Avui he estat per la línia de La Pobla i he pogut veure que la via ja està canviada en tot el traçat (potser queda algun petit tram però el gros ja està fet). La veritat és que fa goig ara veure aquesta línia, sobretot sabent d'on ve
Us poso una mica de reportatge fotogràfic perquè veieu l'estat de la cosa.
A Balaguer hi havia estacionat un "camell" sense servei i maquinària de via i obres
Magnífic aspecte de la via just sortir de Balaguer direcció La Pobla
A Gerb hi havia magatzem per apilar les antigues vies. A més, els llums del pas a nivell sense barreres funcionaven contínuament (sense so) amb un advertiment de que hi havia circulacions intermitents de trens.
A Sant Llorenç de Montgai estaven descarregant vies antigues des d'una plataforma. A més, en aquesta estació s'ha muntat una via desviada provisional on hi havia vagons de via i obres de renfe (tremuja de balast i similars). Suposo que aquesta via es desmuntarà un cop acabades les obres. L'edifici de viatgers ha estat tapiat però s'hi pot accedir mitjançant portes metàl·liques (que estaven tancades).
Tren de treballs vist des de La Baronia de Sant Oïsme (això és entre les estacions de Santa Linya i Àger). Aquest tren estava parat en plena via, m'imagino que es deu usar per reparar un túnel proper pel qual hi havia molta feina a fer (hi havia una limitació a 10km/h al túnel quan circulaven els trens!).
A Àger sembla que es mantindrà la petita via morta ja que el canvi d'agulles que hi ha és nou...
Contrast entre l'antiga aiguada i la nova via a Cellers-Llimiana
El baixador de Palau de Noguera oferia aquest magnífic aspecte. Quasi sembla una línia de nova construcció i tot!
Tremp com ja és ben sabut ha estat la base de totes les obres. A més de la via general hi haurà una via desviada segons sembla, així doncs hi haurà un nou punt de possible encreuament de trens
Salàs de Pallars també amb un aspecte perfecte; només hi falta el Tamagotxi(?)
Finalment arribem a La Pobla de Segur. En aquest cas crec que l'únic que s'ha canviat és l'agulla d'entrada, que és nova. La tercera via (la que era més curta que les altres dues) ha estat suprimida, quedant ara només dues vies actives i només una d'elles amb andana... Ja veurem com s'ho faran si volen seguir fent pujar trens turístics!
I de propina per als "autobuseros" del fòrum una foto de l'autocar substitutori de FGC, que procedent de Sort es dirigia a Balaguer.
En fi, potser he posat massa fotos, demano que em disculpeu però és que em feia il·lusió que veiéssiu quin és l'estat de la cosa a 25 d'abril de 2005.