Violència al ferrocarril

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Violència al ferrocarril

Post by Guigui »

Renfe denuncia quatre joves per agredir un guàrdia de seguretat en un tren a Reus

Els nois van propinar diversos cops de puny a l'agent i després d'aturar el comboi van fugir corrents¡

http://www.ara.cat/societat/Renfe-denun ... 60404.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Albert Llauger
N5
N5
Posts: 129
Joined: Friday 11/10/2013 13:18
Location: Barcelona (Joanic L4)

Re: Violència al ferrocarril

Post by Albert Llauger »

Una bona pluja de pedrades contra els cranis d'aquests animals no estaria pas gens malament. O això: :tram1
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Violència al ferrocarril

Post by trensmat »

Canibalisme a la R3.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Violència al ferrocarril

Post by oriolp13 »

trensmat wrote:Canibalisme a la R3.
L'únic que ha aconseguit és que els revisors no demanin bitllets = incentivar el frau al no haver-hi control.

No he entès mai perquè no passen en grup uns quants revisors, com he vist a d'altres països. D'aquesta manera, es podrien a més a més donar suport i ajuda en casos d'incidents així (i evidentment intentar retenir a l'individu, ja que és una vergonya que aquesta gent campi per tot arreu...)
Salutacions,

Oriol
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Violència al ferrocarril

Post by trensmat »

oriolp13 wrote:
trensmat wrote:Canibalisme a la R3.
L'únic que ha aconseguit és que els revisors no demanin bitllets = incentivar el frau al no haver-hi control.

No he entès mai perquè no passen en grup uns quants revisors, com he vist a d'altres països. D'aquesta manera, es podrien a més a més donar suport i ajuda en casos d'incidents així (i evidentment intentar retenir a l'individu, ja que és una vergonya que aquesta gent campi per tot arreu...)
Jo penso que es tindria que fer com el Tram posar 4 segurates i 2 interventors per tren, als trens regionals hi han segurates que acompanyen als interventors als trens.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Violència al ferrocarril

Post by wefer »

El Punt Avui wrote:Un passatger de Rodalies sense bitllet arrenca el lòbul de l'orella d'un revisor a Mollet del Vallès
  • Els fets van passar aquest dissabte passat al matí a la línia R3, segons informa CCOO
  • Els treballadors de Renfe denuncien les precàries condicions de seguretat amb què presten el seu servei
[...]

Una vegada més, els treballadors de Renfe denuncien les precàries condicions de seguretat dels interventors presten el seu servei en trens i estacions. Les agressions a treballadors i viatgers són “reiterades i insostenibles, excessives en relació a altres maneres de transport de la ATM”, segons denuncia CCOO, que assegura que el mateix dia de l'agressió també es van produir robatoris a viatgers amb arma blanca.
Els treballadors responsabilitzen d'aquests fets el Departament de Territori i Sostenibilitat com a titular del servei, el Departament d'Interior com a responsable dels Mossos d'Esquadra i la Direcció de Rodalies de Catalunya com a responsable de la prestació del servei.
A més de la manca de seguretat, els treballadors també denuncien l'”absència” de plantilles necessàries, la “paràlisi” de les inversions en infraestructures, trens i en accessos a les estacions, i una rigidesa tarifària de la Generalitat que “no concorda amb les condicions socials de la ciutadania”.
Llegir la notícia sencera:
http://www.elpuntavui.cat/societat/arti ... alles.html
jordi
N4
N4
Posts: 63
Joined: Sunday 08/05/2005 23:06

Re: Violència al ferrocarril

Post by jordi »

wefer wrote:
El Punt Avui wrote:Un passatger de Rodalies sense bitllet arrenca el lòbul de l'orella d'un revisor a Mollet del Vallès
  • Els fets van passar aquest dissabte passat al matí a la línia R3, segons informa CCOO
  • Els treballadors de Renfe denuncien les precàries condicions de seguretat amb què presten el seu servei
[...]

Una vegada més, els treballadors de Renfe denuncien les precàries condicions de seguretat dels interventors presten el seu servei en trens i estacions. Les agressions a treballadors i viatgers són “reiterades i insostenibles, excessives en relació a altres maneres de transport de la ATM”, segons denuncia CCOO, que assegura que el mateix dia de l'agressió també es van produir robatoris a viatgers amb arma blanca.
Els treballadors responsabilitzen d'aquests fets el Departament de Territori i Sostenibilitat com a titular del servei, el Departament d'Interior com a responsable dels Mossos d'Esquadra i la Direcció de Rodalies de Catalunya com a responsable de la prestació del servei.
A més de la manca de seguretat, els treballadors també denuncien l'”absència” de plantilles necessàries, la “paràlisi” de les inversions en infraestructures, trens i en accessos a les estacions, i una rigidesa tarifària de la Generalitat que “no concorda amb les condicions socials de la ciutadania”.
Ara tot es culpa de la generalitat, va home va!! si fos per ella renfe i adif ja no exisitiria a catalunya.

Llegir la notícia sencera:
http://www.elpuntavui.cat/societat/arti ... alles.html
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Violència al ferrocarril

Post by bigcoaster »

trensmat wrote:[Als trens regionals hi han segurates que acompanyen als interventors als trens.
A si? Als regionals de les terres de Lleida no n'he vist mai.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Violència al ferrocarril

Post by Miquel »

bigcoaster wrote:
trensmat wrote:[Als trens regionals hi han segurates que acompanyen als interventors als trens.
A si? Als regionals de les terres de Lleida no n'he vist mai.
Efectivament, jo a les R12, R13, R14 i a la Línia de La Pobla en la meva vida he vist un de seguretat acompanyar el revisor (En tot el recorregut, inclòs sortint de Barcelona). Tot i que si que n'he vist dalt del tren de manera puntual.

No es posen més revisors pel mateix motiu que no posen més trens, més personal els hi és més despesa. De fet hi ha trams que d'avagades van sense revisor. (I després tot es deficitari :roll: ).
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Violència al ferrocarril

Post by trensmat »

bigcoaster wrote:
trensmat wrote:[Als trens regionals hi han segurates que acompanyen als interventors als trens.
A si? Als regionals de les terres de Lleida no n'he vist mai.
Jo se que hi han de segurates amb Interventors a la R15 i molt poques vegades els he vist per els trens de la R13/R14.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Violència al ferrocarril

Post by trensmat »

Miquel wrote:
bigcoaster wrote:
trensmat wrote:[Als trens regionals hi han segurates que acompanyen als interventors als trens.
A si? Als regionals de les terres de Lleida no n'he vist mai.
Efectivament, jo a les R12, R13, R14 i a la Línia de La Pobla en la meva vida he vist un de seguretat acompanyar el revisor (En tot el recorregut, inclòs sortint de Barcelona). Tot i que si que n'he vist dalt del tren de manera puntual.

No es posen més revisors pel mateix motiu que no posen més trens, més personal els hi és més despesa. De fet hi ha trams que d'avagades van sense revisor. (I després tot es deficitari :roll: ).
Cert als trens que venen de Reus amb direcció Barcelona i viceversa hi han mes interventors que a la resta de trens de la línia R15.

Jo algunes vegades he anat a Barcelona gratis amb trens que venien de Riba-roja i de Lleida perque no havien Interventors al tren o perque nomes havien dos Interventors per un tren petat de gent.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Violència al ferrocarril

Post by wefer »

324.cat wrote:Renfe es compromet a augmentar la seguretat dels interventors
Veure el vídeo:
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... o/5547299/
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Violència al ferrocarril

Post by Renfe445 »

¿Por qué los interventores no son a la vez seguratas?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Coses ben diferents

Post by Guigui »

Perquè la formació és diferent i exigeix unes aptituds (entre altres, físiques) que molts interventors no tenen. I, no ens enganyem, més d'un agent de seguretat tampoc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Coses ben diferents

Post by trensmat »

Guigui wrote:Perquè la formació és diferent i exigeix unes aptituds (entre altres, físiques) que molts interventors no tenen. I, no ens enganyem, més d'un agent de seguretat tampoc.
Al Tram hi han 2 Interventors, 3 segurates i 1 amb gos, jo penso que es podria fer lo mateix als trens Regionals.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Coses ben diferents

Post by Renfe445 »

trensmat wrote:Al Tram hi han 2 Interventors, 3 segurates i 1 amb gos, jo penso que es podria fer lo mateix als trens Regionals.
Es que creo que el interventor a la vez debe desempeñar la función de "segurata". Un interventor en cada tren estaría bien, que no hayan vacíos.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tornem-hi

Post by Guigui »

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Tornem-hi

Post by Renfe445 »

Pero insisto que igualmente debería recibir esa doble formación.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Tornem-hi

Post by oriolp13 »

Renfe445 wrote:
Pero insisto que igualmente debería recibir esa doble formación.
I als maquinistes els formem per emetre bitllets i que els venguin ells, no?
NO! Un interventor s'ha d'encarregar del control de billetatge i emissió d'aquest si cal, i dels altres aspectes relacionats amb el funcionament del tren, etc, cadascú ha de fer la seva feina i res més. NO s'ha d'encarregar de la seguretat, això ni és ni ha de ser competència seva. Que es contracti més seguretat, o a la vista dels últims incidents, que es creï la unitat ferroviària dels Mossos d'Esquadra. Detencions i menys sensació de que hi ha "barra lliure" i veuriem com en un temps tots aquests fets baixarien.
Salutacions,

Oriol
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”