Connexió COR de Rubí amb ample internacional
Connexió COR de Rubí amb ample internacional
No es refereixen a línies d'ample espanyol, la d'ADIF?
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... acional.do
Publicat l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la connexió del centre d'operacions d'FGC a Rubí amb la línia d'ample internacional
L’actuació, amb un pressupost de 9,8 MEUR servirà per millorar l’operativitat que pot oferir FGC al transport de mercaderies
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat avui l’anunci de la informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental del ramal ferroviari de connexió del Centre d’Operacions Rubí (COR) de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) amb la línia Papiol-Mollet d’Adif. L’actuació, amb un pressupost de 9,8MEUR, servirà per millorar l’operativitat que pot oferir FGC al transport de mercaderies.
L’estudi analitza dues alternatives de traçat en terrenys de Rubí i Sant Cugat del Vallès, totes dues amb el mateix punt inicial i final, però amb diferents radis i desenvolupament al llarg de la franja de terreny compresa entre l’Estany dels Alous i l’autopista AP-7. L’alternativa seleccionada és la que discorre més allunyada de l’estany. La solució es basa en un ramal de 436 metres de longitud, en ample internacional i sense electrificar i que enllaça els tallers d’FGC amb una de les vies de l’estació de Rubí d’Adif. L’estudi inclou una sèrie de modificacions a dur a terme a les platges de vies existents tant d’FGC com d’Adif així com tota una sèrie de mesures correctores a implementar.
Actualment, els tallers de Rubí d’FGC no disposen de connexió amb la xarxa d’ample internacional, amb la qual cosa es veu limitada, entre d’altres, l’operativitat que es pot oferir al transport de mercaderies a través de les seves línies.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... acional.do
Publicat l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la connexió del centre d'operacions d'FGC a Rubí amb la línia d'ample internacional
L’actuació, amb un pressupost de 9,8 MEUR servirà per millorar l’operativitat que pot oferir FGC al transport de mercaderies
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat avui l’anunci de la informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental del ramal ferroviari de connexió del Centre d’Operacions Rubí (COR) de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) amb la línia Papiol-Mollet d’Adif. L’actuació, amb un pressupost de 9,8MEUR, servirà per millorar l’operativitat que pot oferir FGC al transport de mercaderies.
L’estudi analitza dues alternatives de traçat en terrenys de Rubí i Sant Cugat del Vallès, totes dues amb el mateix punt inicial i final, però amb diferents radis i desenvolupament al llarg de la franja de terreny compresa entre l’Estany dels Alous i l’autopista AP-7. L’alternativa seleccionada és la que discorre més allunyada de l’estany. La solució es basa en un ramal de 436 metres de longitud, en ample internacional i sense electrificar i que enllaça els tallers d’FGC amb una de les vies de l’estació de Rubí d’Adif. L’estudi inclou una sèrie de modificacions a dur a terme a les platges de vies existents tant d’FGC com d’Adif així com tota una sèrie de mesures correctores a implementar.
Actualment, els tallers de Rubí d’FGC no disposen de connexió amb la xarxa d’ample internacional, amb la qual cosa es veu limitada, entre d’altres, l’operativitat que es pot oferir al transport de mercaderies a través de les seves línies.
Re: Connexió COR de Rubí amb ample internacional
Sisi, és dotar de les cotxeres de Rubí amb ample ibèric per permetre l'entrada de trens de mercaderies segons sembla.
Tot i que potser per radere també hi ha l'oportunitat de portar els trens de la Pobla a Rubí, i per que no, fer un trasllat de les unitats d'ample mètric a Rubí per ferrocarril en comptes de camió com fan ara. (Només per les grans revisions o reparacions segons sembla).
Tot i que potser per radere també hi ha l'oportunitat de portar els trens de la Pobla a Rubí, i per que no, fer un trasllat de les unitats d'ample mètric a Rubí per ferrocarril en comptes de camió com fan ara. (Només per les grans revisions o reparacions segons sembla).
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Connexió COR de Rubí amb ample internacional
A les hores, jo no estava flipada, s'han equivocat a l'hora de dir que la connexió que volen és amb ample espanyol!Miquel wrote:Sisi, és dotar de les cotxeres de Rubí amb ample ibèric per permetre l'entrada de trens de mercaderies segons sembla.
Tot i que potser per radere també hi ha l'oportunitat de portar els trens de la Pobla a Rubí, i per que no, fer un trasllat de les unitats d'ample mètric a Rubí per ferrocarril en comptes de camió com fan ara. (Només per les grans revisions o reparacions segons sembla).
Re: Connexió COR de Rubí amb ample internacional
Efectivament, a més, jo m'he fet un embolic. És ample UIC.metring wrote:A les hores, jo no estava flipada, s'han equivocat a l'hora de dir que la connexió que volen és amb ample espanyol!Miquel wrote:Sisi, és dotar de les cotxeres de Rubí amb ample ibèric per permetre l'entrada de trens de mercaderies segons sembla.
Tot i que potser per radere també hi ha l'oportunitat de portar els trens de la Pobla a Rubí, i per que no, fer un trasllat de les unitats d'ample mètric a Rubí per ferrocarril en comptes de camió com fan ara. (Només per les grans revisions o reparacions segons sembla).
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Connexió COR de Rubí amb ample internacional
Doncs jo penso que la notícia és correcte. Recordeu que la línia Papiol-Mollet està conectada amb la LAV per tenir tercer carril, és a dir, ample UIC.
Per tant, amb aquesta notícia entenc que aquest suposat ramal aniria conectat amb aquest tercer carril que és present a l'estació de Renfe de Rubí.
Quan a la notícia parlen de la "línia d'ample internacional" es deuen referir a la línia del tercer carril.
Per tant, amb aquesta notícia entenc que aquest suposat ramal aniria conectat amb aquest tercer carril que és present a l'estació de Renfe de Rubí.
Quan a la notícia parlen de la "línia d'ample internacional" es deuen referir a la línia del tercer carril.
Re: Connexió COR de Rubí amb ample internacional
Bones,
A més es per operar Trens de Mercaderies així que si que seria enllaçar amb les vies que van fins a la LAV.
Però ja que existeix l'ivent del Tercer Carril podrien enllaçar tambe amb ample Iberic i com s'ha comentat portar els Trens de la Pobla i no fer els tallers de Tremp, encara que a mi aquesta opció no es que m'agradi del tot però si podrien fer també Mercaderies dintre d'Espanya en Iberic ja que FGC crec que ja te els permisos per operar mercaderies a les vies d'ADIF (apart del tren de SEAT de Martorell a Zona Franca).
Portar els Trens de ample metric com ho farien?? ja estan els Tallers de Martorell.
Salutacions.
A més es per operar Trens de Mercaderies així que si que seria enllaçar amb les vies que van fins a la LAV.
Però ja que existeix l'ivent del Tercer Carril podrien enllaçar tambe amb ample Iberic i com s'ha comentat portar els Trens de la Pobla i no fer els tallers de Tremp, encara que a mi aquesta opció no es que m'agradi del tot però si podrien fer també Mercaderies dintre d'Espanya en Iberic ja que FGC crec que ja te els permisos per operar mercaderies a les vies d'ADIF (apart del tren de SEAT de Martorell a Zona Franca).
Portar els Trens de ample metric com ho farien?? ja estan els Tallers de Martorell.
Salutacions.
Re: Connexió COR de Rubí amb ample internacional
Les grans revisions/reparacions del material d'FGC es fan a Rubí. Els propis tallers de Rubí tenen vies de doble ample (UIC i mètric) per quan porten els trens de la LL-A. Sempre que cal portar un tren de la LL-A cal fer-ho mitjançant camions.ortegote wrote:Bones,
A més es per operar Trens de Mercaderies així que si que seria enllaçar amb les vies que van fins a la LAV.
Però ja que existeix l'ivent del Tercer Carril podrien enllaçar tambe amb ample Iberic i com s'ha comentat portar els Trens de la Pobla i no fer els tallers de Tremp, encara que a mi aquesta opció no es que m'agradi del tot però si podrien fer també Mercaderies dintre d'Espanya en Iberic ja que FGC crec que ja te els permisos per operar mercaderies a les vies d'ADIF (apart del tren de SEAT de Martorell a Zona Franca).
Portar els Trens de ample metric com ho farien?? ja estan els Tallers de Martorell.
Salutacions.
Així ens ho van explicar al COR quan vaig fer una visita per lo del simulacre. I les vies de doble ample són reals, ja que servidor hi ha estat, així que he de suposar que el que deien es cert
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Connexió COR de Rubí amb ample internacional
Ok molt bé les reparacions de les UT213 si son grosses es fan a Rubí si t'ho han dit allà jo no ho posso en dubte però llavors com portaries els trens de ample metric fins allà? ara dius que es fa en camions però el dubte que proposes es com arribarien per la via? si sera una conexió de ample internacional o amb tercer carril en iberic que podries arribar a Martorell però no en metric que es la LL-A.Miquel wrote:Les grans revisions/reparacions del material d'FGC es fan a Rubí. Els propis tallers de Rubí tenen vies de doble ample (UIC i mètric) per quan porten els trens de la LL-A. Sempre que cal portar un tren de la LL-A cal fer-ho mitjançant camions.ortegote wrote:Bones,
A més es per operar Trens de Mercaderies així que si que seria enllaçar amb les vies que van fins a la LAV.
Però ja que existeix l'ivent del Tercer Carril podrien enllaçar tambe amb ample Iberic i com s'ha comentat portar els Trens de la Pobla i no fer els tallers de Tremp, encara que a mi aquesta opció no es que m'agradi del tot però si podrien fer també Mercaderies dintre d'Espanya en Iberic ja que FGC crec que ja te els permisos per operar mercaderies a les vies d'ADIF (apart del tren de SEAT de Martorell a Zona Franca).
Portar els Trens de ample metric com ho farien?? ja estan els Tallers de Martorell.
Salutacions.
Així ens ho van explicar al COR quan vaig fer una visita per lo del simulacre. I les vies de doble ample són reals, ja que servidor hi ha estat, així que he de suposar que el que deien es cert
Salutacions.
Re: Connexió COR de Rubí amb ample internacional
Doncs amb trens especials. Diria que pel fòrum també va sortir una imatge d'una cosa semblant a un carretó que es posa als bogies per remolcar material fora del seu ample.
Edito, ja n'he trobat una per Google. Aquí veiem un S/100 d'ample UIC remolcat a vies d'ample Ibèric!
Edito, ja n'he trobat una per Google. Aquí veiem un S/100 d'ample UIC remolcat a vies d'ample Ibèric!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Connexió COR de Rubí amb ample internacional
El "carretó" té nom: vevey. Un tipus de bogie que serveix per a traslladar material fora del seu ample de via.
Pensant primerament en mercaderies, potser s'hauria de començar a pensar en posar UIC (canviar ample o 3r carril?) a la LL-A de FGC, sobretot des de Súria i Sallent fins Martorell en una primera fase. Tenint UIC a Martorell seria bastant fàcil fer els trasllats Martorell - Rubí amb veveys
Pensant primerament en mercaderies, potser s'hauria de començar a pensar en posar UIC (canviar ample o 3r carril?) a la LL-A de FGC, sobretot des de Súria i Sallent fins Martorell en una primera fase. Tenint UIC a Martorell seria bastant fàcil fer els trasllats Martorell - Rubí amb veveys
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tema diferent
Aquest darrer tema es tracta a aquest altre fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=9346
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Connexió COR de Rubí amb ample internacional
Per portar les 213 a Rubí amb veveys caldria tenir en compte el gàlib dels túnels que hi ha entre Martorell i Rubí i si hi caben muntats en aquestes plataformes.
Re: Connexió COR de Rubí amb ample internacional
Me atrevo a decir que si que pasan, ha pasado un Eurostar montado en esos ejes por ese tramo camino de Madrid y el AVE de la Foto creeis que es mas bajo que una 213 de FGC?.victorcasta wrote:Per portar les 213 a Rubí amb veveys caldria tenir en compte el gàlib dels túnels que hi ha entre Martorell i Rubí i si hi caben muntats en aquestes plataformes.