He fet un excel per comprovar l'augment en % en relació entre zona i zona anterior, i hi ha zones en que l'augment es al meu parer abusiu. Exemple entre zona 1 i zona 2, augmenta el preu d'un 96%,
Es a dir, l'ATM i Renfe fan una mena de peatge entre zona 1 i zona 2 molt evident a nivell tarifari, després els augments tampoc deixen de ser al meu parer abusius pel simple fet de canviar de zona quan es fa servir el mateix transport.
Al meu parer s'hauria de revisar les tarifes de adalt a abaix i unificar el sistema de zones, ja que renfe lo que es zona 1 (exemple aeroport i montgat... segons A.T.M, per ells es zona 2...).
Que en penseu?
https://drive.google.com/file/d/0B2vsJU ... sp=sharing
Diferencies de tarifes desiguals entre zones
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Diferencies de tarifes desiguals entre zones
Renfe no té res a veure amb l'ATM, és un operador més.
Si les zones de Renfe coincidissin amb les de l'ATM, aquesta hi sortiria perdent, doncs la majoria d'usuaris només usen el tren i utilitzarien abonaments de Renfe, que son més barats.
Per altra banda, cal reestructurar algunes zones de Renfe, per exemple fer que Mataró estigui a la zona 3 en comptes de la 4, doncs estacions amb molt més llunyanes segueixen a la zona 3, en aquest cas renfe hi sortiria guanyant al coincidir amb la mateixa zona d'ATM pel que he explicat abans.
Si les zones de Renfe coincidissin amb les de l'ATM, aquesta hi sortiria perdent, doncs la majoria d'usuaris només usen el tren i utilitzarien abonaments de Renfe, que son més barats.
Per altra banda, cal reestructurar algunes zones de Renfe, per exemple fer que Mataró estigui a la zona 3 en comptes de la 4, doncs estacions amb molt més llunyanes segueixen a la zona 3, en aquest cas renfe hi sortiria guanyant al coincidir amb la mateixa zona d'ATM pel que he explicat abans.
Estacions amb dues zones simultànies.
I no es podrien fer que algunes estacions estiguessin entre dues zones, per tal que (imaginem), si una estació, per exemple, com va dir en "MZA_1600", l'estació de Mataró, es podria inscriure dins de les zones 3 i 4. Si algú des de Blanes (zona 6) va cap a Mataró (zones 3 i 4, en aquest cas, 4), hauria de comprar un bitllet de 3 zones, perquè travessa les 6, 5 i 4. En el cas que un que surti de l'estació de Badalona (zona 1) hagi d'anar a Mataró (zones 3 i 4, en aquest cas, 3), amb aquesta norma, també hauria de comprar un bitllet de 3 zones, perquè travessaria les 1, 2 i 3. No sé si m'explico bé. Així surt més barat per l'usuari.
M'he basat en el sistema de zones de TfL (Transport for London), perquè en el Underground, el DLR (no sé si el Overground també) tenen casos d'estacions que estan en dues zones a la vegada.
M'he basat en el sistema de zones de TfL (Transport for London), perquè en el Underground, el DLR (no sé si el Overground també) tenen casos d'estacions que estan en dues zones a la vegada.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Diferencies de tarifes desiguals entre zones
No cal anar-se'n tant lluny: a València passa amb les estacions d'Aldaia, Silla i el Cabanyal, totes en les zones 1 i 2.Renfe445 wrote:M'he basat en el sistema de zones de TfL (Transport for London), perquè en el Underground, el DLR (no sé si el Overground també) tenen casos d'estacions que estan en dues zones a la vegada.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Diferencies de tarifes desiguals entre zones
JO crec que seria molt més fàcil establir un sistema que et cobrin per la distància recorreguda, indistintament de l'Origen/Destí, doncs això del sistema zonal el trobo bastant perjudicial per la gent que viu més lluny de Barcelona.
Fa poc vaig estar a Sydney i allà funcionen així, fins i tot als autobusos et cobren segons distància recorreguda, i amb una targeta sense contacte (li diuen OPAL), amb diferents tipus de targetes segons sigui infant/adolescent/adult/jubilat, i amb incentius per a utilitzar el transport públic, com per exemple tarifes més barates a les hores vall, límit de despesa i gratuïtat al fer X viatges setmanals, etc etc.
Si algu està interessat en donar-hi un cop d'ull: https://www.opal.com.au/en/fares-and-benefits/
Trobo que seria un bon sistema a tenir en compte ara que s'està implantant la T-Mobilitat.
I perdoneu que m'he desviat una mica del tema...
Fa poc vaig estar a Sydney i allà funcionen així, fins i tot als autobusos et cobren segons distància recorreguda, i amb una targeta sense contacte (li diuen OPAL), amb diferents tipus de targetes segons sigui infant/adolescent/adult/jubilat, i amb incentius per a utilitzar el transport públic, com per exemple tarifes més barates a les hores vall, límit de despesa i gratuïtat al fer X viatges setmanals, etc etc.
Si algu està interessat en donar-hi un cop d'ull: https://www.opal.com.au/en/fares-and-benefits/
Trobo que seria un bon sistema a tenir en compte ara que s'està implantant la T-Mobilitat.
I perdoneu que m'he desviat una mica del tema...
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Diferencies de tarifes desiguals entre zones
El tema son les tarifes i com acabar amb certs abusos en les tarifes.
Com que per exemple la T10 passi de la zona 1 a zona 2 amb un increment de gairabé un 100%. Una pujada injustificada, ja que després es va pujant menys a saco. Zona 5 i zona 6 la diferencia es poca, tot i que la zona 6 es més per les parades tipus Manresa, Maçanet...
Sembla interessant però clar, com ho calcules això del preu per distancia?
Com que per exemple la T10 passi de la zona 1 a zona 2 amb un increment de gairabé un 100%. Una pujada injustificada, ja que després es va pujant menys a saco. Zona 5 i zona 6 la diferencia es poca, tot i que la zona 6 es més per les parades tipus Manresa, Maçanet...
Sembla interessant però clar, com ho calcules això del preu per distancia?
Re: Diferencies de tarifes desiguals entre zones
En breu, Renfe suprimirà el sistema de zones a les xarxes de Rodalies i passarà a fer-ho amb el sistema de cobrar el recorregut per la distància recorreguda. Veurem si s'acaba aplicant aquí també, i si la Generalitat (que es la que gestiona Rodalies) acaba seguint les mateixes pautes.
Re: Diferencies de tarifes desiguals entre zones
Establint un preu per km, per exemple. Així, a més a més, l'augment de preu sempre serà lineal i proporcional segons la distància recorreguda, pagant el mateix segons distància, i no segons zones recorregudes, sent un sistema, segons el meu punt de vista, més just.fredebcnteatre wrote:El tema son les tarifes i com acabar amb certs abusos en les tarifes.
Com que per exemple la T10 passi de la zona 1 a zona 2 amb un increment de gairabé un 100%. Una pujada injustificada, ja que després es va pujant menys a saco. Zona 5 i zona 6 la diferencia es poca, tot i que la zona 6 es més per les parades tipus Manresa, Maçanet...
Sembla interessant però clar, com ho calcules això del preu per distancia?
Salutacions,
Oriol
Oriol