Nova flota renfe
Re: Nova flota renfe
Pot ser que no tenir pis baix continu sigui pel fet de que part dels bogies són motoritzats i ocupen més espai?
Espai entre andana alta i la porta de la 470? Aquí a Lleida (andanes rectes i altes) no n'hi ha pas; amb les 448 deu n'hi do amb l'espai buit entre l'estrep abatible i l'andana.
Les 470 porten l'esglaó a dins i la porta enrasa amb les andanes altes (almenys aquí a Lleida).
Inclus es podrien reformar sense arribar a canviar el Ri com les 447; s'enrasa una part del cotxe amb la porta i es posa l'esglaó cap a la part que no es toca; sempre i quan sigui possible tècnicament.
Espai entre andana alta i la porta de la 470? Aquí a Lleida (andanes rectes i altes) no n'hi ha pas; amb les 448 deu n'hi do amb l'espai buit entre l'estrep abatible i l'andana.
Les 470 porten l'esglaó a dins i la porta enrasa amb les andanes altes (almenys aquí a Lleida).
Inclus es podrien reformar sense arribar a canviar el Ri com les 447; s'enrasa una part del cotxe amb la porta i es posa l'esglaó cap a la part que no es toca; sempre i quan sigui possible tècnicament.
Re: Nova flota renfe
Doncs aleshores peerquè no és fa tot el tren a l'alçada del pis alt (és a dir, sense fer una part més baixa) i es recreixen una mica més les andanes?albe6 wrote:Pot ser que no tenir pis baix continu sigui pel fet de que part dels bogies són motoritzats i ocupen més espai?
Espai entre andana alta i la porta de la 470? Aquí a Lleida (andanes rectes i altes) no n'hi ha pas; amb les 448 deu n'hi do amb l'espai buit entre l'estrep abatible i l'andana.
Les 470 porten l'esglaó a dins i la porta enrasa amb les andanes altes (almenys aquí a Lleida).
Inclus es podrien reformar sense arribar a canviar el Ri com les 447; s'enrasa una part del cotxe amb la porta i es posa l'esglaó cap a la part que no es toca; sempre i quan sigui possible tècnicament.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Nova flota renfe
Recreixer les andanes al nivell d' entrar al cotxe pmr dels Civia i 447 si; més que això no, ja que desquadraria els trens AV i LD (enrasen amb andanes altes)
L'únic que aconsegueix un tren de pis continu es Talgo, és una questió a tenir en compte
L'únic que aconsegueix un tren de pis continu es Talgo, és una questió a tenir en compte
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Nova flota renfe
Les 470 al 2020 ja tindran 45 anys les primeres unitats de la sèrie, i mal m'està dir-ho, ja comencen a ser unitats força antigues, i costoses de mantenir, sobretot pel que fa al tema recanvis.
Soc del parer de comprar material nou, tipus els automotors francesos ZGC. Totes les portes queden arran d'andana, com els Civia, però en tot el tren.
Ahir al TN Comarques van ensenyar les andanes de Montcada Bifurcació, si et toca un 465 per la via 2, tens un desnivell de 45 centímetres, i la gent que té problemes de mobilitat, deixa passar el tren.
Soc del parer de comprar material nou, tipus els automotors francesos ZGC. Totes les portes queden arran d'andana, com els Civia, però en tot el tren.
Ahir al TN Comarques van ensenyar les andanes de Montcada Bifurcació, si et toca un 465 per la via 2, tens un desnivell de 45 centímetres, i la gent que té problemes de mobilitat, deixa passar el tren.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Nova flota renfe
A quantes estacions paren els trens de LD i AV a les estacions de Catalunya i amb quina proporció ho fan amb els de Rodalies i Regionals?albe6 wrote:Recreixer les andanes al nivell d' entrar al cotxe pmr dels Civia i 447 si; més que això no, ja que desquadraria els trens AV i LD (enrasen amb andanes altes)
L'únic que aconsegueix un tren de pis continu es Talgo, és una questió a tenir en compte
Jo crec que no hi ha color, i si un dels dos ha de sortir malament, haurà de ser la minoria. A més, aquests estan condenats a anar per la LAV a la llarga, per tant no fem les andanes a l'alçada de quatre trens per quatre estacions.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nova flota renfe
Los S599 sobrantes pueden ir a la linea de Algeciras para cubrir el Granada - Algeciras puede ser que los acorten hasta Antequera santa Ana y transbordo al "AVE" hasta Granada.
Los S592 sobrantes de las cercanias de Murcia pueden ir a Canfranc y los de la pobla tambien asi que para Canfranc tendran trenes de sobra.
El resto de diesel siempre podran ir a Huelva-Zafra / Sevilla-Merida / Puertollano-Badajoz y alguna mas.
Los S592 sobrantes de las cercanias de Murcia pueden ir a Canfranc y los de la pobla tambien asi que para Canfranc tendran trenes de sobra.
El resto de diesel siempre podran ir a Huelva-Zafra / Sevilla-Merida / Puertollano-Badajoz y alguna mas.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Nova flota renfe
Menos Oaris (S105), AVES y más material para Media distancia, teniendo la factoría Alstom en Santa Perpetua hay que comprar estos trenes Coradia Liner y Regio N2 como los que tiene SNCF para ancho ibérico.
Yo pienso que los 599 sobrantes se deberían de poner algunos en la línea Valencia - Cuenca - Madrid, Zaragoza - Canfranc y dos para hacer el nuevo InterCity Barcelona - Lleida - La Pobla de Segur.
También pienso que es necesario comprar trenes nuevos diésel para las líneas C-3, C-4 y C-5 de Cercanías de Valencia, ya que algunas unidades 592 están para el arrastre por desgracia.
También tengo una duda sobre las híbridas de las 730, Renfe esta pensando que cuando entre en servicio el AVE Gallego de trasladar algunas unidades híbridas para hacer los trayectos Barcelona - Murcia y Barcelona - Cartagena.
Yo pienso que los 599 sobrantes se deberían de poner algunos en la línea Valencia - Cuenca - Madrid, Zaragoza - Canfranc y dos para hacer el nuevo InterCity Barcelona - Lleida - La Pobla de Segur.
También pienso que es necesario comprar trenes nuevos diésel para las líneas C-3, C-4 y C-5 de Cercanías de Valencia, ya que algunas unidades 592 están para el arrastre por desgracia.
También tengo una duda sobre las híbridas de las 730, Renfe esta pensando que cuando entre en servicio el AVE Gallego de trasladar algunas unidades híbridas para hacer los trayectos Barcelona - Murcia y Barcelona - Cartagena.
Re: Nova flota renfe
Tranquilo, que llegará antes la AV a Murcia que la LAV completa a Galicia.trensmat wrote:También tengo una duda sobre las híbridas de las 730, Renfe esta pensando que cuando entre en servicio el AVE Gallego de trasladar algunas unidades híbridas para hacer los trayectos Barcelona - Murcia y Barcelona - Cartagena.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Nova flota renfe
Granada - Algesires crec que ja fa temps que es fa amb 599, no hi ha altra sèrie d'automotos al dipòsit de Granada. Ara amb el tall Santa Ana - Granada per l'AVE no sé amb que va ni de quin dipòsit és.
Els 730 faràn falta una bona temporada a Galícia. Si que Olmedo - Zamora obrirà aviat, però Zamora - Ourense va per llarg; abans arribaran pels seus propis medis els autopropulsats elèctrics a Múrcia
Crec que els 592 (inclus supermans) els aguantaran fins 2020 i després, pedra.
La culpa no és dels trens, és dels cap-sigranys que manen i que no han fet la seva feina de recreixer totes les andanes abans que entressin els nous trens per a andanes altes.
Com que s'ha d'invertir la marxa igualment a Lleida, abans que un tren dièsel sota catenaria en més del 50%; posa'm un 449 fins a Lleida, i canvi al Stadler d'FGC cap a Balaguer - La Pobla. Un a via 5, l'altre a la 6, enllaç a peu pla, millor impossible
A veure si Talgo ensenya alguna cosa més que la maqueta d'Innotrans 2014 del seu nou tren per a rodalies i regionals, de pis baix continu
Els 730 faràn falta una bona temporada a Galícia. Si que Olmedo - Zamora obrirà aviat, però Zamora - Ourense va per llarg; abans arribaran pels seus propis medis els autopropulsats elèctrics a Múrcia
Crec que els 592 (inclus supermans) els aguantaran fins 2020 i després, pedra.
La culpa no és dels trens, és dels cap-sigranys que manen i que no han fet la seva feina de recreixer totes les andanes abans que entressin els nous trens per a andanes altes.
Com que s'ha d'invertir la marxa igualment a Lleida, abans que un tren dièsel sota catenaria en més del 50%; posa'm un 449 fins a Lleida, i canvi al Stadler d'FGC cap a Balaguer - La Pobla. Un a via 5, l'altre a la 6, enllaç a peu pla, millor impossible
A veure si Talgo ensenya alguna cosa més que la maqueta d'Innotrans 2014 del seu nou tren per a rodalies i regionals, de pis baix continu
Re: Nova flota renfe
En Renfe, creo que son necesarios los LD RD ya que van bastante justos los 130. Los Talgo 250 son ideales por su alta capacidad.
Por otra banda, es necesario rescatar la licitación de 10 AV de alta capacidad, para relevar los S100 en los transfronterizos. Lo ideal seria una Alstom Duplex idénticos al Sncf, para compaginarlos con ellos indistintamente. Así los 100 podrian volver a su origen en la NAFA.
Los Cercanias diesel podrian ser una buena opción siempre que sean bastante polivalente, porque los Cercanias tienen los dias contados. Una vez no sean necesarios seria interesante pasarlos a MD para regionales. Podria ser interesante un Civia diesel.
Para el relevo de los 450/451/446 habria que ir planeando otro lote de Civia para entregar en 2019-2020.
Respecto a MD, la incógnita es qué relevará los 592/596. Su recambio, los 594, no es que sea lo más adecuado. El relevo de los 470 parece que recaerá en los 447, por lo que aumenta la necesidad de Civia en su lugar en Cercanias.
En RdC ya es un caso especial. Seria interesante que la Generalitat dejara de lado a Renfe en tema de material y comprar el suyo propio, de más calidad que los Civia, basados en los 113 de FGC, con más asientos pero manteniendo la alta capacidad. Para servicios regionales, una variante con más asientos en decrimento de puertas de acceso.
Por otra banda, es necesario rescatar la licitación de 10 AV de alta capacidad, para relevar los S100 en los transfronterizos. Lo ideal seria una Alstom Duplex idénticos al Sncf, para compaginarlos con ellos indistintamente. Así los 100 podrian volver a su origen en la NAFA.
Los Cercanias diesel podrian ser una buena opción siempre que sean bastante polivalente, porque los Cercanias tienen los dias contados. Una vez no sean necesarios seria interesante pasarlos a MD para regionales. Podria ser interesante un Civia diesel.
Para el relevo de los 450/451/446 habria que ir planeando otro lote de Civia para entregar en 2019-2020.
Respecto a MD, la incógnita es qué relevará los 592/596. Su recambio, los 594, no es que sea lo más adecuado. El relevo de los 470 parece que recaerá en los 447, por lo que aumenta la necesidad de Civia en su lugar en Cercanias.
En RdC ya es un caso especial. Seria interesante que la Generalitat dejara de lado a Renfe en tema de material y comprar el suyo propio, de más calidad que los Civia, basados en los 113 de FGC, con más asientos pero manteniendo la alta capacidad. Para servicios regionales, una variante con más asientos en decrimento de puertas de acceso.
Re: Nova flota renfe
Si us plau, que facin trens de dos pisos per al Garraf!!!
Re: Nova flota renfe
Si el Granada Algeciras se hace con 599 ahora desde Antequera Santa Ana debido al corte por obras de la LAV.albe6 wrote:Granada - Algesires crec que ja fa temps que es fa amb 599, no hi ha altra sèrie d'automotos al dipòsit de Granada. Ara amb el tall Santa Ana - Granada per l'AVE no sé amb que va ni de quin dipòsit és.
Els 730 faràn falta una bona temporada a Galícia. Si que Olmedo - Zamora obrirà aviat, però Zamora - Ourense va per llarg; abans arribaran pels seus propis medis els autopropulsats elèctrics a Múrcia
Crec que els 592 (inclus supermans) els aguantaran fins 2020 i després, pedra.
La culpa no és dels trens, és dels cap-sigranys que manen i que no han fet la seva feina de recreixer totes les andanes abans que entressin els nous trens per a andanes altes.
Com que s'ha d'invertir la marxa igualment a Lleida, abans que un tren dièsel sota catenaria en més del 50%; posa'm un 449 fins a Lleida, i canvi al Stadler d'FGC cap a Balaguer - La Pobla. Un a via 5, l'altre a la 6, enllaç a peu pla, millor impossible
A veure si Talgo ensenya alguna cosa més que la maqueta d'Innotrans 2014 del seu nou tren per a rodalies i regionals, de pis baix continu
Yo los comentaba como refuerzo a la linea si desaparecen de otros lugares.
Por otro lado los 599 para el Valencia Cuenca Madrid estarian muy bien.
Y sobre el Intercity que se comenta Barcelona LLeida la Pobla no se de donde sacas esa idea si es tuya o es oficial, por que yo como han comentado no veo un Tren Diesel hacer todo el trayecto.
Saludos.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Nova flota renfe
Per a la pobla, amb que estiguessin coordinats l'arribada i sortida de Lleida ja n'hi hauria prou.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Nova flota renfe
Me inspire con el InterCity Cartagena - Valencia -Huesca.ortegote wrote:Si el Granada Algeciras se hace con 599 ahora desde Antequera Santa Ana debido al corte por obras de la LAV.albe6 wrote:Granada - Algesires crec que ja fa temps que es fa amb 599, no hi ha altra sèrie d'automotos al dipòsit de Granada. Ara amb el tall Santa Ana - Granada per l'AVE no sé amb que va ni de quin dipòsit és.
Els 730 faràn falta una bona temporada a Galícia. Si que Olmedo - Zamora obrirà aviat, però Zamora - Ourense va per llarg; abans arribaran pels seus propis medis els autopropulsats elèctrics a Múrcia
Crec que els 592 (inclus supermans) els aguantaran fins 2020 i després, pedra.
La culpa no és dels trens, és dels cap-sigranys que manen i que no han fet la seva feina de recreixer totes les andanes abans que entressin els nous trens per a andanes altes.
Com que s'ha d'invertir la marxa igualment a Lleida, abans que un tren dièsel sota catenaria en més del 50%; posa'm un 449 fins a Lleida, i canvi al Stadler d'FGC cap a Balaguer - La Pobla. Un a via 5, l'altre a la 6, enllaç a peu pla, millor impossible
A veure si Talgo ensenya alguna cosa més que la maqueta d'Innotrans 2014 del seu nou tren per a rodalies i regionals, de pis baix continu
Yo los comentaba como refuerzo a la linea si desaparecen de otros lugares.
Por otro lado los 599 para el Valencia Cuenca Madrid estarian muy bien.
Y sobre el Intercity que se comenta Barcelona LLeida la Pobla no se de donde sacas esa idea si es tuya o es oficial, por que yo como han comentado no veo un Tren Diesel hacer todo el trayecto.
Saludos.
Re: Nova flota renfe
No es mala inspiració; però ficar serveis dièsel fumejant catenaries només es recomana en rutes amb un 50-55% del recorregut sota catenaria o si la catenaria està tant malament que provoca averies constantment (Valladolid - Santander fins fa no massa)
En quant al dièsel, 592 md i 596 no s'adapten i a la pedra el 2020.
Hi ha dubtes amb els 594 (algun va amb elevador de prova com alguns 448). 598 s'adapten, no se sap si amb elevador o amb reforma del remolc intermig
No se sap res dels 592 de rodalies. A Alacant-Múrcia es canvien a elèctrics pel CM, però no se sap res de València ni Sevilla.
En quant al dièsel, 592 md i 596 no s'adapten i a la pedra el 2020.
Hi ha dubtes amb els 594 (algun va amb elevador de prova com alguns 448). 598 s'adapten, no se sap si amb elevador o amb reforma del remolc intermig
No se sap res dels 592 de rodalies. A Alacant-Múrcia es canvien a elèctrics pel CM, però no se sap res de València ni Sevilla.
Re: Nova flota renfe
Renfe hauria de comprar uns 10 o 15 automotors híbrids (com els 730), però per a mitja distància, com per exemple els BGC bimode francesos.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Nova flota renfe
Piensa que la catenaria en los túneles de Barcelona son rígidas y también piensa que en Madrid hay más túneles que en Barcelona con alto tráfico de trenes diésel, como por ejemplo el Talgo Altaria Madrid - Murcia se hace con locomotora diésel.albe6 wrote:No es mala inspiració; però ficar serveis dièsel fumejant catenaries només es recomana en rutes amb un 50-55% del recorregut sota catenaria o si la catenaria està tant malament que provoca averies constantment (Valladolid - Santander fins fa no massa)
En quant al dièsel, 592 md i 596 no s'adapten i a la pedra el 2020.
Hi ha dubtes amb els 594 (algun va amb elevador de prova com alguns 448). 598 s'adapten, no se sap si amb elevador o amb reforma del remolc intermig
No se sap res dels 592 de rodalies. A Alacant-Múrcia es canvien a elèctrics pel CM, però no se sap res de València ni Sevilla.
Yo pienso que Renfe debería de comprar trenes nuevos para substituir los trenes diésel de la serie 592 por trenes diésel nuevos o por trenes híbridos.
Re: Nova flota renfe
Els regios dièsel o surten directament d'Atocha Cercanías (Extremadura) o de Chamartín (Soria, Salamanca). L'únic regio dièsel que creua tunels és el València, i només en cap de setmana.
El tema dels Altaria a Almeria es perquè les 334 de Madrid fan el recorregut sencer. Abans es feia amb 252 de Madrid fins Linares i 334 de Granada en el Linares - Granada.
Els Altaria de Murcia/Cartagena sempre han dut màquina de base Madrid.
I els queden "quatre telediarios": en el primer cas perquè passarà a anar vía Córdoba i en el segon perquè passarà a fer-se via Alacant
El tema dels Altaria a Almeria es perquè les 334 de Madrid fan el recorregut sencer. Abans es feia amb 252 de Madrid fins Linares i 334 de Granada en el Linares - Granada.
Els Altaria de Murcia/Cartagena sempre han dut màquina de base Madrid.
I els queden "quatre telediarios": en el primer cas perquè passarà a anar vía Córdoba i en el segon perquè passarà a fer-se via Alacant
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Nova flota renfe
Lo que tengo dudas es que pasará con las líneas diésel de cercanías de Valencia... O bien las electrifican, o bien como decís, deberán comprar nuevos automotores diésel para cercanías...
Otra opción es los 598, que los reformen a PRM y los pongan a servicios de cercanías...
Otra opción es los 598, que los reformen a PRM y los pongan a servicios de cercanías...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Nova flota renfe
Es rumorejava que les rodalia Valencianes es pensava electrificar abans de 2020, pel que no serien necesaris rodalies diesel. No m'estranyaria que pasés com Sevilla, que es fa amb material de MD.
El 598 hi ha intensió d'adaptar-los a PMR, almenys el que quedi, pero amb elevador. Diria que hi ha algun que ja en porta.
El 598 hi ha intensió d'adaptar-los a PMR, almenys el que quedi, pero amb elevador. Diria que hi ha algun que ja en porta.