Incidències amb títols de transport
Re: Incidències amb títols de transport
A València, tots els bitllets del metro i del tramvia i tots, excepte el senzill, de l'EMT són sense contacte. A Alacant amb el TRAM passa el mateix, però no sé si als autobusos també.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Incidències amb títols de transport
Tot abonament ha de ser una targeta d'aquestes sense contacte.
Abonament s'entén per Mensual/Trimestral
Abonament s'entén per Mensual/Trimestral
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Incidències amb títols de transport
A Sydney també funcionen amb targetes sense contacte, si bé, al ser d'implantació recent, encara conviuen amb els tradicionals. Són targetes en les quals tu tens un saldo de $, i depenent del trajecte et costa una quantitat o una altra (allà tot es tarifica segons els km. realitzats), havent-hi importants descomptes segons hora d'utilització, freqüencia d'utilització, etc. Totes les targetes porten un codi de 16 dígits, igual que les targetes bancàries, i pots consultar saldo i viatges realitzats a través d'internet. També hi ha la possibilitat de que al arribar a X $ es recarreguin automàticament, posant diners altra vegada sense haver de realitzar cap acció que la primera vegada posar el teu CC del banc.
És un altre sistema interessant que aquí crec que funcionaria prou bé.
És un altre sistema interessant que aquí crec que funcionaria prou bé.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: ATM, apreneu-ne!
A Berlín funciona exactament igual.Guigui wrote:I a Viena també van amb targetes sense contacte. Són tan avançades que ni necessiten aparell de lectura per a ser interpretades: n'hi ha prou amb una ullada (sí, amb aquell giny inaudit anomenat ull humà) per saber si és vàlida o no. L'únic "trasto" que es fa servir en aquell sistema són unes validadores de l'any de la picor, dotades exclusivament d'una ranura, on introdueixes els títols multiviatge (els abonaments no calen) i et marca el lloc i hora. Ah, i només a la primera validació; durant el període de validesa del títol, no cal tornar a marcar.DonToni wrote:Si no m'equivoco a Paris funciona el Navigo, una tarja sense contacte, a Saragossa agafo el tramvia amb una targeta recarregable molt resistent... i avui a Mou TV es vanagloriaven de que TMB porta 25 anys amb el mateix sistema. Ni aixì, abans duies un carnet identificatiu i no existia el problema de les "dades esborrades"
Ja veieu, que avançats que són. I fa dècades que no s'han hagut de "reinventar".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qüestió cultural
En general, és així a tots els països germanoparlants.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Questió de cultura i societat
A Hamburg no hi han ni torns, ni cap barrera física que t'impedeixi avançar fins al tren. Recordo que quan hi vaig anar, vaig agafar el metro a l'aeroport, i em vaig adonar que no havia hagut de comprar cap tiquet quan ja estava dins del tren. Crec que això és perquè el metro ja el paguen amb els impostos de la ciutat, i per tant no cal pagar-lo quan l'utilitzes, és com un servei social, com els bombers o les escombraries. Evidentment, aquest sistema aquí no pot ser implantat pel tipus de societat.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més coses que haurien d'aprendre per aquí
No sé quan hi vas anar, però els dos últims cops que hi he estat (2002 i 2013), el metro era de pagament. Però és cert, el sistema tarifari dels països germanoparlants també comporta que no hi hagi barreres ni, als autobusos, portes específiques d'entrada i sortida, cosa que fa molt més fluid el trànsit, tant de gent com de vehicles.bigcoaster wrote:A Hamburg no hi han ni torns, ni cap barrera física que t'impedeixi avançar fins al tren. Recordo que quan hi vaig anar, vaig agafar el metro a l'aeroport, i em vaig adonar que no havia hagut de comprar cap tiquet quan ja estava dins del tren. Crec que això és perquè el metro ja el paguen amb els impostos de la ciutat, i per tant no cal pagar-lo quan l'utilitzes, és com un servei social, com els bombers o les escombraries. Evidentment, aquest sistema aquí no pot ser implantat pel tipus de societat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Incidències amb títols de transport
Una pregunteta abans de retornar a la questió de les incidències...
Als U-Bahn i S-Bahn d'Alemanya hi ha a cadascuna de les estacions unes quantes validadores repartides per totes les seves andanes, no?
Als U-Bahn i S-Bahn d'Alemanya hi ha a cadascuna de les estacions unes quantes validadores repartides per totes les seves andanes, no?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Més coses que haurien d'aprendre per aquí
2014, almenys la línia que va a l'aeroport era així, la resta no ho sé segur, així que potser cada línia tingui un sistema de pagament diferent, ho desconeixo.Guigui wrote:No sé quan hi vas anar, però els dos últims cops que hi he estat (2002 i 2013), el metro era de pagament. Però és cert, el sistema tarifari dels països germanoparlants també comporta que no hi hagi barreres ni, als autobusos, portes específiques d'entrada i sortida, cosa que fa molt més fluid el trànsit, tant de gent com de vehicles.bigcoaster wrote:A Hamburg no hi han ni torns, ni cap barrera física que t'impedeixi avançar fins al tren. Recordo que quan hi vaig anar, vaig agafar el metro a l'aeroport, i em vaig adonar que no havia hagut de comprar cap tiquet quan ja estava dins del tren. Crec que això és perquè el metro ja el paguen amb els impostos de la ciutat, i per tant no cal pagar-lo quan l'utilitzes, és com un servei social, com els bombers o les escombraries. Evidentment, aquest sistema aquí no pot ser implantat pel tipus de societat.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Sí. I, per reconduir el tema, us deixo l'enllaç d'un fil on es parla dels sistemes tarifaris: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=13779Renfe445 wrote:Una pregunteta abans de retornar a la questió de les incidències...
Als U-Bahn i S-Bahn d'Alemanya hi ha a cadascuna de les estacions unes quantes validadores repartides per totes les seves andanes, no?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Incidències amb títols de transport
Per tornar al tema...
El passat 26 de gener vaig comprar una targeta S-2 de Sagalés (*) a la màquina autovenda de l'estació d'autobusos de Granollers. Només he gastat dos viatges, fins que el passat dimarts vaig intentar fer-la servir a l'autobús Calella-Blanes, per al trajecte Calella-Blanes que són dues zones. La introdueixo a la màquina cancel·ladora i la màquina em torna la tarjeta amb la inscripció "títol caducat". Penso: no pot ser, si la he comprat aquest any! Li ensenyo al conductor, i al ser de diferent format les targetes comprades a la màquina autovenda que a la taquilla o estanc primer em diu que aquesta targeta no és vàlida per al trajecte que volia fer, a què li responc que altres vegades l'he emprat sense problemes i les condicions d'utilització diuen de manera ben clara que és vàlida en TOTS els trajectes de Sagalés de dues zones a l'interior de l'àmbit de l'ATM de Barcelona i que el missatge d'error que em dona no és títol no vàlid sinó títol caducat. Tot i així, he de comprar bitllet senzill (3 euros). Avui he anat a exposar la situació a la taquilla de l'estació d'autobusos de Granollers i l'únic que m'han dit és que m'ho ha de canviar el conductor ja que ells no tenen els mitjans per fer-ho. He demanat el llibre de reclamacions però m'han donat un full de suggeriments intern de l'empresa, com tenia pressa no he volgut discutir més i l'he emplenat explicant els fets i demanant de manera explícita el bescanvi de la targeta i el reemborsament de la diferència entre el bitllet senzill i una desena part de la targeta S2. Aviam què em contesten...
(*) Targeta de 10 viatges vàlida per a qualsevol trajecte de dues zones en autobusos de Sagalés, no admet transbord, a un preu de 16,25 euros (3,35 euros més barata que una T-10 de dues zones). També n'hi ha per a trajectes de una zona, anomenada S1 a un preu de 8,25 euros i per a trajectes de tres zones (S3) a un preu de 22,15 euros.
El passat 26 de gener vaig comprar una targeta S-2 de Sagalés (*) a la màquina autovenda de l'estació d'autobusos de Granollers. Només he gastat dos viatges, fins que el passat dimarts vaig intentar fer-la servir a l'autobús Calella-Blanes, per al trajecte Calella-Blanes que són dues zones. La introdueixo a la màquina cancel·ladora i la màquina em torna la tarjeta amb la inscripció "títol caducat". Penso: no pot ser, si la he comprat aquest any! Li ensenyo al conductor, i al ser de diferent format les targetes comprades a la màquina autovenda que a la taquilla o estanc primer em diu que aquesta targeta no és vàlida per al trajecte que volia fer, a què li responc que altres vegades l'he emprat sense problemes i les condicions d'utilització diuen de manera ben clara que és vàlida en TOTS els trajectes de Sagalés de dues zones a l'interior de l'àmbit de l'ATM de Barcelona i que el missatge d'error que em dona no és títol no vàlid sinó títol caducat. Tot i així, he de comprar bitllet senzill (3 euros). Avui he anat a exposar la situació a la taquilla de l'estació d'autobusos de Granollers i l'únic que m'han dit és que m'ho ha de canviar el conductor ja que ells no tenen els mitjans per fer-ho. He demanat el llibre de reclamacions però m'han donat un full de suggeriments intern de l'empresa, com tenia pressa no he volgut discutir més i l'he emplenat explicant els fets i demanant de manera explícita el bescanvi de la targeta i el reemborsament de la diferència entre el bitllet senzill i una desena part de la targeta S2. Aviam què em contesten...
(*) Targeta de 10 viatges vàlida per a qualsevol trajecte de dues zones en autobusos de Sagalés, no admet transbord, a un preu de 16,25 euros (3,35 euros més barata que una T-10 de dues zones). També n'hi ha per a trajectes de una zona, anomenada S1 a un preu de 8,25 euros i per a trajectes de tres zones (S3) a un preu de 22,15 euros.
Re: Incidències amb títols de transport
Se puede saber exactamente la política de aceptación de transbordos en las tarjetas multiviaje?
Porque he salido del metro, y después cogí el autobús, y me aceptó el transbordo. Cuando salí del autobús para meterme en el metro, no me lo aceptaba.
A ver, las empresas lo explican todo a medias!
Porque he salido del metro, y después cogí el autobús, y me aceptó el transbordo. Cuando salí del autobús para meterme en el metro, no me lo aceptaba.
A ver, las empresas lo explican todo a medias!
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Incidències amb títols de transport
No estan permesos els desplaçaments metro+bus+metro, encara que siguin línies diferents. A l'inrevés (bus+metro+bus) sí, sempre i quan la línia no sigui la mateixa.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Incidències amb títols de transport
El mateix passa amb FGC, excepte si es va de la Barcelona-Vallès a la Llobregat Anoia.
Amb Renfe, en canvi, no hi ha problema i un Cardedeu-Llavaneres, per exemple, es pot fer amb una sola validació de dues zones fent R2+555+R1/RG1.
Afegir que encara no he rebut resposta de Sagalés de la incidència que vaig explicar en aquest fil de la vigília de Sant Joan,
Amb Renfe, en canvi, no hi ha problema i un Cardedeu-Llavaneres, per exemple, es pot fer amb una sola validació de dues zones fent R2+555+R1/RG1.
Afegir que encara no he rebut resposta de Sagalés de la incidència que vaig explicar en aquest fil de la vigília de Sant Joan,
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Incidències amb títols de transport
Quina cara més dura!!! Per desgràcia és una cosa força habitual i s'aprofiten de que la gent té pressa per sortir-se'n com si res.Granolleri wrote: He demanat el llibre de reclamacions però m'han donat un full de suggeriments intern de l'empresa,
De tota manera recorda que no cal fer la reclamació al moment, sinó que la pots fer un altre dia quan tinguis temps, amb tranquil·litat. Ah, i ara doble reclamació, una pel tema del bitllet i la segona per intentar prendre't el pèl amb un full de suggeriments (encara sort que no t'han donat un tovalló de paper o un rotlle de paper de WC), i amb aquesta segona crec que els pot caure un bon "puro" per part de la Generalitat, ja que és totalment il·legal.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Incidències amb títols de transport
Tots els vehicles de les empreses duen fulls de reclamació a bord? O estan a disposició dels usuaris a les oficines d'atenció al client?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Incidències amb títols de transport
De fet estic pensant seriosament al proper cop que vagi a Sabadell demanar el llibre de reclamacions a l'estació d'autobusos, que sé per experiència pròpia per altres cops que sí donen sense problemes el llibre oficial de reclamacions de la direcció de Transport Terrestre de la Generalitat.wefer wrote:Quina cara més dura!!! Per desgràcia és una cosa força habitual i s'aprofiten de que la gent té pressa per sortir-se'n com si res.
De tota manera recorda que no cal fer la reclamació al moment, sinó que la pots fer un altre dia quan tinguis temps, amb tranquil·litat. Ah, i ara doble reclamació, una pel tema del bitllet i la segona per intentar prendre't el pèl amb un full de suggeriments (encara sort que no t'han donat un tovalló de paper o un rotlle de paper de WC), i amb aquesta segona crec que els pot caure un bon "puro" per part de la Generalitat, ja que és totalment il·legal.
Per llei n'han de portar a bord, almenys en les línies depenents de la Generalitat i del Ministeri de Foment. Desconec en el cas de línies urbanes o de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. També n'hi ha a les oficines d'atenció al client i a les estacions d'autobusos amb personal (que normalment solen ser els punts d'atenció al client).Adolescent barceloní wrote:Tots els vehicles de les empreses duen fulls de reclamació a bord? O estan a disposició dels usuaris a les oficines d'atenció al client?
Re: Incidències amb títols de transport
Bon dia, demà començo a treballar a Barcelona hi he de comprar una T-Jove de 2 zones. On m'aconselleu que la compri, a les màquines d'autovenda o a taquilla? I algun consell per què aguanti els 3 mesos de validesa sense haver de fer visites als punts d'atenció al client?
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Incidències amb títols de transport
Per llei, tots els vehicles han de dur-ne. TMB facilita aquest servei als Punts TMB. Tenint els que tenien abans, ara que cada cop en queden menys ...Adolescent barceloní wrote:Tots els vehicles de les empreses duen fulls de reclamació a bord? O estan a disposició dels usuaris a les oficines d'atenció al client?
Ferroviariament, han de tenir-ne a totes les estacions.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Incidències amb títols de transport
Després d'unes quantes T10 seguides sense problemes, avui novament un TÍTOL CADUCAT (l'havia comprat dies abans, i utilitzat ahir a la nit sense problema). Solució immediata: tirar d'una altra T10 que portava a sobre. A la tornada, validada la "caducada" en el bus 36 sense problema (la impressió de la validació ha sobrescrit la de "títol caducat"). En fi... Una freqüència d'errades massa alta per al meu gust (jo ja sé de què va, però imagineu el "ciutadà d'a peu")Fran-Ikarus wrote:Ahir a la tarda, a Sant Martí, nou capítol... amb novetat! En aquest cas, TÍTOL CADUCAT
I, novament, el segon intent a la mateixa validadora del primer va tenir èxit.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan