Em baso en que si no vols tenir tramvies al 60% de la capacitat el que faràs és reduir freqüències. No sé quantes vegades s'ha comentat en aquest fòrum la diferència de capacitat de tramvies i busos, per tant, és lògic que si una línia de bus va plena (al 80%) al tram passarà a ser un 60% o menys.Ganz wrote:En què et bases per afirmar que una línia de tramvia provoca una reducció de freqüències respecte d'una línia de bus ? Ni tan sols ho he vist a BCN, això (trambaix) !bigcoaster wrote: Si tenim una línia amb articulats cada 5 minuts plena, doncs posem més busos, perquè una línia de Tram clarament sobrepassaria i amb escreix la capacitat d'un articulat, i tampoc guanyem res perdent freqüència.
No et compro la frase de "cuesta hacerse a la idea de una apuesta tan abundante como lo serían una miserable serie de travesías tranviarias por la ciudad." No són només els rails, també són les estacions, la catenària, les cotxeres, així que ja no és tan poc. Que consti que m'encanta el tramvia, per per davant d'això m'agrada ser realista i dir les coses bones i dolentes.
L'has agafat tot al revés aquest paràgraf, així que aniré per punts. A veure, les estacions del tram tenen andanes, màquines expenedores de bitllets, marquesines, que són obra (no molt cara, però s'ha de fer). Després, la catenària. Em refereixo a que la catenària no hi és o sigui que també s'ha de fer, no a si consumeixen no se què... Un altra, les cotxeres. Molt bé, volem transformar 2 o 3 línies de bus en tramvies (que em sembla perfecte veient tal com van aquestes línies), doncs els nous combois (que també s'hauran de comprar) s'hauran d'aparcar a un lloc, o és que guardaràs els trens actuals i els nous tots a la mateixa cotxera? Desconeixo la capacitat de les cotxeres del tram, però segur que no estan preparades per absorbir dues o tres línies de tram noves.Ganz wrote:Les estacions ? No costen més que una parada de bus, si es vol (Ginebra, Tramvia Blau, Amsterdam, Milà ...) . Altra cosa és si juguem a encarir-les (Mulhouse, Lió, Barcelona...) . La catenària ? Clar, els busos es mouen sols o bé el petroli és molt econòmic i sostenible ... a més, existeixen modes alternatius d'alimentació (Burdeus, Niça, Saragossa, Sevilla ...) . És clar, els busos no tenen cotxeres (Triangle, Zona Franca...); a més, l'Àrea Metropolitana ja disposa de cotxeres de tramvia ...
Crec que les línies H6, H12 i D20, almenys, necessiten una transformació en tramvia .
Ah, i l'última línia si que la comparteixo.