Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Yo tengo una propuesta alternativa para la línea Cornellà-Castelldefels, a modo de ampliación de la red de FGC, como podéis observar en la imagen. Por un lado sería un ramal de Sant Boi hasta Castelldefels, en parte al lado de las vías de ADIF. Por el otro se reaprovecharía el túnel de la L3 hasta Sants Estació, para poder ganar penetración urbana. Sería prolongar el túnel de la L3 de Zona Universitària hasta pasado el núcleo urbano de Esplugues, con parada de enlace en Pont d'Esplugues, de ahi en superficie en paralelo a la autopista, y luego enlaces en dirección Martorell y dirección Sant Boi: Hacia Martorell para que lo usen trenes rápidos desde Martorell y Manresa, y hacia Sant Boi para el nuevo ramal hacia Castelldefels. La gracia sería que sólamente haría falta un corto tramo de túnel. El nuevo ramal de entrada solo tendría parada en Pont d'Esplugues, desde donde hay trasbordo en tranvía a Cornellà, Sant Feliu, etc., y luego en Z. Universitària, etc.
Quedarían los servicios
Igualada-Sants (rápido)
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"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
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- Carlos González
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
¿Especial época verano?, qué quiere decir, ¿esa línea de tren sólo en julio y agosto?Don Ramón wrote:Yo tengo una propuesta alternativa para la línea Cornellà-Castelldefels, a modo de ampliación de la red de FGC, como podéis observar en la imagen. Por un lado sería un ramal de Sant Boi hasta Castelldefels, en parte al lado de las vías de ADIF. Por el otro se reaprovecharía el túnel de la L3 hasta Sants Estació, para poder ganar penetración urbana. Sería prolongar el túnel de la L3 de Zona Universitària hasta pasado el núcleo urbano de Esplugues, con parada de enlace en Pont d'Esplugues, de ahi en superficie en paralelo a la autopista, y luego enlaces en dirección Martorell y dirección Sant Boi: Hacia Martorell para que lo usen trenes rápidos desde Martorell y Manresa, y hacia Sant Boi para el nuevo ramal hacia Castelldefels. La gracia sería que sólamente haría falta un corto tramo de túnel. El nuevo ramal de entrada solo tendría parada en Pont d'Esplugues, desde donde hay trasbordo en tranvía a Cornellà, Sant Feliu, etc., y luego en Z. Universitària, etc.
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Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hombre, de salida tendrían que mantener el enlace directo hasta Pl. Catalunya, esto se podría hacer por Pg. de Gràcia por ejemplo que tiene espacio. Y para ir desde Via Augusta hasta Pg. de Gràcia la línea tendría que incorporarse a la Diagonal (donde podría ubicarse la parada de Diagonal, para que comparta andén ésta línea con las de la diagonal) y luego bifurcarse hacia Pg. de Gràcia. Esta disposición te permite automáticamente que los tranvías que vinieran de Via Augusta sigan hacia Glòries o Pl. Catalunya, idem los que vienen de Francesc Macià. Lo que de salida no sería posible sería por ejmplo Francesc Macià-Via Augusta o Glòries-Pg. de Gràcia, ahí harían falta las agujas correspondientes. No sé si me explico...Carlos González wrote:Don Ramón, ¿te puedo preguntar algo sobre el tema que te interesa mucho que es lo de las líneas de tranvías? De la L6-L7 en tranvía, cómo serían las líneas, de donde se supone que vendrían ¿De Glòries o de Francesc Macià?
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Esa es la idea. Aunque ahora que lo pienso, no sería posible trasbordar directamente desde los trenes rápidos de Igualada y Manresa a un tren hacia Castelldefels salvo desviándose hacia Esplugues, tal vez sí tendría más sentido como servicio regular y no estival.Carlos González wrote:¿Especial época verano?, qué quiere decir, ¿esa línea de tren sólo en julio y agosto?Don Ramón wrote:Yo tengo una propuesta alternativa para la línea Cornellà-Castelldefels, a modo de ampliación de la red de FGC, como podéis observar en la imagen. Por un lado sería un ramal de Sant Boi hasta Castelldefels, en parte al lado de las vías de ADIF. Por el otro se reaprovecharía el túnel de la L3 hasta Sants Estació, para poder ganar penetración urbana. Sería prolongar el túnel de la L3 de Zona Universitària hasta pasado el núcleo urbano de Esplugues, con parada de enlace en Pont d'Esplugues, de ahi en superficie en paralelo a la autopista, y luego enlaces en dirección Martorell y dirección Sant Boi: Hacia Martorell para que lo usen trenes rápidos desde Martorell y Manresa, y hacia Sant Boi para el nuevo ramal hacia Castelldefels. La gracia sería que sólamente haría falta un corto tramo de túnel. El nuevo ramal de entrada solo tendría parada en Pont d'Esplugues, desde donde hay trasbordo en tranvía a Cornellà, Sant Feliu, etc., y luego en Z. Universitària, etc.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Doncs fer acabar una línia en un lloc que no interessa gaire als passatgers (torno a referenciar l'ocupació dels trens de Rodalies que van a EdF) només perquè va ve per aparcar trens no em sembla gens encertat. Podem tenir una línia amb utilitat que creui Barcelona o podem fer que acabi a EdF i que obligui a fer un transbord.Don Ramón wrote:Tu lo has dicho, es necesaria para estacionar trenes. De ahí que haga parada comercial, daño no hace, no?bigcoaster wrote:En quin sentit? A part d'estacionament de trens actualment poca funció té per als Rodalies (només cal veure com van d'ocupació des de Passegi de Gràcia cap a Estació de França). Quina línia hi faries acabar? Estic obert a propostes.JPlanas wrote:No se, no se... això de prescindir de l'Estació de França... com que no m'acaba d'agradar.
En un futuro esquema yo creo que lo más interesante sería usarla de terminal para todos los regionales excepto R3 y R12. Así los regionales del norte entrarían pasando por La Sagrera, y los del sur por Sants, y en EdF se podría trasbordar fácilmente entre ambos para seguir el recorrido. Si los regionales del sur y del norte dejan de solaparse en los túneles, pasan a usar efectivamente la mitad de los surcos para las mismas circulaciones, o lo que es lo mismo, con los mismos surcos se podrían doblar las circulaciones de esos regionales.
Claro que haría falta adecuar los accesos, sobre todo desde el norte con algún salto del carnero, pero no sería ninguna obra enorme, y por ahora aún sería en una zona que está a cielo abierto.
Per altra banda, el que dius dels regionals em sembla perfecte. És una cosa que comparteixo totalment. Deixar EdF per a serveis de llarga i mitja distància com trenhotels, regionals, mitja distància, euromeds... Tot i això, crec que s'ha de fer alguna cosa per reactivar aquesta estació, ja que entre que volen construir-hi i que no porta tots els passatgers que hauria de portar, va en caiguda lliure.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Si lo dices por la R2S, es en realidad una situación provisional, de esas que se vuelven permanentes. Justamente es cosa de la demanda desigual, si todos los trenes que vienen de la R2S siguen hacia la R2N transportarán aire. Antes se hacían terminar en Sant Andreu Comtal, pero desde que empezaron las obras ahí ya no hay vías y se mandan los R2S a Estació de França a falta de otra terminal que no quede a varias decenas de kilómetros.bigcoaster wrote:Doncs fer acabar una línia en un lloc que no interessa gaire als passatgers (torno a referenciar l'ocupació dels trens de Rodalies que van a EdF) només perquè va ve per aparcar trens no em sembla gens encertat. Podem tenir una línia amb utilitat que creui Barcelona o podem fer que acabi a EdF i que obligui a fer un transbord.
Per altra banda, el que dius dels regionals em sembla perfecte. És una cosa que comparteixo totalment. Deixar EdF per a serveis de llarga i mitja distància com trenhotels, regionals, mitja distància, euromeds... Tot i això, crec que s'ha de fer alguna cosa per reactivar aquesta estació, ja que entre que volen construir-hi i que no porta tots els passatgers que hauria de portar, va en caiguda lliure.
Con el asunto de las líneas pasantes resueltas EdF no es muy interesante para cercanías, pero sí para los regionales y LD. Tal vez algun servicio parcial hacia Vilafranca/Sant Vicenç(-Tarragona), ya que la línea de Vilafranca quedaría enlazada con la de Granollers, por la que también pasan los regionales.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
M'ha agradat bastant la teva proposta, però jo modificaria ho següent:bigcoaster wrote:Bones!
Us porto la proposta més ambiciosa de totes les que he fet fins ara. Consisteix en un replantejament general de totes les línies de Rodalies de Catalunya. He fet un mapa, que he adjuntat a l'enllaç que teniu a continuació.
https://drive.google.com/file/d/0Bwl7Uf ... sp=sharing
Tot i que teniu el mapa, us explicaré la proposta a continuació:
R1: Maçanet/Massanes - Sant Vicenç de Calders (pel túnel de Plaça Catalunya)
R2: Maçanet/Massanes - Castelldefels (pel túnel de Passeig de Gràcia)
R3: Vic - Martorell (pel túnel de Plaça Catalunya)
R4: Terrassa - Aeroport T2 (pel túnel de Passeig de Gràcia)
R7: Cerdanyola Universitat - Martorell (pel túnel de Plaça Catalunya)
R8: Granollers Centre - Sant Vicenç de Claders (no passa per Barcelona)
Explicació en detall:
R1: Estaria composta pel traçat actual fins a la Torrassa, on creuaria pel nou salt de moltó, i seguiria per l'actual traçat de la R2 fins a Sant Vicenç de Calders. Aquesta línia esdevindria la línia de la costa.
R2: Estaria formada per l'actual part central de la R2 des de Castelldefels fins a Granollers i allí continuaria per les vies de la R2 nord, fins arribar a Maçanet-Massanes. Aquesta línia no necessitaria cap obra.
R3: Començaria a Vic, i seguiria pel mateix traçat que l'actual fins a l'Hospitalet, on continuaria fins a Martorell a enllaçar amb la R8. Aquesta línia no necessitaria cap obra.
R4: Aquesta línia patiria grans canvis, ja que el seu recorregut es veuria reduït a la meitat. Començaria igual que ara, a Terrassa, i seguiria el mateix traçat que a l'actualitat fins arribar a la Torrassa, on utilitzaria el nou salt de moltó i agafaria les vies que es dirigeixen a l'aeroport. Aquesta línia acabaria el traçat a la T2 de l'Aerport del Prat, i necessitaria el salt de moltó de la Torrassa.
R7: Aquesta línia es veuria ampliada de manera que faria d'enllaç amb la R8 des de Barcelona pels dos costats d'aquesta ciutat, per Martorell a un extrem, i per Cerdanyola Universitat a l'altra. Aquesta línia utilitzaria el ramal de les aigües, que al meu parer no necessitaria cap salt de moltó, tot i que s'hi podria fer.
R8: Aquesta línia faria el mateix traçat que l'actual, però al arribar a Martorell seguiria per les vies de Vilafranca fins arribar a Sant Vicenç de Calders. Aquesta línia veuria augmentada la seva freqüència i serviria de línia de la corona de l'àrea metropolitana, sense haver de passar per Barcelona.
Obres que s'haurien de fer per portar a terme aquesta proposta:
- Salt de Moltó de la Torrassa.
- Posada en marxa del ramal de les aigües (si és que no ho està ja)
Dubtes que tinc en aquesta proposta:
El principal dubte que tinc és per quin túnel fer passar la R4 i la R7. Podrien ser canviades de túnel indiferentment gràcies al ramal e les aigües i al salt de moltó de la torrassa. Per tant, decidiu vosaltes, de cara a les freqüències de cada línia i de cara a no saturar cap dels dos túnels.
A partir d'aquí ja us deixo a vosaltres comentar i contraposar!
R3: Fer-la morir a Estació de França
R2: En comptes de fer-la anar cap a Castelldefels, fer-la anar cap a Sant Vicenç de Calders per Martorell
R8: La deixaria com existeix avui dia, com a molt allagar-la un aprell d'estacions, però no tan llarga, crec que es millor que sigui una linia petita que ofereixi transbord amb les linies grans (aixo si, concideixo amb la millora de frequencia)
R7: Am aquesta linia faia el contrari-> La faria començar a Castelldefels, fer-la pujar cap a Castellbisbal, allà portar-la a la UAB, i fer-la baixar i dur-la cap a Badalona ( o més enllà ). Crec que seria util per oferir connexio directa a les ciutats de costa connexio amb els vallesos ( i viceversa)
Per la resta, m'agrada molt la idea, sobretot la R4!
Per cert, com has fet aquest mapa?
- bigcoaster
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
El mapa l'he fet amb el Paint, i és complicadetAlr wrote:M'ha agradat bastant la teva proposta, però jo modificaria ho següent:
R3: Fer-la morir a Estació de França
R2: En comptes de fer-la anar cap a Castelldefels, fer-la anar cap a Sant Vicenç de Calders per Martorell
R8: La deixaria com existeix avui dia, com a molt allagar-la un aprell d'estacions, però no tan llarga, crec que es millor que sigui una linia petita que ofereixi transbord amb les linies grans (aixo si, concideixo amb la millora de frequencia)
R7: Am aquesta linia faia el contrari-> La faria començar a Castelldefels, fer-la pujar cap a Castellbisbal, allà portar-la a la UAB, i fer-la baixar i dur-la cap a Badalona ( o més enllà ). Crec que seria util per oferir connexio directa a les ciutats de costa connexio amb els vallesos ( i viceversa)
Per la resta, m'agrada molt la idea, sobretot la R4!
Per cert, com has fet aquest mapa?
Fer acabar la R3 a EdF si que m'agrada, no costaria res de fer-los acabar, però tenim el problema que obliguem a fer transbord. Si tenim buits al túnel de Plaça Catalunya els podem omplir amb aquesta línia, i llavors, al fer-la acabar a Martorell permets l'enllaç a FGC i a la R8, que seria la línia de la corona metropolitana. El que si que veig factible és fer que els trens que provinguin de més lluny de Vic acabessin a EdF, com si fossin regionals.
El tema de la R2, et refereixes a fer-la pujar a Martorell i que baixés per Vilafranca no? Això estaria bé, si no hi tinguessim la R3 i/o la R7, ja que la R2 té bastanta freqüència i en aquest ramal a Martorell no n'hi d'excessiva (actualment només es serveix de la R4 al tram final). La proposta em sembla bé, però el que he volgut fer amb aquest mapa és que cap línia acabi dins de Barcelona, fer-les totes passants i que acabin a la corona.
He allargat la R8 fins a St Vicenç perquè al ficar la R4 a l'aeroport es quedaven sense servei. He posat la R8, perquè en termes de freqüència seria semblant si es millorés una mica, i possibilitaria una línia no radial entre els municipis més propers de l'AMB.
La R7 la vaig ficar així per millorar freqüències entre Barcelona i l'àrea metropolitana. Tenia, i tinc, els meus dubtes, de fer-la circular i així milloraar freqüències al tram Martorell-Cerdanyola Universitat. Que en penseu de línies circulars?
M'alegro que t'hagi agradat!
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Igual en lugar de Igualada/manresa - Castelldefels , se podria hacer uno Martorell-Castelldefels, entonces no haría falta que fuese especial verano, aunque se podría crear un especial entonces Igualada/Manresa Verano. Pero al menos tendrías un Martorell-Castelldefels.Carlos González wrote:¿Especial época verano?, qué quiere decir, ¿esa línea de tren sólo en julio y agosto?Don Ramón wrote:Yo tengo una propuesta alternativa para la línea Cornellà-Castelldefels, a modo de ampliación de la red de FGC, como podéis observar en la imagen. Por un lado sería un ramal de Sant Boi hasta Castelldefels, en parte al lado de las vías de ADIF. Por el otro se reaprovecharía el túnel de la L3 hasta Sants Estació, para poder ganar penetración urbana. Sería prolongar el túnel de la L3 de Zona Universitària hasta pasado el núcleo urbano de Esplugues, con parada de enlace en Pont d'Esplugues, de ahi en superficie en paralelo a la autopista, y luego enlaces en dirección Martorell y dirección Sant Boi: Hacia Martorell para que lo usen trenes rápidos desde Martorell y Manresa, y hacia Sant Boi para el nuevo ramal hacia Castelldefels. La gracia sería que sólamente haría falta un corto tramo de túnel. El nuevo ramal de entrada solo tendría parada en Pont d'Esplugues, desde donde hay trasbordo en tranvía a Cornellà, Sant Feliu, etc., y luego en Z. Universitària, etc.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Redistribución servicios, a ver si así podemos evitar solapamientos.
R1: Maçanet Massanes - Clot - Passeig de Gracia - Aeroport/Castelldefels - Vilanova i la Geltrú - Sant Vicenç de Calders
R2: Est.França - Granollers Centre - Sant Celoni - Maçanet Massanes - ¿Girona?
R3: Molins de Rei- Vic
R4: Sant Vicenç de Calders - Vilafranca Penedés - Martorell - Terrassa - Manresa
Con servicios R1:
Maçanet Massanes - Aeroport
Blanes - Aeroport
Calella - Castelldefels
Arenys de Mar - Castelldefels
Mataró - Vilanova i la Geltrú
Montgat - Aeroport
Badalona - Sant Vicenç de Calders
R2:
Est França - Granollers Centre
Est. França - Maçanet Massanes
Est. França - Girona
R3: Molins de Rei - Granollers Canovelles
L'Hospitalet - Vic
L'Hospitalet - Ripoll
L'Hospitalet - La Tour de carol
R4:
Sant Vicenç de Calders - Montcada Bifurcació
Vilafranca del Penedés - Terrassa
L'Hospitalet Llobregat - Manresa
El único solapamiento que habría sería al entrar a Clot que igual se puede evitar creando un "salt de moltó" en las vias procedentes de la costa hacia las vías dirección Paseo de Gracia y procedentes de Granollers hacia Clot-Estació de França (Actuales 3 y 4 de clot)
Creo que daría algo más de fluidez a las líneas y servicios de las que actualmente hay solapamientos.
R1: Maçanet Massanes - Clot - Passeig de Gracia - Aeroport/Castelldefels - Vilanova i la Geltrú - Sant Vicenç de Calders
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R4: Sant Vicenç de Calders - Vilafranca Penedés - Martorell - Terrassa - Manresa
Con servicios R1:
Maçanet Massanes - Aeroport
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Est França - Granollers Centre
Est. França - Maçanet Massanes
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Sant Vicenç de Calders - Montcada Bifurcació
Vilafranca del Penedés - Terrassa
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El único solapamiento que habría sería al entrar a Clot que igual se puede evitar creando un "salt de moltó" en las vias procedentes de la costa hacia las vías dirección Paseo de Gracia y procedentes de Granollers hacia Clot-Estació de França (Actuales 3 y 4 de clot)
Creo que daría algo más de fluidez a las líneas y servicios de las que actualmente hay solapamientos.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Mi propuesta para solucionar el caos ferroviario en Barcelona seria:
Primero quitar terminales de líneas de la estación del L'Hospitalet del Llobregat ya que así quitaríamos los atascos ferroviarios de esa zona.
Segundo seria desviar todos los trenes de la RG1 como los trenes Regionales procedentes de Cerbere y los Regionales procedentes de Lleida (Vía Manresa) a la estación de Francia.
Tercero seria que los trenes de la línea R3 finalizaran su recorrido en las estaciones de Molins de Reí o de Martorell, después los trenes de la línea R1 finalizaran en el Aeropuerto T1 y en St Viçents de Calders.
La nueva R1 seria Aeroport - Maçanet, Mataró - Vilanova y Arenys de Mar - St Viçents de Calders.
Para acabar la ultima propuesta para un futuro seria ampliar la estación de Pl Cataluña en cuatro andenes mixtos entre Renfe y Metro.
Primero quitar terminales de líneas de la estación del L'Hospitalet del Llobregat ya que así quitaríamos los atascos ferroviarios de esa zona.
Segundo seria desviar todos los trenes de la RG1 como los trenes Regionales procedentes de Cerbere y los Regionales procedentes de Lleida (Vía Manresa) a la estación de Francia.
Tercero seria que los trenes de la línea R3 finalizaran su recorrido en las estaciones de Molins de Reí o de Martorell, después los trenes de la línea R1 finalizaran en el Aeropuerto T1 y en St Viçents de Calders.
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Para acabar la ultima propuesta para un futuro seria ampliar la estación de Pl Cataluña en cuatro andenes mixtos entre Renfe y Metro.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Coincideixo amb gran part del que dius. El que més m'agrada d'aquesta proposta és que només necessitaria el salt de moltó de la Torrassa. Això és el que jo faria:trensmat wrote:Mi propuesta para solucionar el caos ferroviario en Barcelona seria:
Primero quitar terminales de líneas de la estación del L'Hospitalet del Llobregat ya que así quitaríamos los atascos ferroviarios de esa zona.
Segundo seria desviar todos los trenes de la RG1 como los trenes Regionales procedentes de Cerbere y los Regionales procedentes de Lleida (Vía Manresa) a la estación de Francia.
Tercero seria que los trenes de la línea R3 finalizaran su recorrido en las estaciones de Molins de Reí o de Martorell, después los trenes de la línea R1 finalizaran en el Aeropuerto T1 y en St Viçents de Calders.
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Para acabar la ultima propuesta para un futuro seria ampliar la estación de Pl Cataluña en cuatro andenes mixtos entre Renfe y Metro.
- Tots els Regionals finalitzen a Estació de França.
- La R3 finalitza a Martorell.
- La R1, absorbeix la R2sud i es constitueix com la "Línia de la Costa".
En canvi, ja faria acabar la R4 a l'aeroport, no la R1 ja que afectaria a la freqüència d'aquesta al tram Prat-St. Vicenç. El tema de plaça Catalunya m'agrada però no li veig gaire utilitat sempre que a Arc de Triomf es mantinguin dues vies igualment. A part d'això, el cacau de barrejar metros i rodalies pot afectar al metro quan hi hagin retards a Rodalies i a la inversa. A més, no sé si porten la mateixa tensió a la catenària ni si està a la mateixa alçada (crec que al metro és més baixa, però no n'estic segur). Per tant, havent d'ampliar dues estacions senceres, potser seria millor fer el tercer túnel.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Pero eso es con o sin cruce en La Torrassa? Que enlaces harían falta para permitir los servicios que propones?trensmat wrote:Mi propuesta para solucionar el caos ferroviario en Barcelona seria:
Primero quitar terminales de líneas de la estación del L'Hospitalet del Llobregat ya que así quitaríamos los atascos ferroviarios de esa zona.
Segundo seria desviar todos los trenes de la RG1 como los trenes Regionales procedentes de Cerbere y los Regionales procedentes de Lleida (Vía Manresa) a la estación de Francia.
Tercero seria que los trenes de la línea R3 finalizaran su recorrido en las estaciones de Molins de Reí o de Martorell, después los trenes de la línea R1 finalizaran en el Aeropuerto T1 y en St Viçents de Calders.
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Para acabar la ultima propuesta para un futuro seria ampliar la estación de Pl Cataluña en cuatro andenes mixtos entre Renfe y Metro.
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"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
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- Carlos González
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Una cosa, de les línies de RENFE, no podrien fer un túnel directe desde Barcelona-Sant Adrià??
Perquè dona massa volta l'actual tram de tren desde El Clot fins arribar a Sant Adrià del Besòs
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Last edited by Carlos González on Saturday 23/05/2015 22:31, edited 1 time in total.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
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- bigcoaster
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Només necessitaria el salt de moltó a la Torrassa com el que vam parlar fa unes setmanes.Don Ramón wrote:Pero eso es con o sin cruce en La Torrassa? Que enlaces harían falta para permitir los servicios que propones?trensmat wrote:Mi propuesta para solucionar el caos ferroviario en Barcelona seria:
Primero quitar terminales de líneas de la estación del L'Hospitalet del Llobregat ya que así quitaríamos los atascos ferroviarios de esa zona.
Segundo seria desviar todos los trenes de la RG1 como los trenes Regionales procedentes de Cerbere y los Regionales procedentes de Lleida (Vía Manresa) a la estación de Francia.
Tercero seria que los trenes de la línea R3 finalizaran su recorrido en las estaciones de Molins de Reí o de Martorell, después los trenes de la línea R1 finalizaran en el Aeropuerto T1 y en St Viçents de Calders.
La nueva R1 seria Aeroport - Maçanet, Mataró - Vilanova y Arenys de Mar - St Viçents de Calders.
Para acabar la ultima propuesta para un futuro seria ampliar la estación de Pl Cataluña en cuatro andenes mixtos entre Renfe y Metro.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Lo de los regionales del norte a EdF también necesita algún que otro enlace. Yo diría que al menos incorporarse a la línea que viene de Sant Adrià sin cizallar, se podría hacer algo a la altura de Triangle Ferroviari. La bifurcación donde se separarían los regionales de los R1 supongo que se podría dejar al mismo nivel.
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Estas propuestas son para quitar el tapón de la estación de L'Hospitalet del Llobregat, ya que el famoso salto del carnero no se puede hacer ya que encima esta el nuevo paseo que esta justo encima de las vías y otro problema para hacer el salto del carnero es que alrededor hay casas como también hay la subcentral eléctrica de la Torrassa.Don Ramón wrote:Pero eso es con o sin cruce en La Torrassa? Que enlaces harían falta para permitir los servicios que propones?trensmat wrote:Mi propuesta para solucionar el caos ferroviario en Barcelona seria:
Primero quitar terminales de líneas de la estación del L'Hospitalet del Llobregat ya que así quitaríamos los atascos ferroviarios de esa zona.
Segundo seria desviar todos los trenes de la RG1 como los trenes Regionales procedentes de Cerbere y los Regionales procedentes de Lleida (Vía Manresa) a la estación de Francia.
Tercero seria que los trenes de la línea R3 finalizaran su recorrido en las estaciones de Molins de Reí o de Martorell, después los trenes de la línea R1 finalizaran en el Aeropuerto T1 y en St Viçents de Calders.
La nueva R1 seria Aeroport - Maçanet, Mataró - Vilanova y Arenys de Mar - St Viçents de Calders.
Para acabar la ultima propuesta para un futuro seria ampliar la estación de Pl Cataluña en cuatro andenes mixtos entre Renfe y Metro.
Sobre la Estación de Francia es muy facil de explicar, si desviamos los trenes de los regionales de Cerbere tendrán una estación terminal en vez de que vayan al Prat o Bellvitge a morir y sobre que los trenes de la RG1 como los trenes de la R12 acaben en la estación de Francia forma parte de mi plan de desembozar el atasco monumental de la estación del L'Hospitalet del Llobregat.
Para acabar yo pienso que Barcelona aparte de una reforma en los túneles se tiene que construir una terminal de Cercanías y Regionales en Barcelona como era en antaño la estación de Sant Andreu Comtal, claro que también podía ser la futura estación de la Sagrera una Terminal de Cercanías y de Regionales.
- trensmat
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Com les vies del Bogatell que Renfe les va treure per els Jocs Olímpics.Carlos González wrote:Una cosa, de les línies de RENFE, no podrien fer un túnel directe desde Barcelona-Sant Adrià??
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Avui he al passar per la Torrassa he estat mirant a ambdós costats, i després, amb el google earth he acabat de voncretar on hi havia espai. Bé, doncs com a resultat d'això, he fet l'esquema de vies del salt de moltó de la torrassa adaptat al terreny, és a dir, posant vies on hi ha espai realment. Tot hi cabria a la realitat excepte (potser) el tram queva a cap al Prat i Bellvitge. Aquí us el deixo:
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Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Renfe , l'Ajuntament i la Generalitat per fer la Villa Olimpica. Vies que vagin per superficie, era una mica molest... segons aquests impresentables.trensmat wrote:Com les vies del Bogatell que Renfe les va treure per els Jocs Olímpics.Carlos González wrote:Una cosa, de les línies de RENFE, no podrien fer un túnel directe desde Barcelona-Sant Adrià??
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