Fil permanent: bitllets de transport
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Tens targetes dels tipus T3, T4, T5 i T6?[/quote]
Hola, ja m´agradaria...
Tinc algunes T-2 i T-4, però de T-3,T-5 i T-6 no en tinc cap. La veritat es que és difícil trobar-ne.
També tinc algunes B1,B2 i B4 de TUB LSA i TUB SAL.
Les targetes que tinc son les que feia servir quan anava a la Universitat. Per això tinc moltes T-1 i alguna T-2. Va ser fa uns mesos que vaig decidir posar ordre a les targetes que encara guardava i donar-li un aspecte de col.leció.
És dificil trobar informació per a poder catalogar-les sistemàticament. Per exemple, m´ha estat impossible saber quines sèries es van emetre en cada any i color. Les primeres sèries de cada color ( A,B i C ) normalment anaven sense el preu, però no hi havia una sèrie concreta a ón el preu hi aparegués cada any. En la majoria dels casos a la sèrie D ja hi solia aparèixer, però hi ha excepcions. El que està clar és que la primera sèrie era la A i que en funció de les targetes venudes apareixien per ordre alfabètic les demés sèries...B,C,D,E,F,G,H.... però no he pogut saber quina és la última sèrie emesa de cada any i color.
He preguntat a dues empreses que les imprimien si tenien aquesta informació, però com era d´esperar, no m´han contestat. No sé si TMB pot tenir a dia d´avui aquesta informació.
El dia que tingui temps, si us sembla bé, inclouré un quadre amb les targetes de les que disposo, deixant buits els espais de les sèries que no tinc i no he vist enlloc, per si algú disposa d´alguna d´aquestes targetes i, a títol informatiu, poder anar completant la classificació per que tothom la pugui consultar.
Salutacions,
Xavier
Hola, ja m´agradaria...
Tinc algunes T-2 i T-4, però de T-3,T-5 i T-6 no en tinc cap. La veritat es que és difícil trobar-ne.
També tinc algunes B1,B2 i B4 de TUB LSA i TUB SAL.
Les targetes que tinc son les que feia servir quan anava a la Universitat. Per això tinc moltes T-1 i alguna T-2. Va ser fa uns mesos que vaig decidir posar ordre a les targetes que encara guardava i donar-li un aspecte de col.leció.
És dificil trobar informació per a poder catalogar-les sistemàticament. Per exemple, m´ha estat impossible saber quines sèries es van emetre en cada any i color. Les primeres sèries de cada color ( A,B i C ) normalment anaven sense el preu, però no hi havia una sèrie concreta a ón el preu hi aparegués cada any. En la majoria dels casos a la sèrie D ja hi solia aparèixer, però hi ha excepcions. El que està clar és que la primera sèrie era la A i que en funció de les targetes venudes apareixien per ordre alfabètic les demés sèries...B,C,D,E,F,G,H.... però no he pogut saber quina és la última sèrie emesa de cada any i color.
He preguntat a dues empreses que les imprimien si tenien aquesta informació, però com era d´esperar, no m´han contestat. No sé si TMB pot tenir a dia d´avui aquesta informació.
El dia que tingui temps, si us sembla bé, inclouré un quadre amb les targetes de les que disposo, deixant buits els espais de les sèries que no tinc i no he vist enlloc, per si algú disposa d´alguna d´aquestes targetes i, a títol informatiu, poder anar completant la classificació per que tothom la pugui consultar.
Salutacions,
Xavier
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Ja que som amb targetes resistives, us passo un parell que guardo de l'autobús urbà de Sabadell. Van desaparèixer a l'any 2001, coincidint amb la integració tarifària. Des de aleshores la targeta multiviatge monomodal és magnètica, però l'abonament mensual i la tarjeta de caire social així com al carnet entregat per el Consell Comarcal als que cursen la ESO als barris de Torre-Romeu, Can Roqueta i El Poblenou continuen sent passi a la vista.
Actuals targetes multiviatge. A dalt, les primeres (del 2002, si no mal recordo), a baix la del 2014 (cada any canvia de color). El revers és idèntic.
Actuals targetes multiviatge. A dalt, les primeres (del 2002, si no mal recordo), a baix la del 2014 (cada any canvia de color). El revers és idèntic.
Re: Fil permanent: bitllets de transport
I rebuscant també he trobat tarjetes resistives de l'autobús urbà de Rubí, de l'època que estava gestionat per Transports Públics, S.A. (filial de la TUS):
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Ja que en diversos fils ha sortit a debat el format dels bitllets de diferents ciutats, i com tinc la mania de guardar tots els bitllets que faig servir penjo uns quants que tinc d'Alemanya i Suïssa:
A l'esquerra, bitllet d'un dia per a les zones ABC de Berlin i a la dreta un bitllet senzill per a les zones AB. Tot i que tenia l'S-Bahn inclòs a l'Interrail i podia anar de la Charlottenplatz fins a l'estació d'Spandau per agafar l'ICE, com ja el vaig fer i el trajecte equivalent en metro amb la línia U7 no, vaig preferir agafar el metro per arribar a l'estació d'Spandau. Va fer una mica de mal pagar 2,60 euros per un bitllet senzill, això sí... a destacar que a Potsdam la zona C només s'aplica per als desplaçaments a/des de Berlín, ja que per als trajectes interiors a la ciutat té zonificació pròpia i uns preus diferents als de Berlín. Ja m'agradaria veure solucions d'aquest tipus per no pagar un munt de zones per trajectes interiors al Vallès...
Bitllet d'un dia per recórrer la xarxa urbana de Colònia. En el sistema tarifari on es troba, els trajectes de 1 i 2 zones que incloguin Bonn o Colònia són més cares que un bitllet d'una o dues zones de la resta (observi's que posa Preisstufe 1b), suposo per el fet de ser més grans. Quan farà alguna cosa semblant l'ATM de Barcelona reduïnt el preu dels bitllets d'una zona que no siguin a la zona 1 (o sobretaxant els preus de 1 zona interiors a la zona 1) ?
Bitllet d'un dia per a la zona 5000 de la Rhein-Main-Verkehrsverbund, vàlid per la ciutat de Frankfurt del Main. Només dir que no m'esperava veure les estacions del túnel urbà del S-Bahn tan extremadament deixades...
Bitllet d'un dia per a la xarxa de Frankfurt de l'Oder, zones AB. Frankfurt de l'Oder és una petita ciutat a una 70 kilòmetres a l'est de Berlín i fronterera amb Polònia. Surt a compte a partir de 2 viatges, ja que el bitllet senzill valia 1,40 euros. A les parades del tramvia no hi han màquines, sinó que estan a l'interior dels mateixos, la ciutat disposa d'una petita xarxa amb 5 línies i una freqüència de pas de 20 minuts cadascuna. Dels autobusos, doncs la majoria cada hora... inclosa la línia que va fins a Slubice, petita vila Polonesa que era un barri de Frankfurt fins a la modificació de les fronteres el 1945, i per al qual es podia arribar amb aquest bitllet (tot i que jo vaig preferir anar a peu).
Bitllet d'un dia per a la zona 110 del Mitteldeutschland Verkerhrsverbund, que correspon a la ciutat de Leipzig. El vaig emprar per descobrir l'extensa xarxa tramviària de la ciutat, fer el nou túnel urbà ferroviari per on passen els trens del S-Bahn Mitteldeutschland i també la línia S1 fins a la Miltitzer Allee, un ramal construït a l'època comunista per a trens de rodalia.
Bitllet d'un dia per als transports de Wuppertal.
Aquests són de Zúric. A l'esquerra, un bitllet per un dia per a la zona 10, i a la dreta... resulta que em vaig embolicar a la màquina autovenda i vaig comprar el bitllet de la dreta pensant que era un bitllet de dia per a 4 zones (per fer les línies que havia pensat). Com no vaig veure que posés Tageskarte (que era de lo poc d'Alemany que sabia) i davant del dubte vaig anar a l'oficina d'informació de la Hauptbahnhof (on hi ha un mostrador específic per als viatgers que fan servir bitllets de la ZVV, l'"equivalent" a Zúric de l'ATM) i em van explicar que allò per si sol no valia per viatjar i calia adjuntar un altre bitllet. Finalment per el que volia fer ho vaig fer amb una Tageskarte per a la zona 10 (Zúric ciutat). Tot i que veig que la traducció literal és "bitllet de connexió", que permetia fer viatges il·limitats per 4 zones, això sí.
A l'esquerra, bitllet d'un dia per a les zones ABC de Berlin i a la dreta un bitllet senzill per a les zones AB. Tot i que tenia l'S-Bahn inclòs a l'Interrail i podia anar de la Charlottenplatz fins a l'estació d'Spandau per agafar l'ICE, com ja el vaig fer i el trajecte equivalent en metro amb la línia U7 no, vaig preferir agafar el metro per arribar a l'estació d'Spandau. Va fer una mica de mal pagar 2,60 euros per un bitllet senzill, això sí... a destacar que a Potsdam la zona C només s'aplica per als desplaçaments a/des de Berlín, ja que per als trajectes interiors a la ciutat té zonificació pròpia i uns preus diferents als de Berlín. Ja m'agradaria veure solucions d'aquest tipus per no pagar un munt de zones per trajectes interiors al Vallès...
Bitllet d'un dia per recórrer la xarxa urbana de Colònia. En el sistema tarifari on es troba, els trajectes de 1 i 2 zones que incloguin Bonn o Colònia són més cares que un bitllet d'una o dues zones de la resta (observi's que posa Preisstufe 1b), suposo per el fet de ser més grans. Quan farà alguna cosa semblant l'ATM de Barcelona reduïnt el preu dels bitllets d'una zona que no siguin a la zona 1 (o sobretaxant els preus de 1 zona interiors a la zona 1) ?
Bitllet d'un dia per a la zona 5000 de la Rhein-Main-Verkehrsverbund, vàlid per la ciutat de Frankfurt del Main. Només dir que no m'esperava veure les estacions del túnel urbà del S-Bahn tan extremadament deixades...
Bitllet d'un dia per a la xarxa de Frankfurt de l'Oder, zones AB. Frankfurt de l'Oder és una petita ciutat a una 70 kilòmetres a l'est de Berlín i fronterera amb Polònia. Surt a compte a partir de 2 viatges, ja que el bitllet senzill valia 1,40 euros. A les parades del tramvia no hi han màquines, sinó que estan a l'interior dels mateixos, la ciutat disposa d'una petita xarxa amb 5 línies i una freqüència de pas de 20 minuts cadascuna. Dels autobusos, doncs la majoria cada hora... inclosa la línia que va fins a Slubice, petita vila Polonesa que era un barri de Frankfurt fins a la modificació de les fronteres el 1945, i per al qual es podia arribar amb aquest bitllet (tot i que jo vaig preferir anar a peu).
Bitllet d'un dia per a la zona 110 del Mitteldeutschland Verkerhrsverbund, que correspon a la ciutat de Leipzig. El vaig emprar per descobrir l'extensa xarxa tramviària de la ciutat, fer el nou túnel urbà ferroviari per on passen els trens del S-Bahn Mitteldeutschland i també la línia S1 fins a la Miltitzer Allee, un ramal construït a l'època comunista per a trens de rodalia.
Bitllet d'un dia per als transports de Wuppertal.
Aquests són de Zúric. A l'esquerra, un bitllet per un dia per a la zona 10, i a la dreta... resulta que em vaig embolicar a la màquina autovenda i vaig comprar el bitllet de la dreta pensant que era un bitllet de dia per a 4 zones (per fer les línies que havia pensat). Com no vaig veure que posés Tageskarte (que era de lo poc d'Alemany que sabia) i davant del dubte vaig anar a l'oficina d'informació de la Hauptbahnhof (on hi ha un mostrador específic per als viatgers que fan servir bitllets de la ZVV, l'"equivalent" a Zúric de l'ATM) i em van explicar que allò per si sol no valia per viatjar i calia adjuntar un altre bitllet. Finalment per el que volia fer ho vaig fer amb una Tageskarte per a la zona 10 (Zúric ciutat). Tot i que veig que la traducció literal és "bitllet de connexió", que permetia fer viatges il·limitats per 4 zones, això sí.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Explicació del bitllet de Zuric
"Anschluss" també vol dir "addicional", cosa que cobra sentit si llegim les quatre línies següents, que diuen "vàlid per a 4 zones, juntament amb un títol ZVV vàlid durant el mateix període".Granolleri wrote:Tot i que veig que la traducció literal és "bitllet de connexió", que permetia fer viatges il·limitats per 4 zones, això sí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Gràcies per l'aclariment.Guigui wrote:"Anschluss" també vol dir "addicional", cosa que cobra sentit si llegim les quatre línies següents, que diuen "vàlid per a 4 zones, juntament amb un títol ZVV vàlid durant el mateix període".
Re: Fil permanent: bitllets de transport
I ara, per comparar, uns quants de França, on cada ciutat fa servir el suport que més li agrada...
Bitllets del servei de l'aglomeració de Nimes. El nom de la xarxa és Tango (que suposo que deu ser Transports de l'agglomeration nimoise, però la g i la o no sé què volen dir... com es pot observar, el bitllet no és magnètic però es validen en unes validadores que són iguals que les de l'autobús urbà de Barcelona, Terrassa... els abonaments quan hi vaig anar (setmana santa de 2013) eren passi a la vista, tot i que hi havia validadores sense contacte a l'autobús.
Bitllets de Clermont d'Auvèrnia. Igual que Nimes, no són magnètics.
Bitllet d'un dia vàlid per la xarxa de Lió. No és vàlid per la SNCF per trajectes interiors a l'aglomeració, però sí als autobusos departamentals... és magnètic.
Passi de 24 hores vàlid per a tota la xarxa de l'aglomeració d'Estrasburg així com a tot al perímetre de la Tarifverbund Ortenau (TGO, l'equivalent a Offenburg de la ATM). Amb aquest passi vaig fer diverses línies secundàries del kreis d'Offenburg. Els expedits per la CUS (empresa que explota els autobusos i tramvia d'Estrasburg), com aquest, son magnètics, però el mateix passi expedit o bé per la SNCF o a la banda alemanya no.
Sense cap mena de dubte la cosa més extranya que he vist. El suport del títol és sense contacte, de paper, però permet quatre recàrregues però només el mateix títol (!). La ciutat en qüestió és Reims, i el vaig fer servir per visitar llur xarxa tramviària.
Bitllet d'anada i tornada del POMA, a Laon. Té tarificació especial, es tracta d'un bitllet d'anar i tornar més econòmic que el bitllet senzill de la resta de la xarxa (autobusos). Permet el transbord gratuït a una línia que recorre el casc antic de la ciutat des de l'estació superior, anomenada ligne plateau. Com a curiositat, el suport per on estan les dades del bitllet és a tinta, amb segell inclòs (!), però el costat de les validacions és tèrmic, i les validacions, també...
Bitllets del servei de l'aglomeració de Nimes. El nom de la xarxa és Tango (que suposo que deu ser Transports de l'agglomeration nimoise, però la g i la o no sé què volen dir... com es pot observar, el bitllet no és magnètic però es validen en unes validadores que són iguals que les de l'autobús urbà de Barcelona, Terrassa... els abonaments quan hi vaig anar (setmana santa de 2013) eren passi a la vista, tot i que hi havia validadores sense contacte a l'autobús.
Bitllets de Clermont d'Auvèrnia. Igual que Nimes, no són magnètics.
Bitllet d'un dia vàlid per la xarxa de Lió. No és vàlid per la SNCF per trajectes interiors a l'aglomeració, però sí als autobusos departamentals... és magnètic.
Passi de 24 hores vàlid per a tota la xarxa de l'aglomeració d'Estrasburg així com a tot al perímetre de la Tarifverbund Ortenau (TGO, l'equivalent a Offenburg de la ATM). Amb aquest passi vaig fer diverses línies secundàries del kreis d'Offenburg. Els expedits per la CUS (empresa que explota els autobusos i tramvia d'Estrasburg), com aquest, son magnètics, però el mateix passi expedit o bé per la SNCF o a la banda alemanya no.
Sense cap mena de dubte la cosa més extranya que he vist. El suport del títol és sense contacte, de paper, però permet quatre recàrregues però només el mateix títol (!). La ciutat en qüestió és Reims, i el vaig fer servir per visitar llur xarxa tramviària.
Bitllet d'anada i tornada del POMA, a Laon. Té tarificació especial, es tracta d'un bitllet d'anar i tornar més econòmic que el bitllet senzill de la resta de la xarxa (autobusos). Permet el transbord gratuït a una línia que recorre el casc antic de la ciutat des de l'estació superior, anomenada ligne plateau. Com a curiositat, el suport per on estan les dades del bitllet és a tinta, amb segell inclòs (!), però el costat de les validacions és tèrmic, i les validacions, també...
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Us adjunto alguns bitllets de l'estranger.
Targeta sense contacte OPAL, del sistema de trens de Sydney. S'ha de validar al pujar/entrar al transport "tap on" i al sortir/baixar "tap off". Recarregable a les màquines de les estacions de tren, molts comerços de Sydney i poblacions on és vàlida (s'està implantant paulatinament a l'estat de NSW) i autorecarregable al arribar a "X" de forma automàtica via CC bancàri.
Pots entrar per internet i consultar el saldo restant, els últims viatges efectuats i la tarifa aplicada (i detallant descomptes en cas que s'apliquin) simplement introduïnt el núm. de la targeta i el núm. de seguretat que porta. Si a més a més et registres tindràs més avantatges i possibilitat d'operativa. Us adjunto també una captura de la web sense registrar-s'hi. Considero un dels millors sistemes que he vist a les ciutats on he estat i crec que seria un bon exemple alhora de pensar la instal·lació d'algun sistema a Barcelona.
"JOJO". Targeta sense contacte de la regió d'Skåne, a Suècia. Serveix tant per a fer viatges directes, validant amb la targeta, com per a comprar múltiples bitllets en el cas de ser més d'una persona, podent accedir als descomptes que dona comprar amb aquesta targeta.
El bitllet de l'esquerra és l'expedit a les màquines de la DSB a Copenhaguen. És el suport més habitual per a bitllets fora de la regió.
El de la dreta correspon al trajecte Lund-Malmö, fet amb la companyia que realitza els rodalies de la regió d'Skåne, la Skånetrafiken. Tot i això, a les seves automàquines es poden comprar també bitllets per a altres trens, com els que van a Copenhaguen i Dinamarca, que son de la companyia Øresundståg.
Targeta sense contacte OPAL, del sistema de trens de Sydney. S'ha de validar al pujar/entrar al transport "tap on" i al sortir/baixar "tap off". Recarregable a les màquines de les estacions de tren, molts comerços de Sydney i poblacions on és vàlida (s'està implantant paulatinament a l'estat de NSW) i autorecarregable al arribar a "X" de forma automàtica via CC bancàri.
Pots entrar per internet i consultar el saldo restant, els últims viatges efectuats i la tarifa aplicada (i detallant descomptes en cas que s'apliquin) simplement introduïnt el núm. de la targeta i el núm. de seguretat que porta. Si a més a més et registres tindràs més avantatges i possibilitat d'operativa. Us adjunto també una captura de la web sense registrar-s'hi. Considero un dels millors sistemes que he vist a les ciutats on he estat i crec que seria un bon exemple alhora de pensar la instal·lació d'algun sistema a Barcelona.
"JOJO". Targeta sense contacte de la regió d'Skåne, a Suècia. Serveix tant per a fer viatges directes, validant amb la targeta, com per a comprar múltiples bitllets en el cas de ser més d'una persona, podent accedir als descomptes que dona comprar amb aquesta targeta.
El bitllet de l'esquerra és l'expedit a les màquines de la DSB a Copenhaguen. És el suport més habitual per a bitllets fora de la regió.
El de la dreta correspon al trajecte Lund-Malmö, fet amb la companyia que realitza els rodalies de la regió d'Skåne, la Skånetrafiken. Tot i això, a les seves automàquines es poden comprar també bitllets per a altres trens, com els que van a Copenhaguen i Dinamarca, que son de la companyia Øresundståg.
Last edited by oriolp13 on Friday 03/07/2015 3:42, edited 6 times in total.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Fil permanent: bitllets de transport
No veig les imatges dels bitllets del missatge anterior al meu.
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Les he canviat de servidor, ara haurieu de poder veure-lesGranolleri wrote:No veig les imatges dels bitllets del missatge anterior al meu.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Quan tingui temps posaré algunes fotos de la meva col·lecció de bitllets de transport.
Bàsicament de la ciutat de Barcelona però també en tinc alguns d'altres llocs. Aquí un resum de la meva col·leció:
Barcelona:
-Diversos bitllets de tranvia i bus TB dels anys 60 sense classificar.
-Bitllets senzills de bus i metro TMB dels anys 90-00.
-Targetes multiviatge allargades resistives: primer model TB S.P.M. del 79-81 (4 o 5); T1: totes; T2: totes; T3: 1981, 1986,1987,1989,1990; T4: 1983, 1984, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1992 a 1999; T5: 1986 i 1987. Uns quants models de T1 i T2 de la segona meitat dels anys 80 i els 90 en tinc bastants exemplars repetits amb diferents reversos (resultats olímpics, publicitat SASI, Grupassa, tothom té el seu bus...).
-T2 i T50/30 magnètiques dels anys 90 (més de 100).
-T1 i T4 magnètiques 1999-2001 (23 T1 i 1 T4).
-Tots els tipus magnètics de la sèrie Barcelona i el disseny quotidià.
-TE: 4 resistives amb el dibuix i 19 de magnètiques amb diferents dibuixos.
-4 bitllets olímpics de 1, 3, 7 i 16 dies amb dibuixos del Cobi practicant diferents disciplines esportives.
-Una vintena de targetes de 2,3,4 i 5 dies dels anys 2000-02.
-Carnets Rosa de la meva besàvia des del 1984 fins el 1994.
-Carnets Rosa dels meus avis paterns des del 1995 fins el 2014.
-Carnet FGC A de la meva àvia materna des del 2001 fins el 2014.
-Carnet FGC B del meu avi matern des del 2001 fins el 2014.
-T4 des del 2001 fins el 2015 de les que gasta el meu avi (unes 50).
Altres bitllets:
-B1 Tusgsal del 2000.
-Bitllet senzill Tusgsal del 2000.
-3 Bonotren Renfe magnètics de 2002 aprox.
-Diversos bitllets senzills Rodalies Renfe des de 2001 fins el 2006.
-Bono10 Regionals Renfe (2 resistives de 2003 i 2006; 5 magnètics de 2006-2008).
-8 bitllets senzills de Regionals Renfe des de 2002 fins el 2007.
-Uns 20 bitllets senzills d'FGC des del 2002 fins el 2015.
-Targetes sistema tarifari integrat (T10, T50/30, T-MES, T-DIA, T-TRIMESTRE), més de 100 des del 2001 fins el 2015.
-Bitllets d'altres ciutats, d'avió diversos i Renfe llarga distància.
Bàsicament de la ciutat de Barcelona però també en tinc alguns d'altres llocs. Aquí un resum de la meva col·leció:
Barcelona:
-Diversos bitllets de tranvia i bus TB dels anys 60 sense classificar.
-Bitllets senzills de bus i metro TMB dels anys 90-00.
-Targetes multiviatge allargades resistives: primer model TB S.P.M. del 79-81 (4 o 5); T1: totes; T2: totes; T3: 1981, 1986,1987,1989,1990; T4: 1983, 1984, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1992 a 1999; T5: 1986 i 1987. Uns quants models de T1 i T2 de la segona meitat dels anys 80 i els 90 en tinc bastants exemplars repetits amb diferents reversos (resultats olímpics, publicitat SASI, Grupassa, tothom té el seu bus...).
-T2 i T50/30 magnètiques dels anys 90 (més de 100).
-T1 i T4 magnètiques 1999-2001 (23 T1 i 1 T4).
-Tots els tipus magnètics de la sèrie Barcelona i el disseny quotidià.
-TE: 4 resistives amb el dibuix i 19 de magnètiques amb diferents dibuixos.
-4 bitllets olímpics de 1, 3, 7 i 16 dies amb dibuixos del Cobi practicant diferents disciplines esportives.
-Una vintena de targetes de 2,3,4 i 5 dies dels anys 2000-02.
-Carnets Rosa de la meva besàvia des del 1984 fins el 1994.
-Carnets Rosa dels meus avis paterns des del 1995 fins el 2014.
-Carnet FGC A de la meva àvia materna des del 2001 fins el 2014.
-Carnet FGC B del meu avi matern des del 2001 fins el 2014.
-T4 des del 2001 fins el 2015 de les que gasta el meu avi (unes 50).
Altres bitllets:
-B1 Tusgsal del 2000.
-Bitllet senzill Tusgsal del 2000.
-3 Bonotren Renfe magnètics de 2002 aprox.
-Diversos bitllets senzills Rodalies Renfe des de 2001 fins el 2006.
-Bono10 Regionals Renfe (2 resistives de 2003 i 2006; 5 magnètics de 2006-2008).
-8 bitllets senzills de Regionals Renfe des de 2002 fins el 2007.
-Uns 20 bitllets senzills d'FGC des del 2002 fins el 2015.
-Targetes sistema tarifari integrat (T10, T50/30, T-MES, T-DIA, T-TRIMESTRE), més de 100 des del 2001 fins el 2015.
-Bitllets d'altres ciutats, d'avió diversos i Renfe llarga distància.
Yo tengo una T-2 verde esmeralda que costaba 290 pesetas. En su reverso pone la clasificación de salto de altura de Los Ángeles 84.Dani544 wrote:Uns quants models de T1 i T2 de la segona meitat dels anys 80 i els 90 en tinc bastants exemplars repetits amb diferents reversos (resultats olímpics, publicitat SASI, Grupassa, tothom té el seu bus...).
La T-2 era válida para Metro, Tramvia Blau, el Funicular de Montjuïc y también para F. G. C. pero sólo en las líneas de Reina Elisenda y Avinguda Tibidabo (lo que serían ahora las líneas 6 y 7).
La verdad es que me encantan mucho este tipo de billetes (CALMELL, S. A.), primero porque te come trocitos y después que tiene espacio en el reverso para poner algo, así parece más coleccionable.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Hola Dani544,
Interessant colecció de resistives, ón n'has aconseguit tantes?
En tens alguna amb els viatges sense validar?
Interessant colecció de resistives, ón n'has aconseguit tantes?
En tens alguna amb els viatges sense validar?
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Amb tots els viatges sense validar tinc les següents: T1 de 1985, 1989, 1991 i 1996; T2 de 1989. Tinc una T1 del 1997 amb 1 viatge validat, T3 de 1981 amb 4 viatges i del 1989 amb 8 viatges, T2 del 1989 amb 5 viatges, del 1991 amb 3 viatges, T4 del 1986 amb 4 viatges, del 1994 amb 9 viatges i del 1995 amb 3 viatges, T5 del 1987 amb 3 viatges. La resta de resistives de TMB i altres companyies tenen tots els viatges validats.Henry 030 wrote:Hola Dani544,
Interessant colecció de resistives, ón n'has aconseguit tantes?
En tens alguna amb els viatges sense validar?
Les he anat aconseguint de les següents maneres:
Les del primer model i T1 i T2 fins el 1985 les vaig aconseguir als Encants fa anys i alguna a Pl. Massadas. Les T1 i T2 des del 1986, unes són de les que guardava el meu pare i altres amb diferents reversos també aconseguides als Encants, Pl. Massadas i Mercat de Sant Antoni.
Les T3, T5 i dues T4 una de 1983 l'altra de 1990, les vaig comprar a Todocolección el 2009 en un lot que venien totes aquestes targetes: T3 de 1981, 1986, 1987, 1989 i 1990; T4 de 1983 i 1990; T5 de 1986 i 1987. Vaig pagar uns 75€.
Les T4 de 1984, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, i 1992-1999 són de les que gastava la meva besàvia i avis paterns.
Les 4 TE (escolars) d'excusrions que feia amb el cole.
La B1 Tusgsal del 2000 la vaig trobar a la Ronda Sant Pere davant el final del B25, suposo que era d'algú que, un cop esgotada, la va tirar a terra.
Els Bono 10 Regionals Renfe de 2003 i 2006 els vaig trobar tirats a terra a l'estació de Sants.
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Hola,
Aprofito aquest fil per preguntar uns dubtes sobre les antigues targetes resistives de TUBSAL/Tusgsal que van existir des de 1987 fins el 2001, ja que segons he llegit a la següent web: http://www.camionesclasicos.com/FORO/vi ... 72&t=17030 van existir 3 tipus de targetes: la B1 per a trajectes urbans i interurbans de curt recorregut, la B2 per a trajectes interurbans de llarg recorregut i la B4 per a jubilats i pensionistes.
Els dubtes són els següents:
-Les targetes B2 per a quines línies servien i fins quan van durar? Ja que a finals dels anys 90/2000 només recordo les B1 i B4 anunciades als estancs i quioscos de Badalona.
-Se suposa que les B1 eren vermelles, i així apareixien a la publicitat que encara restaen algun quiosc de Badalona, on apareix una B1 vermella i B4 groga amb el logotip de Tusgsal. Però per casa tinc 3 B1 que les utilitzava una tieta que viu a Badalona i quan les esgotava em donava algunes, deuen ser de finals dels 90 perquè encara posa TUBSA, i totes 3 són de color lila, realment canviaven cada any de color com les de TMB? Les B2 i B4 també canviaven de color?
Gràcies
Aprofito aquest fil per preguntar uns dubtes sobre les antigues targetes resistives de TUBSAL/Tusgsal que van existir des de 1987 fins el 2001, ja que segons he llegit a la següent web: http://www.camionesclasicos.com/FORO/vi ... 72&t=17030 van existir 3 tipus de targetes: la B1 per a trajectes urbans i interurbans de curt recorregut, la B2 per a trajectes interurbans de llarg recorregut i la B4 per a jubilats i pensionistes.
Els dubtes són els següents:
-Les targetes B2 per a quines línies servien i fins quan van durar? Ja que a finals dels anys 90/2000 només recordo les B1 i B4 anunciades als estancs i quioscos de Badalona.
-Se suposa que les B1 eren vermelles, i així apareixien a la publicitat que encara restaen algun quiosc de Badalona, on apareix una B1 vermella i B4 groga amb el logotip de Tusgsal. Però per casa tinc 3 B1 que les utilitzava una tieta que viu a Badalona i quan les esgotava em donava algunes, deuen ser de finals dels 90 perquè encara posa TUBSA, i totes 3 són de color lila, realment canviaven cada any de color com les de TMB? Les B2 i B4 també canviaven de color?
Gràcies
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Supongo que para las intermunicipales: B20/B21/B22/B23/B24/B25/B26/B27/B28/B29/B30/B31/803/V12.Henry 030 wrote:-Les targetes B2 per a quines línies servien i fins quan van durar? Ja que a finals dels anys 90/2000 només recordo les B1 i B4 anunciades als estancs i quioscos de Badalona.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Fil permanent: bitllets de transport
-Les targetes B2 per a quines línies servien i fins quan van durar? Ja que a finals dels anys 90/2000 només recordo les B1 i B4 anunciades als estancs i quioscos de Badalona.
La targeta multiviatge B2 era vàlida per a les línies interurbanes, tal com exposa el company Renfe445, però per a recorreguts llargs com podien ser les línies que anaven a Barcelona, Montcada i el Maresme, a la resta de línies interurbanes entre Badalona, Santa Coloma i Sant Adrià crec que també era necessari l'ús de la B2 si es feien recorreguts llargs. La durada va ser efímera i va desaparèixer a principis dels 90's i la B1 passà a ser vàlida per a tots els trajectes.
-Se suposa que les B1 eren vermelles, i així apareixien a la publicitat que encara restaen algun quiosc de Badalona, on apareix una B1 vermella i B4 groga amb el logotip de Tusgsal. Però per casa tinc 3 B1 que les utilitzava una tieta que viu a Badalona i quan les esgotava em donava algunes, deuen ser de finals dels 90 perquè encara posa TUBSA, i totes 3 són de color lila, realment canviaven cada any de color com les de TMB? Les B2 i B4 també canviaven de color?
Respecte al tema dels colors, les targetes de TUB SAL variaven de color cada any igual que les de BCN, el disseny de les targetes de Badalona era el mateix que s'utilitzava a la resta de companyies de l'AMB, excepte TMB que tenien disseny propi. Fa uns anys vaig poder veure una col·lecció de bitllets antics dels autobusos de Badalona i hi havien algunes targetes usades i vaig comprovar que les primeres B1 eren de color rosat, i les 3 restants eren verd clar i 2 liles, a més disposo d'una B1 del 2000 de color vermell. De B2 i B4 n'hi havia una de cada, B2 marró del 1988 i B4 verd fosc de finals 80's o principis 90's, no ho vaig poder averiguar, ja que en les validacions no identificava res. El propietari de la col·lecció em va dir que les primeres B2 del 1987 eren blaves, tot i que no en tenia cap. L'home, molt afeccionat als autobusos i camions, em va explicar que aquestes targetes que tenia li havien donat empleats de l'empresa que recollien les targetes que la gent tirava a terra dins dels busos un cop esgotades, tot i que ell es dedicava a bitllets més antics, des de 1900 a 1970.
Com a curiositats, les targetes més antigues tenien el logotip de la Corporació Metropolitana de Barcelona, substituït pel de l'AMB a partir de 1989. Havien dut també el logo de TUB LSA/TUB SAL, i posteriorment el de TUSGSAL modern.
La targeta multiviatge B2 era vàlida per a les línies interurbanes, tal com exposa el company Renfe445, però per a recorreguts llargs com podien ser les línies que anaven a Barcelona, Montcada i el Maresme, a la resta de línies interurbanes entre Badalona, Santa Coloma i Sant Adrià crec que també era necessari l'ús de la B2 si es feien recorreguts llargs. La durada va ser efímera i va desaparèixer a principis dels 90's i la B1 passà a ser vàlida per a tots els trajectes.
-Se suposa que les B1 eren vermelles, i així apareixien a la publicitat que encara restaen algun quiosc de Badalona, on apareix una B1 vermella i B4 groga amb el logotip de Tusgsal. Però per casa tinc 3 B1 que les utilitzava una tieta que viu a Badalona i quan les esgotava em donava algunes, deuen ser de finals dels 90 perquè encara posa TUBSA, i totes 3 són de color lila, realment canviaven cada any de color com les de TMB? Les B2 i B4 també canviaven de color?
Respecte al tema dels colors, les targetes de TUB SAL variaven de color cada any igual que les de BCN, el disseny de les targetes de Badalona era el mateix que s'utilitzava a la resta de companyies de l'AMB, excepte TMB que tenien disseny propi. Fa uns anys vaig poder veure una col·lecció de bitllets antics dels autobusos de Badalona i hi havien algunes targetes usades i vaig comprovar que les primeres B1 eren de color rosat, i les 3 restants eren verd clar i 2 liles, a més disposo d'una B1 del 2000 de color vermell. De B2 i B4 n'hi havia una de cada, B2 marró del 1988 i B4 verd fosc de finals 80's o principis 90's, no ho vaig poder averiguar, ja que en les validacions no identificava res. El propietari de la col·lecció em va dir que les primeres B2 del 1987 eren blaves, tot i que no en tenia cap. L'home, molt afeccionat als autobusos i camions, em va explicar que aquestes targetes que tenia li havien donat empleats de l'empresa que recollien les targetes que la gent tirava a terra dins dels busos un cop esgotades, tot i que ell es dedicava a bitllets més antics, des de 1900 a 1970.
Com a curiositats, les targetes més antigues tenien el logotip de la Corporació Metropolitana de Barcelona, substituït pel de l'AMB a partir de 1989. Havien dut també el logo de TUB LSA/TUB SAL, i posteriorment el de TUSGSAL modern.
-
- N3
- Posts: 37
- Joined: Tuesday 02/04/2013 14:04
- Location: Hostafrancs (L1)
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Tot i que no acostumo a col·leccionar bitllets i de targetes resistives només disposava d'algunes T-1, T-2 i T-E de TMB, recentment he aconseguit 4 targetes B1 i una B2 de TUBSAL, i també una T-5 combinada de TMB del 1986. Poso fotos de les B1, B2 i T-5:
Re: Fil permanent: bitllets de transport
Gràcies per les expilcacions i les fotos de targetes de Badalona i T5.
Volem un museu del transport a Barcelona!!!