Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Adolescent barceloní »

En el cas de Praga, els tramvies passen pel bell mig de la Náměstí Republiky, una de les places més importants de la capital txeca. I creuen la Václavské Náměstí (que ve sent com la Rambla, amb molta gent), sense cap semàfor, únicament amb la campana.

Per cert, per acabar l'off-topic... hi ha algun fil dedicat als tramvies a Europa? De no ser així, se'n podria crear un i comentar les característiques de cada xarxa, si us sembla bé.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Norma 11

Post by Guigui »

Adolescent barceloní wrote:Per cert, per acabar l'off-topic... hi ha algun fil dedicat als tramvies a Europa? De no ser així, se'n podria crear un i comentar les característiques de cada xarxa, si us sembla bé.
Ah, el cercador...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Don Ramón »

Sagrerenc wrote:Una precisió: a Itàlia també s'han mantingut moltes xarxes de tramvia (Milano, Torino, Napoli) i troleibús (Milano, Bologna, La Spezia, Sanremo, Parma, Modena, Napoli, Ancona, Cagliari...).
Los tranvías de Milán son legendarios, con sus Ventotto aún pululando tan felices por la ciudad. Pensaba que era la única red de tranvías que se conservó en Italia, y que era una rara avis tipo Toronto, San Francisco, Blackpool... También sabía que había algún que otro trolebús en Italia, pero tampoco sabía que eran tantos. No te acostarás sin saber una cosa más. :ok
Sagrerenc wrote:Depèn de la mida de la ciutat. A París, Madrid o Barcelona els tramvies serveixen zones perifèriques. A ciutats no tan grans com València, Lió, Marsella o Tolosa entren al centre de la ciutat com a complement del metro, en eixos de menor demanda. I en ciutats més petites (Estrasburg, Bordeus, Nantes) el tram és el transport principal de l'aglomeració.
También es verdad, en realidad lo que dije yo es válido solo para ciudades un poco más grandes, o con Metro. En Francia hay un montón de redes de tranvía de segunda generación, yo creo que más que en ningún otro país, y muchas en ciudades pequeñas sin Metro.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by trensmat »

Ada Colau licitara las obras del tranvía por la Diagonal este mes de Septiembre.
http://trenpassio.weebly.com/notiacutec ... est-mandat
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Licitarà no

Post by Fran-Ikarus »

Encarregarà els estudis previs...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Ja era hora!!! :plas :reve

http://www.aldia.cat/catalunya/noticia- ... 20151.html

Mas es compromet amb Colau a "treballar conjuntament" per unir el tramvia per la Diagonal
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

¡Por fin!

Post by Renfe445 »

¡Olé! :plas :plas :plas (palmitas flamencas)
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by jaezcurra »

CiU de Barcelona critica l'acord entre Mas i Colau per unir els tramvies per la Diagonal
El grup liderat per Trias recorda que la consulta del 2010 va rebutjar aquest opció i reitera la seva aposta pel bus elèctric i per fer arribar la L9 a la Zona Franca
ARA Barcelona Actualitzada el 30/07/2015 18:04
http://www.ara.cat/politica/Xavier_Tria ... 59848.html
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Post by Renfe445 »

jaezcurra wrote:CiU de Barcelona critica l'acord entre Mas i Colau per unir els tramvies per la Diagonal [...]
i reitera la seva aposta pel bus elèctric [...]
Image
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Oriolix »

Amb tota la humilitat, per què és progressista fer un tramvia per la Diagonal, i no ho és posar un autobús elèctric ?

Jo no sóc anti-tramvia, però crec que no té sentit el pas per la Diagonal
- Entre Verdaguer i Francesc Macià no hi cap (de Glòries a Verdaguer en podríem parlar)
- La consulta sobre la reforma de la Diagonal, va deixar clar que no es volia canviar la Diagonal de manera dràstica, que és l'única manera que permetria implantar el tramvia

I què fem amb els extrems?
- El Trambaix s'ha de continuar com a mínim fins al metro d'Urgell i, òptimament, fins a l'estació de Sants
- El Trambesós ... crec que s'ha de desmuntar
--- Glories - Sant Adrià ve cobert pel 7 (sí, s'ha d'allargar una mica més)
--- Glòries - Ciutadella... directament és inútil. Perdó, no es justifica un tramvia per una ocupació d'un bus senzill
--- Glòries - Gorg, solapat amb el H12
(treballo a Glòries i a les 8:00 tots els tramvies passen amb 20-30 persones...)
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by davroca5 »

Oriolix wrote:Amb tota la humilitat, per què és progressista fer un tramvia per la Diagonal, i no ho és posar un autobús elèctric ?

Jo no sóc anti-tramvia, però crec que no té sentit el pas per la Diagonal
- Entre Verdaguer i Francesc Macià no hi cap (de Glòries a Verdaguer en podríem parlar)
- La consulta sobre la reforma de la Diagonal, va deixar clar que no es volia canviar la Diagonal de manera dràstica, que és l'única manera que permetria implantar el tramvia
I dale!!! Que la consulta NO va deixar RES clar. La gent estava EN CONTRA de la consulta pel fet de fer-ho en temps de crisi i perquè molts creien que era una cortina de fum davant els problemes de la ciutat, pero la majoria de la gent no va votar en contra de reformar la Diagonal.
Oriolix wrote: I què fem amb els extrems?
- El Trambaix s'ha de continuar com a mínim fins al metro d'Urgell i, òptimament, fins a l'estació de Sants
- El Trambesós ... crec que s'ha de desmuntar
--- Glories - Sant Adrià ve cobert pel 7 (sí, s'ha d'allargar una mica més)
--- Glòries - Ciutadella... directament és inútil. Perdó, no es justifica un tramvia per una ocupació d'un bus senzill
--- Glòries - Gorg, solapat amb el H12
(treballo a Glòries i a les 8:00 tots els tramvies passen amb 20-30 persones...)
I abans de dir banajades, no seria millor ampliar-lo cap a zones intermodals? No se, així ràpid em venen al cap les ampliacions Ciutadella-Drassanes o WTC, Estació de Sant Adrià-Badalona Centre, Glòries-Arc de Triomf o Urquinaona... i per suposat connectar el Trambesòs amb el Trambaix, creant intercanviadors amb el metro a la majoria del traçat.
Salut!
#volemL9
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Un tranvía le da mil millones de patadas a los autobuses.

Post by Renfe445 »

Oriolix wrote:- Entre Verdaguer i Francesc Macià no hi cap (de Glòries a Verdaguer en podríem parlar)
Pues se hace algo para que quepa. La verdad es que no conozco la zona pero la verdad es que cabe todo. Si es difícil, pues se hacen pequeños cambios para que quepan las cosas.

Por ejemplo, la B5 de la TUSGSAL iba con microbuses, pero necesitaba que los autobuses sean más grandes. Se acondicionó sólo lo que se necesitaba (cruces de calles y otros elementos de éstas) y ya está.
Oriolix wrote:- La consulta sobre la reforma de la Diagonal, va deixar clar que no es volia canviar la Diagonal de manera dràstica, que és l'única manera que permetria implantar el tramvia
Hombre, no hace falta hacer "mega-cambios" para meter un tranvía.
Oriolix wrote:I què fem amb els extrems?
- El Trambaix s'ha de continuar com a mínim fins al metro d'Urgell i, òptimament, fins a l'estació de Sants
Se propuso aquí un ramal que iba a la Estació de Sants.
Oriolix wrote:- El Trambesós ... crec que s'ha de desmuntar
ImageImageImage
Oriolix wrote:--- Glories - Sant Adrià ve cobert pel 7 (sí, s'ha d'allargar una mica més)
Mejor decirlo al revés, no? "Glòries - Fòrum vé cobert pel tramvia, el 7 fora."
Oriolix wrote:--- Glòries - Ciutadella... directament és inútil. Perdó, no es justifica un tramvia per una ocupació d'un bus senzill
--- Glòries - Gorg, solapat amb el H12
Mejor vayamos a lo más seguro, que son los tranvías. Más espacio, más asientos, más comodidad.
Buf... ¡El H12 tiene más peligro que el bautizo de un gremlin! Y después que el H12 termina en la parada de Besòs del tranvía.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Un tranvía le da mil millones de patadas a los autobuses

Post by Fran-Ikarus »

Renfe445 wrote:
Oriolix wrote:- La consulta sobre la reforma de la Diagonal, va deixar clar que no es volia canviar la Diagonal de manera dràstica, que és l'única manera que permetria implantar el tramvia
Hombre, no hace falta hacer "mega-cambios" para meter un tranvía.
¿Cómo que no?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

De BTV Notícies, comentaris encertats:


Comentaris

3 | arnau / 31.07.2015 / 09:41

Va ser el sr. Trias qui var fer incloura la 3º proposta, NO FER RES.
Per fer inoperant la consulta popular.
Tot va ser una trampa per fe caure el alcalde Hereu.

2 | emprenyat / 31.07.2015 / 00:07

Per no parlar de la NO CONSULTA que el govern del senyor Trias no van fer quan van tirar pel dret en la seva reforma de la Diagonal entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia només comptant amb els comerciants d’aquesta part i sense consens entre la ciutadania i les associacions de veîns. I ara el resultat es que la Diagonal està col.lapsada dia si dia i dia també i els carrils laterals son una ratonera encara mes gran del que ja era.

1 | Freddick / 30.07.2015 / 20:47

El 80% va castigar al govern del PSC de llavors i va dir no a bulevard o rambla que eren les dues propostes fetes i no es parlava de tranvia, si no que era part de les dues opcions A o B pero no es va dir no al tranvia si no a les propostes globalizades de aquella consulta.

Fem una consulta unicament sobre tranvia, aviam que surt.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by genissimon »

Sobre l'«acord» entre Colau i Mas per estudiar la unió de les dues xarxes de tramvia per la diagonal, no sé què pensar.

1.- Opció pessimista: Napoleó Bonaparte digué: «Si vols que una cosa es faci, encarrega-ho a una persona; si vols que una cosa no es faci, encarrega-ho a un comitè».

2.- Opció optimista: al final s'ha imposat la lògica que la distància més curta entre dos punts és la línia recta que els uneix.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Post by Renfe445 »

Fran-Ikarus wrote:¿Cómo que no?
¿Por qué hay que hacer cambios a lo grande?
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re:

Post by oriolp13 »

Renfe445 wrote:
Fran-Ikarus wrote:¿Cómo que no?
¿Por qué hay que hacer cambios a lo grande?
Home, per fer passar el tramvia per la Diagonal suposa una gran reforma de l'avinguda. Les obres per fer passar un tramvia per qualsevol lloc no es redueixen a arreglar una vorera i poc més....
Salutacions,

Oriol
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Re:

Post by wefer »

oriolp13 wrote:Home, per fer passar el tramvia per la Diagonal suposa una gran reforma de l'avinguda. Les obres per fer passar un tramvia per qualsevol lloc no es redueixen a arreglar una vorera i poc més....
Que jo sàpiga posar un tramvia exigeix posar uns rails i una catenària. Fins i tot en alguns llocs ni tan sols catenària.
Això és una gran obra?
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

¿Pa qué hacer tanto?

Post by Renfe445 »

wefer wrote:Que jo sàpiga posar un tramvia exigeix posar uns rails i una catenària. Fins i tot en alguns llocs ni tan sols catenària.
Això és una gran obra?
Eso mismo digo yo.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by wefer »

Per cert, el Trias acaba de presentar l'autobús que vol per la Diagonal:

Image

:riure
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”