Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Granolleri

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Granolleri »

Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by albert28 »

Granolleri wrote:
Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.
Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by bigcoaster »

albert28 wrote:
Granolleri wrote:
Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.
Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?
Directament, l'Underground funciona en mode manual en les hores punta. La conducció sempre és manual, però qui dóna l'ordre de sortida dels trens i qui avisa per megafonia del següent tren que ve és un operari que està al mig de l'andana. És per això que a l'hora punta sentireu tot el rato que algú xerra per megafonia mentre els trens van entrant. Bàsicament diu la direcció del següent tren i que la gent deixi passar i no es situi a la part de l'andana més a prop de les vies.

En aquest video es pot observar perfectament el tema de la megafonia:
https://www.youtube.com/watch?v=nbV7CESh6pI
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

albert28 wrote:
Granolleri wrote:
Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.
Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?
Jo tinc entès que això no és el nivell d'automatització total, si no que se segueix operant amb ATO o un altre sistema de circulació automàtica.
De fet, a Barcelona pot operar-se d'aquesta manera la L11, els trens de la sèrie 500 disposen a la zona de passatge d'unes botoneres per obrir i tancar portes i donar l'ordre d'arrancada de l'ATO sense tenir la necessitat d'estar a la cabina. A més, fa uns anys van incloure com un commutador, que si no recordo malament és per a canviar el mode de conducció automàtica. Aquest detallet no ha perdurat en les següents sèries de trens destinades a línies automàtiques (5000, 6000 i 9000), suposo que al no haver-se usat mai a L11 es deuria descartar.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Don Ramón »

raulitinbcn wrote: Image
"Do not entry" ... es en serio? :nono
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Seriós

Post by Guigui »

Don Ramón wrote:"Do not entry" ... es en serio? :nono
Sí, és seriós... el problema de l'ensenyament en aquest país, particularment de llengües estrangeres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
nestor
N4
N4
Posts: 61
Joined: Tuesday 25/12/2007 23:56
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by nestor »

Desprès de restablir l'averia m'he passat per la L9 a veure com anava el servei. Segons comentava un TOLA que anava parlant amb una companya no hi havia tensió a la catenària, per tant, ni ATC, ni ATO, ni manual, ni interfons ni res de res :cop :cop . Es queixava del protocol, ja que aplicant tot els protocols, etc han tardat un munt de temps i que s'hauria d'haver procedit més ràpidament ja que nos es podria restablir el sistema segons el protocols.

Per cert, els trens m'ha semblat que anaven més lents a la zona de Sagrera y cada tren hi havia un tècnic, suposo, que per si tornès a fallar el sistema poder solucinar-ho in situ.
Hasta siempre serie 1000
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Image
Ayerbe-Zuera
N6
N6
Posts: 299
Joined: Friday 20/05/2011 20:27

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Ayerbe-Zuera »

Don Ramón wrote:
raulitinbcn wrote: Image
"Do not entry" ... es en serio? :nono
Pues claro que es en serio. SOTP DIFAMACIÓN :D

Image
xabuca
N4
N4
Posts: 50
Joined: Friday 10/09/2010 17:42

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by xabuca »

Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by oriolp13 »

xabuca wrote:
Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.
Doncs això s'hauria d'haver previst i tenir-ho en dos equips diferents per, en cas de fallada d'un, poder utilitzar l'equip de socors....
Salutacions,

Oriol
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

xabuca wrote:
Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.
Esclar, ja que bàsicament la línia no disposa de cantons fixes i senyals lluminosos en cas que sigui necessari (incomprensible). Ara bé, que no hi hagi res que protegeixi de xocar un contra l'altre de manera informàtica no vol dir que no es pugui oferir un servei de mínims amb Blocatge Telefònic per exemple. Sempre serà millor que oferir el servei de bus alternatiu d'ahir...

De vegades oblidem que fins fa no gaire s'operava la xarxa amb uns elements de seguretat informàtics minsos o inexistents. I no per això s'ha estat circulant en perill de mort (exageració) quan no hi ha l'ATP o eventualment no funcionen els senyals com alguns intenten fer veure.
El metro de Barcelona amb motoristes!
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by 437.001 »

nestor wrote:Desprès de restablir l'averia m'he passat per la L9 a veure com anava el servei. Segons comentava un TOLA que anava parlant amb una companya no hi havia tensió a la catenària, per tant, ni ATC, ni ATO, ni manual, ni interfons ni res de res :cop :cop . Es queixava del protocol, ja que aplicant tot els protocols, etc han tardat un munt de temps i que s'hauria d'haver procedit més ràpidament ja que nos es podria restablir el sistema segons el protocols.

Per cert, els trens m'ha semblat que anaven més lents a la zona de Sagrera y cada tren hi havia un tècnic, suposo, que per si tornès a fallar el sistema poder solucinar-ho in situ.
Ara que hi penso, estava programat un tall per obres de la L9/L10 per d'aquí a no massa.
Només seria per infrastructura, o també per superestructura?

I sí que és cert, que cada cop que hi ha una incidència grossa a la L9/L10, és més grossa que a les altres línies.
Desavantatges de l'automatització...

Això, amb la L9/L10 a mig gas, passi (que tampoc, però ara mateix dóna un servei que no és troncal del tot)...

Però quan el febrer la L9 obri entre Zona Universitària i Aeroport T1, si es munta un cacau d'aquests, la cosa ja pot ser important, perquè el sistema es controla tot des de Can Zam, tant a la pota nord, com a la pota sud.

I no vull ni pensar la que es muntarà quan obrin entre Zona Universitària i Sagrera... :x
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by raulitinbcn »

Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Termòmetre L1 avariat

Post by wefer »

Termòmetre d'un 400 a Pl. Catalunya:
Termòmetre L1 avariat
Termòmetre L1 avariat
termometre-l1-avariat.jpg (105.64 KiB) Viewed 6944 times
El que més m'ha agradat ha estat el led a sota de l'indicador L1.
A la següent estació ha tornat a funcionar normalment com si res.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Termòmetre L1 avariat

Post by Miquel »

wefer wrote:Termòmetre d'un 400 a Pl. Catalunya:
termometre-l1-avariat.jpg
El que més m'ha agradat ha estat el led a sota de l'indicador L1.
A la següent estació ha tornat a funcionar normalment com si res.
Home, no demanis molt que la tecnologia dels 400 és la que és!! :D
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Termòmetre L1 avariat

Post by wefer »

Miquel wrote:Home, no demanis molt que la tecnologia dels 400 és la que és!! :D
Tothom sap que els zeros no serveixen per a res, no vindrà d'un.
Tiquismiquis!!! :)
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

6000?

Post by davroca5 »

Pero si es un 6000. Ens esteu prenent el pel? :D
Salut!
#volemL9
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: 6000?

Post by Miquel »

davroca5 wrote:Pero si es un 6000. Ens esteu prenent el pel? :D
:)
Segur que és una prova d'en Wefer per veure si estàvem atents :P
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: 6000?

Post by wefer »

Miquel wrote:Segur que és una prova d'en Wefer per veure si estàvem atents :P
És que un no es pot despistar ni un moment, eh? :llengua
:D
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”