Sabotatge a la LAV

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sabotatge a la LAV

Post by Guigui »

Aturat l'AVE entre Tarragona i Figueres per un robatori de cable

http://www.ara.cat/societat/Aturat-Tarr ... 55543.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Més detalls

Post by Guigui »

http://www.ara.cat/societat/Aturat-Tarr ... 55543.html

Resulta que el robatori ha sigut entre Vilafranca i Gelida. I això afecta fins a Vilafant?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Més detalls

Post by Miquel »

Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Aturat-Tarr ... 55543.html

Resulta que el robatori ha sigut entre Vilafranca i Gelida. I això afecta fins a Vilafant?
Sembla ser que el robatori ha estat del cable de comunicacions i el CTC de Saragossa no pot monotoritzar ni gestionar la xarxa Tarragona amunt (senyals, posicionament del trens, agulles, etc). Figueres amunt deu estar controlat a França :nose
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
carles10000
N6
N6
Posts: 210
Joined: Monday 18/10/2010 19:34
Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Re: Més detalls

Post by carles10000 »

Miquel wrote:
Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Aturat-Tarr ... 55543.html

Resulta que el robatori ha sigut entre Vilafranca i Gelida. I això afecta fins a Vilafant?
Sembla ser que el robatori ha estat del cable de comunicacions i el CTC de Saragossa no pot monotoritzar ni gestionar la xarxa Tarragona amunt (senyals, posicionament del trens, agulles, etc). Figueres amunt deu estar controlat a França :nose
per TP Ferro
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by genissimon »

Restablerta la circulació d'AVE entre Vilafranca del Penedès i Figueres

Els trens d'alta velocitat aniran recuperant el servei habitual al llarg del dia després de l'avaria que ha afectat 7.000 usuaris i obligat a aturar 20 trens

324

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by trensmat »

Yo pregunto no se podrían haber puesto trenes de ancho variable para hacer el trayecto entre Zaragoza y Barcelona en ancho convencional.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Logística complicada

Post by Guigui »

D'una banda, no hi ha prou unitats. De l'altra, l'ocupació és diferent. Tercer, moure'ls de buit, un cop recuperat el servei, també destarotaria tot el trànsit, i més en una relació com l'AV Barcelona-Madrid, amb trens cada 30 o 60 minuts per sentit. I quart, perquè amb el temps que trigaria un tren en arribar per via convencional a Lleida, és més que probable que solucionin la incidència i, per tant, el que guanyes per un costat, tornes a perdre per l'altre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Aquest cop, segons L.V., la hipòtesi més plausible, és la del sabotatge, degut a la dificultat per accedir als cables.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Logística complicada

Post by trensmat »

Guigui wrote:D'una banda, no hi ha prou unitats. De l'altra, l'ocupació és diferent. Tercer, moure'ls de buit, un cop recuperat el servei, també destarotaria tot el trànsit, i més en una relació com l'AV Barcelona-Madrid, amb trens cada 30 o 60 minuts per sentit. I quart, perquè amb el temps que trigaria un tren en arribar per via convencional a Lleida, és més que probable que solucionin la incidència i, per tant, el que guanyes per un costat, tornes a perdre per l'altre.
Gracies per la informació es que tenia aquest dubte.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by albe6 »

No sé si els canviadors de Saragossa / Plasencia de Jalón haguéssin donat l'abast.
Tocar la malla horaria dels canviadors (canviar de la placa dels Talgo a la placa dels CAF son 45 minuts) no hagués ajudat gaire
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Posts: 299
Joined: Friday 20/05/2011 20:27

Re: LAV Barcelona-França

Post by Ayerbe-Zuera »

Ahora la cuestión estriba en saber quién es el saboteador.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by raulitinbcn »

Declaracions de la ministra de fomento:
Audio: https://drive.google.com/file/d/0B2N2OJ ... sp=sharing
Video: https://youtu.be/sKb_--ytZ5A?t=2m18s
Extretes del butlletí de foment
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by gatvell »

M'estranya que els trens, degut a la gran incidència, afectant des de Madrid fins la frontera, no continuessin el recorregut a velocitat reduïda (velocitat de marxa, que en diuen). Tot i anar lent, si més no podrien haver hagut apropar-se a alguna estació o algun accés senzill.

Tampoc entenc, si és que ho han informat degudament, que no hi hagués cap instal·lació de suport en un cas de fallada (sabotatge, per exemple) per mantenir el servei.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by Miquel »

gatvell wrote:M'estranya que els trens, degut a la gran incidència, afectant des de Madrid fins la frontera, no continuessin el recorregut a velocitat reduïda (velocitat de marxa, que en diuen). Tot i anar lent, si més no podrien haver hagut apropar-se a alguna estació o algun accés senzill.

Tampoc entenc, si és que ho han informat degudament, que no hi hagués cap instal·lació de suport en un cas de fallada (sabotatge, per exemple) per mantenir el servei.
La instal·lació de suport és el control manual dels trens, pràctica desterrada avui dia ja que som com som. Res de nou.

Amb la marxa a la vista el mateix, el tren no tenia cap tipus d'impediment per continuar la marxa, l'únic problema es que els senyals estaven apagats i el tren no estava localitzat des de el CTC. La circulació es torna menys segura, però coi, anar a 30-40 km/h en una recta tampoc es cap drama ni un perill rodant.
Però en fi, ja se sap que aquí tenim o un excés de sobreprotecció en molts casos o uns forats de seguretat que tampoc es que siguin gaire normals (i no només a Adif).
El metro de Barcelona amb motoristes!
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by gatvell »

Tenint en compte com és la infraestructura de l'AVE, amb amplis revolts i gairebé sempre bona visibilitat, es podria anar, potser, a 100km/h. Però bé, ara ja és només teoritzar un tema passat.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Incidències a RENFE i FGC

Post by bigcoaster »

gatvell wrote:Tampoc entenc, si és que ho han informat degudament, que no hi hagués cap instal·lació de suport en un cas de fallada (sabotatge, per exemple) per mantenir el servei.
Ahir a TV3 van dir que a l'arqueta hi ha el cable de coure i dos de fibra, un de principal i un de socors per si el primer s'avaria. Els que ho van provocar suposo que ho sabien i van tallar els dos.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

El compromís de puntualitat, en compromís

Post by Guigui »

Renfe no tornarà els diners a les persones que ja eren dins d'un AVE quan el servei es va col·lapsar

http://www.ara.cat/societat/renfe-torna ... 55590.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Responsabilitat

Post by Javi M »

Ni la Llei ni el compromís de puntualitat de Renfe, obliguen o comprometen la companyia a retornar l'import en cas d'incidència aliena a l'empresa, com ha estat el cas.
Ayerbe-Zuera
N6
N6
Posts: 299
Joined: Friday 20/05/2011 20:27

Re: Sabotatge a la LAV

Post by Ayerbe-Zuera »

La Audiencia Nacional ha asumido la investigación del extraño sabotaje. Será de los primeros asuntos que lleve el magistrado Juan Pablo González, designado hace poco para la AN. A ver si llegamos a saber qué ha pasado realmente.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”