Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
ortegote
N8
N8

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by ortegote »

trensmat wrote:Welcome to Transport.cat Cartometro.

Me alegro mucho que haya gente de fuera de Catalunya y de España que hagan sus propuestas me parece perfecto, por eso espero que se sienta como en casa.

Mi propuesta para este foro seria Ampliar la estación de Pl Catalunya de Renfe con dos andenes terminales para la R3 o la R7, ya que al paso del tiempo esta estación céntrica se a quedado pequeña por eso creo que estaría bien crear dos andenes extra para que estas líneas tengan el Inicio y Final de sus recorridos en esta céntrica estación.

Para acabar tengo otra propuesta, seria reabrir la línea de ancho estrecho entre Salou y Reus para crear un sistema de Tren - Tram como hay en la zona de Alicante.

Espero que os gusten mis propuestas para debatirlas con profundidad.
Hola,
Como harias esa ampliación, ya que tu propuesta me gusta.
Seria soterrar a diferente nivel y esas vias terminales situarlas debajo de las actuales?
Es que a los lados lo veo un poco dificil por el Metro.
Saludos!!
trensmat
N9
N9
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Post by trensmat »

ortegote wrote:
trensmat wrote:Welcome to Transport.cat Cartometro.

Me alegro mucho que haya gente de fuera de Catalunya y de España que hagan sus propuestas me parece perfecto, por eso espero que se sienta como en casa.

Mi propuesta para este foro seria Ampliar la estación de Pl Catalunya de Renfe con dos andenes terminales para la R3 o la R7, ya que al paso del tiempo esta estación céntrica se a quedado pequeña por eso creo que estaría bien crear dos andenes extra para que estas líneas tengan el Inicio y Final de sus recorridos en esta céntrica estación.

Para acabar tengo otra propuesta, seria reabrir la línea de ancho estrecho entre Salou y Reus para crear un sistema de Tren - Tram como hay en la zona de Alicante.

Espero que os gusten mis propuestas para debatirlas con profundidad.
Hola,
Como harias esa ampliación, ya que tu propuesta me gusta.
Seria soterrar a diferente nivel y esas vias terminales situarlas debajo de las actuales?
Es que a los lados lo veo un poco dificil por el Metro.
Saludos!!
Lo haría si fuera posible de diferente nivel ya que en los lados es difícil porque esta L1 del Metro de Barcelona, pero si te soy sincero esta obra seria un poco difícil y la haría cuando entrara en servicio el túnel de la Diagonal ya que con el trafico actual es casi imposible de hacer esta obra compleja en Pl Catalunya.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

marc_bcn_2 wrote:
Carlos González wrote:
marc_bcn_2 wrote:La meva proposta per TRAM perfeccionada, amb parades i linies. Accepto comentaris!

Image
(Click per fer més gran)
Quin programa vas utilitzar per fer el mapa aquest? Gràcies
Doncs vaig utilitzar l'Adobe Illustrator i vaig utilitzar com a base un mapa del Google Maps.
Gràcies pels vostres comentaris! ;) I respecte a la volta de la T2, simplement la vaig fer per aprofitar la infraestructura actual, tot i que es podria fer qualsevol ruta.
Canvis que jo faria.
T1- TAL COM ESTÀ
T2 en lloc d'acabar a Sants EsStació la faria acabar a Est.Sant Adriá absorbint la T7 i part de la T4(Glories-Est.Sant Adriá).
T3- TAL COM ESTÀ.
T4 Ciutadella/Villa Olimpica fins Glories i després absorbir la T9.
T5- World Trade Center fins Joan Baptista i després absorbir T6 fins Est. Badalona
T6 Estació de Sants a Gorg (parte del recorrido T5)
T7- Estació de Badalona-Fondo
T8- Manresà-Rambla Sant Joan - Est.Sant Adrià
T9- Torribera-Est.Montcada (T10 en la teva proposta, tot i que jo crec que transformaria L11 en aquesta T9 desde Trinitat Nova fins est.montcada), tot i que també podria ser la T10 i llavors T9 ser la teva proposta T10.
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

bigcoaster wrote:Bones a tothom,
És la meva primera entrada i la faig aquí perquè tinc una proposta pel túnel de la diagonal.

Descripció general

La meva proposta consisteix en una nova línia de rodalies que circularia entre Martorell (permetent l'enllaç amb FGC) fins a l'Estació de França passant per tota la Diagonal i Glòries. El meu propòsit és que la línia es converteixi en un eix per entrar a Barcelona des de l'oest i també com a una línia que connecta amb tota la resta de transports (rodalies de catalunya, fgc, regionals, metro i tramvies). El material rodant podrien ser trens de rodalia de 5 o 6 vagons. La frequüència seria d'uns 2-3 minuts en hora punta i de 5-10 en hores vall i caps de setmana.

Línia:

La línia circularia per la via normal existent des de Martorell fins a l'estació de Sant Feliu, on entraria en un túnel de nova creació que uniria de manera ràpida Sant Feliu, Esplugues i Barcelona a més d'una nova parada a Sant Joan de Déu. Una vegada travessades aquestes localitats el túnel entraria just per sota de la Diagonal on aniria enllaçant amb tot el que es trobés (vegeu la imatge) fins a les Glòries, on hi hauria una nova parada. Allí el recorregut faria un tomb per dirigir-se a l'Estació de França.

Imatge:
linia tunel diagonal mes petit.jpg
Alternatives:

En cas de que el tram entre Sant Feliu i Martorell no pogués absorbir tot aquest tràfic es podria fer un altre túnel o desviar-la cap a Sant Boi des d'Esplugues, etc.
Una parada intercanviador amb la línia 2 a Monumental.
Una parada intercanviador amb la línia 4 i que serveixi per aquesta zona a Llacuna.

Espero els vostres comentaris i coses que millorarieu de la proposta.
Gràcies!
Em sembla bona proposta.
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

bigcoaster wrote:Bones a tothom,
És la meva primera entrada i la faig aquí perquè tinc una proposta pel túnel de la diagonal.

Descripció general

La meva proposta consisteix en una nova línia de rodalies que circularia entre Martorell (permetent l'enllaç amb FGC) fins a l'Estació de França passant per tota la Diagonal i Glòries. El meu propòsit és que la línia es converteixi en un eix per entrar a Barcelona des de l'oest i també com a una línia que connecta amb tota la resta de transports (rodalies de catalunya, fgc, regionals, metro i tramvies). El material rodant podrien ser trens de rodalia de 5 o 6 vagons. La frequüència seria d'uns 2-3 minuts en hora punta i de 5-10 en hores vall i caps de setmana.

Línia:

La línia circularia per la via normal existent des de Martorell fins a l'estació de Sant Feliu, on entraria en un túnel de nova creació que uniria de manera ràpida Sant Feliu, Esplugues i Barcelona a més d'una nova parada a Sant Joan de Déu. Una vegada travessades aquestes localitats el túnel entraria just per sota de la Diagonal on aniria enllaçant amb tot el que es trobés (vegeu la imatge) fins a les Glòries, on hi hauria una nova parada. Allí el recorregut faria un tomb per dirigir-se a l'Estació de França.

Imatge:
linia tunel diagonal mes petit.jpg
Alternatives:

En cas de que el tram entre Sant Feliu i Martorell no pogués absorbir tot aquest tràfic es podria fer un altre túnel o desviar-la cap a Sant Boi des d'Esplugues, etc.
Una parada intercanviador amb la línia 2 a Monumental.
Una parada intercanviador amb la línia 4 i que serveixi per aquesta zona a Llacuna.

Espero els vostres comentaris i coses que millorarieu de la proposta.
Gràcies!
Em sembla bona proposta. Tot i que també es podria fer conexions amb Clot i Sagrera Meridiana per distribuir diferents serveis i fer llavors Zona Universitaria o alguna estació de Esplugues com estació terminal per alguna linea amb alguna via desviada de més.
Carlos González
N9
N9

Post by Carlos González »

fredebcnteatre wrote:

T3- TAL COM ESTÀ.

T3 Tal com està???? :| :? Jo no ho finalitzaria fins a Sant Feliu, la T3 o una nova línia del TRAMbaix l'allargaria fins a Quatre Camins (Sant Vicenç dels Horts) o bé per Molins de Rei, per els barris que s'allunyen de l'estació de RENFE (Com a Sant Joan Despí)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

Carlos González wrote:
fredebcnteatre wrote:

T3- TAL COM ESTÀ.

T3 Tal com està???? :| :? Jo no ho finalitzaria fins a Sant Feliu, la T3 o una nova línia del TRAMbaix l'allargaria fins a Quatre Camins (Sant Vicenç dels Horts) o bé per Molins de Rei, per els barris que s'allunyen de l'estació de RENFE (Com a Sant Joan Despí)
O allargar la T3 a Sant Vicenç dels Horts i fer una altre linea que vagi també per Molins de Rei. O bé Molins de Rei i des d'allà enllaçar Sant Vicenç dels Horts. Això s'hauria d'analitzar.
Carlos González
N9
N9

fredebcnteatre wrote:
Carlos González wrote:
fredebcnteatre wrote:

T3- TAL COM ESTÀ.

O allargar la T3 a Sant Vicenç dels Horts i fer una altre linea que vagi també per Molins de Rei. O bé Molins de Rei i des d'allà enllaçar Sant Vicenç dels Horts. Això s'hauria d'analitzar.
Mmmmm, és lo que he dit, la T3 o altre línia (T4 per posar un exemple a Sant Vicenç passant per Molins o només per Molins de Rei)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

Carlos González wrote:
fredebcnteatre wrote:
Carlos González wrote:

Mmmmm, és lo que he dit, la T3 o altre línia (T4 per posar un exemple a Sant Vicenç passant per Molins o només per Molins de Rei)
Doncs, estem d'acord. :plas
Carlos González
N9
N9

Una pregunta, de veritat és necessari que la L3 arribi a Sant Feliu, passant per Esplugues, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí? per Esplugues, Sant Just i Sant Feliu ho entenc i tindria sentit, però per Sant Joan Despí no m'acava de convença perquè ja n'hi ha el TRAM i per un municipi que té 32,812, seria excesiu, i la meva pregunta és.

O Sant Joan Despí es queda amb el TRAM o que tingui el metro perquè els dos transports no ho veig clar? :nose

fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

Carlos González wrote:Una pregunta, de veritat és necessari que la L3 arribi a Sant Feliu, passant per Esplugues, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí? per Esplugues, Sant Just i Sant Feliu ho entenc i tindria sentit, però per Sant Joan Despí no m'acava de convença perquè ja n'hi ha el TRAM i per un municipi que té 32,812, seria excesiu, i la meva pregunta és.

O Sant Joan Despí es queda amb el TRAM o que tingui el metro perquè els dos transports no ho veig clar? :nose
32.812 habitants no son suficients per un metro?

Sant Adrià té 35.386 habitants i té metro i tram.

Montcada i Reixach 34 394 Té metro lleuger(L11) i R2, R3,R4, R7.

Esplugues Llobregat: 46 133 (12.000 més que Sant Joan Despi)

Sant Just Desvern: 16 389 habitants (La meitat del que té sant Joan despí)

Per població no es justifica que la L3 no arribi a Sant Joan Despi, altre cosa es per lógica de recorregut, llavors si que es pot estar d'acord que potser L3 per Sant Joan Despí no, potser L6 allargat per allà llavors?
Carlos González
N9
N9

fredebcnteatre wrote:
Carlos González wrote:Una pregunta, de veritat és necessari que la L3 arribi a Sant Feliu, passant per Esplugues, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí? per Esplugues, Sant Just i Sant Feliu ho entenc i tindria sentit, però per Sant Joan Despí no m'acava de convença perquè ja n'hi ha el TRAM i per un municipi que té 32,812, seria excesiu, i la meva pregunta és.

Per població no es justifica que la L3 no arribi a Sant Joan Despi, altre cosa es per lógica de recorregut, llavors si que es pot estar d'acord que potser L3 per Sant Joan Despí no, potser L6 allargat per allà llavors?
També ho dic perquè jo sóc de Sant Boi i només n'hi ha bus i tren a una ciutat que té 83,408 habitants i no té res més, :(

fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

Carlos González wrote:
fredebcnteatre wrote:

També ho dic perquè jo sóc de Sant Boi i només n'hi ha bus i tren a una ciutat que té 83,408 habitants i no té res més, :(
A Sant Boi té que arribar algun metro... si es pogués allargar L5 fins Sant Boi estaria guai.
Carlos González
N9
N9

fredebcnteatre wrote:

A Sant Boi té que arribar algun metro... si es pogués allargar L5 fins Sant Boi estaria guai.
Sí, a més faria enllaç a l'estació d'FGC ;) , però jo crec que és millor ampliar la L1 perquè així es pot anar desde el Prat :ok , però per mí que arribi la línia de metro que sigui o altre transport a Sant Boi com el TRAM, però n'hi han més propostes importants (com per exemple el TRAMVallès)

Javi M
N9
N9

Metro a Sant Joan

Post by Javi M »

No sóc jo ningú per dir si s'ha o no s'ha de portar el metro a Sant Joan Despí. Però és evident que NO s'ha de fer tal com està planificat.

La previsió actual és construir-hi ni més ni menys que quatre parades (només 32.000 habitants, recordem), la qual cosa seria molt en detriment del temps de viatge des de Sant Feliu (50.000 habitants) i dispara el preu de l'obra. A més a més, el fet de passar per Sant Joan implica una distribució poc encertada de les parades de Sant Feliu, de manera que no quedarien properes a tota la ciutat i, juntament amb l'augment del temps de viatge, fa que l'ampliació fins a Sant Feliu perdi pràcticament tot el potencial.

És més que obvi que la L3 ha de passar per Esplugues, Sant Just i Sant Feliu. I, si es considera que cal, a Sant Joan Despí s'ha de portar la L5 o L6.
Carlos González
N9
N9

Re: Metro a Sant Joan

Javi M wrote:

No sóc jo ningú per dir si s'ha o no s'ha de portar el metro a Sant Joan Despí. Però és evident que NO s'ha de fer tal com està planificat.

La previsió actual és construir-hi ni més ni menys que quatre parades (només 32.000 habitants, recordem), la qual cosa seria molt en detriment del temps de viatge des de Sant Feliu (50.000 habitants) i dispara el preu de l'obra. A més a més, el fet de passar per Sant Joan implica una distribució poc encertada de les parades de Sant Feliu, de manera que no quedarien properes a tota la ciutat i, juntament amb l'augment del temps de viatge, fa que l'ampliació fins a Sant Feliu perdi pràcticament tot el potencial.

És més que obvi que la L3 ha de passar per Esplugues, Sant Just i Sant Feliu. I, si es considera que cal, a Sant Joan Despí s'ha de portar la L5 o L6.
Diria que a Sant Joan Despí es millor la L6, perquè L5 desde Sant Joan Despí es una mica estupid ja que té el TRAM, tren i els autobusos per anar-hi a Cornellà, o sigui que si es fa l'ampliació de L5, la faria per Sant Boi, o bé fins a Castelldefels. :ok

Miquel
Administrador

Post by Miquel »

La línia ideal per fer això és la L6, que és la que des d'un bon principi es deia que faria aquest recorregut fins que per motius presumptament polítics es va decidir que fos la L3 la que fes aquest recorregut i s'enganxés de passada a Sant Feliu.

Crec que el salt cap a Sant Boi (i més enllà) és més ideal per a L6 que no pas per la L5 ja que unes freqüències de 2-3 minuts amb trens de cinc cotxes per allà les trobo excessives.
El metro de Barcelona amb motoristes!
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

Miquel wrote:La línia ideal per fer això és la L6, que és la que des d'un bon principi es deia que faria aquest recorregut fins que per motius presumptament polítics es va decidir que fos la L3 la que fes aquest recorregut i s'enganxés de passada a Sant Feliu.

Crec que el salt cap a Sant Boi (i més enllà) és més ideal per a L6 que no pas per la L5 ja que unes freqüències de 2-3 minuts amb trens de cinc cotxes per allà les trobo excessives.
Jo la L6 no l'acabo de veure clara per unir amb Sant Boi, perquè es Sant Boi , pujar cap a Reina Elisenda i després tornar a baixar cap a Pl.Catalunya. Podria ser llavors una L12 Sant Boi - Zona universitaria - Francesc Macià i relligar-se per Provença.

O alguna altre opció.
local
N5
N5

Post by local »

Fa uns anys, quan es va licitar el perllongament de la L3 al Baix Llobregat, moltes associacions veïnals i algunes agrupacions polítiques municipals van criticar el projecte perquè es preveia la construcció del metro en paral·lel a la via de tren i a Sant Feliu les estacions quedaven lluny del centre i dels nuclis més densos de població. Tanmateix, a Sant Joan Despí es creia que la línia de metro més adequada que havia d'arribar era la L6.

He elaborat un esquema del perllongament de metro inspirat en el que he explicat abans. Penso que és el més idoni perquè les parades tenen sentit amb la demanda de la zona i perquè el recorregut no fa giragonses, tal com es preveia fer:

http://postimg.org/image/ufmie2iu7/
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

local wrote:Fa uns anys, quan es va licitar el perllongament de la L3 al Baix Llobregat, moltes associacions veïnals i algunes agrupacions polítiques municipals van criticar el projecte perquè es preveia la construcció del metro en paral·lel a la via de tren i a Sant Feliu les estacions quedaven lluny del centre i dels nuclis més densos de població. Tanmateix, a Sant Joan Despí es creia que la línia de metro més adequada que havia d'arribar era la L6.

He elaborat un esquema del perllongament de metro inspirat en el que he explicat abans. Penso que és el més idoni perquè les parades tenen sentit amb la demanda de la zona i perquè el recorregut no fa giragonses, tal com es preveia fer:

http://postimg.org/image/ufmie2iu7/
:plas
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”