Don Ramón wrote:La pregunta no es Metro sí o Metro no. Es una cosa de volumen de servicio. El bus es el escalón más bajo, luego el bus articulado, luego el tranvía (metro ligero), y luego el ferrocarril pesado. Éste último puede ser "Metro" o puede ser "tren (regional/de cercanías). Es todo esencialmente lo mismo, uno es un tren urbano, el otro interurbano, otro de larga distancia. El tren es el último escalón en lo que capacidad respecta. Y entonces esta el tema túnel, que es la verdadera clave en el coste. No tiene nada que ver hacer una línea de tren en superficie con hacer un túnel ferroviario como para un Metro. Así que en una zona urbana, donde el tren tendrá casi invariablemente que discurrir en túnel, éste debería de evitarse salvo ser imprescindible.
Una ciudad de 80.000 habitantes imposiblemente necesite un Metro propio, porque a nivel de transporte urbano no necesita la capacidad de un tren, sino que le podría bastar o con buses o con metro ligero, así que tampoco se justificaría un túnel ferroviario. Tampoco ningún distrito de Barcelona tiene un Metro propio, sino que éste funciona sobre toda la zona conurbada.
Es de traca que tenga que estar diciendo eso, pensaría que es de sentido común. Por eso de toda la vida solo las grandes ciudades tienen Metro, y las pequeñas y medianas buses y tranvías...
Si es por hacer el payaso pues me pongo a proponer un Metro de casa mía hasta el súper
No tot és població i costos de les obres. Barcelona i la seva àrea metropolitana té una densitat de població i edificis molt superior a la d'altres ciutats europees,
cosa que no tenen altres ciutats que sovint fiques com a exemple. A més, no estem fent el "Metro de Sant Boi"!! Això si que es una "chorrada" si ets el primer que saps que s'està plantejant algun (no dic quin) tipus de transport que connecti Sant Boi amb Barcelona, sobretot la Diagonal. O sigui, segons tu, per molt densa, amb poques avingudes grans per on ficar tramvies, i que arriba gairebé als 100.000 habitants, no pot tenir dos o tres parades de tren (metro, suburbà, o rodalies, el que vulguis)? No sempre la solució és la que diuen les matemàtiques, això t'ho dic perquè sempre dones els mateixos arguments, que en molts casos són correctes (i que comparteixo), però a vegades, és també la densitat i la dificultat de posar transports més ràpids o amb més capacitat, i que puguin connectar bé amb Barcelona el que fa decantar la balança.
Quan es parla de metro no es parla de fer un nou túnel de 124034 km, sinó una extensió curta (per exemple de la L5, o la L8) que doni un servei ràpid, i amb capacitat per anar a Barcelona. A més, ja t'he dit alguna altra vegada que els costos es poden rebaixar fent les parades amb via única, o un túnel amb via única, i moltes altres maneres que no condicionarien el funcionament de la línia ja que no tots els trens tenen perquè acabar a Sant Boi, sinó uns quants a Cornellà o coses així.
És veritat que el tramvia és, en molts casos, una solució molt bona, per la relació servei-cost, però això no vol dir que qualsevol línia nova que es vulgui fer hagi de ser tramvia! I tampoc qualsevol extensió de línia o nou túnel de tren és un "despilfarro", per exemple les de Sabadell i Terrassa, al meu parer són de les millors extensions que s'han fet mai a Catalunya, metro inclós, tenint en compte la gent a que afecten i el servei que donen cap a Barcelona. S'ha de ser obert de ment i valorar totes les possibilitats per treure'n una bona i clara solució.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.