Faig una proposta per a la millora de la circulació de Rodalies i Regionals pels túnels de Barcelona. La idea és augmentar la capaçitat del túnel d'Aragó, amb tots els Regionals i Rodalies passant per allí, excepte la R1 i R4 per Plaça Catalunya.
Proposta de millores d'infrastructura ADIF (ample ibèric) a Barcelona:
- Duplicació de Passeig de Gràcia i salt de moltó cap a EdF.
- Intercanviador de Torrassa amb dos salts de moltó.
- Dos salts de moltó a per passar la línia de Vic pel ramal de les aigües.
- Nou ramal a l'Aeroport amb salt de moltó a El Prat.
Quedaria un mapa així:
- Modificacions marcades amb ombra blau cel
- Vies en vermell per Pl. Catalunya, vies en negre per Passeig de Gràcia (majoritàriament)
- ViesBarcelonaNomsPetit.png (40.8 KiB) Viewed 8959 times
Els serveis de Rodalies de Barcelona quedarien així:
-
R1 Vilanova-Arenys de Mar (per Plaça Catalunya)
-
R2 Vilafranca-Sant Celoni (per Passeig de Gràcia)
-
R3 Vic/Puigcerdà - L'Hospitalet (per Passeig de Gràcia) amb opció d'allargar serveis fins a Molins de Rei en hora punta.
-
R4 Manresa - Aeroport (per Plaça Catalunya)
-
R7 Sant andreu Arenal - Estació de França (per Passeig de Gràcia).
-
R8 Martorell - Granollers (pel Vallès)
Dubto si allargar la R7 pel costat Meridiana. Bé fent una unió cap al túnel d'Aragó i fer-la circular, o bé allargar-la fins l'Aeroport o Castelldefels per Plaça Catalunya.
- RodaliesBarcelonaPetit.png (59.06 KiB) Viewed 8959 times
Els serveis de Regionals quedarien així:
-
R11 Portbou - L'Hospitalet (per Passeig de Gràcia)
-
R12 Lleida - L'Hospitalet (per Passeig de Gràcia)
-
R13 Lleida - Estació de França (per Passeig de Gràcia)
-
R14 Lleida - Estació de França (per Passeig de Gràcia)
-
R15 Riba-Roja - Estació de França (per Passeig de Gràcia)
-
R16 Tortosa - Estació de França (per Passeig de Gràcia)
Els Rodalies de Tarragona i Girona serien tots allargats fins a Barcelona ajuntant-los amb les R1sud i R1nord:
-
R1sud Sant Vicenç de Calders - Estació de França (per Passeig de Gràcia)
-
RT1 Cambrils/Reus - Vilanova - Estació de França (per Passeig de Gràcia) directe des de Vilanova a Sants (amb parada al Prat)
-
RT2 Cambrils/Reus - Vilafranca - Estació de França (per Passeig de Gràcia) directe des de Vilafranca a L'Hospitalet (amb parada a Martorell)
Les RT1 i RT2 en composició doble es des/acoblen a Tarragona, una composició cap a Reus, i l'altra cap a Cambrils.
Les tres línies amb frequència d'un tren cada hora donarien servei conjunt d'un servei de rodalies cada mitja hora en els trams Reus/Cambrils - Sant Vicenç de Calders i Sant Vicenç de Calders - Vilanova - Barcelona, i servei cada hora de Vilanova/Vilafranca a Tarragona.
-
R1nord Blanes - Estació de França (per Sagrera TAV)
-
RG1 Figueres - Mataró -Estació de França (per Sagrera TAV) directe des de Mataró a Badalona
Les dues línies amb frequència d'un tren cada hora donant un servei cada mitja hora entre Blanes i Barcelona.
Dubto si allargar les R1/RG1 fisn a l'Aeroport pel túnel de Plaça Catalunya.
- RegionalsBarcelonaPetit.png (53.43 KiB) Viewed 8959 times
PS. Allargar R7, R1nord, RG1 per Plaça Catalunya crec que necessitaria modificacions molt més importants de les proposades. Per una banda repercurtiria en les R1 i R4 que són molt demandades. En segon lloc caldria doblar andanes a Sants, ja sigui agafant la 5-6 de l'Ave o la 9-10 del túnel d'Aragó. I en tercer lloc hi hauria un coll d'ampolla entre Bellvitge i El Prat, que veig molt dificil de duplicar amb les vies de l'Ave i el pont del Llobregat tot tant junt.