Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Carlos González
N9
N9

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Carlos González »

Renfe451 wrote:
Carlos González wrote:Se me olvidó decir que algunas estaciones de RENFE las veo innecesarias como Arc del Triomf o Passeig de Gràcia (en mi opinión)
És la estupidesa més gran que he llegit. No deus haver anat mai a aquestes estacions imagino... Per si no ho saps, són de les que més passatgers tenen. Et convido a passar un matí o tarda sencer d'un dia laborable en aquestes dues estacions. Després m'ho expliques.
Eiii no fa falta escriure aquests comentaris tan gratuïts, ni dir que és una estupidesa, pots dir que estic equivocat, que passen allí passatgers, i sí, no he anat mai a RENFE (només 1 vegada per anar desde Port Aventura a la meva casa) però tampoc cal falta escriure comentaris com, quina cosa més estúpida que he llegit :boig
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Renfe451
N9
N9

Post by Renfe451 »

Carlos González wrote:
Renfe451 wrote:
Carlos González wrote:Se me olvidó decir que algunas estaciones de RENFE las veo innecesarias como Arc del Triomf o Passeig de Gràcia (en mi opinión)
És la estupidesa més gran que he llegit. No deus haver anat mai a aquestes estacions imagino... Per si no ho saps, són de les que més passatgers tenen. Et convido a passar un matí o tarda sencer d'un dia laborable en aquestes dues estacions. Després m'ho expliques.
Eiii no fa falta escriure aquests comentaris tan gratuïts, ni dir que és una estupidesa, pots dir que estic equivocat, que passen allí passatgers, i sí, no he anat mai a RENFE (només 1 vegada per anar desde Port Aventura a la meva casa) però tampoc cal falta escriure comentaris com, quina cosa més estúpida que he llegit :boig
Si m'he passat, et demano disculpes doncs, rectificar és de savis. El que et volia dir es que estaves molt equivocat, tingues en compte que a Arc de Triomf hi passen 3 línies de Rodalies, dues d'elles (R1 i R4) són de les que més passatgers mouen. Ídem a Passeig de Gràcia que si sumes els passatgers de l'R2 i dels Regionals també tenen una quantitat considerable.
Don Ramón
N8
N8

Post by Don Ramón »

Renfe451 wrote:
Tampoco es una estupidez. Podríamos tener muchos apeaderos más de Rodalies, y también estarían muy demandados, porque la gente se ahorraría tener que tomar tanto transporte urbano para llegar a la estación. Si abriésemos un apeadero en Urquinaona, también habría mucha gente que lo usaría, gente que ahora caminan a Pl. Catalunya o toman el Metro. Y al mismo tiempo la velocidad de Rodalies se resentiría gravemente. Por eso hay que encontrar el punto medio de tener unos cuantos apeaderos, con buenos enlaces, pero no demasiados.

Arc de Triomf esta a dos paradas de Metro de Pl. Catalunya, es decir casi al lado. Hasta cierto punto sí es dispensable este apeadero, pero al mismo tiempo no hace gran daño mantenerlo, visto que esta muy convenientemente ubicado y tiene la estación de autobuses al lado. No olvidemos que los dos apeaderos de Arc de Triomf y Pl. Catalunya nacen del túnel de la Cia. Norte en los años 30, que en realidad solo era una prolongación desde la estación del Norte para que los cercanías eléctricos tuvieran mejor penetración urbana, en ese sentido los dos apeaderos tenían sentido porque uno se correspondía con la estación del Norte (de ahí el antiguo nombre "Triunfo-Norte"), y la terminal de Pl. Catalunya. Al haberse convertido ese túnel en pasante y haberse cerrado la estación del Norte al uso ferroviario, realmente no tenía demasiado sentido mantener el apeadero de Arc de Triomf y tener dos estaciones de tren tan cerca, aunque como dije, tampoco hace daño y por eso se habrá mantenido.

La continuidad de Arc de Triomf, aunque no creo que haya que cuestionarlo mucho, se puede discutir, y no creo que sea para nada una tontería (como sí lo sería proponer cerrar el apeadero de Pl. Catalunya o Pg. de Gràcia).
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Carlos González
N9
N9

Renfe451 wrote:
Si m'he passat, et demano disculpes doncs, rectificar és de savis. El que et volia dir es que estaves molt equivocat, tingues en compte que a Arc de Triomf hi passen 3 línies de Rodalies, dues d'elles (R1 i R4) són de les que més passatgers mouen. Ídem a Passeig de Gràcia que si sumes els passatgers de l'R2 i dels Regionals també tenen una quantitat considerable.
No passa res tranquil.
Last edited by Carlos González on Friday 12/06/2015 0:32, edited 1 time in total.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Renfe445
N10
N10

La línia 1 primerament estava pensada per...

Post by Renfe445 »

És que el Transversal, segons el que vaig llegir, servia d'aportació per a la RENFE (bé, l'any 41 es va constituir la RENFE, no sé si abans era M.Z.A. o Norte, no recordo bé)
Granolleri

Post by Granolleri »

Renfe445 wrote:És que el Transversal, segons el que vaig llegir, servia d'aportació per a la RENFE (bé, l'any 41 es va constituir la RENFE, no sé si abans era M.Z.A. o Norte, no recordo bé)
El Transversal originalment es va dissenyar per unir les diferents línies ferroviàries en ample ibèric a Barcelona a mode d'unió entre línies. Cal recordar que als anys 20:

-Nord, per una banda, tenia una sola estació terminal a l'Estació del Nord d'on sortien les línies a Sant Joan de les Abadesses i Puigcerdà per una banda i a Lleida i Saragossa (via Manresa) per l'altra
-MZA, tenia, d'altra banda, des de l'estació de França, la línia a Maçanet per Mataró, a Maçanet i França per Granollers de l'altra, i la sortida cap al sud comú per la trinxera del carrer Aragó fins a la Bifuració Bordeta d'on es separaven les dues línies cap a Sant Vicenç de Calders tant per Vilafranca com per Vilanova.

Tant Nord com MZA passaven per la Plaça de les Glòries però no recordo si hi havia enllaç físic entre elles... (per passar vagons d'una xarxa a l'altra, no perquè els viatgers fessin transbord perquè no hi hagué mai estació) i el Transversal el que pretenia era unir les línies.

L'any 1932 Nord va arribar a Plaça Catalunya amb un ramal subterrani que començava una mica abans d'arribar a l'estació del Nord. Nord també va pagar l'ampliació del Transversal -fins a Marina-, que aleshores ja va "perdre" el sentit d'enllaç entre línies.

No va ser fins a mitjan anys 70 que es va fer el tram Plaça Catalunya-Sants, així com l'enllaç directe del Clot cap a Passeig de Gràcia (fins aleshores un hipotètic tren que vingués de la línia de Vilanova o Vilafranca i anés cap a la línia de Granollers havia de fer inversió de marxa a l'Estació de França). De la mateixa època si no mal recordo és l'enllaç del Gornal (Bellvitge-L'Hospitalet) i una mica més enrera, anys 50, es va fer l'enllaç de Sant Adrià a Sant Andreu, que és el que fan servir ara els trens R1 per arribar al centre de Barcelona.

Quan es va obrir el transversal, enllaç amb altres línies ferroviàries per a viatgers n'hi havia, si no mal m'equivoco:
-A Plaça de Sants amb MZA (és on estava l'antic baixador de Sants)
-A Plaça Espanya amb la CFGC
-A Plaça Catalunya amb FSB/FCC i Nord
Carlos González
N9
N9

Don Ramón wrote:Es bien posible, me suena haber sugerido eso ya en algún momento anterior, hace tiempo que me ronda la cabeza.
http://www.transport.cat/download/file.php?id=6730

"I found it" 8-)
jejejejje será este, creo.

Lluis
N6
N6

Post by Lluis »

Carlos González wrote:Hola a tothom

Això que us enviaré és una proposta/opinió (una idea que he vist que m'agradat i dono la meva opinió sobre el transport)

La proposta que me'n va agradar va ser d'un tercer túnel passant per la Diagonal, i també d'un altre de fer que l'estació de Cornellà fasi connexió a la de Sant Boi (proposta d'un tal Lluís)
i la meva opinió es que els trens de Catalunya sigui només una empressa, que no pas dos (RENFE i FGC), i de pas, que la L8 actual sigui de TMB i sobretot metro metro, per no fer un llarg recorregut a l'actual Llobregat-Anoia, i si volen anar a Pl.Espanya, l'alternativa és que els son d'Igualada per exemple, que vagin a L'Hospitalet (RENFE) i després l'estació de metro o també, anar a Sant Boi i agafar la L8

Potser algunes coses es poden millorar, dieu-me altres alternatives, idees o les vostres propostes. :D :ok ;)

PD: La L8 no penso que sigui compartit amb els trens, vull dir que comparti vies amb els trens. I alguns noms de les estacions les camviaria de nom (exemple Viladecans-----Viladecans Est)

Avís:
Les línies en negre son vies proposades
Les vermelles que ja existeixen

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... AwXv1ewHx8
Aquí el tal Lluís. Des que vaig fer les meves primeres propostes al fòrum, he anat llegint moltes propostes d'altra gent, i per tant he anat canviant de parer en moltes coses jejeje.

Primer una pregunta. Tota la teva proposta és per a la lína Llobregat-Anoia entenc, oi? I per tant en ample mètric? Ho dic, perquè si és així, no té massa sentit que enllaçis aquest túnel de la diagonal amb la línia d'ample ibèric de la meridiana a Glòries.

Dit això, la teva proposta està prou bé, però potser m'inclinaria per altres solucions.

En primer lloc, si que trobaria més optim entrar la LL-A per la B23 com deia el pare de la Chilindrina. Per altra banda, tot i que l'enllaç de Sant Boi a Cornellà centre és molt llaminer per a la LL-A, crec que seria molt més útil fer-lo per a la xarxa ADIF a curt termini (després ho explicaré). I en tercer lloc queda el ramal de Sant Boi a Castelldefels, que si algun dia es fa jo l'integraria dins la xarxa del 'carrilet'. I m'estalviaria l'enllaç d'esplugues a Cornellà, que ja hi ha el Tram.

En resum, jo faria:
- la línia Llobregat-Anoia entrant per la diagonal des de Sant Vicenç.
- un 'Metro del baix' pel carrilet des de Plaça Espanya amb destinacions Sant Vicenç i Castelldefels bifurcant-se Sant Boi, combinat amb la L8 fins a Glòries.
- Enllaç a Sant Boi amb rodalies Renfe amb el ramal que vingui de Cornellà.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Lluis
N6
N6

Post by Lluis »

Per a alleujar el col·lapse de l'estació de L'Hospitalet proposo fer un ramal des de Cornellà fins a Sant Boi. És a dir, fer un desviament de la línia de Vilafranca en salt de moltó abans d'arribar a l'estació de Cornellà (venint de L'H). Fer un túnel desde Gavarra fins a les Salines (amb estació subterrània a Cornellà Centre opcional) I seguir en superficie fins a Sant Boi, i fer una estació terminal de rodalies en paral·lel a l'estació d'FGC. Opcionalment també, fer una connexió d'aquest ramal amb la línia de mercaderies del morrot per poder fer semidirectes a la línia de Vilafranca entre Castellbisbal i L'H.

L'Estació de Sant Boi podria ser la terminal de la R1, i per tant tots els R1 serien serveis passants a L'H, reduint el nombre de cisallaments. Els R4 que ara acaben a a L'H, acabarien a Molins de Rei. Només els R3 i regionals acabarien a L'H. A més, això permetria interconnexió de la Llobregat-Anoia amb Sants amb un fàcil transbord a Sant Boi.
Last edited by Lluis on Friday 12/06/2015 13:35, edited 1 time in total.
Don Ramón
N8
N8

Post by Don Ramón »

La línea Cornellà-Castelldefels existe como proyecto que consta en el Plan de Cercanías y en el PDI. Sin embargo, se proyecta como un ramal que se desprende a la altura de Castelldefels (sentido BCN), y luego se dirige hacia Cornellà, cruza la R4 y sigue a Z. U., donde terminaría en cul-de-sac hasta que se haga el túnel de la Diagonal. Ésto en el PDI de 2012. Vamos, faltan palabras para describir lo descabellado que es ese proyecto, megalómano por si solo (el PDI calcula 2.000 millones de Euros), y nos dejaría una chapuza con la terminal ahí en Z. Universitaria que sería un desastre completo hasta que no se hiciera el túnel de la Diagonal, por lo que estaríamos otras tantas décadas con ese pegote ahí. Enfin, cosas de la política.

Ahora, tu propuesta, Lluis. Me gusta mucho más que propongas un ramal desde Cornellà hacia Sant Boi, que podría luego continuar hacia Castelldefels a modo del proyecto del PDI pero sin esa chusta de terminal oermantemente provisional en Z. Universtiaria. El impedimento que le vería si eso es la relativa complicación de hacerlo, sin que el precio se nos dispare como en el proyecto del PDI. Pensad que cuanto más grande sea un proyecto, menos otras cosas se podrán hacer, o tomarán mucho más tiempo. Hoy por hoy no veo factible nuevas líneas ni ramales significativos en el área conurbada, por un tema de la extrema complicación y encarecimiento de esas obras. Creo que mejor sería enfocarnos en hacer enlaces, cruces y/o saltos del carnero para ajustar los encaminamientos y aprovechar mejor la capacidad disponible, así con una inversión mucho más razonable se puede tener mucho beneficio también. Los alemanes dicen "organización antes que tecnología antes que hormigón".

Tu propuesta de bifurcar el "Metro del Baix", que con la nueva entrada para los servicios suburbanos y de cercanías quedaría segregado, me hace pensar en la misma línea Cornellà-Castelldefels, el ramal que propones hacia Castelldefels como que retomaría ese trazado. De nuevo, conceptualmente sería muy interesante, quedaría un "Metro del Baix" sabrosísimo, el eje Cornellà-Sant Boi-Castelldefels no tiene ningún transporte de gran capacidad pese a que no falta demanda, pero volvemos a lo mismo de antes, sería un contínuo túnel ferroviario de varios kilómetros de longitud, y para una zona donde tampoco habría que esperar demanda nivel Metro, sino más bien nivel tren suburbano (como los servicios S de FGC, vaya). Por tanto sería una obra ineficiente, ya que el túnel no estaría nada bien aprovechado. Hacer un túnel tan largo para un tren cada 10-15 minutos... no lo veo. De esta reflexión nace la propuesta que hice con anterioridad de establecer un derrotero de tranvía entre Sant Boi y Castelldefels, posiblemente con ramales que penetraran mejor Sant Boi, Viladecans o Gavà. Sí, el tren sería mejor, más rápido y si va en túnel tendrá la parada en el pleno centro urbano. Pero también estaría muy bien tener un AVE para ir a Manresa, y eso tampoco se puede. Aparte, un servicio de tranvía no estaría reñido con que en un futuro lejano sí se llegara a hacer esa línea de tren cuando haya más demanda, y más calderilla en las arcas públicas... :nose

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Lluis
N6
N6

Post by Lluis »

Don Ramón, comentava sobre la proposta d'en Carlos. No crec que ni l'entrada per la diagonal ni el ramal a Castelldefels sigui res que es pugui fer ara mateix ni en dècades. Era pura especulació. La meva proposta posibilista és la que he fet després, només el ramal en ibèric de Cornellà a Sant Boi, què en penses?
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

Jo crec que el ramal iberic podria ser factible i fer-ho en via unica Cornellà-Sant Boi, al menys un tram, potser inclos algun tram en tren-tram.
fredebcnteatre
N7
N7

Post by fredebcnteatre »

Estaria bé establir una mena de PDI en el forum, un pla global com diu en Don Ramón, bé jo ho explico aixi, però digue'm establir que necessita la xarxa globalment, per després veure quines solucions podem tenir.
Don Ramón
N8
N8

Post by Don Ramón »

Lluis wrote:Don Ramón, comentava sobre la proposta d'en Carlos. No crec que ni l'entrada per la diagonal ni el ramal a Castelldefels sigui res que es pugui fer ara mateix ni en dècades. Era pura especulació. La meva proposta posibilista és la que he fet després, només el ramal en ibèric de Cornellà a Sant Boi, què en penses?
Factible yo creo que sí sería, un pequeño túnel para superar la parte urbanizada, y el resto en superficie/puente sobre el Llobregat, y enfilando (dirección mar) en paralelo a la estación de FGC para tener el enlace.
Ahora, la pregunta es si este ramal realmente sería muy útil, veamos: Para ir a Sant Boi desde BCN ya tenemos los FGC, que dentro de lo que cabe van bien para ir a Sant Boi (donde fallan es en los trayectos largos). El ramal Cornellà-Sant Boi beneficiaría principalmente L'Hospitalet, Cornellà, y la zona comunicada con Cornellà mediante Tram y L5, hasta Sant Boi, y para eso sería mucho más fácil y barato llevar el tranvía desde Cornellà (la PTP ya sugirió hace muchos años que se estudiara eso), que además podría tener mejor penetración urbana sin tanto coste.

Lluis
N6
N6

Post by Lluis »

Don Ramón wrote:
Lluis wrote:Don Ramón, comentava sobre la proposta d'en Carlos. No crec que ni l'entrada per la diagonal ni el ramal a Castelldefels sigui res que es pugui fer ara mateix ni en dècades. Era pura especulació. La meva proposta posibilista és la que he fet després, només el ramal en ibèric de Cornellà a Sant Boi, què en penses?
Factible yo creo que sí sería, un pequeño túnel para superar la parte urbanizada, y el resto en superficie/puente sobre el Llobregat, y enfilando (dirección mar) en paralelo a la estación de FGC para tener el enlace.
Ahora, la pregunta es si este ramal realmente sería muy útil, veamos: Para ir a Sant Boi desde BCN ya tenemos los FGC, que dentro de lo que cabe van bien para ir a Sant Boi (donde fallan es en los trayectos largos). El ramal Cornellà-Sant Boi beneficiaría principalmente L'Hospitalet, Cornellà, y la zona comunicada con Cornellà mediante Tram y L5, hasta Sant Boi, y para eso sería mucho más fácil y barato llevar el tranvía desde Cornellà (la PTP ya sugirió hace muchos años que se estudiara eso), que además podría tener mejor penetración urbana sin tanto coste.
Jo el veig més útil justament per a els usuaris de la LL-A, no pas per al transport local entre Cornellà, L'Hospitalet i Sant Boi. Aquest ramal permetria un trajecte Sant Boi - Plaça Catalunya en 15 minuts, comparats amb els 30 minuts actuals amb transbord a L1. Cadenciats convenientment amb els R5 i R6 això ja suposaria un quart d'hora d'estalvi per un trajecte Igualada/Manresa fins al centre de Barcelona. I a més amb un transbord molt directe comparat amb transbords a metro. I ja si es vol anar més enllà de Glòries la diferència seria abismal. Alhora es descongestiona l'estació de L'Hospitalet Renfe que era el motiu inicial de la proposta. A més, deixa oberta la possibilitat d'una harmonització d'ample de vies en un futur llunyà.
bigcoaster
N8
N8

Post by bigcoaster »

Hi han obres que s'han de fer, i una d'elles és un transport pesat que vagi des de Castelldefels a Cornellà, això és així. Una altra cosa és que es pugui fer amb un cost més elevat o més baix. Per exemple, si ha de ser una línia amb trens cada 10-15 minuts com deia en Lluis (cosa que dubto), doncs es pot fer amb un túnel en via simple i parades construïdes des de la superfície, i si es vol fer més car doncs s'hi van posant més vies als túnels i construint les andanes més futuristes com a la L9.

jo apostaria per túnel en via doble només en els trams que vagi sota cases, la resta tot en superfície. També, enlloc de fer dues estacions al centre del poble al túnel, en faria dues als extrems del poble en superfície i una al centre en túnel, estalviant costos.

El que està clar es que per aquesta línia hi ha demanda suficient per una línia de suburbans , però que només es podrà fer amb una obra important, ja que si s'intenta fer un tramvia, millorarà la circulació entre aquests pobles però no amb Barcelona, que és el que es busca amb aquesta línia, i per tant no solucionem res. No em malentengueu, un tramvia entre aquests pobles seria fantàstic (i el subscric), però el tren cap a Barcelona hi ha de ser primer, perquè és la base.

Off-topic: a mi no m'importaria gens que les parades subterrànies fossin com les del metro d'Stockholm, és més m'encanten i són més barates que qualsevol altre tipus de parada, només cal una mica d'imaginació.
https://www.google.es/search?q=stockhol ... 66&bih=667
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Carlos González
N9
N9

bigcoaster wrote:Hi han obres que s'han de fer, i una d'elles és un transport pesat que vagi des de Castelldefels a Cornellà, això és així. Una altra cosa és que es pugui fer amb un cost més elevat o més baix. Per exemple, si ha de ser una línia amb trens cada 10-15 minuts com deia en Lluis (cosa que dubto), doncs es pot fer amb un túnel en via simple i parades construïdes des de la superfície, i si es vol fer més car doncs s'hi van posant més vies als túnels i construint les andanes més futuristes com a la L9.

jo apostaria per túnel en via doble només en els trams que vagi sota cases, la resta tot en superfície. També, enlloc de fer dues estacions al centre del poble al túnel, en faria dues als extrems del poble en superfície i una al centre en túnel, estalviant costos.

El que està clar es que per aquesta línia hi ha demanda suficient per una línia de suburbans , però que només es podrà fer amb una obra important, ja que si s'intenta fer un tramvia, millorarà la circulació entre aquests pobles però no amb Barcelona, que és el que es busca amb aquesta línia, i per tant no solucionem res. No em malentengueu, un tramvia entre aquests pobles seria fantàstic (i el subscric), però el tren cap a Barcelona hi ha de ser primer, perquè és la base.

Off-topic: a mi no m'importaria gens que les parades subterrànies fossin com les del metro d'Stockholm, és més m'encanten i són més barates que qualsevol altre tipus de parada, només cal una mica d'imaginació.
https://www.google.es/search?q=stockhol ... 66&bih=667
I vas fer alguna proposta de com podria ser els Rodalies o el Metro de Barcelona, seguint la manera d'Estocolm????? 8-)

Don Ramón
N8
N8

Post by Don Ramón »

Lluis wrote:Jo el veig més útil justament per a els usuaris de la LL-A, no pas per al transport local entre Cornellà, L'Hospitalet i Sant Boi. Aquest ramal permetria un trajecte Sant Boi - Plaça Catalunya en 15 minuts, comparats amb els 30 minuts actuals amb transbord a L1. Cadenciats convenientment amb els R5 i R6 això ja suposaria un quart d'hora d'estalvi per un trajecte Igualada/Manresa fins al centre de Barcelona. I a més amb un transbord molt directe comparat amb transbords a metro. I ja si es vol anar més enllà de Glòries la diferència seria abismal. Alhora es descongestiona l'estació de L'Hospitalet Renfe que era el motiu inicial de la proposta. A més, deixa oberta la possibilitat d'una harmonització d'ample de vies en un futur llunyà.
Para los servicios suburbanos ya esta la propuesta de una nueva entrada para la LL-A por la B-23 que habíamos dicho, así que éstos en teoría no se beneficiarían de ese ramal.
Luego, para el tema Sant Boi, si se hiciera esa nueva entrada podría haber algunos L8 rápidos, que no parasen en todas las paradas. O mejor aún, por Sant Boi podrían pasar trenes que vinieran desde Martorell, y que desde Sant Boi fueran semidirectos (parada solo en Gornal por ejemplo), y aparte los L8 hasta Sant Vicenç que paren en todas. Así matamos dos pájaros de un tiro, en lugar de gastar el dinero en el ramal Cornellà-Sant Boi se hace la obra de la entrada por la B-23, y tenemos esta entrada, más el espacio en el trazado "antiguo" para tener trenes rápidos desde Sant Boi y compensar por el tiempo de trayecto a Pl. Catalunya.
Aparte, oye, que tampoco es tan mal tiempo 30 minutos de Sant Boi a Pl. Catalunya, yo vivo dentro del término municipal de Barcelona y hasta Urquinaona hago 20 minutos.
bigcoaster wrote:Hi han obres que s'han de fer, i una d'elles és un transport pesat que vagi des de Castelldefels a Cornellà, això és així. Una altra cosa és que es pugui fer amb un cost més elevat o més baix. Per exemple, si ha de ser una línia amb trens cada 10-15 minuts com deia en Lluis (cosa que dubto), doncs es pot fer amb un túnel en via simple i parades construïdes des de la superfície, i si es vol fer més car doncs s'hi van posant més vies als túnels i construint les andanes més futuristes com a la L9.

La cosa es que no habría casi tramos a hacer en superficie. Las únicas partes que pasarían por zonas realmente sin urbanizar serían zonas de colinas, y tramos muy cortos, por lo que sería inviable salir a la superficie entre poblaciones. Si quieres que la línea pase por el centro de las poblaciones, será todo túnel por narices.
bigcoaster wrote:El que està clar es que per aquesta línia hi ha demanda suficient per una línia de suburbans , però que només es podrà fer amb una obra important, ja que si s'intenta fer un tramvia, millorarà la circulació entre aquests pobles però no amb Barcelona, que és el que es busca amb aquesta línia, i per tant no solucionem res. No em malentengueu, un tramvia entre aquests pobles seria fantàstic (i el subscric), però el tren cap a Barcelona hi ha de ser primer, perquè és la base.
Completamente en desacuerdo. Primero, no estas teniendo en cuenta la función de aportación a las estaciones de tren que tendría un tranvía. De esa manera sí se mejoraría la comunicación de esa zona con Barcelona, al acercar a la gente más convenientemente a la estación. ¿Que acaso Castelldefels, Gavà, Viladecans y Sant Boi no tienen ya sendas estaciones de tren para ir a Barcelona?
Aparte del absurdo que es anteponer las obras megalómanas a las obras pequeñas. Vale que al tranvía le faltaría la base del tren, pero defender el tren es como defender que no se haga nada, y un tranvía es mejor que nada. No tiene ningún sentido pretender hacer primero las grandes obras, es mucho mejor empezar por lo pequeño. Mira los FGC del Vallès: primero se dedicaron a lo pequeño, a poner la línea a punto y tenerla modernizada, trenes nuevos, eliminar pasos a nivel... y después empezaron con las prolongaciones. Se hizo bien en ese sentido. Si se hubiera empezado por las prolongaciones (innegablemente de enorme utilidad), ahora la línea estaría hecha una m*****, y aún y así las prolongaciones no estarían más avanzadas, pero en cambio nos hubieramos tragado años y años de tener la línea en mal estado. Ahora, vale que no teníamos las prolongaciones, pero al menos lo que tenemos funciona de coña. Lo mismo del Tram, mientras que en la zona alta seguirán esperando el Metro otros 20 años, en Esplugues tienen su tranvía que les va muy bien para ir para Barcelona. Si hubieran insistido en el Metro, estarían con las manos vacías, o como mucho la promesa de llevar el Metro en 20 o 30 años.

bigcoaster
N8
N8

Post by bigcoaster »

Don Ramón wrote:

La cosa es que no habría casi tramos a hacer en superficie. Las únicas partes que pasarían por zonas realmente sin urbanizar serían zonas de colinas, y tramos muy cortos, por lo que sería inviable salir a la superficie entre poblaciones. Si quieres que la línea pase por el centro de las poblaciones, será todo túnel por narices.
Has calculat la distància que es podria fer per superfície? Jo si:
Sant Boi-Viladecans: 1.900 metres
Viladecans-Gavà: 0 metres
Gavà-Castelldefels: 1500 metres
A més d'això a Castelldefels les vies entrarien a la general, anant també amb superfície, però aquí ja hi ha moltes opcions.

També he calculat els trams de túnel:
Sant Boi: 1500 metres
Viladecans i Gavà: 2800 metres (el més llarg)
i ja està perquè a Castelldefels s'aniria en superfície.

Don Ramón wrote:
bigcoaster wrote:El que està clar es que per aquesta línia hi ha demanda suficient per una línia de suburbans , però que només es podrà fer amb una obra important, ja que si s'intenta fer un tramvia, millorarà la circulació entre aquests pobles però no amb Barcelona, que és el que es busca amb aquesta línia, i per tant no solucionem res. No em malentengueu, un tramvia entre aquests pobles seria fantàstic (i el subscric), però el tren cap a Barcelona hi ha de ser primer, perquè és la base.
Completamente en desacuerdo. Primero, no estas teniendo en cuenta la función de aportación a las estaciones de tren que tendría un tranvía. De esa manera sí se mejoraría la comunicación de esa zona con Barcelona, al acercar a la gente más convenientemente a la estación. ¿Que acaso Castelldefels, Gavà, Viladecans y Sant Boi no tienen ya sendas estaciones de tren para ir a Barcelona?
Si, les estacions d'aquests pobles són totes molt cèntriques i donen servei a tota la població, clar que si... Sobretot la de Gavà i Viladecans, aquesta última m'encanta perquè ofereix una comoditat impressionant. És com tenir-la davant de casa, només que està a 1000 metres de les primeres vivendes de Viladecans. La de Castelldefels si que es molt bona, i la de Sant Boi, no és dolenta, però podria millorar.
Don Ramón wrote:Aparte del absurdo que es anteponer las obras megalómanas a las obras pequeñas. Vale que al tranvía le faltaría la base del tren, pero defender el tren es como defender que no se haga nada, y un tranvía es mejor que nada. No tiene ningún sentido pretender hacer primero las grandes obras, es mucho mejor empezar por lo pequeño. Mira los FGC del Vallès: primero se dedicaron a lo pequeño, a poner la línea a punto y tenerla modernizada, trenes nuevos, eliminar pasos a nivel... y después empezaron con las prolongaciones. Se hizo bien en ese sentido. Si se hubiera empezado por las prolongaciones (innegablemente de enorme utilidad), ahora la línea estaría hecha una m*****, y aún y así las prolongaciones no estarían más avanzadas, pero en cambio nos hubieramos tragado años y años de tener la línea en mal estado. Ahora, vale que no teníamos las prolongaciones, pero al menos lo que tenemos funciona de coña. Lo mismo del Tram, mientras que en la zona alta seguirán esperando el Metro otros 20 años, en Esplugues tienen su tranvía que les va muy bien para ir para Barcelona. Si hubieran insistido en el Metro, estarían con las manos vacías, o como mucho la promesa de llevar el Metro en 20 o 30 años.
El tramvia (que ja vaig dir que subscrivia) en aquest cas no és la solució al problema real que hi ha. Aniria molt bé, SI! Aniria bé un tren suburbà que unís aquestes poblacions i Barcelona, MILLOR ENCARA.

Una altra cosa, aquesta línia no seria cap prolongació de cap altra, en cap moment ho he dit. El que vaig dir és "una línia que si que s'hauria de fer", no vaig especificar quins serveis la formarien o si seria una extensió, així que no sé a que ve l'explicació de la cronologia de FGC Vallès. I si, si vols fem el tramvia ara, i ja d'aquí 20 anys el tren, quan el tramvia ja faci temps que o bé vagi desbordat o bé no solucioni realment el problema.

Per cert:

Població a la que donaria servei:
Sant Boi: 80000
Viladecans: 65000
Gavà: 46000
Castelldefels: 63000

TOTAL: 254.000 habitants

Si això és una obra megalòmana i sense sentit em sembla que no vivim al mateix món. A vegades s'han de fer obres grans mirant al futur, et cito Londres com a exemple, on fan ara moltes obres grans i caríssimes preveient el futur.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Don Ramón
N8
N8

Post by Don Ramón »

bigcoaster wrote:Has calculat la distància que es podria fer per superfície? Jo si:
Sant Boi-Viladecans: 1.900 metres
Viladecans-Gavà: 0 metres
Gavà-Castelldefels: 1500 metres
A més d'això a Castelldefels les vies entrarien a la general, anant també amb superfície, però aquí ja hi ha moltes opcions.

També he calculat els trams de túnel:
Sant Boi: 1500 metres
Viladecans i Gavà: 2800 metres (el més llarg)
i ja està perquè a Castelldefels s'aniria en superfície.
A ver, si entras la línea a Castelldefels por la línea actual, no hay ningun beneficio porque no se gana en penetración urbana. Luego, el tramo entre Sant Boi y Viladecans tiene mucha colina, y aparte necesitarías la rampa en cada lado que serían como 100 metros de cada lado. Y eso sin hablar de las expropiaciones, porque aunque no esta urbanizado hay agricultura por ahí. Aparte, no veo donde sacas los 1,9km entre Sant Boi y Viladecans, a mi no me sale por ningún lado más de 1,5km, salvo pasando muy por la montaña.

bigcoaster wrote:Si, les estacions d'aquests pobles són totes molt cèntriques i donen servei a tota la població, clar que si... Sobretot la de Gavà i Viladecans, aquesta última m'encanta perquè ofereix una comoditat impressionant. És com tenir-la davant de casa, només que està a 1000 metres de les primeres vivendes de Viladecans. La de Castelldefels si que es molt bona, i la de Sant Boi, no és dolenta, però podria millorar.
No lees lo que escribo? Justamente acabo de decir que el tranvía serviría para aportar a las estaciones, que soy perfectamente consciente que son excéntricas sobre todo Viladecans. Con una línea de tranvía convenientemente trazada (observa mi propuesta para una red tranviaria por la zona), desde Viladecans en 10-15 minutos de plantas en la estación. No entiendo por qué si ya hay una línea de tren que no pasa muy por el centro la solución tenga que ser una nueva línea de tren que sí pase por el centro, y no primero un transporte que acerque las poblaciones a la estación, algo que es de lo más lógico del mundo. Aparte, la línea de tren no mejoraría el transporte urbano, el tranvía tendría la doble función de servir como transporte urbano, y como acceso rápido a la estación de tren.

bigcoaster wrote:El tramvia (que ja vaig dir que subscrivia) en aquest cas no és la solució al problema real que hi ha. Aniria molt bé, SI! Aniria bé un tren suburbà que unís aquestes poblacions i Barcelona, MILLOR ENCARA.
Podrías poner una línea de tren directa a Barcelona desde cualquier población, e iría muy bien, porque hay gran demanda desde y hacia Barcelona, pero eso no significa que eso sea una buena solución. Es un concepto muy tonto el de que simplemente todos los caminos vayan a Barcelona, porque los transportes que no van a Barcelona acaban teniendo muy mala frecuencia. Es mucho mejor el sistema "hub-and-spoke" donde hay nodos secundarios desde los que irradian otras líneas, y que a su vez luego den acceso a Barcelona, así se garantiza a su vez el transporte local (urbano e interurbano), además del transporte desde y hacia la estación (y por consecuencia desde y hacia Barcelona).
bigcoaster wrote:Una altra cosa, aquesta línia no seria cap prolongació de cap altra, en cap moment ho he dit. El que vaig dir és "una línia que si que s'hauria de fer", no vaig especificar quins serveis la formarien o si seria una extensió, així que no sé a que ve l'explicació de la cronologia de FGC Vallès. I si, si vols fem el tramvia ara, i ja d'aquí 20 anys el tren, quan el tramvia ja faci temps que o bé vagi desbordat o bé no solucioni realment el problema.
Ah, osea, que para no desbordar un transporte, es mejor no hacerlo y dejar esa gran demanda completamente desatendida? ¿Ahora resulta que si no haces un transporte deja de haber esa demanda? Jamás entenderé esta tontería de que "no lo hacemos para que no se desborde". No tiene sentido pensar que un tranvía en esa zona se vaya a desbordar, tu mismo has dado las cifras de los habitantes y me canso de insistir que un tranvía tiene el 40% de la capacidad de una línea de Metro, ¿me vas a decir que hay más demanda en el corredor en cuestión que para un tren cada 8 minutos? Tal vez si no hubiera ninguna otra alternativa, que no es el caso.
bigcoaster wrote:Per cert:

Població a la que donaria servei:
Sant Boi: 80000
Viladecans: 65000
Gavà: 46000
Castelldefels: 63000

TOTAL: 254.000 habitants

Si això és una obra megalòmana i sense sentit em sembla que no vivim al mateix món. A vegades s'han de fer obres grans mirant al futur, et cito Londres com a exemple, on fan ara moltes obres grans i caríssimes preveient el futur.
No te basta con La Sagrera, la L9, y La Torrassa como obras grandes y carísimas previendo el futuro?

Londres tiene un par más de habitantes que el área metropolitana, solo digo. 250.000 habitantes no son tanto, hay muchas ciudades de ese tamaño que funcionan perfectamente con sistemas de tranvía (Zúrich tiene uno de los mejores transportes públicos del mundo y se basa en el tranvía) que a su vez dan acceso a la estación de tren, por tanto no hay nada que haga pensar que en esta zona un tranvía vaya a quedar desbordado, o que este sistema de aportar a las estaciones no vaya a funcionar. En Berlín, en la parte del este, hay algunos ejemplos de líneas de tranvía que irradian de algunos pueblos periféricos y los comunican con la estación de tren, sin que desde todas las zonas urbanizadas haya un tren directo. Y también son

Aparte, la economía de España tiene bastante poco que ver con la de Inglaterra, por ejemplo (más acertada la comparativa con la RDA :twisted: por lo del este de Berlín). Como referencia, la línea Cornellà-Castelldefels del PDI está presupuestada en 2.000 millones de Euros, tu me dirás de donde querrías que salga esa calderilla. No sé si eres consciente de que el área Metropolitana tiene un gravísimo atraso en materia de transporte público, y si cada mejora que hacemos es una obra de este calado, no habrá manera de seguirle el ritmo al crecimiento demográfico, te recuerdo que Barcelona ya casi no puede crecer por flata de espacio, y que eso esta hinchando el área Metropolitana (y eso sin contar la gente que salen de la ciudad por los altos precios de la vivienda y se van al área metropolitana).

Sí, podríamos hacer esta línea que propones, y estaríamos 20 o 30 años para hacerla, y cuando terminemos harán falta dos líneas de tren más en otros sitios, que no hemos podido hacer porque estabamos con esta otra línea. Y cuando hayamos hecho esas otras dos líneas 50 años más tarde, habrá otras cuatro que hagan falta en otras partes. Es lo que va pasando desde hace muchos años, tenemos obras enfangadas como La sagrera o la L9 y mientras nos van saliendo otras necesidades no nos podemos hacer cargo porque no hay dinero, ya que primero tenemos que terminar esas otras obras. En la zona Franca llevan pidiendo el Metro desde los años 60, hemos tardado 50 años en conseguir que se haga, y ahora que no lo tenemos ni terminado ya estamos pensando en un nuevo gran como esta línea que tu propones.
En una cosa estaremos de acuerdo, que es que antes de terminar la L9 no tiene ningún sentido empezar otra obra de este calado, por tanto hasta dentro de 20 años o así ni siquiera se podría PENSAR en hacer esa línea, por mucho que haya un cuarto de millón de habitantes y una necesidad inmediata. ¿Que propones? ¿Dejar a la gente desatendida con tal de no darles algo que sirva aunque sea justito? ¿Si no hay bistec el pan no te lo comes porque querías bistec? No entiendo a qué debe conducir esa actitud, de que si no nos lo hacen a lo grande, que no nos hagan nada porque no queremos un tranvía que sea un poco más lento y un poco más lleno. Esta muy bien sobre el papel esto de "las cosas bien hechas y pensando en el largo plazo", pero estas viviendo en un mundo de fantasía donde el dinero crece en los árboles, hemos tenido la mentalidad de hacer "las cosas bien hechas y pensando en el largo plazo", y nos salieron una L9 y una Sagrera.

Si tienes poca mantequilla, hay de dos: Puedes untarla toda en una esquina del pan que estará buenísima, y el resto del pan más seco que los Monegros, o puedes untar una capa muy fina pero que cubra el pan por igual. Por mucho que nos gustaría, no hay mantequilla para todos. Si hacemos algo como esta propuesta, hemos puesto toda la mantequilla en esta esquina, que estará buenísimo el transporte, y todos los demás sitios se estarán comiendo los mocos mientras. Lo mismo que con la L9. Creo que es importante que las propuestas se ajusten a la realidad económica del país. No es realista pretender tener las infraestructuras de Inglaterra o Alemania, pero con un 25% de paro y una economía completamente en ruinas e improductiva, basada completamente en el monocultivo turístico.

Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”