Futur de l'estació de França
- TeleAlterna
- N2
- Posts: 10
- Joined: Friday 14/03/2014 14:06
Re: Futur de l'estació de França
Estic per enviar-li una carta a la futura alcaldessa de barcelona la sra Colau però no se si esperar-me a que prengui el poder o abans.
Ho dic per saber que opina aquesta senyora sobre el futur de l'Estació de França. Ho creieu que serà igual que tots els alcaldes Socialistes?
Ja sé que hem parlat més d'un cop que els catalans no tenim el control dels trens ni de les estacions com l'EDF però fixeu-vos no creieu que si ara mana podemos a Madrid i Barcelona quan tingui el poder a les Generals potser la colau pot salvar l'estació de França.
O creieu que la colau su passarà per l'entre cuixa???
Ho dic per saber que opina aquesta senyora sobre el futur de l'Estació de França. Ho creieu que serà igual que tots els alcaldes Socialistes?
Ja sé que hem parlat més d'un cop que els catalans no tenim el control dels trens ni de les estacions com l'EDF però fixeu-vos no creieu que si ara mana podemos a Madrid i Barcelona quan tingui el poder a les Generals potser la colau pot salvar l'estació de França.
O creieu que la colau su passarà per l'entre cuixa???
Re: Futur de l'estació de França
Tenint en compte que volien tirar avall l'Estació de França per fer-hi pisos i que Barcelona en Comú està en contra de l'especulació immobiliària, es pot arribar a la conclusió de què és probable de que el nou equip de Govern de l'Ajuntament salvi el lloc de l'enderrocament.TeleAlterna wrote:Estic per enviar-li una carta a la futura alcaldessa de barcelona la sra Colau però no se si esperar-me a que prengui el poder o abans.
Ho dic per saber que opina aquesta senyora sobre el futur de l'Estació de França. Ho creieu que serà igual que tots els alcaldes Socialistes?
Ja sé que hem parlat més d'un cop que els catalans no tenim el control dels trens ni de les estacions com l'EDF però fixeu-vos no creieu que si ara mana podemos a Madrid i Barcelona quan tingui el poder a les Generals potser la colau pot salvar l'estació de França.
O creieu que la colau su passarà per l'entre cuixa???
Tot i així, al programa de Barcelona en Comú tenen una proposta que parla de l'elaboració d'un projecte d'urbanització de l'entorn de l'Estació de França (https://barcelonaencomu.cat/ca/programa ... -de-franca).
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
De l'Estació de França com a edifici, si això és cert, l'Ajuntament tindrà el control total quan sigui oportú:TeleAlterna wrote:Ja sé que hem parlat més d'un cop que els catalans no tenim el control dels trens ni de les estacions com l'EDF
http://ricardmartinez.blogspot.com/2014 ... ia-de.html
"En el cas que l’estació de França quedés desprogramada com a servei ferroviari per part d’ADIF, immediatament passaria a ser propietat de l’Ajuntament de Barcelona. Aquesta propietat no sabem quin abast total té i si inclou la platja de vies prèvia a l’estació. Tampoc sabem si el fet que ADIF ho desprogrami implica que l’Ajuntament o la Generalitat no puguin fer cap projecte ferroviari propi."
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Futur de l'estació de França
L'Estació de França és patrimoni protegit i no anirà a terra en cap cas. Quan es parla de salvar-la és en quant a estació ferroviària i que no quedi com una Estació del Nord...
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Futur de l'estació de França
L'estació de França, ara mateix, està destinada a estació terminal de mitja i llarg distància. És per això que tots els regionals haurien d'acabar aquí, i que a més s'haurien de crear unes quantes línies de trenhotels que connectessin Barcelona amb Europa per tren nocturn. Si fos per mi, posaria trenhotels que anessin cap a Paris, Munich, Zuric i per que no, amb Londres, com a oferta barata i tranquil·la comparant-ho amb l'avió. Tot i això, crec que s'hauria d'adaptar, almenys una via d'accés a l'estació de França finc a Sants i una fins la Sagrera en ample internacional, i així poder-hi estacionar tots els trens (alvies, euromeds, trenhotels...). Que en penseu? Tampoc no seria gaire car posar el tercer carril i alliberar Sants, potser fins i tot es podrien passar una o dues vies a ample ibèric, o tercer carril.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Repetició de la jugada
D'això ja es parla a la pàgina anterior d'aquest fil.bigcoaster wrote:Tampoc no seria gaire car posar el tercer carril i alliberar Sants, potser fins i tot es podrien passar una o dues vies a ample ibèric, o tercer carril.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- TeleAlterna
- N2
- Posts: 10
- Joined: Friday 14/03/2014 14:06
Re: Futur de l'estació de França
Nois fixeu-vos amb aquest notícia. Erc amb Alfred Bosch en endavant vol tancar l'Estació de França!!! Llegiu això:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/04/ ... s-ciutada/
A més petita escala, el mapa de ciutat del Pla Bosch planeja fer de l’avinguda de la Reina Maria Cristina un espai de prioritat per als vianants, connectar el Parc de la Ciutadella amb el litoral “desmantellant” les vies de l’Estació de França, i “municipalitzar” els edificis ara propietat de l’Estat al passeig de Colom per fer-hi equipaments culturals.
Ojala Adif i Foment amb aquesta Notícia que poso després ho evitin:
Adif renovarà les vies d'accés a l'Estació de França
L'Administrador d'Infraestructures invertirà més d'un milió d'euros per renovar via i reduir les filtracions d'aigua
http://cadenaser.com/emisora/2014/10/21 ... 50215.html
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/04/ ... s-ciutada/
A més petita escala, el mapa de ciutat del Pla Bosch planeja fer de l’avinguda de la Reina Maria Cristina un espai de prioritat per als vianants, connectar el Parc de la Ciutadella amb el litoral “desmantellant” les vies de l’Estació de França, i “municipalitzar” els edificis ara propietat de l’Estat al passeig de Colom per fer-hi equipaments culturals.
Ojala Adif i Foment amb aquesta Notícia que poso després ho evitin:
Adif renovarà les vies d'accés a l'Estació de França
L'Administrador d'Infraestructures invertirà més d'un milió d'euros per renovar via i reduir les filtracions d'aigua
http://cadenaser.com/emisora/2014/10/21 ... 50215.html
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Sí senyor... les grans prioritats de la ciutat són eliminar trens i fer exclusiva per a vianants l'Av. Maria Cristina, que com tothom sap té unes voreres ben estretes. Tot perquè hi puguem anar a donar voltes en bicicleta.TeleAlterna wrote:Nois fixeu-vos amb aquest notícia. Erc amb Alfred Bosch en endavant vol tancar l'Estació de França!!! Llegiu això:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/04/ ... s-ciutada/
Seriosament: ERC ja fa temps que va perdre el nord. Això només n'és un exemple més.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Connectar" què?
A més, ja em diran com volen "connectar" el Parc de la Ciutadella amb el litoral. Trauran el zoo, projecte ja descartat fa anys?
Alguns encara viuen en l'època de l'activisme urbanístic...
Alguns encara viuen en l'època de l'activisme urbanístic...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Futur de l'estació de França
No te preocupes, ERC con sus cinco regidores se comerá los mocos en este tema si no encuentra apoyos, y espero que otras fuerzas, entre ellas la mayoritaria, tengan un poco más de sesos.TeleAlterna wrote:Nois fixeu-vos amb aquest notícia. Erc amb Alfred Bosch en endavant vol tancar l'Estació de França!!! Llegiu això:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/04/ ... s-ciutada/
A més petita escala, el mapa de ciutat del Pla Bosch planeja fer de l’avinguda de la Reina Maria Cristina un espai de prioritat per als vianants, connectar el Parc de la Ciutadella amb el litoral “desmantellant” les vies de l’Estació de França, i “municipalitzar” els edificis ara propietat de l’Estat al passeig de Colom per fer-hi equipaments culturals.
Ojala Adif i Foment amb aquesta Notícia que poso després ho evitin:
Adif renovarà les vies d'accés a l'Estació de França
L'Administrador d'Infraestructures invertirà més d'un milió d'euros per renovar via i reduir les filtracions d'aigua
http://cadenaser.com/emisora/2014/10/21 ... 50215.html
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Futur de l'estació de França
Lo peor de todo es que se supone que es un partido de izquierdas, pero se la pasan soltando sandeces de estas completamente contrarias al buena transporte público... ¿Recordáis las santas tonterías que soltaba Jordi Portabella respecto al tranvía?wefer wrote:Sí senyor... les grans prioritats de la ciutat són eliminar trens i fer exclusiva per a vianants l'Av. Maria Cristina, que com tothom sap té unes voreres ben estretes. Tot perquè hi puguem anar a donar voltes en bicicleta.TeleAlterna wrote:Nois fixeu-vos amb aquest notícia. Erc amb Alfred Bosch en endavant vol tancar l'Estació de França!!! Llegiu això:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/04/ ... s-ciutada/
Seriosament: ERC ja fa temps que va perdre el nord. Això només n'és un exemple més.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: "Connectar" què?
Si no recordo malament, vaig veure que ADIF anava a fer un condicionament de un tram dins el ramal Glòries. Si segueixen invertint és perquè hi haurà servei a llarg termini. Això i el reacondicionament de les cobertes.
Si s'hagués mantingut aquest ramal soterrat vora la ronda litoral actualment es podrien tenir serveis més directes cap a la R1. Bé es podria haver fet, donat que ho van remoure tot i hi van construir la ronda.
Tal com està la platja de vies actualment, a mig recorregut de circumval·lació es podria construïr un pont sobre ella cap al parc de la Barceloneta. En aquest hi ha ara una rampa elevada que deu servir de mirador ara.
Em recorda a el "alliberament de la línia de costa" amb el desmantellament del ramal Marina.Guigui wrote:A més, ja em diran com volen "connectar" el Parc de la Ciutadella amb el litoral. Trauran el zoo, projecte ja descartat fa anys?
Alguns encara viuen en l'època de l'activisme urbanístic...
Si s'hagués mantingut aquest ramal soterrat vora la ronda litoral actualment es podrien tenir serveis més directes cap a la R1. Bé es podria haver fet, donat que ho van remoure tot i hi van construir la ronda.
Tal com està la platja de vies actualment, a mig recorregut de circumval·lació es podria construïr un pont sobre ella cap al parc de la Barceloneta. En aquest hi ha ara una rampa elevada que deu servir de mirador ara.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
ERC d'esquerres?Don Ramón wrote:Lo peor de todo es que se supone que es un partido de izquierdas
Fa 20 anys potser sí, però ara...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Futur de l'estació de França
Zas en toda la bocawefer wrote:ERC d'esquerres?Don Ramón wrote:Lo peor de todo es que se supone que es un partido de izquierdas
Fa 20 anys potser sí, però ara...
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- TeleAlterna
- N2
- Posts: 10
- Joined: Friday 14/03/2014 14:06
Re: Futur de l'estació de França
Ara la Generalitat ens vol treure per l'any que ve la R2 Sud de l'Edf
http://cadenaser.com/emisora/2015/06/16 ... 29891.html
Però us donc aquest altre link d'un blog d'un aficionat que explica la situació del Futur de l'Estació de França molt be:
https://saixir.wordpress.com/2014/08/06 ... provocada/
http://cadenaser.com/emisora/2015/06/16 ... 29891.html
Però us donc aquest altre link d'un blog d'un aficionat que explica la situació del Futur de l'Estació de França molt be:
https://saixir.wordpress.com/2014/08/06 ... provocada/
Re: Futur de l'estació de França
Home, que tard o d'hora la R2 tornarà a ser com era és un fet. Però se suposa que un cop tornada a la normalitat la R2 reapareixerà la R10 per a fer els serveis a l'Aeroport i haurà de sortir d'Estació de França també.TeleAlterna wrote:Ara la Generalitat ens vol treure per l'any que ve la R2 Sud de l'Edf
http://cadenaser.com/emisora/2015/06/16 ... 29891.html
Però us donc aquest altre link d'un blog d'un aficionat que explica la situació del Futur de l'Estació de França molt be:
https://saixir.wordpress.com/2014/08/06 ... provocada/
Un bon pegot seria fer un salt de moltó en aquell punt, no hauria de ser gaire problemàtic doncs la Diagonal i Aragó són prou amples.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Ja que han de reformar aquella part de la Diagonal per encabir-hi el tramvia, que aprofitin i facin el salt de moltó que dieu...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Futur de l'estació de França
Habéis leído el artículo?TeleAlterna wrote:Ara la Generalitat ens vol treure per l'any que ve la R2 Sud de l'Edf
http://cadenaser.com/emisora/2015/06/16 ... 29891.html
Però us donc aquest altre link d'un blog d'un aficionat que explica la situació del Futur de l'Estació de França molt be:
https://saixir.wordpress.com/2014/08/06 ... provocada/
"Segons ha pogut saber SER Catalunya, una de les actuacions que planteja la Generalitat és recuperar el servei de la línia R2 tal i com estava abans de les obres de l'AVE, l'any 2009. És a dir, que torni a fer el recorregut sencer entre Sant Vicenç de Calders i Maçanet i no partit en dues línies diferents com fan ara la R2 Sud (Sant Vicenç de Calders-Estació de França) i R2 Nord (Maçanet-Aeroport). Això incrementaria la capacitat del túnel de Passeig de Gràcia que ara està limitada perquè els trens que venen de l'Estació de França en direcció a Sants (70 combois) han de trepitjar la via del sentit contrari per incorporar-se al túnel. I això evidentment limita per raons de seguretat el nombre de trens que hi poden passar."
Y como piensan hacer eso? Van a tener a todos los trenes de la R2 transportando aire hasta Granollers? Hacerlos terminar en las inexistentes vías desviadas de SAC? El problema justamente era que se cargaron las vías de SAC, ¿como piensan recuperar el esquema de 2009? Esto es como si yo digo "me pienso hacer millonario" y no digo como lo pienso hacer!
Para mi que no se va a hacer nada de lo que se dice. Todo esto son pensamientos deseosos, cada tanto en tanto tienen que salir a prometer algo para hacer ver que les importa. Recordáis cuando se hablaba de la prolongación de la L8? Pues eso.
Y otra cosa que me fastidia es que en cambio no se les ocurre mandar los regionales del norte a EdF, eso sí ayudaría a descongestionar el túnel de Aragó.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Tu creus que la R2 transporta aire entre Barcelona i Granollers?Don Ramón wrote:Y como piensan hacer eso? Van a tener a todos los trenes de la R2 transportando aire hasta Granollers?
Igualment en cas necessari (que no ho veig) alguns també poden acabar a Montcada-Bifurcació a través del ramal d'Aigües. Allà sí que caldria un pas a diferent nivell.
Jo crec que EdF al ser una estació en cul de sac és ideal per als serveis que comencen i acaben a Barcelona, és a dir, Regionals i Llarg Recorregut, per descongestionar Sants. Però millor els del sud ja que així passen abans pel centre de Barcelona. Els del nord poden acabar a Sants o Hospitalet i més endavant a l'aeroport.Don Ramón wrote:Y otra cosa que me fastidia es que en cambio no se les ocurre mandar los regionales del norte a EdF, eso sí ayudaría a descongestionar el túnel de Aragó.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Futur de l'estació de França
Hombre, ahora mismo no, pero tampoco va para nada a reventar. Yo siempre de los siempres que voy por ahí sobran asientos. Si de repente hubiera 8 trenes por hora, por supuesto que llevaría aire. Con 4 trenes por hora, lo mismo que la R4 que tiene más demanda, va que chuta.wefer wrote:Tu creus que la R2 transporta aire entre Barcelona i Granollers?Don Ramón wrote:Y como piensan hacer eso? Van a tener a todos los trenes de la R2 transportando aire hasta Granollers?
wefer wrote:Igualment en cas necessari (que no ho veig) alguns també poden acabar a Montcada-Bifurcació a través del ramal d'Aigües. Allà sí que caldria un pas a diferent nivell.
Ésto se menciona en el artículo, per para entrar la R3 por Pg. de Gràcia. Se dice que sería una obra de 15 millones, pero no concreta, y la persona que escribió el artículo parecía desconocer que existe el ramal de las aguas (aunque de salida habría cizallamientos).
Es lo que se hace ahora. Tiene su lógica, no lo niego, pero piensalo así: Pese a ser dos servicios que ambos terminan en Barcelona, se solapan, y se suma la frecuencia de ambos en el túnel. Eso me parece un uso ineficiente de la capacidad. No sería problema si sobrase espacio, pero vista la congestión, lo vería algo a evitar. Entrando los R11 a EdF se evitaría ese solapamiento.wefer wrote:Jo crec que EdF al ser una estació en cul de sac és ideal per als serveis que comencen i acaben a Barcelona, és a dir, Regionals i Llarg Recorregut, per descongestionar Sants. Però millor els del sud ja que així passen abans pel centre de Barcelona. Els del nord poden acabar a Sants o Hospitalet i més endavant a l'aeroport.Don Ramón wrote:Y otra cosa que me fastidia es que en cambio no se les ocurre mandar los regionales del norte a EdF, eso sí ayudaría a descongestionar el túnel de Aragó.
Sí, el tema de la penetración urbana es una caca... tendría más sentido si se terminase de una vez La Sagrera se podría justificar diciendo "regionales del sur por Sants, regionales del norte por La Sagrera", ambos con enlace con AVE y cercanías. Y si eso coges cualquier tren de cercanías entre las dos estaciones. Me recuerda un poco a lo de Madrid con Atocha y Chamartín (el regional te deja en Chamartín, y si necesitas ir a Atocha coges cualquier tren que hay uno cadad pocos minutos).
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol