Notícies de l'aeroport de Girona

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by genissimon »

Diari de Girona, 2 d'octubre de 2013 wrote: Reclamen que l´Aeroport torni a rebre ´touroperadors´
Felip Puig contesta que les instal·lacions no han de ser només un referent "per a les ciutats de Girona i Barcelona"
[...]
Diari de Girona, 2 d'octubre de 2013 wrote: A Girona volen que els viatgers no marxin de la província
La patronal hotelera gironina accepta la diversificació mentre els passatgers no se'n vagin
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by genissimon »

El Punt Avui, 2 d'octubre de 2013 wrote: Mor a l'aeroport de Girona una jove de 21 anys
Es reactiva la polèmica per l'eliminació de l'assistència mèdica per les retallades
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by genissimon »

El Punt Avui, 3 d'octubre de 2013 wrote: Aena es nega a recuperar el servei mèdic a l'aeroport
crítiques
Partits i sindicats en reclamen la reobertura
Aena ho justifica per la davallada del nombre de passatgers
Una súbdita britànica hi va morir dimarts
[...]
El Punt Avui, 3 d'octubre de 2013 wrote: Opinió
Mort a l'aeroport
Xevi Sala
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by genissimon »

Diari de Girona, 7 d'octubre de 2013 wrote: Posar-ho fàcil per a l´arribada de turistes
El 93% dels passatgers que han arribat a l'aeroport aquest estiu passat ho ha fet mitjançant aerolínies de baix cost
[...]
Diari de Girona, 7 d'octubre de 2013 wrote: ´Les companyies clàssiques es transformaran en ´low cost´´
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by genissimon »

Diari de Girona, 23 d'octubre de 2013 wrote: La ministra Pastor descarta dotar l´aeroport de Girona amb un servei sanitari
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by metring »

genissimon wrote:
Diari de Girona, 23 d'octubre de 2013 wrote: La ministra Pastor descarta dotar l´aeroport de Girona amb un servei sanitari
[...]
Ah, molt bé, no fos cas que es puguèssin evitar casos com el de l'altre dia :martell2

És una vergonya!
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by genissimon »

Diari de Girona, 6 de novembre de 2013 wrote: La Cambra de Comerç es planteja la compra de l´aeroport de Girona
El president, Domènec Espadalé, afirma que ja ha tingut una reunió a Madrid per demanar la gestió de l'aeròdrom
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by genissimon »

Diari de Girona, 7 de novembre de 2013 wrote: Diputació i Generalitat veurien amb bons ulls la compra de l´aeroport
Les institucions afirmen que no saben res de la intenció de la Cambra, però que entra dins de la idea d'una gestió des del territori
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by genissimon »

Diari de Girona, 4 de desembre de 2013 wrote: La ministra augura que l´aeroport de Girona es recuperarà aquest hivern
Ana Pastor s'avança a les dades d'Aena i assegura que els aeròdroms del grup de Vilobí creixen un 6,5% al novembre
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by genissimon »

Diari de Girona, 11 de juny de 2014 wrote: L´aeroport de Girona perd una quarta part de passatgers entre gener i maig
Des de principi d'any han passat per les instal·lacions 636.279 viatgers, dels quals 235.194 (-20,2%) el darrer mes
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Treure la ruta de París té la seva lògica, la de Londres

Post by awe »

alf_ wrote:En algun momento hay que tocar con los pies a tierra, y no porque el PIB de Catalunya esté por encima de la media española eso significa que podamos o debamos permitirnos un aeropuerto para una ciudad de 0,1 millones de habitantes. ¿En qué mundo vives que consideres normal que Girona además de AVE tenga un aeropuerto? ¿Que es lo siguiente, un Metro para Girona? :cop :cop :cop :cop :cop :cop
Hola Alf,

Sé que este post es antiguo, pero igual te interesa mi respuesta. Leyendo lo que has escrito parece que desconoces completamente por qué hay un aeropuerto en Girona. El aeropuerto de Girona no es ninguna ida de olla megalómana de un político de turno concebida para ganar votos. Cuando se hizo, no se votaba. Se inauguró en 1967. A grandes rasgos la historia es la siguiente.

El auge turístico de la Costa Brava en los 60's atrajo a grandes tour-operadores. Éstos mueven a muchísima gente, en vuelos chárter (muchas veces son compañías chárter propias). ¿Y dónde podían aterrizar? El aeropuerto de Barcelona era caro, cuando de lo que se trataba era de competir en precio. Quedaba una única alternativa: Perpignan. Pero, ¡hay, "La France"! Poco tardaron los franceses en vetar la llegada de autobuses a su aeropuerto de Perpignan, si no eran buses franceses. Así que los tour-operadores tenían que acabar pasando por el aro, y pagar los buses franceses a precio abusivo. Resultado: un grupo de tour-operadores se pusieron de acuerdo entre ellos y con la administración de las Españas para hacer el aeropuerto de Girona. En buena medida lo pagaron los tour-operadores. Por lo tanto, el aeropuerto estaba justificado y salió barato.
¿En qué mundo vives que consideres normal que Girona además de AVE tenga un aeropuerto?
Vale... ¿Qué hacemos? ¿Lo cerramos? ¿¿¿Síííí??? Yo creo que no.

Otra cosa, otro tema, es si se debería haber aceptado el hacer la ampliación y la adecuación, a cargo de las cuentas públicas... para que viniera Ryanair :boig . Yo creo que no. Habría salido millones de veces más barato poner buses gratis a Barcelona, que gastarse la morterada que costaron la ampliación y los pedazo aparcamientos... Para que buena parte de los pasajeros, al final, acaben pagando un bus a/desde Barcelona. Pero decir que en Girona no tiene que haber AVE y además aeropuerto, me parece completamente fuera de lugar e intuyo que no sabías por qué hay el aeropuerto y cómo se pagó (lo barato que costó).

Por cierto, en Girona hay AVE porque viene de paso. De no ser así, yo estaría en contra de éste.

Saludos.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Notícies de Ryanair

Post by Don Ramón »

No sabía por qué se hizo el aeropuerto de Girona, ni me interesaba. La pregunta no es si en su día tenía sentido o salió barato, la pregunta es si tiene sentido mantenerlo. Visto que ahora en Barcelona tenemos una terminal (la 2) totalmente infrautilizada, y en Girona hay AVE que permitiría llegar rápidamente a Barcelona e incluso al Aeropuerto (con el apeadero en El Prat y enlace con la L9), sí, creo que habría que evaluar si aún sale a cuenta mantener operativo el aeropuerto de Girona, y cerrarlo de no ser así. Si se puede rentabilizar con los vuelos comerciales que lo utilizan por evitar ir a El Prat, vale. Si resulta que es más práctico trasladar sus operaciones a la T2 de El Prat, ¿para que seguir perdiendo dinero manteniendo operativo un aeropuerto infrautilizado? ¿Porque hemos gastado dinero anteriormente eso es justificación para seguir desperdiciando dinero? Eso sí que me parece de :boig

Se llama "limitar daños", evitar desperdiciar más dinero solo porque ya hemos desperdiciado otro tanto dinero.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
mpn90
N5
N5
Posts: 110
Joined: Sunday 27/09/2015 17:59

Re: Notícies de Ryanair

Post by mpn90 »

Sincerament, em sembla correcte que segueixi mantenint-se l'Aeroport de Girona, a l'igual que el de Reus, tot i que no estic gaire convençut de les ampliacions, al cap i a la fi em sembla que haurien de servir bàsicament a vols xàrter, i com a molt de baix cost, i concentrar a Barcelona-El Prat la resta de vols de companyies convencionals i cost mitjà.

Però si la intenció és crear un gran hub aeroportuari al sud d'Europa, una mica a l'estil de Amsterdam-Schiphol cal tenir en compte que s'han d'ampliar encara més les instal·lacions de Barcelona, i no sé pas cap a on poden fer-ho, ja que a una banda tenen el mar, i a l'altra nuclis urbans.
tituscat
N4
N4
Posts: 59
Joined: Sunday 26/04/2015 19:34

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by tituscat »

Tancar-lo és absurd, posar-li una estació passant d'ave també. Tot a la justa mesura, com aeroport secundari i de vols xarter ens va de perles. Està a menys de 100 km de bcn, molt més aprop que aeroports secundaris com stansted a Londres.

La capacitat del Prat és suficient per absorbir sense tocar res 55 milions de passatgers, aquest any voltarem els 40 milions de passatgers, i amb la terminal annexa a la T1 ja prevista voltaríem els 80 milions. Tenim capacitat suficient pels pròxims 100 anys. A més, Girona i Reus, estant a menys de 100 km de bcn i Girona te capacitat per 10 milions extres i Reus per allà.

No necessitem gastar-nos més en política aeroportuària, tot i que abans d'ampliar pel mar el Prat, seria més intel·ligent amplia Girona, molt més barat i la distància és equiparable a molts aeroports secundaris de capitals europees.

La nostres prioritats han de ser rodalies i busos express els pròxims 20 anys.
Granolleri

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by Granolleri »

Posats a tancar, que tanquin i dinamitin a la màxima potència possible la T1 de l'Aeroport de Barcelona. Amb la T2 teníem més que suficient i hauria sigut molt més equilibrador del territori repartir els vols entre Reus, Vilobí i El Prat que no l'afany ultracentralitzador que tant impera a les mens de l'àrea metropolitana de Barcelona. A mi, sense anar més lluny, em queda més a prop l'Aeroport de Vilobí que no pas El Prat. I com sembla que gastar un euro en allò que no sigui metro és pecat (només cal veure la gran oposició que genera en aquest fòrum construir un trist ramal per als trens de rodalia i regional a la T1), doncs el dia que neccesiti agafar un avió ho faré a Vilobí i no a El Prat.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by bigcoaster »

tituscat wrote: [...] i amb la terminal annexa a la T1 ja prevista voltaríem els 80 milions. [...]
Em podries explicar això de la terminal annexa prevista? On es pensa construir? Tindria connexió amb l'actual directa o mitjançant algun transport terrestre? Gràcies per avançat.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Urticària a Barcelona; i back to topic!

Post by Guigui »

Granolleri wrote:Posats a tancar, que tanquin i dinamitin a la màxima potència possible la T1 de l'Aeroport de Barcelona. Amb la T2 teníem més que suficient i hauria sigut molt més equilibrador del territori repartir els vols entre Reus, Vilobí i El Prat que no l'afany ultracentralitzador que tant impera a les mens de l'àrea metropolitana de Barcelona. A mi, sense anar més lluny, em queda més a prop l'Aeroport de Vilobí que no pas El Prat. I com sembla que gastar un euro en allò que no sigui metro és pecat (només cal veure la gran oposició que genera en aquest fòrum construir un trist ramal per als trens de rodalia i regional a la T1), doncs el dia que neccesiti agafar un avió ho faré a Vilobí i no a El Prat.
Doncs ja em diràs per què Ryanair va decidir al seu moment retirar bona part dels vols de Girona quan va passar a operar al Prat.
bigcoaster wrote:
tituscat wrote: [...] i amb la terminal annexa a la T1 ja prevista voltaríem els 80 milions. [...]
Em podries explicar això de la terminal annexa prevista? On es pensa construir? Tindria connexió amb l'actual directa o mitjançant algun transport terrestre? Gràcies per avançat.
Aquest fil versa sobre l'aeroport de Girona. Per a aquesta qüestió, ja n'hi ha un altre obert.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by Renfe451 »

Granolleri wrote:Posats a tancar, que tanquin i dinamitin a la màxima potència possible la T1 de l'Aeroport de Barcelona. Amb la T2 teníem més que suficient i hauria sigut molt més equilibrador del territori repartir els vols entre Reus, Vilobí i El Prat que no l'afany ultracentralitzador que tant impera a les mens de l'àrea metropolitana de Barcelona. A mi, sense anar més lluny, em queda més a prop l'Aeroport de Vilobí que no pas El Prat. I com sembla que gastar un euro en allò que no sigui metro és pecat (només cal veure la gran oposició que genera en aquest fòrum construir un trist ramal per als trens de rodalia i regional a la T1), doncs el dia que neccesiti agafar un avió ho faré a Vilobí i no a El Prat.
I amb una sola terminal per al Prat, com podriem abastir tots els vols que té la T1? Això que has dit no té sentit!! I prou ja del discurset que BCN som els dolents de la pel·lícula...
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Notícies de l'aeroport de Girona

Post by bigcoaster »

Renfe451 wrote:I amb una sola terminal per al Prat, com podriem abastir tots els vols que té la T1? Això que has dit no té sentit!! I prou ja del discurset que BCN som els dolents de la pel·lícula...
És cert que amb una sola terminal no tindriem els vols que tenim ara, però tampoc es pot negar que Barcelona i la seva àrea metropolitana es bastant centralista. Es podria haver fet la terminal la meitat del que és ara però amb opció d'expandir-se (per exemple, no haver fet l'agulla), i així deixar els vols low-cost a Girona i Reus que anaven molt bé perquè la gent que hi anava passava algun dia a la Costa Brava i Costa Daurada respectivament, i repartiem la gent pel territori. En canvi, el que s'ha fet és centralitzar tots els vols a Barcelona (que ven més) en perjudici d'altre zones turístiques i això ens ha portat els problemes que tenim ara amb Girona i Reus.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Quin centralisme?

Post by Guigui »

Repeteixo el que dic més amunt i ho amplio: per alguna cosa, Ryanair va voler traslladar bona part dels seus vols de Girona al Prat. I contra la voluntat de la Generalitat i les aerolínies de la competència. Els únics que els van deixar fer va ser AENA.

Ara, sempre hi haurà qui vulgui negar la realitat demogràfica...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”