Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ns-dfgc.do
El conseller Vila presenta un nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, juntament amb el president d’FGC, Enric Ticó, presentarà el proper dilluns, 8 de juny, un nou sistema de control de frau a les estacions d’FGC
L’acte tindrà lloc, a les 10.00 hores, a l’estació d’FGC de Plaça Catalunya ( accés pel C. Bergara)
Durant l’acte també es presentarà el nou tren vinilat amb il·lustracions de Conrad Rose.
08-06-2015 10.00 | Estació d'FGC de Plaça Catalunya ( accés pel C. Bergara) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, juntament amb el president d’FGC, Enric Ticó, presentarà un nou sistema de control de frau a les estacions d’FGC
El conseller Vila presenta un nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, juntament amb el president d’FGC, Enric Ticó, presentarà el proper dilluns, 8 de juny, un nou sistema de control de frau a les estacions d’FGC
L’acte tindrà lloc, a les 10.00 hores, a l’estació d’FGC de Plaça Catalunya ( accés pel C. Bergara)
Durant l’acte també es presentarà el nou tren vinilat amb il·lustracions de Conrad Rose.
08-06-2015 10.00 | Estació d'FGC de Plaça Catalunya ( accés pel C. Bergara) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, juntament amb el president d’FGC, Enric Ticó, presentarà un nou sistema de control de frau a les estacions d’FGC
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Caram, que misterioso, alguien sabe de qué exactamente se trata?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
El millor sistema per controlar el frau es diuen revisors per a les línies metropolitanes i regionals i controls sistemàtics i habituals de bitllets a les línies urbanes.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Aposto que seran simplement més càmeres o alguna cosa per l'estil
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Fa temps van dir alguna cosa així, de ficar més càmares als torniquets però no n'estic segur.Sky wrote:Aposto que seran simplement més càmeres o alguna cosa per l'estil
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
A Provença (crec que només a un vestíbul) hi ha unes càmeres als torns que detecten si algú fa el que es coneix com a "trenet", és a dir, passar sense pagar bitllet darrere d'una altra persona. Aquestes imatges s'envien a un revisor que hi ha a l'estació perquè identifiqui a la persona i li posi la sanció corresponent. Van sortir notícies fa un temps. Potser s'implanta a més estacions
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Efectivament la única solució al frau són els revisors, i fer que aquests apareguin en qualsevol moment i lloc per sorpresa i sense escapatòria. Tota la resta de sistemes han estat sempre un absolut fracàs.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ns-dfgc.do
Territori i Sostenibilitat comença a implantar un nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
El sistema, basat en la intel·ligència artificial i pioner al món, alerta sobre les persones que cometen frau travessant la barrera tarifària aprofitant el pas d’un altre usuari
El dispositiu està situat des de fa un any a l’estació de Provença com a prova pilot i ha ajudat a reduir d’un 70% el frau en aquesta estació
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat pel president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, ha visitat avui l’estació de Pl. Catalunya d’FGC, on s’ha instal·lat el sistema de control de frau “Detector”. El sistema, instal·lat com a prova pilot a l’estació de Provença des de maig del 2014, ha permès a Ferrocarrils reduir el frau en l’accés en aquesta estació d’un 70%. El “Detector” s’anirà instal·lant de manera progressiva a altres estacions de la xarxa d’FGC.
Aquest sistema, pioner al món i fruit de l’acord de col·laboració entre FGC i l’empresa barcelonina Awaait Artificial Intelligence, SL (AWAAIT), genera alertes en temps real quan detecta un usuari que entra o surt de les estacions sense validar, aprofitant el pas previ per les validadores d’un altre usuari, ja que es pot identificar i interceptar immediatament la persona infractora i imposar la sanció corresponent per dissuadir-lo de mantenir aquesta pràctica.
'Detector' consisteix en una càmera que observa la zona de validació i que transmet un avís quan detecta el pas d'un potencial infractor. Aquest avís arriba a terminals mòbils en forma de seqüència d'imatges, molt pocs segons després de l'entrada de la persona usuària. Un interventor equipat amb un terminal mòbil rep l'alerta i decideix si cal procedir a interceptar el potencial infractor. En cas afirmatiu, atura la persona identificada a la imatge i li demana el bitllet o títol de transport. Si el bitllet o títol no està validat, és incorrecte o simplement la persona no porta cap bitllet, tramita una sanció.
FGC a l’avantguarda del control de frau
FGC és a l’avantguarda del sector del transport públic en el desplegament progressiu de mesures tecnològiques i operatives per al control del frau. Així, des de 2011, i per reforçar les intervencions dins de les instal·lacions, aplica el mètode de validació del bitllet o títol de transport tant a l’entrada com a la sortida de les estacions. Amb aquest control s’ha aconseguit reduir sensiblement el frau, que l’any 2014 es va situar en el 0,017%, en el global de la xarxa.
Aquest nou sistema d’intervenció selectiva té l’avantatge de no interferir el pas de la resta de clients: permet reduir el nombre de controls massius i les seves eventuals molèsties i establir, en el seu lloc, controls selectius a qualsevol hora i amb equips d’intervenció més reduïts.
Un sistema per a ser comercialitzat
L’acord signat entre FGC i AWAAIT també estableix la col·laboració en l’àmbit de la comercialització del nou producte. Així, cadascuna de les parts comercialitzarà el producte en l’àmbit de la seva competència: FGC el servei de consultoria per optimitzar-ne el seu ús dins de la realitat operativa de cada client i AWAAIT comercialitzarà l’aplicatiu de suport.
Amb aquest projecte de control de frau a través d’una aplicació dissenyada en base a algoritmes d’intel·ligència artificial, FGC avança en el concepte SmartTrain, desenvolupant iniciatives i solucions innovadores per aconseguir una gestió ferroviària intel·ligent, investigant en el sector de la mobilitat, i aplicant la tecnologia i la innovació per millorar l’eficiència i la sostenibilitat del territori.
Presentació del tren vinilat amb imatges de l’il·lustrador Conrad Roset
Un cop finalitzat l’acte, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha assistit a la presentació d’un tren d’FGC vinilat amb il·lustracions del jove artista català Conrad Roset, reconegut internacionalment gràcies a la seva col·lecció Muses. Aquesta és la segona col·laboració d’aquest tipus entre Moritz i FGC, després que l’any passat un tren de Ferrocarrils circulés amb motius de l’artista Ricardo Cavolo.
El vinilat de trens és una més de les accions que FGC duu a terme per aconseguir millorar el seu resultat de negoci. L’any 2014 FGC va ingressar un total de 4.000.000 d’euros en conceptes relacionats amb diferents aspectes d’esponsorització.
Territori i Sostenibilitat comença a implantar un nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
El sistema, basat en la intel·ligència artificial i pioner al món, alerta sobre les persones que cometen frau travessant la barrera tarifària aprofitant el pas d’un altre usuari
El dispositiu està situat des de fa un any a l’estació de Provença com a prova pilot i ha ajudat a reduir d’un 70% el frau en aquesta estació
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat pel president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, ha visitat avui l’estació de Pl. Catalunya d’FGC, on s’ha instal·lat el sistema de control de frau “Detector”. El sistema, instal·lat com a prova pilot a l’estació de Provença des de maig del 2014, ha permès a Ferrocarrils reduir el frau en l’accés en aquesta estació d’un 70%. El “Detector” s’anirà instal·lant de manera progressiva a altres estacions de la xarxa d’FGC.
Aquest sistema, pioner al món i fruit de l’acord de col·laboració entre FGC i l’empresa barcelonina Awaait Artificial Intelligence, SL (AWAAIT), genera alertes en temps real quan detecta un usuari que entra o surt de les estacions sense validar, aprofitant el pas previ per les validadores d’un altre usuari, ja que es pot identificar i interceptar immediatament la persona infractora i imposar la sanció corresponent per dissuadir-lo de mantenir aquesta pràctica.
'Detector' consisteix en una càmera que observa la zona de validació i que transmet un avís quan detecta el pas d'un potencial infractor. Aquest avís arriba a terminals mòbils en forma de seqüència d'imatges, molt pocs segons després de l'entrada de la persona usuària. Un interventor equipat amb un terminal mòbil rep l'alerta i decideix si cal procedir a interceptar el potencial infractor. En cas afirmatiu, atura la persona identificada a la imatge i li demana el bitllet o títol de transport. Si el bitllet o títol no està validat, és incorrecte o simplement la persona no porta cap bitllet, tramita una sanció.
FGC a l’avantguarda del control de frau
FGC és a l’avantguarda del sector del transport públic en el desplegament progressiu de mesures tecnològiques i operatives per al control del frau. Així, des de 2011, i per reforçar les intervencions dins de les instal·lacions, aplica el mètode de validació del bitllet o títol de transport tant a l’entrada com a la sortida de les estacions. Amb aquest control s’ha aconseguit reduir sensiblement el frau, que l’any 2014 es va situar en el 0,017%, en el global de la xarxa.
Aquest nou sistema d’intervenció selectiva té l’avantatge de no interferir el pas de la resta de clients: permet reduir el nombre de controls massius i les seves eventuals molèsties i establir, en el seu lloc, controls selectius a qualsevol hora i amb equips d’intervenció més reduïts.
Un sistema per a ser comercialitzat
L’acord signat entre FGC i AWAAIT també estableix la col·laboració en l’àmbit de la comercialització del nou producte. Així, cadascuna de les parts comercialitzarà el producte en l’àmbit de la seva competència: FGC el servei de consultoria per optimitzar-ne el seu ús dins de la realitat operativa de cada client i AWAAIT comercialitzarà l’aplicatiu de suport.
Amb aquest projecte de control de frau a través d’una aplicació dissenyada en base a algoritmes d’intel·ligència artificial, FGC avança en el concepte SmartTrain, desenvolupant iniciatives i solucions innovadores per aconseguir una gestió ferroviària intel·ligent, investigant en el sector de la mobilitat, i aplicant la tecnologia i la innovació per millorar l’eficiència i la sostenibilitat del territori.
Presentació del tren vinilat amb imatges de l’il·lustrador Conrad Roset
Un cop finalitzat l’acte, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha assistit a la presentació d’un tren d’FGC vinilat amb il·lustracions del jove artista català Conrad Roset, reconegut internacionalment gràcies a la seva col·lecció Muses. Aquesta és la segona col·laboració d’aquest tipus entre Moritz i FGC, després que l’any passat un tren de Ferrocarrils circulés amb motius de l’artista Ricardo Cavolo.
El vinilat de trens és una més de les accions que FGC duu a terme per aconseguir millorar el seu resultat de negoci. L’any 2014 FGC va ingressar un total de 4.000.000 d’euros en conceptes relacionats amb diferents aspectes d’esponsorització.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Dels creadors de "Estacions fantasma sense personal" i de la sequel·la "1 milió de càmeres que ningú mirava", ens arriba la nova creació: "El photomatón del colón". Passi continu a totes les estacions de FGC els propers mesos. Gratuït.
Seriosament: em falta una dada bàsica per poder opinar d'aquest sistema: Quant ha costat i quant costarà? I després comparar-ho amb què costaria contractar revisors.
Igualment em fa l'efecte que això de la foto servirà perquè la gent faci una cosa semblant a la d'aquest vídeo de Chemical Brothers
Seriosament: em falta una dada bàsica per poder opinar d'aquest sistema: Quant ha costat i quant costarà? I després comparar-ho amb què costaria contractar revisors.
Igualment em fa l'efecte que això de la foto servirà perquè la gent faci una cosa semblant a la d'aquest vídeo de Chemical Brothers
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cost i casos comparables
Insisteixo en un cas que conec molt de prop, al qual remeten diverses discussions en aquest fòrum fetes des de diferents perspectives: Viena. Estem parlant d'una conurbació que, sense arribar a les dimensions demogràfiques de Barcelona, hi és força comparable: 1,8 milions el municipi, 2,7 milions l'aglomeració i 2,8 milions tota l'àrea integrada (VOR).wefer wrote:Seriosament: em falta una dada bàsica per poder opinar d'aquest sistema: Quant ha costat i quant costarà? I després comparar-ho amb què costaria contractar revisors.
I sí, jo també tinc la impressió que aquí tirem més per gastar els diners pel broc gros en ginys d'utilitat dubtosa, sobretot si no es fan servir adequadament, en lloc de fer-ho (i potser a un cost menor) en persones perquè puguin viure dignament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
No, si lo mejor de todo es que el revisor te lo comes igualmente, porque luego tiene que presentarse para multar al que se ha colado, sino no tiene ningun sentido el sistema. Pregunta: ¿Por qué no ahorrarse el chisme este y tener ahí al revisor directamente?wefer wrote:Dels creadors de "Estacions fantasma sense personal" i de la sequel·la "1 milió de càmeres que ningú mirava", ens arriba la nova creació: "El photomatón del colón". Passi continu a totes les estacions de FGC els propers mesos. Gratuït.
Seriosament: em falta una dada bàsica per poder opinar d'aquest sistema: Quant ha costat i quant costarà? I després comparar-ho amb què costaria contractar revisors.
Igualment em fa l'efecte que això de la foto servirà perquè la gent faci una cosa semblant a la d'aquest vídeo de Chemical Brothers
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Si agafes FGC valides al entrar, a mig camí surts a fer un encarrec, tornes a FGC saltant les barreres per continuar el viatge. Si ve un inspector i et demana el bitllet pot ensenyar un de valid!!!
¿Es frau o no?
¿Es frau o no?
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Perquè cada estació té unes quantes entrades amb torns, i caldrien 3 o 4 revisors, i amb aquest sistema només 1. Tot i això, jo sóc més partidari dels revisors ja que també serveixen com a punt d'informació per a turistes i per quan hi han problemes.Don Ramón wrote:No, si lo mejor de todo es que el revisor te lo comes igualmente, porque luego tiene que presentarse para multar al que se ha colado, sino no tiene ningun sentido el sistema. Pregunta: ¿Por qué no ahorrarse el chisme este y tener ahí al revisor directamente?wefer wrote:Dels creadors de "Estacions fantasma sense personal" i de la sequel·la "1 milió de càmeres que ningú mirava", ens arriba la nova creació: "El photomatón del colón". Passi continu a totes les estacions de FGC els propers mesos. Gratuït.
Seriosament: em falta una dada bàsica per poder opinar d'aquest sistema: Quant ha costat i quant costarà? I després comparar-ho amb què costaria contractar revisors.
Igualment em fa l'efecte que això de la foto servirà perquè la gent faci una cosa semblant a la d'aquest vídeo de Chemical Brothers
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
La por a la tecnologia i a la substitució de ma d’obra humana per màquines és un fet que es remunta al segle XIX amb les primeres màquines de vapor.
El 1835 és va incendiar la primera fàbrica tèxtil de Barcelona, la fàbrica de Bonaplata http://ca.wikipedia.org/wiki/F%C3%A0brica_Bonaplata. El foc va se provocat pels ludistes, artesans que tenien por de perdre els seus oficis i ser substituïts per màquines.
Qualsevol canviï tecnològic implica una reconversió de part dels treballadors antigament implicats amb aquelles tasques.
Per mi és absurd mantenir un lloc de treballar on una màquina és molt més eficient que l’home.
Per la mateixa regla de tres hauríem de seguir fent les comptes a mà i utilitzar milers de comptables, fer totes les peces de roba per artesans o picà a pic i pala els túnels de la línia 9. Si féssim això segurament no tindríem la prosperitat que hem assolit, que per més que alguns no ho vulguin veure, vivim molt millor que els nostres ancestres de qualsevol generació anterior gràcies aquests avenços.
Per si no ha quedat clar, la vinguda de la T-mobilitat i la utilització dels mòbils amb tecnologia NCF, farà que segurament d’aquí dos anys passem les barreres de control amb el mòbil. Els controls i el frau és reduiran molt. Aquesta tecnologia facilitarà la implantació d'aquest sistema i evidentment seran molt més eficients els revisors que sols hauran de parar qui els hi marqui el sistema.
El 1835 és va incendiar la primera fàbrica tèxtil de Barcelona, la fàbrica de Bonaplata http://ca.wikipedia.org/wiki/F%C3%A0brica_Bonaplata. El foc va se provocat pels ludistes, artesans que tenien por de perdre els seus oficis i ser substituïts per màquines.
Qualsevol canviï tecnològic implica una reconversió de part dels treballadors antigament implicats amb aquelles tasques.
Per mi és absurd mantenir un lloc de treballar on una màquina és molt més eficient que l’home.
Per la mateixa regla de tres hauríem de seguir fent les comptes a mà i utilitzar milers de comptables, fer totes les peces de roba per artesans o picà a pic i pala els túnels de la línia 9. Si féssim això segurament no tindríem la prosperitat que hem assolit, que per més que alguns no ho vulguin veure, vivim molt millor que els nostres ancestres de qualsevol generació anterior gràcies aquests avenços.
Per si no ha quedat clar, la vinguda de la T-mobilitat i la utilització dels mòbils amb tecnologia NCF, farà que segurament d’aquí dos anys passem les barreres de control amb el mòbil. Els controls i el frau és reduiran molt. Aquesta tecnologia facilitarà la implantació d'aquest sistema i evidentment seran molt més eficients els revisors que sols hauran de parar qui els hi marqui el sistema.
Last edited by tituscat on Tuesday 09/06/2015 18:05, edited 1 time in total.
Entschuldigung???
O sea, según lo que tú dices o TODO debe ser a mano, o TODO debe ser con máquinas...tituscat wrote:La por a la tecnologia i a la substitució de ma d’obra humana per màquines és un fet que es remunta al segle XIX amb les primeres màquines de vapor.
El 1835 és va incendiar la primera fàbrica tèxtil de Barcelona, la fàbrica de Bonaplata http://ca.wikipedia.org/wiki/F%C3%A0brica_Bonaplata. El foc va se provocat pels ludistes, artesans que tenien por de perdre els seus oficis i ser substituïts per màquines.
Qualsevol canviï tecnològic implica una reconversió de part dels treballadors antigament implicats amb aquelles tasques.
Per mi és absurd mantenir un lloc de treballar on una màquina és molt més eficient que l’home.
Per la mateixa regla de tres hauríem de seguir fent les comptes a mà i utilitzar milers de comptables, fer totes les peces de roba per artesans o picà a pic i pala els túnels de la línia 9. Si féssim això segurament no tindríem la prosperitat que hem assolit, que per més que alguns no ho vulguin veure, vivim molt millor que els nostres ancestres de qualsevol generació anterior gràcies aquests avenços.
Per si no ha quedat clar, la vinguda de la T-mobilitat i la utilització dels mòbils amb tecnologia NCF, farà que segurament d’aquí dos anys passem les barreres de control amb el mòbil. Els controls i el frau és reduiran molt. Aquesta tecnologia facilitarà la implantació d'aquest sistema.
Vamos, una cosa es utilizar tuneladoras para la construcción de la línea 9, pero otra muy, pero que muymuymuymuymuymuy diferente es hacer ropa artesana y los contables, y hablando de transportes, pues los revisores, los vendedores en taquillas... Para estas cosas yo prefiero lo hecho a mano.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
El que dic és aquesta tecnologia facilitarà el control i més, quan s'implanti el pas sense aturar-se amb NFC o T-Mobilitat. Potser és necessitaran els mateixos revisors, però sols hauran de parar qui els hi marqui el sistema que han de parar, bastant més eficient que ara, on paren indiscriminadament i els qui no han pagat poden saltar-se el control sense ser detectats.
Automatitzar implicar abaratir costos i que més persones i puguin accedir. Segurament pots accedir a productes artesans perquè altres elements en la teva vida s'han automatitzat i han guanyat eficiència econòmica i tens més renta per poder gastar el sobrepreu d'un producte artesà.
Automatitzar implicar abaratir costos i que més persones i puguin accedir. Segurament pots accedir a productes artesans perquè altres elements en la teva vida s'han automatitzat i han guanyat eficiència econòmica i tens més renta per poder gastar el sobrepreu d'un producte artesà.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Tècnicament si, ja que tu has finalitzat el viatge quan has sortit de les instal·lacions. Altre cosa es que ara per ara no hi hagi manera de controlar aquest detall a les xarxes ferroviàries (excepte tramvia), de totes maneres segur que són casos moolt puntuals.davida wrote:Si agafes FGC valides al entrar, a mig camí surts a fer un encarrec, tornes a FGC saltant les barreres per continuar el viatge. Si ve un inspector i et demana el bitllet pot ensenyar un de valid!!!
¿Es frau o no?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
tituscat wrote:El que dic és aquesta tecnologia facilitarà el control i més, quan s'implanti el pas sense aturar-se amb NFC o T-Mobilitat. Potser és necessitaran els mateixos revisors, però sols hauran de parar qui els hi marqui el sistema que han de parar, bastant més eficient que ara, on paren indiscriminadament i els qui no han pagat poden saltar-se el control sense ser detectats.
Automatitzar implicar abaratir costos i que més persones i puguin accedir. Segurament pots accedir a productes artesans perquè altres elements en la teva vida s'han automatitzat i han guanyat eficiència econòmica i tens més renta per poder gastar el sobrepreu d'un producte artesà.
La pregunta es por un lado si realmente abaratas coste en respecto al resultado, y si estas teniendo en cuenta el valor añadido de un trato más humano. Teóricamente se podrían desarrollar robots que sustituyan a muchos trabajadores de la construcción, solo que serían tan complejos y caros que no sale a cuenta.tituscat wrote:La por a la tecnologia i a la substitució de ma d’obra humana per màquines és un fet que es remunta al segle XIX amb les primeres màquines de vapor.
El 1835 és va incendiar la primera fàbrica tèxtil de Barcelona, la fàbrica de Bonaplata http://ca.wikipedia.org/wiki/F%C3%A0brica_Bonaplata. El foc va se provocat pels ludistes, artesans que tenien por de perdre els seus oficis i ser substituïts per màquines.
Qualsevol canviï tecnològic implica una reconversió de part dels treballadors antigament implicats amb aquelles tasques.
Per mi és absurd mantenir un lloc de treballar on una màquina és molt més eficient que l’home.
Per la mateixa regla de tres hauríem de seguir fent les comptes a mà i utilitzar milers de comptables, fer totes les peces de roba per artesans o picà a pic i pala els túnels de la línia 9. Si féssim això segurament no tindríem la prosperitat que hem assolit, que per més que alguns no ho vulguin veure, vivim molt millor que els nostres ancestres de qualsevol generació anterior gràcies aquests avenços.
Per si no ha quedat clar, la vinguda de la T-mobilitat i la utilització dels mòbils amb tecnologia NCF, farà que segurament d’aquí dos anys passem les barreres de control amb el mòbil. Els controls i el frau és reduiran molt. Aquesta tecnologia facilitarà la implantació d'aquest sistema i evidentment seran molt més eficients els revisors que sols hauran de parar qui els hi marqui el sistema.
No se trata del miedo a las máquinas, se trata de valorar si una máquina realmente nos ofrece un valor añadido (y tener en cuenta el valor del trato humano) y de no ser unos sectarios de la mecanización. Invento e innovación no son lo mismo, pero aquí pensamos que por más maquinitas chupiguays que tengamos más modernos seremos, aunque luego los resultados sean mucho peores de esos anticuados que siguen haciendo las cosas igual que hace 30 años y les funciona mejor que a nosotros.
Supongo que por regla de tres de lo que dices hay que suprimir el anticuado tranvía y sustituirlo por más espacio para el moderno coche. No olvidemos que el motor de combustión interna es mucho más moderno que el motor eléctrico.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Enfocament holístic
Insisteixo: mira quant s'ha gastat Viena en "tecnologia" i quant en revisors. I, sobretot, deixeu d'una vegada de mirar-ho tot de manera compartimentada, com si no hi hagués vida allà fora. Metafòricament parlant: una persona substituïda per una màquina i que es quedi sense feina, tard o d'hora suposarà un cost per a les arques públiques; una màquina que deixi de fer la feina d'una persona (o vàries), no. I el compte és increïblement més desequilibrat si els resultats que obté la màquina i els que obtenen les persones és pràcticament el mateix.tituscat wrote:El que dic és aquesta tecnologia facilitarà el control i més, quan s'implanti el pas sense aturar-se amb NFC o T-Mobilitat. Potser és necessitaran els mateixos revisors, però sols hauran de parar qui els hi marqui el sistema que han de parar, bastant més eficient que ara, on paren indiscriminadament i els qui no han pagat poden saltar-se el control sense ser detectats.
Sé de què em parlo. He viscut set anys a Viena, a més de visites freqüents, i els revisors que m'hi he trobat potser tripliquen els que m'he trobat en quaranta anys a Barcelona. En canvi, a Viena no he vist mai un únic canvi de màquines, i a Barcelona ja vaig pel tercer tipus de cancel·ladores i pel segon de barreres, sense comptar la que ens vindrà al damunt amb la T-Mobilitat. Per no parlar de l'inexistent risc per desgast del títol en un lloc i les contínues queixes en aquest sentit a l'altre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
O sigui que tot es redueix al simple fet de que hi ha gent que té por a la tecnologia. No hi ha més discussió, no fem servir el cervell: o ho acceptes, o ets un reaccionari. "M'agrada" aquest simplisme, és realment còmode.tituscat wrote:La por a la tecnologia i a la substitució de ma d’obra humana per màquines és un fet que es remunta al segle XIX amb les primeres màquines de vapor.
És molt més lògic gastar-se milions i milions d'euros en noves màquines mentre deixem la gent a l'atur perquè "no hi ha feina". Després, ens gastem més milions en donar ajudes socials a aquesta gent que no té per menjar ni per pagar la casa. Ei, és veritat, és superlògic tot plegat. Per mi el primer, el que està per sobre de tot, és el benestar de les persones, però deu ser que sóc un antiquat.tituscat wrote:Per mi és absurd mantenir un lloc de treballar on una màquina és molt més eficient que l’home.
I tota aquesta parafernàlia per aconseguir donar un servei molt pitjor. Perquè l'empleat humà et donarà informació si la necessites, t'ajudarà si et trobes malament o t'han robat, tindrà cura de les estacions, etc. A més, també revisarà si no has saltat la barrera però has entrat amb un carnet de jubilat o de nen quan no et pertoca. Tot, pel mateix preu que un robot farà... una foto, i alguna multinacional s'omplirà les butxaques.
Sí, sembla tot molt lògic i sostenible
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT