bigcoaster wrote:Miquel wrote:Si la gent fos civilitzada en aquestes contrades, no caldria que els trens fessin sonores xiulades ni que les barreres estiguin baixades força abans de que arribi el tren.
Potser si les barreres es baixessin 20 segons abans de que vingui el tren la gent no creuaria imprudentment. Pero a Salou les barreres solen baixar-se 2-3 minuts abans, i quan el tren ve de l'estació de Salou i s'hi ha aturat, poden estar 5 minuts baixades fins que passi el tren. Ja se sap que la gent sempre vol anar molt ràpid, hi ha qui es salta els semàfors i qui creua vies, però això no treu que el tren passi pel mig del poble.
Video d'un pas a nivell al CM (el de Salou és semblant):
https://www.youtube.com/watch?v=Qt20hkOxELs
Una velocitat com aquesta crec que seria perfecta:
https://www.youtube.com/watch?v=HM7V4_7CJQg
Justament no es baixen les barreres 20 segons abans ja que en aquestes contrades la gent continua passant un cop s'han abaixat, per aquest motiu les barreres es baixen abans, temps que ve calculat per la distància de frenada entre el senyal que indica l'estat de la barrera amb el pas a nivell.
El funcionament del PN de Salou, pel que comentes deu ser semblant al de Tàrrega. Al tenir el PN a la vora de l'estació, la senyalització d'aquest recau sobre els circuits de via del mateix. Per tant quan el tren entra al senyal avançat de l'estació les barreres es baixen ja que en aquell moment es quan s'estableix l'itinerari de sortida i és el que afecta al PN (es quan es posa el disc en via lliure/precaució). Evidentment si el tren ha de fer parada, doncs s'hi suma el temps.
I això no es culpa del tren, si no del que gestiona la infraestructura i la meravellosa eficiència dels automatismes en els casos particulars. Amb un cap d'estació expedint trens i els pasos a nivell "en manual" o directament amb guardaberreres el temps seria molt inferior (ja que aquests tancarien el pas quan el cap d'estació anés a autoritzar la sortida). Altre opció es que els itineraris dels trens amb parada a l'estació s'estableixin després de les operacions a l'estació, fet que incrementaria una mica el temps d'espera del tren.
bigcoaster wrote:
No em ficaré en questions com si el tren hi era abans o no, el cas és que ara hi és. Vosaltres que farieu? Deixar que es fotin perquè al seu dia ja hi passava la via de tren? Jo crec que s'han de buscar solucions, i un tren tram crec que s'hi adaptaria perfectament, ja que:
- Es milloraria la comunicació entre els pobles per on hi passa aquesta línia (s'hi podrien fer més parades també).
- Es solucionaria el problema (el Tram de Bcn no dóna cap dels problemes dels quals la gent de Salou es queixa (soroll, trens ràpids)
- Tindrien millor cobertura de tren que ara, ja que podrien agafar el tren tram fins a Tarragona o Campde Tarragona i allí agafar trens cap a qualsevol lloc. Ara mateix han d'agafar un regional i només poden arribar a tarragona, on podrien agafar un Euromed si els temps coincidissin.
- Obres: cap, excepte si es vol fer alguna estació nova o allargar la línia cap a Camp de Tarragona i Reus.
- L'únic inconvenient, es que *potser* s'haurien de comprar trens nous.
Es pot millorar igual deixant la línia com una de Rodalies de Tarragona, amb les seves 447.
Se soluciona el problema pels veins però s'empitjora per tota la resta, que són els usuaris (moltíssims més que el nombre de veins egoistes que es deuen queixar, altres casos tenim com els de Sants a Barcelona), que veurien absurdament augmentat el temps de trajecte per la disminució de velocitat no vagi a ser que algú s'alteri.
La cobertura serà la mateixa, no ens enganyem. Poden agafar una 470 per anar on sigui. S'ha d'arribar fins a Camp? Cap problema, línia nova i au. Ai però no, que és línia nova per una línia de rodalies, quines collonades estic dient que estem a Espanya!!....
D'estacions noves ja fa anys que s'haurien d'haver posat, però el mateix que amb les línies noves.
Trens nous? Hem de deixar-nos entre tots molts milions per convertir una línia a un pseudo tramvia ja que uns quants ploren per que els hi passen trens al costat del lloc on s'han posat a viure voluntàriament, és una broma? Una 447 o 470 no pot anar a 20 KmH?
Fer un tren tram es un capritx pel benefici egoista de quatre, així que la milionada que la paguin ells si de veritat la volen.
Et convido a veure qualsevol vídeo ferroviari del Japó, on veuràs el que significa la tolerància i respecte d'uns pocs pel benefici de milions.