Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by albert28 »

Dijous passat cap la tarda amb la L3 des de Palau Reial direcció Trinitat Nova, el metro es va passar de frenada (aniria en mode manual, potser) al arribar a Plaça del Centre i es va aturar pasats uns parells de metres del final de l'andana i per megafonia interna va dir que se saltaria la parada i la gent si volia baixar ha de donar mitja volta a Sants. La cara de la gent de l'andana al veure que no s'obrien les portes i de sobte arrenca. Em vé un dubte, davant aquesta situació el metro és capaç de retrocedir (era el 20xx)? O és per tema seguretat?
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by davroca5 »

La veritat es que últimament el metro s'està cobrint de glòria... no vull que s'assembli al de Madrid :x
Salut!
#volemL9
xabuca
N4
N4
Posts: 50
Joined: Friday 10/09/2010 17:42

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by xabuca »

albert28 wrote:Dijous passat cap la tarda amb la L3 des de Palau Reial direcció Trinitat Nova, el metro es va passar de frenada (aniria en mode manual, potser) al arribar a Plaça del Centre i es va aturar pasats uns parells de metres del final de l'andana i per megafonia interna va dir que se saltaria la parada i la gent si volia baixar ha de donar mitja volta a Sants. La cara de la gent de l'andana al veure que no s'obrien les portes i de sobte arrenca. Em vé un dubte, davant aquesta situació el metro és capaç de retrocedir (era el 20xx)? O és per tema seguretat?
Està prohibit retrocedir un tren. Hauria de creuar tot el tren i des de l'altra cabina retrocedir.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

xabuca wrote:
albert28 wrote:Dijous passat cap la tarda amb la L3 des de Palau Reial direcció Trinitat Nova, el metro es va passar de frenada (aniria en mode manual, potser) al arribar a Plaça del Centre i es va aturar pasats uns parells de metres del final de l'andana i per megafonia interna va dir que se saltaria la parada i la gent si volia baixar ha de donar mitja volta a Sants. La cara de la gent de l'andana al veure que no s'obrien les portes i de sobte arrenca. Em vé un dubte, davant aquesta situació el metro és capaç de retrocedir (era el 20xx)? O és per tema seguretat?
Està prohibit retrocedir un tren. Hauria de creuar tot el tren i des de l'altra cabina retrocedir.
Efectivament, està prohibit circular "marxa enrere" a la via general, ja que no pots veure la via.

El tren aniria amb ATP, i segurament el portava un AAC en formació. Ara que arriba l'estiu cal acostumar-se a aquestes coses. Dijous passat a L5 em va tocar un, i estaven provant d'apagar i encendre serveis del tren (5000) en plena marxa. Entre Sant Ildefons i Can Boixeres li van treure l'aire acondicionat (deu n'hi do quin silenci el 5000 sense aquest!!) i la meitat de les llums durant poc menys d'un minut. :)
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by raulitinbcn »

Miquel wrote:
xabuca wrote:
albert28 wrote:Dijous passat cap la tarda amb la L3 des de Palau Reial direcció Trinitat Nova, el metro es va passar de frenada (aniria en mode manual, potser) al arribar a Plaça del Centre i es va aturar pasats uns parells de metres del final de l'andana i per megafonia interna va dir que se saltaria la parada i la gent si volia baixar ha de donar mitja volta a Sants. La cara de la gent de l'andana al veure que no s'obrien les portes i de sobte arrenca. Em vé un dubte, davant aquesta situació el metro és capaç de retrocedir (era el 20xx)? O és per tema seguretat?
Està prohibit retrocedir un tren. Hauria de creuar tot el tren i des de l'altra cabina retrocedir.
Efectivament, està prohibit circular "marxa enrere" a la via general, ja que no pots veure la via.

El tren aniria amb ATP, i segurament el portava un AAC en formació. Ara que arriba l'estiu cal acostumar-se a aquestes coses. Dijous passat a L5 em va tocar un, i estaven provant d'apagar i encendre serveis del tren (5000) en plena marxa. Entre Sant Ildefons i Can Boixeres li van treure l'aire acondicionat (deu n'hi do quin silenci el 5000 sense aquest!!) i la meitat de les llums durant poc menys d'un minut. :)
Doncs si, circularia en ATP. Si amb ATO es saltés una parada :x ... allò no ho atura ningú :nono
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

raulitinbcn wrote:Doncs si, circularia en ATP. Si amb ATO es saltés una parada :x ... allò no ho atura ningú :nono
De fet anant amb ATO se la pot saltar. Als panells amb botons d'ATP/ATO dels trens de L1 i L3, com a mínim hi ha un botó per ordenar l'ATO que no s'aturi a l'estació. Però no ha estat el cas, doncs el tren s'havia estacionat fora dels límits permesos per l'ATP. Així que anava amb aquest xD.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by raulitinbcn »

Miquel wrote:
raulitinbcn wrote:Doncs si, circularia en ATP. Si amb ATO es saltés una parada :x ... allò no ho atura ningú :nono
De fet anant amb ATO se la pot saltar. Als panells amb botons d'ATP/ATO dels trens de L1 i L3, com a mínim hi ha un botó per ordenar l'ATO que no s'aturi a l'estació. Però no ha estat el cas, doncs el tren s'havia estacionat fora dels límits permesos per l'ATP. Així que anava amb aquest xD.
En els 9000 no duuen res per saltar parades al panell normal. Com no estigues als llaços d'anulació ...
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
MZA_1600
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 30/08/2008 13:22

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by MZA_1600 »

Informa TV3 que hi ha 6 estacions de la L1 del metro tallades per presència de fum. Concretament és el tram de Arc de Triomf a Rocafort, ambdues incloses.

http://www.ccma.cat/324/desallotjades-s ... a/2671580/
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Ja funciona la L1, però els trens d'aquesta i la L2 no paren a Universitat.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Diuen a LV que l'origen del fum ha estat la frenada d'un tren...
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by bigcoaster »

I a TV3 diuen que ha estat un curtcircuit a una subestació.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Ara diuen que l'origen ha estat un tren de la Renfe que circulava amb les rodes frenades :x
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by raulitinbcn »

Nota de premsa de TMB: http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... -transport
19.6.2015 Serveis de transport
Una incidència a Universitat ha afectat el servei a la línia 1 de metro aquesta tarda
El servei de metro a la línia 1 ha quedat suspès aquesta tarda a les 14.07 com a conseqüència de la presència de fum, de procedència desconeguda, en una andana de l'estació d'Universitat. L'estació ha estat desallotjada sense que cap passatger hagi necessitat assistència dels serveis mèdics d'emergència que han acudit al lloc.

Des de les 14.15 s'han establert serveis parcials en el màxim recorregut de la línia que permet la configuració dels aparells de via: d'Hospital de Bellvitge a Espanya, d'una banda, i de Marina a Fondo, de l'altra. A més, des de les 14.25 els trens no paraven a l'estació d'Universitat de la línia 2, que comparteix els accessos amb els de la línia 1.

Mentrestant han actuat els Bombers, que han revisat l'estació d'Universitat sense trobar el focus del fum, cosa que fa pensar en un origen aliè a les instal·lacions del metro.

A les 15.34 s'ha restablert el servei de metro a la línia 1 i els trens ja paren a Universitat L1 i L2, des de les 15.55 hores, un cop ha desaparegut tot el fum.

Mentre ha durat la interrupció els usuaris han pogut fer servir altres combinacions de metro així com els autobusos regulars de les línies H12 i 6, per cobrir el recorregut entre Espanya i Marina. La incidència s'ha comunicat als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos, empleats situats a les estacions, a les pantalles del MouTV, l'aplicació TMB App, la web corporativa i xarxes socials.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by wefer »

Avui el tall m'ha enganxat de ple, així que parlaré de primera mà:
raulitinbcn wrote:Mentre ha durat la interrupció els usuaris han pogut fer servir altres combinacions de metro així com els autobusos regulars de les línies H12 i 6, per cobrir el recorregut entre Espanya i Marina.
Els bombers han acordonat la Pl. Universitat sencera (calia?) desviant el trànsit, de Rda. Universitat cap a Rda. St. Antoni la qual cosa ha format un tap monumental que ha col·lapsat tot el centre. Els autobusos s'hi han vist enfangats de ple, i a sobre intentant absorbint la gent que no podia agafar el metro.
raulitinbcn wrote: La incidència s'ha comunicat als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos, empleats situats a les estacions, a les pantalles del MouTV, l'aplicació TMB App, la web corporativa i xarxes socials.
Jo he anat a l'estació d'Urgell i m'he trobat la porta tancada sense cap explicació i sense cap personal que informés. He provat un altre accés de la mateixa estació, amb el mateix resultat i trobant-me amb altra gent que tampoc entenia res, amb la qual cosa uns ha tirat cap el bus i altres a peu fins Universitat a veure si hi havia més sort (òbviament, no).
He intentat informar-me a través el Twitter, i tampoc carregava (això no és culpa de TMB).
Al final, la única manera d'assabentar-me del que passava ha estat a través d'una trucada de telèfon d'un familiar.

Me n'he anat a Pl. Universitat i m'ho he trobat tot tallat. Impossible acostar-se als accessos per veure res i no he vist ni un sol treballador de metro enlloc. En canvi, hi havia un núvol de periodistes tots apilats de forma compacta en una illeta al costat sud de la plaça esperant alguna notícia :x

Me n'he anat fins a Pl. Catalunya i he pogut entrar sense problema a l'estació i també al metro perquè s'acabava de reprendre el servei. No obstant, ningú m'ha informat de que els trens no paraven a Universitat, malgrat que a la cabina de Pl. Catalunya hi havia diversos treballadors. Només les pantalles, una vegada ja estaves a l'andana, avisaven de que no es parava en aquella estació.
Tot l'ambient, per cert, estava cobert per una certa boirina, però no és el pitjor que he vist.

Aquesta és la meva vivència que, com veieu, dista força del cofoisme de la nota de premsa de TMB.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tall entre Horta i Vall d'Hebron

Post by Guigui »

Aquesta tarda, cap a les 16 hores, la L5 estava tallada entre Horta i Vall d'Hebron, segons deien per megafonia, "per presència d'una tercera persona a la via a l'estació de Vall d'Hebron". Com a alternativa proposaven usar el 185. Deuria anar content, el passatge...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Guigui wrote:Aquesta tarda, cap a les 16 hores, la L5 estava tallada entre Horta i Vall d'Hebron, segons deien per megafonia, "per presència d'una tercera persona a la via a l'estació de Vall d'Hebron". Com a alternativa proposaven usar el 185. Deuria anar content, el passatge...
Aquest cop ha sigut que una persona ha quedat atrapada a una porta del tren i fins i tot ha estat hospitalitzada.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Tall entre Horta i Vall d'Hebron

Post by Miquel »

Guigui wrote:Aquesta tarda, cap a les 16 hores, la L5 estava tallada entre Horta i Vall d'Hebron, segons deien per megafonia, "per presència d'una tercera persona a la via a l'estació de Vall d'Hebron". Com a alternativa proposaven usar el 185. Deuria anar content, el passatge...
Pel que sembla, algú no ha respectat l'avís de tancament de portes, s'ha enganxat a la porta, i el geni de l'AAC que portava el tren sembla que no ha mirat pel mirall si hi havia algú enganxat al sortir de l'estació, no vagi a ser que prémer els dos botons d'arrancada de l'ATO ja fos massa feina per un motorista.
http://www.ccma.cat/324/una-dona-ferida ... a/2673601/
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Atenir-se a les conseqüències

Post by Guigui »

Es veu que és demanar massa a la gent que sàpiga interpretar què significa "Prohibit entrar i sortir del tren després del senyal acústic". Sembla que aprendre a llegir, escriure i comptar a primària no compta, si ens hem d'atenir a casos passats en què s'han "depurat responsabilitats".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Al diari LV diuen que aquest matí ha hagut incendi al túnel d'accés a Sant Roc i han tallat la L2 entre Badalona Pompeu Fabra i Artigues Sant Adrià.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Ahir i avui he notat, tornant cap a casa, que quan els trens de la L1 van de Trinitat Vella a Torras i Bages, fan una sacsejada brusca, algú més ho ha notat?
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”