Ho trobo una tonteria aquesta connexió. Qui vol anar a Granollers utilitzarà la sortida 2 de l'autopista, i qui vulgui anar a Parets no crec que agafi la C-33 per fer 7km. Únicament serà útil per aquells que provenien de les Rondes, que per agafar la C-17 (per anar cap a Parets del Vallés o la zona Renfe de Mollet) enlloc de l'autopista havien de fer tot aquell llarg enllaç per St. Andreu.UT440_132M wrote:http://www.naciodigital.cat/naciogranol ... es/milions
Invicat construirà una connexió entre la C-33 i la C-17 a Mollet del Vallès per 3,75 milions
El conseller Santi Vila ha presentat el projecte, que començarà l'agost i acabarà el juny del 2015
E.P./Redacció , Mollet del Vallès | Actualitzat el 29/05/2014 a les 13:45hArxivat a: Política, Invicat, C-17, c-33, Josep Monràs, Santi Vila
Foto: TiS
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ha presentat aquest dijous el projecte de millora de la connexió entre la C-33 i la C-17 a Mollet del Vallès, uns treballs que farà Invicat, la societat d'Abertis que integra les autopistes que gestiona en règim de concessió que són titularitat del Govern, amb un pressupost de licitació de 3,75 milions d'euros.
Els treballs consisteixen en la construcció d'un ramal directe de connexió entre aquestes vies en sentit Granollers per millorar la mobilitat i l'accessibilitat dels usuaris de l'autopista C-33 que, utilitzant la sortida número 1 a Mollet del Vallès, volen dirigir-se a Granollers a través de la C-17, segons ha informat el departament en un comunicat.
Així, els usuaris s'estalviaran fer l'actual itinerari per l'interior dels ramals d'enllaços de la carretera C-59 amb la C-17 o amb la N-152a, millorant a més la seguretat viària, sobretot, dels vehicles pesats.
Els treballs de construcció d'aquest ramal, que començarà a la C-59 i tindrà una longitud de 780 metres, començaran l'agost i es preveu que finalitzin el juny del 2015.
L'obra s'emmarca en el pla d'inversions que va acordar Territori i Sostenibilitat amb les concessionàries de la C-33 i la C-32 -Invicat i Aucat (Grup Abertis)- i que s'executaran fins al 2017 per valor de 100 milions d'euros.
Desdoblament de la C-17
Re:
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
Aquesta sortida es fa per descongestionar la sortida de la C33 a Parets, que en hora punta es forma bastant retenció. És una manera de diversificar els moviments. Ja es va fer l'alternativa desde la AP7 a Mollet (entrada nord) i tanmateix tots dos es congestionen.
L'inconvenient més important que troba serà la modificació de la sortida de la C17 cap a la C59, que li redueixen més el radi. I ja no diguem el mateix ramal, que passarà sota el ramal nord ferroviari direcció sud, que farà una baixada pronunciada acabada en corba amb la via per sobre.
L'inconvenient més important que troba serà la modificació de la sortida de la C17 cap a la C59, que li redueixen més el radi. I ja no diguem el mateix ramal, que passarà sota el ramal nord ferroviari direcció sud, que farà una baixada pronunciada acabada en corba amb la via per sobre.
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
Me ha hecho mucha gracia esto. Nada contra lo que dices, realmente estas en lo cierto, pero me pregunto por qué en este país podemos hablar de "diversificar los movimientos" sin apartarnos del tema de la carretera. Me preocupa que hoy en día aún no se trate la congestión viaria y el transporte público como un tema que va completamente de la mano. En esto nos superan incluso países del tercer mundosag470 wrote:... És una manera de diversificar els moviments. Ja es va fer l'alternativa desde la AP7 a Mollet (entrada nord) i tanmateix tots dos es congestionen.
...
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/3670 ... encara-han
Els propietaris expropiats pel desdoblament de la C-17 encara no han cobrat al cap de vuit anys
Una quinzena de propietaris expropiats es van reunir la setmana passada a la biblioteca de Vinyoles
IVETTE BALLESTEROS
última actualització: 02-06-2014 (20:15)
Ivette Ballesteros La concessionària Cedinsa ha impugnat 14 resolucions del Jurat d’Expropiació, que dobla el preu inicial.
“Fa 26 anys que em dedico a les expropiacions i mai havia vist una cosa com aquesta”, assegurava sorprès Joan Girbau, que és l’enginyer tècnic agrícola que porta els casos de 29 propietaris expropiats pel desdoblament de la C-17 entre les Masies de Voltregà i Ripoll.
Pel que fa a aquests propietaris, fa vuit anys que la Generalitat, a través de la concessionària Cedinsa, va expropiar-los 725.352 metres quadrats. Aleshores els oferien 3 euros per metre quadrat de secà i 4,5 euros per metre quadrat de regadiu. 9 dels 29 afectats hi van estar d’acord i 6 d’aquests ja van cobrar. Els altres 3 encara estan pendents de cobrament. La majoria, però, van trobar que els preus que els proposaven eren “ridículs” i per això els 20 propietaris restants van presentar el seu expedient al Jurat d’Expropiació, perquè quan no hi ha un acord entre les dues parts aquest és el jurat que decideix. Segons el tècnic Joan Girbau, “el Jurat d’Expropiació va fallar en preus molt diferents que ronden els 4,5 i els 14 euros. El més sorprenent, però, és que Cedinsa va presentar un recurs a la resolució del jurat, excepte en sis casos que sí que va estar d’acord amb la decisió. Hi havia afectats que ja estaven conformes amb la resolució i ara Cedinsa els obliga a anar al jutjat presentant recursos contenciosos administratius”.
Dels 14 expropiats que van presentar l’expedient al Jurat d’Expropiació, 13 estan a l’espera de la sentència del recurs contenciós administratiu, mentre que un afectat ja la té i li dóna la raó, doblant la quantitat del metre quadrat de regadiu a 8 euros.
En la reunió que van fer els expropiats la setmana passada a Vinyoles, Girbau va assegurar que “Cedinsa no paga perquè per aquest tram de la C-17 no hi passen tants cotxes com es preveia i per tant la concessionària no cobra tants diners”. Girbau es refereix al sistema de peatge a l’ombra, que consisteix que la Generalitat paga a Cedinsa de mica en mica els 312 milions d’euros que va costar el desdoblament. Amb uns sensors col·locats a l’asfalt, que no es veuen, es compten tots els vehicles. Per cada cotxe que hi passa, la Generalitat paga 80 cèntims d’euro i per cada camió paga 1,10 euros.
Des de l’Oficina de Comunicació del Departament de Territori i Sostenibilitat asseguren que “la Generalitat està al corrent dels seus pagaments a la concessionària”, tot i que recorda que “aquests pagaments no són específicament per les expropiacions. Aquest concepte està dins de la concessió, de la mateixa manera que hi està la redacció dels projectes, l’execució dels treballs i el manteniment de la infraestructura durant el període de temps que dura aquesta concessió (fins al 2039)”. Per la seva banda, el responsable de patrimoni i gestió d’expropiacions de Cedinsa, Pedro Fernández, que va declinar la invitació a la reunió però que ha atès EL 9 NOU per telèfon, assegura que “independentment de si funciona o no el peatge a l’ombra l’obligació de Cedinsa és pagar el 100%. Una altra cosa és que hi hagi desacords en el preu. Nosaltres apliquem els preus que estan en línia amb els que dicta la Generalitat. Entenc les tasques que està fent el senyor Girbau però la meva feina és que Cedinsa pagui el menys possible”.
Els afectats saben que no serà fàcil i que el tràngol s’allargarà uns anys més. La seva voluntat és reunir totes les sentències i així poder fer més força per aconseguir arribar a un acord. A la reunió es va acordar treballar en assemblea, fer soroll a través dels mitjans de comunicació i es va replantejar l’opció de penjar pancartes reivindicatives, com ja havien fet fa uns anys, i continuar explicant la situació a diversos polítics.
http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/3683 ... s-c-17-als
Reoberts fins dimarts els quatre carrils de la C-17 als túnels de Figaró
Els operaris ja han enllestit la millora del primer túnel
Els operaris acabant d’enllestir la il·luminació aquest dijous a la tarda
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 06-06-2014 (12:18)
Des de la matinada de divendres, se circula amb normalitat a la C-17 entre la Garriga i Figaró després de la reobertura del túnel de la calçada en sentit nord. El túnel ha estat tallat durant quatre setmanes per les obres de millora que s’hi han fet. A partir de dimarts, l’obra passa al segon túnel.
El Departament de Territori i Sostenibilitat va enllestir aquest dijous les obres de reforma del túnel de la calçada en sentit nord de la C-17, a Figaró. La Generalitat ha reobert els dos carrils en sentit Vic aquest divendres durant la matinada.
Després de més de quatre setmanes d’obres, aquest cap de setmana no hi haurà restriccions perquè hi haurà oberts dos carrils en sentit nord i dos carrils en sentit sud. L’objectiu és evitar els problemes de trànsit coincidint amb el dilluns de la segona pasqua, que és festiu a Barcelona i a altres poblacions metropolitanes.
Els talls de trànsit tornaran dimarts que ve quan començarà la reforma del túnel de la calçada en sentit Barcelona. Tot el trànsit es desviarà per la calçada en sentit nord i els vehicles que circulin en direcció sud ho faran per un carril habilitat en sentit contrari. Aquesta segona fase s’ha d’enllestir abans del pont de Sant Joan.
Els propietaris expropiats pel desdoblament de la C-17 encara no han cobrat al cap de vuit anys
Una quinzena de propietaris expropiats es van reunir la setmana passada a la biblioteca de Vinyoles
IVETTE BALLESTEROS
última actualització: 02-06-2014 (20:15)
Ivette Ballesteros La concessionària Cedinsa ha impugnat 14 resolucions del Jurat d’Expropiació, que dobla el preu inicial.
“Fa 26 anys que em dedico a les expropiacions i mai havia vist una cosa com aquesta”, assegurava sorprès Joan Girbau, que és l’enginyer tècnic agrícola que porta els casos de 29 propietaris expropiats pel desdoblament de la C-17 entre les Masies de Voltregà i Ripoll.
Pel que fa a aquests propietaris, fa vuit anys que la Generalitat, a través de la concessionària Cedinsa, va expropiar-los 725.352 metres quadrats. Aleshores els oferien 3 euros per metre quadrat de secà i 4,5 euros per metre quadrat de regadiu. 9 dels 29 afectats hi van estar d’acord i 6 d’aquests ja van cobrar. Els altres 3 encara estan pendents de cobrament. La majoria, però, van trobar que els preus que els proposaven eren “ridículs” i per això els 20 propietaris restants van presentar el seu expedient al Jurat d’Expropiació, perquè quan no hi ha un acord entre les dues parts aquest és el jurat que decideix. Segons el tècnic Joan Girbau, “el Jurat d’Expropiació va fallar en preus molt diferents que ronden els 4,5 i els 14 euros. El més sorprenent, però, és que Cedinsa va presentar un recurs a la resolució del jurat, excepte en sis casos que sí que va estar d’acord amb la decisió. Hi havia afectats que ja estaven conformes amb la resolució i ara Cedinsa els obliga a anar al jutjat presentant recursos contenciosos administratius”.
Dels 14 expropiats que van presentar l’expedient al Jurat d’Expropiació, 13 estan a l’espera de la sentència del recurs contenciós administratiu, mentre que un afectat ja la té i li dóna la raó, doblant la quantitat del metre quadrat de regadiu a 8 euros.
En la reunió que van fer els expropiats la setmana passada a Vinyoles, Girbau va assegurar que “Cedinsa no paga perquè per aquest tram de la C-17 no hi passen tants cotxes com es preveia i per tant la concessionària no cobra tants diners”. Girbau es refereix al sistema de peatge a l’ombra, que consisteix que la Generalitat paga a Cedinsa de mica en mica els 312 milions d’euros que va costar el desdoblament. Amb uns sensors col·locats a l’asfalt, que no es veuen, es compten tots els vehicles. Per cada cotxe que hi passa, la Generalitat paga 80 cèntims d’euro i per cada camió paga 1,10 euros.
Des de l’Oficina de Comunicació del Departament de Territori i Sostenibilitat asseguren que “la Generalitat està al corrent dels seus pagaments a la concessionària”, tot i que recorda que “aquests pagaments no són específicament per les expropiacions. Aquest concepte està dins de la concessió, de la mateixa manera que hi està la redacció dels projectes, l’execució dels treballs i el manteniment de la infraestructura durant el període de temps que dura aquesta concessió (fins al 2039)”. Per la seva banda, el responsable de patrimoni i gestió d’expropiacions de Cedinsa, Pedro Fernández, que va declinar la invitació a la reunió però que ha atès EL 9 NOU per telèfon, assegura que “independentment de si funciona o no el peatge a l’ombra l’obligació de Cedinsa és pagar el 100%. Una altra cosa és que hi hagi desacords en el preu. Nosaltres apliquem els preus que estan en línia amb els que dicta la Generalitat. Entenc les tasques que està fent el senyor Girbau però la meva feina és que Cedinsa pagui el menys possible”.
Els afectats saben que no serà fàcil i que el tràngol s’allargarà uns anys més. La seva voluntat és reunir totes les sentències i així poder fer més força per aconseguir arribar a un acord. A la reunió es va acordar treballar en assemblea, fer soroll a través dels mitjans de comunicació i es va replantejar l’opció de penjar pancartes reivindicatives, com ja havien fet fa uns anys, i continuar explicant la situació a diversos polítics.
http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/3683 ... s-c-17-als
Reoberts fins dimarts els quatre carrils de la C-17 als túnels de Figaró
Els operaris ja han enllestit la millora del primer túnel
Els operaris acabant d’enllestir la il·luminació aquest dijous a la tarda
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 06-06-2014 (12:18)
Des de la matinada de divendres, se circula amb normalitat a la C-17 entre la Garriga i Figaró després de la reobertura del túnel de la calçada en sentit nord. El túnel ha estat tallat durant quatre setmanes per les obres de millora que s’hi han fet. A partir de dimarts, l’obra passa al segon túnel.
El Departament de Territori i Sostenibilitat va enllestir aquest dijous les obres de reforma del túnel de la calçada en sentit nord de la C-17, a Figaró. La Generalitat ha reobert els dos carrils en sentit Vic aquest divendres durant la matinada.
Després de més de quatre setmanes d’obres, aquest cap de setmana no hi haurà restriccions perquè hi haurà oberts dos carrils en sentit nord i dos carrils en sentit sud. L’objectiu és evitar els problemes de trànsit coincidint amb el dilluns de la segona pasqua, que és festiu a Barcelona i a altres poblacions metropolitanes.
Els talls de trànsit tornaran dimarts que ve quan començarà la reforma del túnel de la calçada en sentit Barcelona. Tot el trànsit es desviarà per la calçada en sentit nord i els vehicles que circulin en direcció sud ho faran per un carril habilitat en sentit contrari. Aquesta segona fase s’ha d’enllestir abans del pont de Sant Joan.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... els/figaro
Finalitzen les polèmiques obres als túnels de Figaró
Els treballs a la C-17 han provocat llargues retencions
Redacció Osona.com | Actualitzat el 20/06/2014 a les 11:30h
Arxivat a: Societat, Vallès Oriental, Figaró, trànsit, C-17, Santi Vila
El Departament de Territori i Sostenibilitat va finalitzar aquest dijous les obres de seguretat viària als túnels de Figaró de la C-17, una actuació que ha tingut un pressupost de 550.000 euros, ha informat en un comunicat.
Així, després de finalitzar uns treballs que van començar el maig i que han consistit a reparar el sosteniment dels túnels i resoldre els desperfectes que s'han produït a causa de la degradació de l'estructura, aquesta matinada s'ha reestablert el trànsit en les dues calçades de l'autovia. Les obres han permès allargar la vida útil de la infraestructura en un punt de la C-17 que registra un trànsit de més de 32.000 vehicles diaris de mitjana, tal com ha destacat el departament que dirigeix Santi Vila.
Els treballs van provocar fortes retencions, especialment durant els primers dies fet que va generar moltes queixes per part dels conductors i institucions de l'entorn.
Finalitzen les polèmiques obres als túnels de Figaró
Els treballs a la C-17 han provocat llargues retencions
Redacció Osona.com | Actualitzat el 20/06/2014 a les 11:30h
Arxivat a: Societat, Vallès Oriental, Figaró, trànsit, C-17, Santi Vila
El Departament de Territori i Sostenibilitat va finalitzar aquest dijous les obres de seguretat viària als túnels de Figaró de la C-17, una actuació que ha tingut un pressupost de 550.000 euros, ha informat en un comunicat.
Així, després de finalitzar uns treballs que van començar el maig i que han consistit a reparar el sosteniment dels túnels i resoldre els desperfectes que s'han produït a causa de la degradació de l'estructura, aquesta matinada s'ha reestablert el trànsit en les dues calçades de l'autovia. Les obres han permès allargar la vida útil de la infraestructura en un punt de la C-17 que registra un trànsit de més de 32.000 vehicles diaris de mitjana, tal com ha destacat el departament que dirigeix Santi Vila.
Els treballs van provocar fortes retencions, especialment durant els primers dies fet que va generar moltes queixes per part dels conductors i institucions de l'entorn.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Queixar-se i no fer res
I quina alternativa proposaven? "Deixar-me passar"? O "No passarà res, les obres no calen"?UT440_132M wrote:Els treballs van provocar fortes retencions, especialment durant els primers dies fet que va generar moltes queixes per part dels conductors i institucions de l'entorn.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Queixar-se i no fer res
Si no volien fer cua, podien agafar la carretera de Centelles a Sant Feliu de Codines, i baixar fins a Caldes de Montbui per la C-59...Guigui wrote:I quina alternativa proposaven? "Deixar-me passar"? O "No passarà res, les obres no calen"?UT440_132M wrote:Els treballs van provocar fortes retencions, especialment durant els primers dies fet que va generar moltes queixes per part dels conductors i institucions de l'entorn.
O això, o agafar el tren que també és una bona alternativa sempre i quan vagi bé.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
http://www.naciodigital.cat/naciogranol ... striccions
L'enllaç de la C-17 entre Lliçà d'Amunt i Granollers, a punt per un agost de restriccions
Les obres en la connexió entre la C-17 i la carretera BV-1432 provocaran restriccions de trànsit a partir d'aquest dilluns i fins al 29 d'agost
Redacció/Europa Press | Actualitzat el 02/08/2014 a les 11:00h
Arxivat a: Societat, obres, restriccions, C-17
Les obres de millora en la connexió entre la C-17 i la carretera BV-1432, que uneix Granollers amb Lliçà d'Amunt, provocaran restriccions de trànsit a partir d'aquest dilluns i fins al 29 d'agost.
L'actuació comportarà l'ocupació d'un dels dos carrils de la C-17 en sentit Vic, tal com ha informat la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat aquest divendres en un comunicat.
Les obres, amb un pressupost de 3,1 milions d'euros, tenen per objectiu millorar la capacitat i la seguretat de l'enllaç, i suprimiran les interseccions actuals per dues rotondes.
L'enllaç de la C-17 entre Lliçà d'Amunt i Granollers, a punt per un agost de restriccions
Les obres en la connexió entre la C-17 i la carretera BV-1432 provocaran restriccions de trànsit a partir d'aquest dilluns i fins al 29 d'agost
Redacció/Europa Press | Actualitzat el 02/08/2014 a les 11:00h
Arxivat a: Societat, obres, restriccions, C-17
Les obres de millora en la connexió entre la C-17 i la carretera BV-1432, que uneix Granollers amb Lliçà d'Amunt, provocaran restriccions de trànsit a partir d'aquest dilluns i fins al 29 d'agost.
L'actuació comportarà l'ocupació d'un dels dos carrils de la C-17 en sentit Vic, tal com ha informat la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat aquest divendres en un comunicat.
Les obres, amb un pressupost de 3,1 milions d'euros, tenen per objectiu millorar la capacitat i la seguretat de l'enllaç, i suprimiran les interseccions actuals per dues rotondes.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Fallida de Cedinsa, concessoniària de la C-17
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... nca/cotxes
La concessió de la C-17 pot fer fallida per manca de cotxes
Cedinsa, la concessionària de l'autovia Centelles-Ripoll, ha de renegociar abans del 31 de desembre un crèdit de 222 milions
Si l'empresa fes fallida la inversió l'hauria d'assumir el Govern
Redacció Osona.com | Actualitzat el 03/12/2014 a les 09:23h
Arxivat a: Societat, C-17, Departament de Territori i Sostenibilitat, Cedinsa
La C-17, a la Farga de Bebié. Foto: Adrià Costa
La C-17 no és un bon negoci. L'autovia, entre Centelles i Ripoll, es va acabar d'inaugurar el 2011 finançada per Cedinsa, una empresa que va assumir la inversió a canvi de cobrar del Govern un “peatge a l'ombra” per cada vehicle que hi circulés. Ara, segons va avançar La Vanguàrdia, la concessionària de l'autovia necessita renegociar el crèdit sindicat de 222 milions que va permetre tirar endavant la infraestructura i que venç el 31 de desembre. Si les negociacions no prosperen, la societat podria fer fallida i la inversió l'hauria d'assumir el Govern.
La negociació del crèdit –que es van allargar tres mesos- va posar en dubte la continuïtat de les obres. Finalment Cedinsa Ter –participada aleshores per FCC (27%), Caixa Catalunya (20%), Comsa, Copisa i Copcisa- va aconseguir un crèdit sindicat amb La Caixa, Caja Madrid, ICO, BBVA, Caixa Catalunya i Banesto. El finançament vencia al cap de cinc anys i ara la concessionària, juntament amb Territori i Sostenibilitat, negocien amb les entitats –actualment són CaixaBank, Bankia, Banco Santander, BBVA, Catalunya Caixa i l'ICO- un nou crèdit que el substitueixi.
Segons La Vanguàrdia la negociació no és senzilla i les posicions estan allunyades, tot i que hi ha voluntat d'arribar a un acord. Si no s'assoleix, la concessió podria fer fallida i el Govern es veuria obligat a assumir el deute com a responsable patrimonial del projecte. El diari Expansión, per la seva banda, aprofundeix en les possibles solucions. Una seria renovar les condicions del crèdit a canvi que el Govern pagués més per cada vehicle que passa per l'autovia mentre una segona seria que l'administració fes de banc i financés a la concessionària. Les opcions més cares per a la Generalitat serien reequilibrar el contracte de la concessió –la diferència entre el trànsit previst i real- que suposaria abonar uns 400 milions mentre que si es quedés la concessió n'hauria de pagar entre 250 i 300, segons Expansión.
Bona part dels problemes radiquen –més enllà que el crèdit tingués un venciment tan curt, a diferència d'altres vies catalanes amb peatge a l'ombra- en el fet que el trànsit no ha complert les expectatives. En aquest sentit mai ha superat els 20-25.000 vehicles diaris quan les previsions se situaven en 35.000. Cal recordar que per cada turisme el Govern paga a la concessionària 0,80 euros mentre que per cada camió n'abona 1,10. El fet que no s'hagin complert les expectatives no permet quadrar els números de la concessionària.
El mateix cas es dona a la C-16, C-25, C-31 C-35 i C-65.
La concessió de la C-17 pot fer fallida per manca de cotxes
Cedinsa, la concessionària de l'autovia Centelles-Ripoll, ha de renegociar abans del 31 de desembre un crèdit de 222 milions
Si l'empresa fes fallida la inversió l'hauria d'assumir el Govern
Redacció Osona.com | Actualitzat el 03/12/2014 a les 09:23h
Arxivat a: Societat, C-17, Departament de Territori i Sostenibilitat, Cedinsa
La C-17, a la Farga de Bebié. Foto: Adrià Costa
La C-17 no és un bon negoci. L'autovia, entre Centelles i Ripoll, es va acabar d'inaugurar el 2011 finançada per Cedinsa, una empresa que va assumir la inversió a canvi de cobrar del Govern un “peatge a l'ombra” per cada vehicle que hi circulés. Ara, segons va avançar La Vanguàrdia, la concessionària de l'autovia necessita renegociar el crèdit sindicat de 222 milions que va permetre tirar endavant la infraestructura i que venç el 31 de desembre. Si les negociacions no prosperen, la societat podria fer fallida i la inversió l'hauria d'assumir el Govern.
La negociació del crèdit –que es van allargar tres mesos- va posar en dubte la continuïtat de les obres. Finalment Cedinsa Ter –participada aleshores per FCC (27%), Caixa Catalunya (20%), Comsa, Copisa i Copcisa- va aconseguir un crèdit sindicat amb La Caixa, Caja Madrid, ICO, BBVA, Caixa Catalunya i Banesto. El finançament vencia al cap de cinc anys i ara la concessionària, juntament amb Territori i Sostenibilitat, negocien amb les entitats –actualment són CaixaBank, Bankia, Banco Santander, BBVA, Catalunya Caixa i l'ICO- un nou crèdit que el substitueixi.
Segons La Vanguàrdia la negociació no és senzilla i les posicions estan allunyades, tot i que hi ha voluntat d'arribar a un acord. Si no s'assoleix, la concessió podria fer fallida i el Govern es veuria obligat a assumir el deute com a responsable patrimonial del projecte. El diari Expansión, per la seva banda, aprofundeix en les possibles solucions. Una seria renovar les condicions del crèdit a canvi que el Govern pagués més per cada vehicle que passa per l'autovia mentre una segona seria que l'administració fes de banc i financés a la concessionària. Les opcions més cares per a la Generalitat serien reequilibrar el contracte de la concessió –la diferència entre el trànsit previst i real- que suposaria abonar uns 400 milions mentre que si es quedés la concessió n'hauria de pagar entre 250 i 300, segons Expansión.
Bona part dels problemes radiquen –més enllà que el crèdit tingués un venciment tan curt, a diferència d'altres vies catalanes amb peatge a l'ombra- en el fet que el trànsit no ha complert les expectatives. En aquest sentit mai ha superat els 20-25.000 vehicles diaris quan les previsions se situaven en 35.000. Cal recordar que per cada turisme el Govern paga a la concessionària 0,80 euros mentre que per cada camió n'abona 1,10. El fet que no s'hagin complert les expectatives no permet quadrar els números de la concessionària.
El mateix cas es dona a la C-16, C-25, C-31 C-35 i C-65.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
O tots moros, o tots cristians
Però per a tenir unes tarifes decents de transport públic, "no hi ha prou diners"...UT440_132M wrote:El mateix cas es dona a la C-16, C-25, C-31 C-35 i C-65.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
Això és el que passa quan es fan tants desdoblaments, i potser alguns dels que s'han fet no eren necessaris (d'altres sí).
Salutacions,
Oriol
Oriol
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
És el cas de la mateixa C-17, entre Torelló i Ripoll, o l'hipotètic desdoblament de la resta de la C-16 més amunt de Berga.oriolp13 wrote:Això és el que passa quan es fan tants desdoblaments, i potser alguns dels que s'han fet no eren necessaris (d'altres sí).
Però per desdoblar la R3 no hi ha diners, ni ganes, ni per una part, ni per l'altra.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
http://el9nou.cat/noticies_v_0/39850/re ... unt-partir
Restriccions de trànsit a l’enllaç de la C-17 i la carretera de Lliçà d’Amunt a partir d’aquest dijous
Els girs a l’esquerra quedaran prohibits a les dues bandes de l’enllaç
Itineraris recomanats per les restriccions a l’enllaç de la C-17 i la BV-1432 a Lliçà d’Amunt
Ajuntament de Lliçà d’Amunt
última actualització: 05-01-2015 (11:15)
La construcció de dues rotondes a l’enllaç de la C-17 amb la carretera de Granollers a Lliçà d’Amunt comportaran restriccions de trànsit a partir d’aquest dijous. En concret, es restringirà el gir a l’esquerra des de les dues sortides de la C-17 per incorporar-se a la BV-1432 cap a Lliçà d’Amunt.
Restriccions de trànsit a partir d’aquest dijous a l’enllaç de la C-17 amb la carretera de Granollers a Lliçà d’Amunt. Les obres de construcció de les dues rotondes a la BV-1432 obligaran a prohibir el gir a l’esquerra als vehicles que surten de la C-17 i volen incorporar-se a la BV-1432 en direcció a Lliçà d’Amunt, segons ha informat el Departament de Territori i Sostenibilitat aquest dilluns.
Les restriccions comencen dijous i s’allargaran fins a mitjan del mes de maig. Per aquest motiu, es recomana als conductors que circulin en direcció nord per la C-17 l’ús de la sortida de Lliçà de Vall per accedir a Lliçà d’Amunt. Per als que van en direcció sud, l’alternativa passa per la sortida de l’enllaç amb la carretera de Caldes, a Canovelles.
Les obres de construcció de les dues rotondes tenen un pressupost de 3,1 milions. Permetran eliminar les connexions amb forma de T que tenen un carril central per fer el gir a l’esquerra. Aquesta actuació ha de representar una millora de seguretat en aquesta zona. També permetrà fer una connexió directa amb el nou complex logístic que la multinacional Mango està aixecant al sector de Can Montcau, a Lliçà d’Amunt.
Restriccions de trànsit a l’enllaç de la C-17 i la carretera de Lliçà d’Amunt a partir d’aquest dijous
Els girs a l’esquerra quedaran prohibits a les dues bandes de l’enllaç
Itineraris recomanats per les restriccions a l’enllaç de la C-17 i la BV-1432 a Lliçà d’Amunt
Ajuntament de Lliçà d’Amunt
última actualització: 05-01-2015 (11:15)
La construcció de dues rotondes a l’enllaç de la C-17 amb la carretera de Granollers a Lliçà d’Amunt comportaran restriccions de trànsit a partir d’aquest dijous. En concret, es restringirà el gir a l’esquerra des de les dues sortides de la C-17 per incorporar-se a la BV-1432 cap a Lliçà d’Amunt.
Restriccions de trànsit a partir d’aquest dijous a l’enllaç de la C-17 amb la carretera de Granollers a Lliçà d’Amunt. Les obres de construcció de les dues rotondes a la BV-1432 obligaran a prohibir el gir a l’esquerra als vehicles que surten de la C-17 i volen incorporar-se a la BV-1432 en direcció a Lliçà d’Amunt, segons ha informat el Departament de Territori i Sostenibilitat aquest dilluns.
Les restriccions comencen dijous i s’allargaran fins a mitjan del mes de maig. Per aquest motiu, es recomana als conductors que circulin en direcció nord per la C-17 l’ús de la sortida de Lliçà de Vall per accedir a Lliçà d’Amunt. Per als que van en direcció sud, l’alternativa passa per la sortida de l’enllaç amb la carretera de Caldes, a Canovelles.
Les obres de construcció de les dues rotondes tenen un pressupost de 3,1 milions. Permetran eliminar les connexions amb forma de T que tenen un carril central per fer el gir a l’esquerra. Aquesta actuació ha de representar una millora de seguretat en aquesta zona. També permetrà fer una connexió directa amb el nou complex logístic que la multinacional Mango està aixecant al sector de Can Montcau, a Lliçà d’Amunt.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /al/govern
El rescat de la concessió de la C-17 pot costar 275 milions d'euros al Govern
El crèdit per finançar l'autovia va vèncer el 31 de desembre i les negociacions per renovar-lo han fracassat
La despesa, si es confirma, dispararà el deute i el dèficit públic de la Generalitat
Redacció Osona.com | Actualitzat el 20/02/2015 a les 11:37h
Arxivat a: Societat, crisi, Cedinsa, Departament de Territori i Sostenibilitat, C-17
La possibilitat que la Generalitat hagi de rescatar la concessió de la C-17 pren més força cada dia. Així ho publica avui La Vanguàrdia després que les negociacions per refinançar el crèdit que va fer possible construir l'autovia hagin fracassat. Si s'acaba confirmant que el Govern s'ha de quedar la infraestructura li pot suposar un cost de 275 milions d'euros, una quantitat que pot disparar el dèficit i el deute públic de la Generalitat.
L'autovia, entre Centelles i Ripoll, es va acabar d'inaugurar el 2011 amb un règim de concessió de Cedinsa, una empresa que va assumir la inversió a canvi de cobrar del Govern un “peatge a l'ombra”. Per fer-ho possible va ser necessari un crèdit sindicat de 220 milions d'euros que la concessionària –participada aleshores per FCC (27%), Caixa Catalunya (20%), Comsa, Copisa i Copcisa- va negociar amb La Caixa, Caja Madrid, ICO, BBVA, Caixa Catalunya i Banesto –actualment CaixaBank, Bankia, Banco Santander, BBVA, Catalunya Caixa i l'ICO-. El crèdit, de només cinc anys, va vèncer el 31 de desembre passat i, fins ara, no s'ha aconseguit renegociar.
“El projecte està sobredimensionat des del punt de vista financer i, per tant, no és possible refinançar-lo”, han assenyalat fonts d'un dels bancs a La Vanguàrdia. Al produir-se l'impagament el contracte obliga a la Generalitat a subrogar-se el crèdit de Cedinsa Ter, el que a la pràctica suposarà el rescat de l'autovia. La quantitat resultant si s'activa la responsabilitat patrimonial de l'administració (RPA) seria de 275 milions d'euros, els del crèdit i 55 milions addicionals. Una despesa que, malgrat que la Generalitat ho intentarà evitar, pot fer disparar el dèficit i deute públic. La concessionària, per la seva banda, té dos mesos per demanar el concurs de creditors, una situació que pot ser imminent ja que el crèdit va vèncer el passat 31 de desembre.
Santi Vila, quan va visitar fa tres setmanes Ripoll, va assegurar a ElRipollès.info que es continuava treballant per trobar una solució satisfactòria. Ahir, en declaracions a La Vanguàrdia, fonts del Govern van assegurar que "tot està obert" però admetent que "estan lligats de peus i mans". La C-17, a diferència d'altres autovies amb peatge a l'ombra, es va finançar amb un crèdit a curt termini i, a més, les previsions de trànsit no s'han complert.
Santi Vila: 'Resoldrem el tema molt properament'
El conseller de Territori i Sostenibilitat ha evitat concretar aquest matí a la Garriga sobre el probable rescat. "Ho resoldrem molt properament preservant l'interès general. Farem un esforç per preservar la infraestructura", ha assenyalat en declaracions a Osona.com. De fet, tot apunta que la setmana vinent es farà pública la decisió coincidint amb el possible concurs de creditors de la concessionària.
El rescat de la concessió de la C-17 pot costar 275 milions d'euros al Govern
El crèdit per finançar l'autovia va vèncer el 31 de desembre i les negociacions per renovar-lo han fracassat
La despesa, si es confirma, dispararà el deute i el dèficit públic de la Generalitat
Redacció Osona.com | Actualitzat el 20/02/2015 a les 11:37h
Arxivat a: Societat, crisi, Cedinsa, Departament de Territori i Sostenibilitat, C-17
La possibilitat que la Generalitat hagi de rescatar la concessió de la C-17 pren més força cada dia. Així ho publica avui La Vanguàrdia després que les negociacions per refinançar el crèdit que va fer possible construir l'autovia hagin fracassat. Si s'acaba confirmant que el Govern s'ha de quedar la infraestructura li pot suposar un cost de 275 milions d'euros, una quantitat que pot disparar el dèficit i el deute públic de la Generalitat.
L'autovia, entre Centelles i Ripoll, es va acabar d'inaugurar el 2011 amb un règim de concessió de Cedinsa, una empresa que va assumir la inversió a canvi de cobrar del Govern un “peatge a l'ombra”. Per fer-ho possible va ser necessari un crèdit sindicat de 220 milions d'euros que la concessionària –participada aleshores per FCC (27%), Caixa Catalunya (20%), Comsa, Copisa i Copcisa- va negociar amb La Caixa, Caja Madrid, ICO, BBVA, Caixa Catalunya i Banesto –actualment CaixaBank, Bankia, Banco Santander, BBVA, Catalunya Caixa i l'ICO-. El crèdit, de només cinc anys, va vèncer el 31 de desembre passat i, fins ara, no s'ha aconseguit renegociar.
“El projecte està sobredimensionat des del punt de vista financer i, per tant, no és possible refinançar-lo”, han assenyalat fonts d'un dels bancs a La Vanguàrdia. Al produir-se l'impagament el contracte obliga a la Generalitat a subrogar-se el crèdit de Cedinsa Ter, el que a la pràctica suposarà el rescat de l'autovia. La quantitat resultant si s'activa la responsabilitat patrimonial de l'administració (RPA) seria de 275 milions d'euros, els del crèdit i 55 milions addicionals. Una despesa que, malgrat que la Generalitat ho intentarà evitar, pot fer disparar el dèficit i deute públic. La concessionària, per la seva banda, té dos mesos per demanar el concurs de creditors, una situació que pot ser imminent ja que el crèdit va vèncer el passat 31 de desembre.
Santi Vila, quan va visitar fa tres setmanes Ripoll, va assegurar a ElRipollès.info que es continuava treballant per trobar una solució satisfactòria. Ahir, en declaracions a La Vanguàrdia, fonts del Govern van assegurar que "tot està obert" però admetent que "estan lligats de peus i mans". La C-17, a diferència d'altres autovies amb peatge a l'ombra, es va finançar amb un crèdit a curt termini i, a més, les previsions de trànsit no s'han complert.
Santi Vila: 'Resoldrem el tema molt properament'
El conseller de Territori i Sostenibilitat ha evitat concretar aquest matí a la Garriga sobre el probable rescat. "Ho resoldrem molt properament preservant l'interès general. Farem un esforç per preservar la infraestructura", ha assenyalat en declaracions a Osona.com. De fet, tot apunta que la setmana vinent es farà pública la decisió coincidint amb el possible concurs de creditors de la concessionària.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
Riure per no plorar.
El gran negoci de les privatitzacions: si funcionen bé els beneficis (diners de tots els ciutadans) se'ls queden les empreses dels amiguets dels polítics de torn. Si no funcionen, les pèrdues també les paguem entre tots.
Els ciutadans paguem, repaguem i tripaguem amb els nostres diners el "xollo" que tenen muntat els bancs i les grans empreses mentre aquestes ens diuen que no hi ha diners per a sanitat i educació en aquest simulacre de democràcia en que vivim.
Xoriços... xoriços és el que sobren en aquest país, i guillotines és el que falten
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
Les obres de la rotonda sud de Ripoll duraran cinc mesos
Les obres de la rotonda sud de Ripoll duraran cinc mesos..
última actualització: 12-05-2015 (17:11)
http://el9nou.cat/noticies_o_0/41774/le ... cinc-mesos
Ruth Espuny
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat les obres per construir la rotonda sud de l’entrada de Ripoll, a la C-17, que ha de permetre millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit.
Els treballs s’han licitat per un cost de 607.000 euros, i es preveu que comencin aquest estiu i tinguin un termini d’execució de cinc mesos. És una obra àmpliament reivindicada.
Entre el punt on s’ubicarà el nou giratori, a l’accés a la bàscula de pesatge de vehicles pesants, i l’entrada a Ripoll hi conflueixen diversos accessos a la carretera i hi ha situats diferents comerços i zones de serveis. La C-17 registra en aquesta zona uns 10.000 vehicles diaris de mitjana, un 5% dels quals són pesants.
La rotonda permetrà disminuir la velocitat dels vehicles, l’ordenació dels accessos existents i la prohibició dels girs a esquerres entre la futura rotonda i el municipi, fet que millorarà la seguretat i la canalització del trànsit. El giratori tindrà un diàmetre exterior de 40 metres i comptarà amb un carril de circulació. La via verda segregada paral·lela a la C-17 en aquest tram tindrà continuïtat amb la rotonda.
Les obres de la rotonda sud de Ripoll duraran cinc mesos..
última actualització: 12-05-2015 (17:11)
http://el9nou.cat/noticies_o_0/41774/le ... cinc-mesos
Ruth Espuny
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat les obres per construir la rotonda sud de l’entrada de Ripoll, a la C-17, que ha de permetre millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit.
Els treballs s’han licitat per un cost de 607.000 euros, i es preveu que comencin aquest estiu i tinguin un termini d’execució de cinc mesos. És una obra àmpliament reivindicada.
Entre el punt on s’ubicarà el nou giratori, a l’accés a la bàscula de pesatge de vehicles pesants, i l’entrada a Ripoll hi conflueixen diversos accessos a la carretera i hi ha situats diferents comerços i zones de serveis. La C-17 registra en aquesta zona uns 10.000 vehicles diaris de mitjana, un 5% dels quals són pesants.
La rotonda permetrà disminuir la velocitat dels vehicles, l’ordenació dels accessos existents i la prohibició dels girs a esquerres entre la futura rotonda i el municipi, fet que millorarà la seguretat i la canalització del trànsit. El giratori tindrà un diàmetre exterior de 40 metres i comptarà amb un carril de circulació. La via verda segregada paral·lela a la C-17 en aquest tram tindrà continuïtat amb la rotonda.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
http://el9nou.cat/noticies_o_0/42635/l% ... sos-partir
L’entrada sud de Ripoll estarà en obres cinc mesos a partir d’aquest estiu
La nova rotonda donarà accés a diversos comerços i zones de serveis que hi ha en aquest punt de Ripoll
Albert Llimós
última actualització: 06-07-2015 (10:17)
Ruth Espuny
La construcció de la nova rotonda de seguretat costarà 520.000 euros i ja s’ha adjudicat.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres de construcció de la rotonda de seguretat a l’entrada sud de Ripoll, a la C-17. Els treballs, amb un pressupost de 520.000 euros, es preveu que comencin en les properes setmanes i tindran un termini d’execució de cinc mesos. Es tracta del punt i final a anys de reivindicacions demanant la construcció d’aquest giratori per evitar situacions de perill, tal com passa ara.
El nou giratori s’ubicarà pràcticament a davant de la bàscula de vehicles pesants. S’ha de tenir en compte que entre aquest punt i l’entrada a Ripoll hi conflueixen diversos accessos a la carretera de comerços i zones de serveis, a part d’un hotel i complex esportiu, on sovint s’hi creen situacions de perill i fins i tot accidents greus. La C-17 registra en aquest punt uns 10.000 vehicles diaris de mitjana, un 5% dels quals, a més, són pesants. La rotonda que es construirà permetrà disminuir la velocitat dels vehicles, ordenar els accessos existents i prohibir els girs a esquerres entre la futura rotonda i el municipi, fet que millorarà la seguretat i la canalització del trànsit.
El giratori tindrà un diàmetre exterior de 40 metres i comptarà amb un carril de circulació. La via verda segregada que transcorre paral·lela a la C-17 en aquest tram tindrà continuïtat amb la rotonda.
Aquestes obres ja s’havien previst amb l’arribada dels quatre carrils fins a Ripoll, el 2011. Aleshores no es va fer per manca de pressupost de la Generalitat i no ha pogut ser fins quatre anys més tard. El procés tampoc ha estat fàcil. Els veïns i propietaris dels negocis i serveis als quals donarà accés aquesta rotonda han pressionat molt perquè es construís, ja que segons deien s’hi jugaven cada dia la vida per anar a treballar. Fins i tot van arribar a plantejar que entre ells i l’Ajuntament de Ripoll avançarien els diners per construir la rotonda en espera que la Generalitat hi destinés una partida en els pressupostos. Finalment no hagut de ser així.
L’entrada sud de Ripoll estarà en obres cinc mesos a partir d’aquest estiu
La nova rotonda donarà accés a diversos comerços i zones de serveis que hi ha en aquest punt de Ripoll
Albert Llimós
última actualització: 06-07-2015 (10:17)
Ruth Espuny
La construcció de la nova rotonda de seguretat costarà 520.000 euros i ja s’ha adjudicat.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres de construcció de la rotonda de seguretat a l’entrada sud de Ripoll, a la C-17. Els treballs, amb un pressupost de 520.000 euros, es preveu que comencin en les properes setmanes i tindran un termini d’execució de cinc mesos. Es tracta del punt i final a anys de reivindicacions demanant la construcció d’aquest giratori per evitar situacions de perill, tal com passa ara.
El nou giratori s’ubicarà pràcticament a davant de la bàscula de vehicles pesants. S’ha de tenir en compte que entre aquest punt i l’entrada a Ripoll hi conflueixen diversos accessos a la carretera de comerços i zones de serveis, a part d’un hotel i complex esportiu, on sovint s’hi creen situacions de perill i fins i tot accidents greus. La C-17 registra en aquest punt uns 10.000 vehicles diaris de mitjana, un 5% dels quals, a més, són pesants. La rotonda que es construirà permetrà disminuir la velocitat dels vehicles, ordenar els accessos existents i prohibir els girs a esquerres entre la futura rotonda i el municipi, fet que millorarà la seguretat i la canalització del trànsit.
El giratori tindrà un diàmetre exterior de 40 metres i comptarà amb un carril de circulació. La via verda segregada que transcorre paral·lela a la C-17 en aquest tram tindrà continuïtat amb la rotonda.
Aquestes obres ja s’havien previst amb l’arribada dels quatre carrils fins a Ripoll, el 2011. Aleshores no es va fer per manca de pressupost de la Generalitat i no ha pogut ser fins quatre anys més tard. El procés tampoc ha estat fàcil. Els veïns i propietaris dels negocis i serveis als quals donarà accés aquesta rotonda han pressionat molt perquè es construís, ja que segons deien s’hi jugaven cada dia la vida per anar a treballar. Fins i tot van arribar a plantejar que entre ells i l’Ajuntament de Ripoll avançarien els diners per construir la rotonda en espera que la Generalitat hi destinés una partida en els pressupostos. Finalment no hagut de ser així.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
http://el9nou.cat/noticies_o_0/42910/ri ... a-c-17-per
Ripoll vol que Carreteres arregli l’antiga C-17 per a casos d’emergència
L’antiga C-17 està en força mal estat. L’Ajuntament vol que s’arregli
Marc Sanyé
última actualització: 21-07-2015 (7:12)
Ruth Espuny
L’Ajuntament de Ripoll demanarà a la Direcció General de Carreteres que faci obres de millora a l’antiga C-17 en el tram que passa per Terradelles.
El motiu és que sovint es fa servir per desviar el trànsit en el cas d’un accident o obres, i la carretera està en molt mal estat. En els darrers dies s’ha donat aquest cas, ja que es va esfondrar una part del sostre del túnel de Terradelles i es va haver de tallar el trànsit.
Segons ha explicat el regidor d’Urbanisme, Xavier Cima, “l’estat del ferm de l’antiga carretera està en molt mal estat”, i afegeix que “en el cas que s’hagi de convertir en una via de servei per si s’ha de tallar la carretera principal, tal com passa moltes vegades, ha d’estar en unes mínimes condicions de seguretat”. Cima diu que “som conscients” que la Generalitat encara té poca capacitat per fer inversions, però tampoc es tractaria d’una gran obra sinó que el que demana l’Ajuntament de Ripoll és una actuació per garantir la seguretat dels vehicles que hi han de passar quan es desvia el trànsit. El ferm de l’antiga C-17 està malmès pel pas del temps i la manca de manteniment, ja que és una via molt poc utilitzada, només pels pocs veïns que tenen casa per aquesta zona.
Pel que fa a l’esfondrament que va patir una part del túnel de Terradelles, a la C-17, no va provocar danys. Les plaques del sostre van caure “però va ser una part molt petita”, segons explica Cima. Els Mossos d’Esquadra, però, van desviar el trànsit per poder retirar els desperfectes i evitar així que causessin alguna situació de perill. Al cap de poca estona es va restablir la normalitat. Durant tota la setmana passada es van estar fent obres de reparació al túnel, i el trànsit estava restringit a un sol carril dins el túnel. En els propers dies s’acabaran els treballs.
Ripoll vol que Carreteres arregli l’antiga C-17 per a casos d’emergència
L’antiga C-17 està en força mal estat. L’Ajuntament vol que s’arregli
Marc Sanyé
última actualització: 21-07-2015 (7:12)
Ruth Espuny
L’Ajuntament de Ripoll demanarà a la Direcció General de Carreteres que faci obres de millora a l’antiga C-17 en el tram que passa per Terradelles.
El motiu és que sovint es fa servir per desviar el trànsit en el cas d’un accident o obres, i la carretera està en molt mal estat. En els darrers dies s’ha donat aquest cas, ja que es va esfondrar una part del sostre del túnel de Terradelles i es va haver de tallar el trànsit.
Segons ha explicat el regidor d’Urbanisme, Xavier Cima, “l’estat del ferm de l’antiga carretera està en molt mal estat”, i afegeix que “en el cas que s’hagi de convertir en una via de servei per si s’ha de tallar la carretera principal, tal com passa moltes vegades, ha d’estar en unes mínimes condicions de seguretat”. Cima diu que “som conscients” que la Generalitat encara té poca capacitat per fer inversions, però tampoc es tractaria d’una gran obra sinó que el que demana l’Ajuntament de Ripoll és una actuació per garantir la seguretat dels vehicles que hi han de passar quan es desvia el trànsit. El ferm de l’antiga C-17 està malmès pel pas del temps i la manca de manteniment, ja que és una via molt poc utilitzada, només pels pocs veïns que tenen casa per aquesta zona.
Pel que fa a l’esfondrament que va patir una part del túnel de Terradelles, a la C-17, no va provocar danys. Les plaques del sostre van caure “però va ser una part molt petita”, segons explica Cima. Els Mossos d’Esquadra, però, van desviar el trànsit per poder retirar els desperfectes i evitar així que causessin alguna situació de perill. Al cap de poca estona es va restablir la normalitat. Durant tota la setmana passada es van estar fent obres de reparació al túnel, i el trànsit estava restringit a un sol carril dins el túnel. En els propers dies s’acabaran els treballs.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
Per quan el desdoblament R3 fins Ripoll o fins Vic al menys?
Es pot fer autovies i no es pot desdoblar una linea ferroviaria? Està clar que qui mana aqui es el lobby automovilistic. Quan un sol tren ja transporta lo equivalent a més de 5 cotxes.
Es una vergonya la política de infrastructures... Carreteres les que es volguin... Ferrocarril, tranvia i transport public, poca cosa.
Es pot fer autovies i no es pot desdoblar una linea ferroviaria? Està clar que qui mana aqui es el lobby automovilistic. Quan un sol tren ja transporta lo equivalent a més de 5 cotxes.
Es una vergonya la política de infrastructures... Carreteres les que es volguin... Ferrocarril, tranvia i transport public, poca cosa.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Desdoblament de la C17 fins a Ripoll
No és només el lobby. A la gent ja li està bé, sobretot als pobles. En quan a ferrocarril com a màxim demanaran un soterrament i ja està.fredebcnteatre wrote:Es pot fer autovies i no es pot desdoblar una linea ferroviaria? Està clar que qui mana aqui es el lobby automovilistic.
L'autovia va plena perquè el ferrocarril no és alternativa real (poc servei, dolent, males freqüències, velocitat de pena, nul·la intermodalitat), només serveix per aquells pobres que no es poden permetre un cotxe. Al final tothom hi surt perdent, perquè els que van en cotxe també acaben enganxats en l'embús de cada cap de setmana mentre la via del tren resta infrautilitzada.
Mentre no es faci una política conjunta de transport (públic+privat) tot seguirà igual. I no, no tota la culpa és del lobby.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT