wefer wrote:437.001 wrote:Però això també vol dir que la següent estació important en ser renovada segurament sigui Montcada-Bifurcació, i a més és una EXCEL.LENT senyal de cara a la materialització del desdoblament de la R3 entre Parets i La Garriga.
Montcada-Bifurcació té un potencial brutal com a mega-intercanviador fent passar la R3, la R4 però també la R2. Si a més s'hi fes arribar la L11 o millor encara integrar-la a la L4, seria fantàstic.
No obstant tot això també dependria del que es vulgui fer amb tot el caos de Montcada. Proposo estudiar:
- R2: Desviament a través del ramal d'aigües fins a Bifurcació, construint un nou enllaç entre Bifurcació i Montcada centre
- R3: Duplicació de via
- R4: nou túnel sense passar per Montcada-Manresa.
- L11: prolongació fins a Bifurcació i integració amb la L4.
- Ramal d'aigües: quàdruple via des de Sagrera fins a Bifurcació (sense comptar LAV).
- Estació de Montcada-Bifurcació: construcció d'una semicobriment de costat a costat amb un nou vestíbul (tipus estació de Vic), estació d'autobusos i aparcament dissuassori.
- Estació de Montcada-Centre: viaducte des de Montcada-Bifurcació (3 o 4 vies per permetre regionals sense parada) fins passat el riu, incloent nova estació sobre l'emplaçament actual. Eliminació del traçat actual entre Centre i el ramal d'aigües.
- Estació de Montcada-Manresa: eliminació de l'estació i els seus accessos.
Per anar donant idees que van una mica més enllà d'un salt de moltó
victorcasta wrote:Marçal, construir un viaducte per damunt de Montcada amb una estació en ell? Oblides en quin país estem?
El Marçal ja se'ns ha emocionat...
Sobre les propostes que fa, jo ho veig així:
R3: Duplicació de via
Això ja està en estudi. De moment, el tram entre Parets i La Garriga. El següent tram hauria de ser Parets-Montcada Ripollet.
El tram Montcada Ripollet-Montcada Bifurcació el deixaria sense desdoblar degut a la seva complicació tècnica i al nimbysme de l'ajuntament de Montcada.
Sospito que si no fós pels ajuntaments de Montcada, La Llagosta, Santa Perpètua i Mollet, que están d'un nimby que ja semblen Salou i Cambrils, el desdoblament entre Montcada-Ripollet i Parets també hagués estat inclòs a l'estudi. Però millor Parets-La Garriga i els salts de moltó que no res.
R4: nou túnel sense passar per Montcada-Manresa.
Jo no ho veig. Just quan FGC serà una forta competència als trajectes Barcelona-Terrassa i Barcelona-Sabadell?
No ho veig. Són uns diners que fan més falta a altres llocs, crec.
L11: prolongació fins a Bifurcació i integració amb la L4.
Jo la L11 la portaria fins a Montcada-Santa Maria, i d'allà a Ripollet i Montcada-Ripollet. Sobre l'absorció de la L11 per la L4... suposo que seria desitjable, però també bastant farragós de fer. Només ho veig si a la zona de Moncada-Santa Maria o a Ripollet s'hi fes un dipòsit/taller nou que substituís el de Trinitat Nova.
Ramal d'aigües: quàdruple via des de Sagrera fins a Bifurcació (sense comptar LAV).
Haurien de desfer coses que han fet. I en el cas d'un soterrament, com és el de tota la zona entre Sant Andreu Comtal i la Sagrera... mau.
Estació de Montcada-Bifurcació: construcció d'una semicobriment de costat a costat amb un nou vestíbul (tipus estació de Vic), estació d'autobusos i aparcament dissuassori.
No ho veig.
Estació de Montcada-Centre: viaducte des de Montcada-Bifurcació (3 o 4 vies per permetre regionals sense parada) fins passat el riu, incloent nova estació sobre l'emplaçament actual. Eliminació del traçat actual entre Centre i el ramal d'aigües.
Estació de Montcada-Manresa: eliminació de l'estació i els seus accessos.
R2: Desviament a través del ramal d'aigües fins a Bifurcació, construint un nou enllaç entre Bifurcació i Montcada centre
Jo ho veig així:
1) Salts de moltó a la Trinitat, i a la capçalera nord de Montcada-Bifurcació, i desdoblament de Parets-La Garriga.
2) Reobertura de Montcada-Sant Joan R3, i connexió amb escales i ascensors amb Montcada-Manresa R4.
Com que el tram entre Montcada-Bifurcació i Montcada-Ripollet no sembla que es pugui desdoblar en bastant de temps degut a la seva complexitat tècnica, potser es podria ajornar la connexió entre R3 i R4 fins a que es disposés de prou pressupost i el sí de l'ajuntament al desdoblament.
L'altra opció seria un enllaç més cutre, però més barat i que permetria reobrir Montcada-Sant Joan, però que s'hauria de desmantellar un cop s'executés el desdoblament.
3) Passadís subterrani entre Montcada-Manresa R4 i Montcada i Reixac R2 per sota del carrer Bogatell, comunicant amb la capçalera sud de les andanes de Montcada-R2. Amb tapissos rodants si convingués.
Menys obra, mateixos passatgers o més, cost MOOOOOLT menor.