Tal com està?? Has vist les fotos de la gent aquella que hi va entrar? Sembla una màquina d'una mina clausurada fa 50 anys més que una tuneladora de fa 10, una de les més grans del món en tamany, crec.gatvell wrote:També treure-la en acabar el seu tram i vendre-la de segona mà.
Seguiment de les obres de la L9
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Seguiment de les obres de la L9
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Així és. És única, i així gaudim d'ella. Tot i què recordo que aquesta tuneladora està amortitzada.
Salut!
#volemL9
#volemL9
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Seguiment de les obres de la L9
Sort en tenim... Ja et dic, de les "restes" que en queden d'aquesta espectacular màquina el millor que en podriem fer és exposar-la en algun lloc, ja que un capçal de 12 metres no es veu a tota arreu!davroca5 wrote:Així és. És única, i així gaudim d'ella. Tot i què recordo que aquesta tuneladora està amortitzada.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Seguiment de les obres de la L9
Al mateix vestíbul Lesseps, si no m'quivoco, hi ha una gran paret/passadís tancat amb una foto del capçal de la tuneladora. Podriem ficar la real per ensenyar com i quan s'ha tardat en fer la L9bigcoaster wrote:Sort en tenim... Ja et dic, de les "restes" que en queden d'aquesta espectacular màquina el millor que en podriem fer és exposar-la en algun lloc, ja que un capçal de 12 metres no es veu a tota arreu!davroca5 wrote:Així és. És única, i així gaudim d'ella. Tot i què recordo que aquesta tuneladora està amortitzada.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Seguiment de les obres de la L9
Trobo que és una molt bona idea!!! Tan de bo sentíssin a Can TMB propostes d'aquest tipus.raulitinbcn wrote: Al mateix vestíbul Lesseps, si no m'quivoco, hi ha una gran paret/passadís tancat amb una foto del capçal de la tuneladora. Podriem ficar la real per ensenyar com i quan s'ha tardat en fer la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
A mi no sé si me gusta demasiado la idea de exponer ahí la tuneladora, parecería un monumento bastante cínico a una línea de Metro que se tardó 20 años o más en terminarse...
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... sitaria.do
Restriccions al trànsit en un lateral de l'avinguda Diagonal per obres a l'estació de l'L3 de Zona Universitària
A partir de diumenge 31 de maig es tancarà el tram del lateral de l’avinguda Diagonal entre l’avinguda Albert Bastardas i l’avinguda del Doctor Marañón, fins al setembre
Les obres, amb un pressupost d’1,4 MEUR, consisteixen en la millora de l’accessibilitat a l’estació, amb l’execució d’un nou ascensor de vestíbul a andanes
L’actuació es completarà amb la construcció d’un nou ascensor des del carrer al vestíbul, en el marc de les obres de l’L9
Les obres de millora de l’accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda a l’estació de l’L3 de Zona Universitària comportarà el tancament d’un tram del lateral de l’avinguda Diagonal, a partir de diumenge 31 de maig, fins al setembre. El tram del lateral que es tancarà al trànsit correspon al comprès entre les avingudes d’Albert Bastardas i del Doctor Marañón.
Actualment, la instal·lació compta amb un ascensor des del nivell vestíbul fins a l’andana costa muntanya. Els treballs que es duran a terme ara a l’estació consisteixen principalment en l’execució d’un ascensor que comuniqui el vestíbul amb l’andana sentit Trinitat Nova. Les obres compten amb un pressupost d’1,4 MEUR.
L’estació de Zona Universitària de la línia L3 quedarà adaptada completament a persones amb mobilitat reduïda el febrer de 2016, coincidint amb l’entrada en servei del tram de la línia L9 entre aquesta estació i l’Aeroport de Barcelona-el Prat. En el marc d’aquestes obres, es construirà l’ascensor que comunicarà el carrer amb el vestíbul i que donarà servei a totes dues línies.
A més del desviament de trànsit, els treballs comportaran, d’aquí a unes setmanes, el tancament dels accessos actuals de l’estació de Zona Universitària de l’L3. Com alternativa, els usuaris accediran provisionalment des d’un accés que se situarà a la cruïlla de l’avinguda de Doctor Marañón i l’avinguda Diagonal, al costat de l’accés actual.
Restriccions al trànsit en un lateral de l'avinguda Diagonal per obres a l'estació de l'L3 de Zona Universitària
A partir de diumenge 31 de maig es tancarà el tram del lateral de l’avinguda Diagonal entre l’avinguda Albert Bastardas i l’avinguda del Doctor Marañón, fins al setembre
Les obres, amb un pressupost d’1,4 MEUR, consisteixen en la millora de l’accessibilitat a l’estació, amb l’execució d’un nou ascensor de vestíbul a andanes
L’actuació es completarà amb la construcció d’un nou ascensor des del carrer al vestíbul, en el marc de les obres de l’L9
Les obres de millora de l’accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda a l’estació de l’L3 de Zona Universitària comportarà el tancament d’un tram del lateral de l’avinguda Diagonal, a partir de diumenge 31 de maig, fins al setembre. El tram del lateral que es tancarà al trànsit correspon al comprès entre les avingudes d’Albert Bastardas i del Doctor Marañón.
Actualment, la instal·lació compta amb un ascensor des del nivell vestíbul fins a l’andana costa muntanya. Els treballs que es duran a terme ara a l’estació consisteixen principalment en l’execució d’un ascensor que comuniqui el vestíbul amb l’andana sentit Trinitat Nova. Les obres compten amb un pressupost d’1,4 MEUR.
L’estació de Zona Universitària de la línia L3 quedarà adaptada completament a persones amb mobilitat reduïda el febrer de 2016, coincidint amb l’entrada en servei del tram de la línia L9 entre aquesta estació i l’Aeroport de Barcelona-el Prat. En el marc d’aquestes obres, es construirà l’ascensor que comunicarà el carrer amb el vestíbul i que donarà servei a totes dues línies.
A més del desviament de trànsit, els treballs comportaran, d’aquí a unes setmanes, el tancament dels accessos actuals de l’estació de Zona Universitària de l’L3. Com alternativa, els usuaris accediran provisionalment des d’un accés que se situarà a la cruïlla de l’avinguda de Doctor Marañón i l’avinguda Diagonal, al costat de l’accés actual.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Visita de l'Institut Cartogràfic i Geològic al tram entre Zona Universitària i Manuel Girona. Possible reactivació de les obres? Val, ara m'he flipat
http://www.igc.cat/web/ca/igc_actualitat_10831.html
http://www.igc.cat/web/ca/igc_actualitat_10831.html
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Novetats, i no gaire bones.
La primera: el tall del lateral a la Diagonal està portant molts problemes de trànsit. Avui s'han registrat 11 kilòmetres de cua per entrar a Barcelona
La segona: aquests renders son gairebé segur de Zona Universitària de la L9. A Skyscrapercity ja ens estem preparant per les aglomeracions que hi haurà al vestíbul superior. A qui se li acut posar ascensors com si l'estació tingués poca demanda, com les del tram Nord?
La "quasi-confirmació" de que els plànols son Zona Universitària:
La primera: el tall del lateral a la Diagonal està portant molts problemes de trànsit. Avui s'han registrat 11 kilòmetres de cua per entrar a Barcelona
La segona: aquests renders son gairebé segur de Zona Universitària de la L9. A Skyscrapercity ja ens estem preparant per les aglomeracions que hi haurà al vestíbul superior. A qui se li acut posar ascensors com si l'estació tingués poca demanda, com les del tram Nord?
La "quasi-confirmació" de que els plànols son Zona Universitària:
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Suposo que ho deus dir irònicament, perquè 9 (NOU!!!) ascensors per a baixar, en una estació, que si no s'obre el tram central tindrà demanda, però no excessiva, em sembla més que suficient (i més tenint en compte que aquests ascensors també costen uns € de manteniment...)
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Seguiment de les obres de la L9
Doncs no, no ho dic irònicament.
Els ascensors de gran capacitat són útils per estacions amb poca demanda (com les del tram Nord, com he dit) ja què el passatge només genera trànsit quan surt del tren, i ni això, ja que com dic son estacions amb poca demanda.
Però en canvi, a estacions del tram comú, estacions amb correspondència i estacions terminals, es molt més útil posar escales mecàniques acompanyada d'un parell d'ascensors PMR, ja què les escales mecàniques permeten absorbir el flux constant de passatgers que té l'estació. I el cas més clar es La Sagrera (i Collblanc, que si que en tindrà).
Pensa que d'aquests nou ascensors, es evident que la meitat o gairebé la meitat estaran a baix i que la pujada i baixada serà lenta (ja que el pou de Zona Universitària es de 60 metres, igual que el de Singuerlín).
Crec rotundament què aquest disseny es recent, i que s'ha dissenyat amb retallades pressupostàries, ja que recordo també que l'estació de Zona Universitària s'està fent amb molt pocs recursos, per lo tant s'havia d'estalviar on sigui.
Lamentablement ja es inevitable, al pou ja han posat l'estructura dels ascensors. Ara haurem de veure com es comporten.
Els ascensors de gran capacitat són útils per estacions amb poca demanda (com les del tram Nord, com he dit) ja què el passatge només genera trànsit quan surt del tren, i ni això, ja que com dic son estacions amb poca demanda.
Però en canvi, a estacions del tram comú, estacions amb correspondència i estacions terminals, es molt més útil posar escales mecàniques acompanyada d'un parell d'ascensors PMR, ja què les escales mecàniques permeten absorbir el flux constant de passatgers que té l'estació. I el cas més clar es La Sagrera (i Collblanc, que si que en tindrà).
Pensa que d'aquests nou ascensors, es evident que la meitat o gairebé la meitat estaran a baix i que la pujada i baixada serà lenta (ja que el pou de Zona Universitària es de 60 metres, igual que el de Singuerlín).
Crec rotundament què aquest disseny es recent, i que s'ha dissenyat amb retallades pressupostàries, ja que recordo també que l'estació de Zona Universitària s'està fent amb molt pocs recursos, per lo tant s'havia d'estalviar on sigui.
Lamentablement ja es inevitable, al pou ja han posat l'estructura dels ascensors. Ara haurem de veure com es comporten.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Capacitat dels ascensors
I quantes persones hi caben a dins d'estos ascensors?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Seguiment de les obres de la L9
No te das cuenta del sinsentido que dices sugiriendo que las estaciones del tramo norte se han hecho para "poca demanda". Una estación con una BATERÍA de ocho o nueve ascensores de tamaño de hospital donde han de caber camillas (creo que son como 20 personas sin exagerar) te parece "poca demanda"? Siento romper la burbuja en la que vives, pero el "problema" del tramo norte es que justamente se ha hecho a una escala completamente sobredimensionada.davroca5 wrote:Doncs no, no ho dic irònicament.
Els ascensors de gran capacitat són útils per estacions amb poca demanda (com les del tram Nord, com he dit) ja què el passatge només genera trànsit quan surt del tren, i ni això, ja que com dic son estacions amb poca demanda.
Però en canvi, a estacions del tram comú, estacions amb correspondència i estacions terminals, es molt més útil posar escales mecàniques acompanyada d'un parell d'ascensors PMR, ja què les escales mecàniques permeten absorbir el flux constant de passatgers que té l'estació. I el cas més clar es La Sagrera (i Collblanc, que si que en tindrà).
Pensa que d'aquests nou ascensors, es evident que la meitat o gairebé la meitat estaran a baix i que la pujada i baixada serà lenta (ja que el pou de Zona Universitària es de 60 metres, igual que el de Singuerlín).
Crec rotundament què aquest disseny es recent, i que s'ha dissenyat amb retallades pressupostàries, ja que recordo també que l'estació de Zona Universitària s'està fent amb molt pocs recursos, per lo tant s'havia d'estalviar on sigui.
Lamentablement ja es inevitable, al pou ja han posat l'estructura dels ascensors. Ara haurem de veure com es comporten.
Si usaran escaleras mecánicas hablaríamos de seis o siete tramos, ¿tu has pasado por Vall D'Hebron L5? Ahí han hecho justo lo que tu dices, hay dos ascensores, y escaleras mecánicas, y lo que pasa es que hay carreras para llegar a los ascensores, y casi nadie usa las escaleras mecánicas porque son como cinco tramos y tardas la vida. Y eso siendo una estación poco demandada por ser la terminal de la L5.
No tiene nada que ver tener unos pocos ascensores de tamaño normal como en La Sagrera (o Av. Tibidabo L7 por eso), que no tener tropecientos macroascensores como aquí. ¿Hay algo en el agua que todo este país esta delusional?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Seguiment de les obres de la L9
El ascensors són més ràpids i millors en estacions de gran profunditat ja que requereixen menys obres (només un pou). Tot i això, jo sóc partidari de que si es poden posar
Després d'aquesta reflexió, crec que per Zona Universitària estan bé 8 o 9 ascensors, però jo hagués apostat per escales d'un tram en totes les estacions, però bé, és més difícil de construir, i suposo que més car. Tot i això, en aquesta no crec que es pugui per que és mooolt fonda.
PD: les escacles d'un sol tram molt llargues poden donar peu a això:
https://www.youtube.com/watch?v=fFqQOlYE4EE
Per cert és a "Angel" a la Northern line de Londres. Aquestes escales tenen 60 metres de llarg i 27 d'alçada.
- escales mecàniques d'un sol tram
Després d'aquesta reflexió, crec que per Zona Universitària estan bé 8 o 9 ascensors, però jo hagués apostat per escales d'un tram en totes les estacions, però bé, és més difícil de construir, i suposo que més car. Tot i això, en aquesta no crec que es pugui per que és mooolt fonda.
PD: les escacles d'un sol tram molt llargues poden donar peu a això:
https://www.youtube.com/watch?v=fFqQOlYE4EE
Per cert és a "Angel" a la Northern line de Londres. Aquestes escales tenen 60 metres de llarg i 27 d'alçada.
Last edited by bigcoaster on Wednesday 03/06/2015 22:56, edited 1 time in total.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Te equivocas. Está comprobado que mediante escaleras mecánicas cabe más gente y son más eficaces.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Capacitat dels ascensors
Diria que 20 per ascensor.fgc113 wrote:I quantes persones hi caben a dins d'estos ascensors?
Li deies a en Don Ramón o a mi? Bé, igualment comparteixo aquesta opinió.victorcasta wrote:Te equivocas. Está comprobado que mediante escaleras mecánicas cabe más gente y son más eficaces.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Nadie dice que no, pero eficaz no es lo mismo que conveniente, y un desnivel de 40-50 metros con escaleras mecánicas no es muy conveniente. Me remito al ejemplo de Vall d'Hebron.victorcasta wrote:Te equivocas. Está comprobado que mediante escaleras mecánicas cabe más gente y son más eficaces.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Seguiment de les obres de la L9
A mi m´han agradat les imatges de l interior del vestíbul, si és que queda així. La veritat es que una estació tan important i per la imatge de la ciutat com es la de Europa/Fira estigui tot el formigó a la vista, .......sembla inacabada, no se si tots els visitants de la Fira entendran que ha estat un efecte buscat per l arquitecte....
Capacitat dels ascensors
Algú n'està segur de què als ascensors hi caben només 20 persones? Perquè a mi em sona que la capacitat era força més elevada.
Re: Seguiment de les obres de la L9
20 personas en un ascensoraco ya son demasiadas.
frankrodriguez.net
signatura
signatura