquem les coses com volen que les expliquem, no aconseguim veure la veritat de les coses. Mira, l´AVE va entrar a Barcelona per un lloc impossible en temps rècord, aquella obra va ser un esforç titànic per fer passar una línia nova allà on no cabia i a sobre amb els trens passant. Et recordo que si l´AVE va anar per on va és perquè la Generalitat així ho va voler, ni més ni menys. Et recordo que s´havia d´inaugurar com fos (aquí tant uns com altres son iguals), tothom tenia pressa. Tal i com jo ho veig, l´error que es va cometre allà va ser fer cas a qui mai se li havia d´haver fet cas, veure un traçat raonable (mai per l´aeroport prerquè no tenia cap sentit com ara podem veure), aturar el servei durant les obres si calia i donar un temps suficient als contructors. En qualsevol cas, el tema de Bellvitge està molt molt lluny de tenir res a veure amb qualsevol problema de la xarxa de rodalia.
2) RENFE i FGC son un món apart. De nou tornem a repetir el que ens diuen. Jo en canvi crec que s´assemblen bastant aquests dos mons, tenen accidents (és veritat que els descarrilaments a FGC son sempre "petits" i "sense importància"), tenen avaries (malgrat que la Generalitat ja d´encarrega de no donar la dada segur que tenen percentualment un número bastant semblant a RENFE) i necessitats. Sobre les avaries, si considerem que FGC pot tenir un 20% dels quilòmetres de línia dels que té ADIF a Catalunya, estàs segur que només té un 20% de les avaries?. Segur que en té més, encara que com dic ni la Generalitat dona la dada ni les diaris en parlen.
3) Freqüència a Plaça de Catalunya. Aquesta cançó és una altre de les que us fan repetir els que manen. Per començar, que pugui haver un tren cada x segons no ho fan els senyors de FGC que son molt llestos, ho fa una empresa de senyalització a la que se li compren ordinadors. Tot és qüestió de pagar per apurar les possibilitats que té cadascú. Dic més, aquesta empresa de senyalització disposa d´una tecnologia que ha desenvolupat a les grans xarxes (evidentment no a la de FGC) i com que a més es tracta d´una empresa espanyola , podem dir que FGC posa un tren cada 90 minuts en bona part gràcies al Ministeri de Foment. Continuo dient que que si RENFE no fica un tren cada 90 segons serà o perquè la Generalitat no vol (és qui mana en tot ara) o perquè no es pot. És evident que no és el mateix un trenet de FGC (tipus metro de 60 metres de llarg) que un tren de 200 m, és evident que no és comparable (tampoc ho és la seva capacitat de transport).
Dit tot l´anterior, a FGC fan les coses molt bé i donen un bon servei, petitet però bo, tot l´anterior no parla per res malament de FGC. També RENFE fa un treball excel.lent en condicions molt i molt difícils, tant físiques com ambientals. Acabaré en relació a això fent un pregunta: No us sembla vergonyós que el Conseller actual després de la darrera nevada on el Departament va fer el ridícul a una pregunta sobre la RENFE que no va patir ni un incident digués: Va, ha funcionat igual de malament que sempre?. A mí m´ho sembla, hauria estat una bona oportunitat per felicitar a RENFE per la bona feina que va fer.
A més, FGC porta més de 30 milions de passatgers l'any en una xarxa no se quantes vegades més petita, cosa que també suposa una complicació, i ho fa amb trens "petitets" que dius tu, cosa que encara compica més la circulació de trens. A més, s'intercala servei de rodalia/suburbà amb els de metro amb només dos vies i funcionen perfectament (evidentment també hi han problemes, però no tants com al túnel de Catalunya de Rodalies.
A Rodalies hi ha molt feina a fer, en canvi, a FGC no tanta. És per això que es diu que s'haurien de millorar moltes coses a Rodalies.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
També caldrà veure els temps de retard a partir dels quals es considera avaria. A FGC a partir dels 5 minuts de retard ja ho anuncien com a incidència. En canvi, a la Renfe s'anuncien les incidències a partir dels 15 minuts de retard. Molts cops que agafava la R4 per anar/venir de terrassa el tren circulava amb 5-10 minuts de retard i ni al web ni a l'estació s'informava d'aquestes demores.Toni wrote: 2) RENFE i FGC son un món apart. De nou tornem a repetir el que ens diuen. Jo en canvi crec que s´assemblen bastant aquests dos mons, tenen accidents (és veritat que els descarrilaments a FGC son sempre "petits" i "sense importància"), tenen avaries (malgrat que la Generalitat ja d´encarrega de no donar la dada segur que tenen percentualment un número bastant semblant a RENFE) i necessitats. Sobre les avaries, si considerem que FGC pot tenir un 20% dels quilòmetres de línia dels que té ADIF a Catalunya, estàs segur que només té un 20% de les avaries?. Segur que en té més, encara que com dic ni la Generalitat dona la dada ni les diaris en parlen.
Respecte a la nevada, va ser un gran fracàs de planificació al no treure màquines més aviat a netejar/tirar sal a les carreteres pero també et diré una cosa, algunes de les autopistes col·lapsades pertanyen al ministeri de foment i d'altres són concessionàries privades, aquí caldria veure qui més no va actuar de manera correcta.Toni wrote: Dit tot l´anterior, a FGC fan les coses molt bé i donen un bon servei, petitet però bo, tot l´anterior no parla per res malament de FGC. També RENFE fa un treball excel.lent en condicions molt i molt difícils, tant físiques com ambientals. Acabaré en relació a això fent un pregunta: No us sembla vergonyós que el Conseller actual després de la darrera nevada on el Departament va fer el ridícul a una pregunta sobre la RENFE que no va patir ni un incident digués: Va, ha funcionat igual de malament que sempre?. A mí m´ho sembla, hauria estat una bona oportunitat per felicitar a RENFE per la bona feina que va fer.
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Toni, de nou compares FGC amb Rodalies, quan FGC és una xarxa petita. I a Rodalies, falta INVERSIÓ, i saps qui ha de posar els calers no? La Generalitat no pot fer-ho, només té la capacitat de decidir sobre els serveis i les tarifes, però l'infraestructura és de tutela estatal (d'Adif). Així que no culpis a la Generalitat de tots els mals, ja que no en té la culpa que l'estat de l'infraestructura estigui feta un nyap.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Cadascú pot defensar el que vulgui, només faltaria, però dir que Rodalies FGC i RENFE-ADIF estan al mateix nivell és simplement no haver viatjat mai en alguna d'aquestes dues xarxes... o en cap d'elles.
No té res a veure amb "el que diuen els que manen", ni d'un ni d'altre costat. És tant absurd com dir que la qualitat de l'AVE BCN-Lleida és la mateixa que el de la línia convencional BCN-Manresa-Lleida. No fotem...
Torno a dir que FGC també té els seus problemes (bàsicament velocitat), però caram, estan a les antípodes de RENFE en quant a qualitat del servei.
No té res a veure amb "el que diuen els que manen", ni d'un ni d'altre costat. És tant absurd com dir que la qualitat de l'AVE BCN-Lleida és la mateixa que el de la línia convencional BCN-Manresa-Lleida. No fotem...
Torno a dir que FGC també té els seus problemes (bàsicament velocitat), però caram, estan a les antípodes de RENFE en quant a qualitat del servei.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Per la mateixa regla de tres tu ets un panfleto propagandista del PP i el seu govern.... (perquè també repeteixes el que ells diuen...)Toni wrote:M´alegro que no esteu d´acord, així és més interessant. Comentant el que dius:Renfe451 wrote:Toni, ja fa temps que se't veu molt el llautó quan defenses "a mort" al binomi Renfe-Adif. Que et paguen els del Ministerio per defensar-los cada dos per tres? Saps perfectament que Rodalies pateix des de fa anys. ¿Recordes el caos de Bellvitge del 2007? I no em comparis Renfe amb FGC, els dos són un món a part. Et recordo que entre Pl. Catalunya i Gràcia, hi ha també saturació, però almenys els trens van puntuals, tenint freqüències d'un tren cada 90 segons en hores punta, una freqüència similar que només té el RER A parisenc. I a més, el número d'incidències a FGC és molt inferior al de Renfe i és una de les tres empreses de ferrocarrils amb millors indicadors del món, sí ho has llegit bé, i a les proves em remeto: http://trenpassio.weebly.com/notiacutec ... gc-el-2014
1) Bellvitge. Clar, si expliquem les coses com volen que les expliquem, no aconseguim veure la veritat de les coses. Mira, l´AVE va entrar a Barcelona per un lloc impossible en temps rècord, aquella obra va ser un esforç titànic per fer passar una línia nova allà on no cabia i a sobre amb els trens passant. Et recordo que si l´AVE va anar per on va és perquè la Generalitat així ho va voler, ni més ni menys. Et recordo que s´havia d´inaugurar com fos (aquí tant uns com altres son iguals), tothom tenia pressa. Tal i com jo ho veig, l´error que es va cometre allà va ser fer cas a qui mai se li havia d´haver fet cas, veure un traçat raonable (mai per l´aeroport prerquè no tenia cap sentit com ara podem veure), aturar el servei durant les obres si calia i donar un temps suficient als contructors. En qualsevol cas, el tema de Bellvitge està molt molt lluny de tenir res a veure amb qualsevol problema de la xarxa de rodalia.
2) RENFE i FGC son un món apart. De nou tornem a repetir el que ens diuen. Jo en canvi crec que s´assemblen bastant aquests dos mons, tenen accidents (és veritat que els descarrilaments a FGC son sempre "petits" i "sense importància"), tenen avaries (malgrat que la Generalitat ja d´encarrega de no donar la dada segur que tenen percentualment un número bastant semblant a RENFE) i necessitats. Sobre les avaries, si considerem que FGC pot tenir un 20% dels quilòmetres de línia dels que té ADIF a Catalunya, estàs segur que només té un 20% de les avaries?. Segur que en té més, encara que com dic ni la Generalitat dona la dada ni les diaris en parlen.
3) Freqüència a Plaça de Catalunya. Aquesta cançó és una altre de les que us fan repetir els que manen. Per començar, que pugui haver un tren cada x segons no ho fan els senyors de FGC que son molt llestos, ho fa una empresa de senyalització a la que se li compren ordinadors. Tot és qüestió de pagar per apurar les possibilitats que té cadascú. Dic més, aquesta empresa de senyalització disposa d´una tecnologia que ha desenvolupat a les grans xarxes (evidentment no a la de FGC) i com que a més es tracta d´una empresa espanyola , podem dir que FGC posa un tren cada 90 minuts en bona part gràcies al Ministeri de Foment. Continuo dient que que si RENFE no fica un tren cada 90 segons serà o perquè la Generalitat no vol (és qui mana en tot ara) o perquè no es pot. És evident que no és el mateix un trenet de FGC (tipus metro de 60 metres de llarg) que un tren de 200 m, és evident que no és comparable (tampoc ho és la seva capacitat de transport).
Dit tot l´anterior, a FGC fan les coses molt bé i donen un bon servei, petitet però bo, tot l´anterior no parla per res malament de FGC. També RENFE fa un treball excel.lent en condicions molt i molt difícils, tant físiques com ambientals. Acabaré en relació a això fent un pregunta: No us sembla vergonyós que el Conseller actual després de la darrera nevada on el Departament va fer el ridícul a una pregunta sobre la RENFE que no va patir ni un incident digués: Va, ha funcionat igual de malament que sempre?. A mí m´ho sembla, hauria estat una bona oportunitat per felicitar a RENFE per la bona feina que va fer.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Termes absoluts
Al tanto: jo penso que només no són pitjors que les d'Alacant/Múrcia, i que són pitjors que totes les altres, sense que sigui un drama (tot i que de quan en quan tornin a fer el ronso, com aquesta setmana), ni tampoc el paradís (ni moltíssim menys).Toni wrote:Crec que fas un anàlisi bastant centrat. És evident que cal millorar moltes coses, però és evident també que les rodalies ni son tant dolentes com es diu ni molt menys son pitjors que moltes altres.
Crec que "l'efecte tall de Bellvitge" ha tingut conseqüències dolentes sobre la percepció de rodalies entre la gent del carrer, i al llarg del temps.
Actualment, les rodalies, sense ser com ja he dit cap meravella ni moltíssim menys, no estan tant malament com abans i durant la crisi de Bellvitge.
S'hi han fet millores. Tampoc crec que sigui totalment just dir que no és suficient: està clar que no és suficient, però en la crisi económica en la que ens trobem, doncs difícilment es pot fer gran cosa més.
També crec que els efectes secundaris del coll d'ampolla Tarragona-Vandellòs sobre rodalies Barcelona (i València) i regionals (Girona inclosa), són molt pitjors del què la gent es pensa. I la premsa ho ignora olímpicament.
També tinc clar que l'inversió en AVE està començant a baixar, i les rodalies hauran de tenir més protagonisme en els propers anys.
I no només a Barcelona.
Tampoc són dues estacions del tot comparables. Recoletos, tot i ser molt cèntrica, no està "al centre", sinó a una zona de classe alta que fa servir relativament poc el transport públic, i de fet, es molt més secundària que Passeig de Gràcia o que Sol, i a més no té correspondencia amb res (en va tenir, però no avui en dia).Toni wrote:Sí, a Madrid s´ha invertit molt (l´Estat i també la Comunidad de Madrid que està molt endeutada) però no crec que Recoletos sigui millor que Passeig de Gràcia ni molt menys.
Tampoc Nuevos Ministerios es pot comparar amb Passeig de Gràcia o Plaça Catalunya, perquè tot i tenir moltíssims passatgers i ser el principal intercanviador del centre-nord de Madrid, fora de l'horari laboral, la zona està bastant morta.
Les rodalies de Madrid han guanyat moltíssim amb l'estació de Sol, que sí que es pot comparar amb Passeig de Gràcia o Plaça Catalunya, perquè és en ple cor comercial i turístic de Madrid.
La prensa i els polítics fan el seu joc. Jo no hi entro, encara que cadascú té les seves opinions.Toni wrote:La crítica a la RENFE o a l´ADIF no té res a veure amb el ferrocarril, és una crítica política destinada al demoniac Estat.
Això és un fórum de transports.
Re: Termes absoluts
No Marçal, era Montcada Bifurcació-La Tor.wefer wrote:Dues coses:437.001 wrote:la R3 és una de les supervivents de les clausures massives de 1985 (estaba assenyalada, per si alguns no ho recorden, i el seu estat era pèssim).
1- El tram que apareixia a la fatídica llista era de Granollers cap amunt, i de fet mai es va plantejar seriosament tancar per sota de Vic. D'allà a França ja era una altra cosa.
Tot i que tens raó que l'únic tram que va estar seriosament amenaçat va ser de Vic en amunt.
A anys-llum, sí, però a Adif hi ha casos similars (fora de Catalunya, i dins de Catalunya). I fora d'Adif, també (FGV, Euskotren, SFM).wefer wrote:2- Molt pitjor era l'estat del que avui dia és FGC-Llobregat, i en canvi l'evolució està a anys-llum (tot i que a FGC queden alguns problemes també).
Aquesta és la mena de frase amb la que no puc estar d'acord amb el fons.wefer wrote:Si la infraestructura BCN-La Tor està com està és per la total desídia del Govern Central. Per arreglar-ho caldria una pluja de milions immensa per recuperar el temps perdut, no "petites millores". I això, no arriba ni sembla que hi hagi intenció de que arribi més enllà de les declaracions una setmana abans de les eleccions.
Que falten millores a la R3? Totalment d'acord, i una veritat com un temple.
Que no s'hi ha fet res? Home, doncs sí que s'hi ha fet, i no petites millores precisament. Si no, mira la línia de La Pobla o la de Canfranc...
Catenària nova i subestacions des de Montcada fins a la frontera, via nova des de Montcada fins a la frontera, senyalització des de Vic a Puigcerdà, soterrament parcial de Vic, renovació de totes les estacions excepte Figaró i Santa Perpètua (que tot i que s'han renovat encara no estan a l'altura com a estacions de Rodalies)...
"Petites"? De debò?
Home, per petites entenc les que s'han fet a altres llocs. La R3 estava feta una porqueria, ara és una línia més, i que necessita millores que tant de bo arribin amb els propers pressupostos, però més enllà d'això, ja no és una línia amenaçada, sinó una línia problemàtica.
Hi ha una diferencia, entre "línia problemàtica" i "línia amenaçada de tancament".
La línia d'Alcoi o la de Móra, avui en dia estan més amenaçades que la de Puigcerdà (que ja no ho està).
Per què? Pels calers que s'ha posat a la de Puigcerdà, i pels que no s'han posat ni a Alcoi ni a Móra.
Toni: té raó. Assumeix-ho.wefer wrote:Cadascú pot defensar el que vulgui, només faltaria, però dir que Rodalies FGC i RENFE-ADIF estan al mateix nivell és simplement no haver viatjat mai en alguna d'aquestes dues xarxes... o en cap d'elles.
No té res a veure amb "el que diuen els que manen", ni d'un ni d'altre costat. És tant absurd com dir que la qualitat de l'AVE BCN-Lleida és la mateixa que el de la línia convencional BCN-Manresa-Lleida. No fotem...
Torno a dir que FGC també té els seus problemes (bàsicament velocitat), però caram, estan a les antípodes de RENFE en quant a qualitat del servei.
Tot i que FGC tampoc és la perfecció absoluta i que hi ha coses que personalment crec que no fan millor que Renfe, tot i que siguin detalls menors, i sobretot darrerament que s'estan deixant anar bastant, a FGC exploten molt millor que a Renfe. Molt.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Termes absoluts
He parlat de memòria i em puc equivocar, però tinc el plànol concret encara que ara o hi tinc accés. Quan pugui, ho confirmo (o no).437.001 wrote:No Marçal, era Montcada Bifurcació-La Tor.
Petites no. Ínfimes. De veritat consideres que renovar les subestacions elèctriques i fer petites reformes en algunes estacions és una gran inversió... en un període de 30 anys en una línia de Rodalies de Barcelona que ja estava obsoleta? Per no dir que també és un enllaç internacional437.001 wrote:Que falten millores a la R3? Totalment d'acord, i una veritat com un temple.
Que no s'hi ha fet res? Home, doncs sí que s'hi ha fet, i no petites millores precisament.
[...]
"Petites"? De debò?
Home...
Com a mínim en el cas de Móra no és només això. Móra és el directe a Madrid i no es justifica pel servei que dóna al territori per on passa. I com a directe, quin sentit té avui dia existint l'AVE i amb un interès zero en mercaderies? Cap.437.001 wrote:La línia d'Alcoi o la de Móra, avui en dia estan més amenaçades que la de Puigcerdà (que ja no ho està).
Per què? Pels calers que s'ha posat a la de Puigcerdà, i pels que no s'han posat ni a Alcoi ni a Móra.
En aquest cas no és qüestió d'inversions. Les inversions hi han estat, però en un sentit que l'han fet obsoleta.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Termes absoluts
Marçal, coincideixo plenament amb tu que les inversions a la xarxa de Rodalies són moltes menys de les que es necessiten, però sí és cert que la R3 d'on venia a on està s'hi han fet inversions bastant importants. Renovació dels sistemes de senyalització de Vic cap amunt, renovació quasi completa de via i catenària. Només això ja requereix una inversió bastant important.wefer wrote:He parlat de memòria i em puc equivocar, però tinc el plànol concret encara que ara o hi tinc accés. Quan pugui, ho confirmo (o no).437.001 wrote:No Marçal, era Montcada Bifurcació-La Tor.
Petites no. Ínfimes. De veritat consideres que renovar les subestacions elèctriques i fer petites reformes en algunes estacions és una gran inversió... en un període de 30 anys en una línia de Rodalies de Barcelona que ja estava obsoleta? Per no dir que també és un enllaç internacional437.001 wrote:Que falten millores a la R3? Totalment d'acord, i una veritat com un temple.
Que no s'hi ha fet res? Home, doncs sí que s'hi ha fet, i no petites millores precisament.
[...]
"Petites"? De debò?
Home...
Com a mínim en el cas de Móra no és només això. Móra és el directe a Madrid i no es justifica pel servei que dóna al territori per on passa. I com a directe, quin sentit té avui dia existint l'AVE i amb un interès zero en mercaderies? Cap.437.001 wrote:La línia d'Alcoi o la de Móra, avui en dia estan més amenaçades que la de Puigcerdà (que ja no ho està).
Per què? Pels calers que s'ha posat a la de Puigcerdà, i pels que no s'han posat ni a Alcoi ni a Móra.
En aquest cas no és qüestió d'inversions. Les inversions hi han estat, però en un sentit que l'han fet obsoleta.
Està clar que fa falta molt més, però d'inversió, en aquesta línia, n'hi ha hagut.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Creo que por un lado es cierto que la R3 no es del todo el desastre que a veces se pinta, sobre todo en los medios. No creo que llegue a dejar de ser "una línea más", a la vez que es cierto que su estado no es aceptable para el servicio que exigiría la línea. Dicho lo cual, yo creo que viendo lo que se viene gastando en ferrocarril en España no justifica en ningún caso pero ninguno de los ningunos y jamás de los jamases que ninguna línea de ningún tipo de servicio esté en mal estado. Cada año se gastan miles de millones en ferrocarril (este año creo que son 3.400), y es completamente surrealista que con tanto dinero que se gasta haya líneas en estado malo o mediocre, ya sea la línea de Puigcerdà, la de Alcoi o el Directo de Madrid. He evitado conscientemente decir "AVE", porque no quiero caer en la discusión sobre si el AVE es bueno o no. Yo simplemente quiero decir que ha habido y sigue habiendo mucho dinero para ferrocarriles, y sencillamente no entra en ninguna cabeza sensata que habiendo ese dinero no se gaste primero en arreglar aquello que hay pero no funciona bien, que no en hacer cosas nuevas.
Toda esta discusión es sobre si ya va bien que nos toquen tres migas, o si nos deberían de tocar cinco, ¿no os dáis cuenta? ¿Acaso de verdad os parece normal gastar 2.400 millones en construir líneas nuevas cuando hay líneas en mal estado? ¿Os parece normal que cada año más de la mitad del presupuesto de Fomento, que sigue siendo de los más sustanciosos de los ministerios, vayan a ferrocarriles y que haya líneas o redes en tan mal estado y con una frecuencia de m****? Con lo que nos hemos gastado en los últimos diez años en ferrocarril deberíamos de tener TODAS las líneas funcionando debidamente, sean AVE, regional o cercanías, y cuando TODAS funcionen, ya hacemos cosas nuevas. Simplemente no me entra en la cabeza como un país puede ser tan IMBÉCIL (porque no hay otra palabra) de estar construyendo cosas nuevas cuando tiene otras que se caen a pedazos. Es patético, infantil, inmaduro, ingrato, y lo único que me hace subir más la bilis es que seamos un pueblo tan IMBÉCIL que ésto lo consentimos y lo aplaudimos, en lugar de darnos cuenta que ese dinero que va a un sitio es el mismo que faltará en otro. Como niños chicos.
Enfin, cada quien puede defender lo que quiere, si a Toni le parece que con los miles de millones que cada año haya líneas en estado siquiera mediocre y eso es normal y que hay que perdonarlo, pues vale. Yo, personalmente, soy bastante más exigente con lo que hace mi país, no me gusta ser una vergüenza y un hazmerreír.
Toda esta discusión es sobre si ya va bien que nos toquen tres migas, o si nos deberían de tocar cinco, ¿no os dáis cuenta? ¿Acaso de verdad os parece normal gastar 2.400 millones en construir líneas nuevas cuando hay líneas en mal estado? ¿Os parece normal que cada año más de la mitad del presupuesto de Fomento, que sigue siendo de los más sustanciosos de los ministerios, vayan a ferrocarriles y que haya líneas o redes en tan mal estado y con una frecuencia de m****? Con lo que nos hemos gastado en los últimos diez años en ferrocarril deberíamos de tener TODAS las líneas funcionando debidamente, sean AVE, regional o cercanías, y cuando TODAS funcionen, ya hacemos cosas nuevas. Simplemente no me entra en la cabeza como un país puede ser tan IMBÉCIL (porque no hay otra palabra) de estar construyendo cosas nuevas cuando tiene otras que se caen a pedazos. Es patético, infantil, inmaduro, ingrato, y lo único que me hace subir más la bilis es que seamos un pueblo tan IMBÉCIL que ésto lo consentimos y lo aplaudimos, en lugar de darnos cuenta que ese dinero que va a un sitio es el mismo que faltará en otro. Como niños chicos.
Enfin, cada quien puede defender lo que quiere, si a Toni le parece que con los miles de millones que cada año haya líneas en estado siquiera mediocre y eso es normal y que hay que perdonarlo, pues vale. Yo, personalmente, soy bastante más exigente con lo que hace mi país, no me gusta ser una vergüenza y un hazmerreír.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Don Ramon en tu pais hace 5 años que regreso el Tren y encima con diseño de UT446 o UT447 elige la que quieras ahahahahahahahaahahahahaDon Ramón wrote:Creo que por un lado es cierto que la R3 no es del todo el desastre que a veces se pinta, sobre todo en los medios. No creo que llegue a dejar de ser "una línea más", a la vez que es cierto que su estado no es aceptable para el servicio que exigiría la línea. Dicho lo cual, yo creo que viendo lo que se viene gastando en ferrocarril en España no justifica en ningún caso pero ninguno de los ningunos y jamás de los jamases que ninguna línea de ningún tipo de servicio esté en mal estado. Cada año se gastan miles de millones en ferrocarril (este año creo que son 3.400), y es completamente surrealista que con tanto dinero que se gasta haya líneas en estado malo o mediocre, ya sea la línea de Puigcerdà, la de Alcoi o el Directo de Madrid. He evitado conscientemente decir "AVE", porque no quiero caer en la discusión sobre si el AVE es bueno o no. Yo simplemente quiero decir que ha habido y sigue habiendo mucho dinero para ferrocarriles, y sencillamente no entra en ninguna cabeza sensata que habiendo ese dinero no se gaste primero en arreglar aquello que hay pero no funciona bien, que no en hacer cosas nuevas.
Toda esta discusión es sobre si ya va bien que nos toquen tres migas, o si nos deberían de tocar cinco, ¿no os dáis cuenta? ¿Acaso de verdad os parece normal gastar 2.400 millones en construir líneas nuevas cuando hay líneas en mal estado? ¿Os parece normal que cada año más de la mitad del presupuesto de Fomento, que sigue siendo de los más sustanciosos de los ministerios, vayan a ferrocarriles y que haya líneas o redes en tan mal estado y con una frecuencia de m****? Con lo que nos hemos gastado en los últimos diez años en ferrocarril deberíamos de tener TODAS las líneas funcionando debidamente, sean AVE, regional o cercanías, y cuando TODAS funcionen, ya hacemos cosas nuevas. Simplemente no me entra en la cabeza como un país puede ser tan IMBÉCIL (porque no hay otra palabra) de estar construyendo cosas nuevas cuando tiene otras que se caen a pedazos. Es patético, infantil, inmaduro, ingrato, y lo único que me hace subir más la bilis es que seamos un pueblo tan IMBÉCIL que ésto lo consentimos y lo aplaudimos, en lugar de darnos cuenta que ese dinero que va a un sitio es el mismo que faltará en otro. Como niños chicos.
Enfin, cada quien puede defender lo que quiere, si a Toni le parece que con los miles de millones que cada año haya líneas en estado siquiera mediocre y eso es normal y que hay que perdonarlo, pues vale. Yo, personalmente, soy bastante más exigente con lo que hace mi país, no me gusta ser una vergüenza y un hazmerreír.
Despues del Chiste añado no solo el gasto en infraestructura tambien se ha gastado en Comprar Nuevos Trenes y miro Catalunya y hay lineas de MD con trenes de Cercanias asi que no se para que tal Gasto en Trenes Nuevos si despues no saben como administrar el Material para dar un uso acorde con los Servicios que Ofrecen.
Saludos!!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Bé, no sé on encabir-ho...
Segons el diari blau del Grupo Godó, Santi Vila ha fet un dels set viatges que té programats per fer en Rodalies per "viure de primera mà l'estat de la xarxa".
Destacable el fet que l'esmentat diari diu que "[...]ha sido obligado a viajar de pie[...]".
Segons el diari blau del Grupo Godó, Santi Vila ha fet un dels set viatges que té programats per fer en Rodalies per "viure de primera mà l'estat de la xarxa".
Destacable el fet que l'esmentat diari diu que "[...]ha sido obligado a viajar de pie[...]".
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Sí, ha fet un Mataró - Barcelona. Diu que també té previst anar a Granollers, Sabadell, la Garriga, Martorell, Vilanova i Mollet. I no és molt normal que siga notícia i molt menys que es resalte que haja sigut obligat a viatjar de peuAdolescent barceloní wrote:Bé, no sé on encabir-ho...
Segons el diari blau del Grupo Godó, Santi Vila ha fet un dels set viatges que té programats per fer en Rodalies per "viure de primera mà l'estat de la xarxa".
Destacable el fet que l'esmentat diari diu que "[...]ha sido obligado a viajar de pie[...]".
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Que el conseller de territori és un oportunista esta clar, però s’ha de reconèixer que és el primer que s’ha mullat i s’ha atrevit a pujar en un rodalies en hora punta. Ho dic, perquè trobo que políticament és una jugada arriscada. Si vas el tren poden identificar-te com el responsable del desori de rodalies, si et surt bé quedes com el capità enciam, lluitant pel desvalguts usuaris de rodalies. Veurem com li surt la jugada.
Pels que no conegui el conseller, us informo que és de l'ala "Tercera via" de Convergència i segurament per això la Retaguardia li dona cova.
http://www.elconfidencial.com/espana/ca ... as_109144/
Pels que no conegui el conseller, us informo que és de l'ala "Tercera via" de Convergència i segurament per això la Retaguardia li dona cova.
http://www.elconfidencial.com/espana/ca ... as_109144/
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
El que és al·lucinant és constatar com el fet de que un conseller de la Generalitat agafi PER UN DIA un Rodalies, és notícia. Això ens dóna una idea ben clara de l'absolut distanciament que hi ha entre la població i la casta (com diria "el de la coleta").
I això també explica per què moltes vegades es fan les coses tant malament: perquè realment no tenen ni idea del que parlen perquè no ho viuen, només veuen informes parcials i tergiversats des de dins d'un despatx o d'un cotxe oficial.
Mentre aquest tipus de gent governi no tenim res a fer.
I això també explica per què moltes vegades es fan les coses tant malament: perquè realment no tenen ni idea del que parlen perquè no ho viuen, només veuen informes parcials i tergiversats des de dins d'un despatx o d'un cotxe oficial.
Mentre aquest tipus de gent governi no tenim res a fer.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Respecte casta, etc... és un forum de transport i no entraria en aquestes connotacions. T'agradi o no, el polític és un representant del poble votat en unes eleccions universals, i representa bastant com és la societat. Ho dic que perquè estic cansat de discutir amb gent sobre el transport públic i et diria que amb la majoria de gent que parlo sols volen sentir a parlar d'augmentar el limit a 140, treure les bicis, no posar el tramvia a la diagonal, soterraments, etc... molt poc allunyat dels discursos de molts polítics.
Canvia de mentalitat a una societat que el seu ideal, és cotxe, casa aparellada i segona residència, demanarà molta pedagogia dels que creiem que aquest camí esta esgotat i que fins ara els polítics no veiessin redits electorals en agafar un rodalies i potenciar el transport públic i ho comencin a fer, és algú positiu pel país.
Canvia de mentalitat a una societat que el seu ideal, és cotxe, casa aparellada i segona residència, demanarà molta pedagogia dels que creiem que aquest camí esta esgotat i que fins ara els polítics no veiessin redits electorals en agafar un rodalies i potenciar el transport públic i ho comencin a fer, és algú positiu pel país.
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Què esperes, en un país on els encarregats de gestionar la sanitat pública han fet carrera a la sanitat privada, on els gestors de l'educació pública porten els fills a l'educació privada elitista, i on els encarregats de promoure el transport públic utilitzen el transport privat...wefer wrote:El que és al·lucinant és constatar com el fet de que un conseller de la Generalitat agafi PER UN DIA un Rodalies, és notícia. Això ens dóna una idea ben clara de l'absolut distanciament que hi ha entre la població i la casta (com diria "el de la coleta").
I això també explica per què moltes vegades es fan les coses tant malament: perquè realment no tenen ni idea del que parlen perquè no ho viuen, només veuen informes parcials i tergiversats des de dins d'un despatx o d'un cotxe oficial.
Mentre aquest tipus de gent governi no tenim res a fer.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
I per què mai no ho fan una setmana, un mes, dos mesos... després d'haver constituit el govern? Perquè és quan se suposa que s'han de posar a arreglar coses.tituscat wrote:Que el conseller de territori és un oportunista esta clar, però s’ha de reconèixer que és el primer que s’ha mullat i s’ha atrevit a pujar en un rodalies en hora punta. Ho dic, perquè trobo que políticament és una jugada arriscada. Si vas el tren poden identificar-te com el responsable del desori de rodalies, si et surt bé quedes com el capità enciam, lluitant pel desvalguts usuaris de rodalies. Veurem com li surt la jugada.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Em sembla lamentable que algú a hores d'ara pugui criticar actitud, accions... de qui més s'indigne i més defensa les Rodalies, com és Santi Vila i la seva Conselleria. Fa gràcia que alguns es prenguin la molestia de criticar el Conseller i no es prenguin la molestia de criticar l'actitud i el tracte que rebem per part del Ministerio de Fomento. Sabeu que us dic, tenim el que ens mereixem.
No parlo només dels comentaris d'aquest fórum, parlo en general.
No parlo només dels comentaris d'aquest fórum, parlo en general.