Us deixo un llibre escanejat en format PDF amb el títol: "El 'Carrilet'. Historia del Ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols a Gerona". Va ser editat l'any 1976 i només se'n van fer un miler d'exemplars.
Donat que l'editor és il·localitzable i l'editorial ja no existeix, espero que no hi hagi problemes de drets d'autor. Que el gaudiu:
Llibre: "Historia del Ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Llibre: "Historia del Ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols"
- Attachments
-
- El Carrilet - Historia del Ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols a Gerona - 1976 - B.pdf
- El 'Carrilet'. Historia del Ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols a Gerona
- (5.21 MiB) Downloaded 339 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Llibre: "Historia del Ferrocarril de Sant Feliu de Guíxo
El Tren de Sant Feliu i el Tren d'Olot, si haguéssin pogut aguantar 7 ò 8 anys més ara serien una eficient xarxa ferroviaria que serviria les comarques gironines.
Si s'hagués escoltat una mica en Martí Piera i Escofet (ja mort), el darrer director dels dos ferrocarrils, que aportà estudis (fins i tot estrangers) i projectes per a la seva unificació a l'ample mètric (l'Olot ja ho era originalment però el Sant Feliu era de 75cm) que demostraven el seu més que viable futur. Deurien collar molt els de TEISA a les autoritats de l'època (els dos trens van tancar el 1969) per que traguessin els trens que els feien nosa i competència.
Salut !!
Si s'hagués escoltat una mica en Martí Piera i Escofet (ja mort), el darrer director dels dos ferrocarrils, que aportà estudis (fins i tot estrangers) i projectes per a la seva unificació a l'ample mètric (l'Olot ja ho era originalment però el Sant Feliu era de 75cm) que demostraven el seu més que viable futur. Deurien collar molt els de TEISA a les autoritats de l'època (els dos trens van tancar el 1969) per que traguessin els trens que els feien nosa i competència.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Llibre: "Historia del Ferrocarril de Sant Feliu de Guíxo
Gracies wefer..jo el vaig aconseguir fa anys a la fira del llibre vel i d ocasio del passeig de gracia per la merce...es una raressa....pero aixi es mes facil portar lo "sobre al movil"...